Hogyan védjük meg a banánunkat?

2015/03/28. - írta: KK Viki

Vajon mi kell ahhoz, hogy egy eddig is népszerű kuponoldal még több látogatóra tegyen szert, rövid idő alatt kifogyjon a meghirdetett termékéből és olyan vírusmarketinget indítson el, ami az egész világot megmozgatja? Több ezer dollárnyi hirdetés talán? Brutális akció? Hangzatosan megírt értékesítési szöveg, esetleg egy ütős videó, amelyik a termék előnyeit mutatja be? Egyik sem. Még csak kisebb hirdetési költség sem.

A Groupon feladta a leckét és olyat vitt véghez a facebookon, amivel 2 nap alatt összesen 13 156 like-ot gyűjtött, 35 178 megosztást kapott, több mint 9000 komment érkezett a Facebookon közzétett posztja alá ezen bejegyzés írásakor és rövid időn belül ki is fogyott a termékből. Minek köszönhető ez a siker, amikor az adott termékre tulajdonképpen senkinek sincs szüksége, vagy ha van, nem az szerepel a bevásárló listája elején?

bb.jpg

Nos, eláruljuk a receptet. Adott egy gyümölcs, mégpedig egy banán, aminek formája eléggé hasonlít egy emberi szervre, sok viccelődés tárgya volt már, amióta világ a világ. Adott egy egyre készített tároló, ami a banánt frissen tartja. A neve Banana Bunker. Ez még alapvetően nem garantálja a sikert, de számos ember számára a termék kétértelmű jelentést hordoz, felhasználási ötletekből így tehát nincs hiány. Alapvetően egy ilyen termék elindíthat egy nagyon jól működő vírusmarketinget, de a siker önmagában még így sem garantált, az érdeklődés hamar „lelohad”.

A Groupon azonban időt és fáradságot nem kímélve minden beérkező kétértelmű kommentre válaszol, így a bejegyzés rég túlmutat önmagán. A Groupon ugyanis mindenkinek válaszol, aki a tartónak egy másik, szexuális beállítottságú jelentőséget tulajdonít, ártatlan kommentjeivel igyekszik visszaterelni az érdeklődőt a megfelelő „mederbe”, persze a Banana Bunker eredeti szerepének kihangsúlyozásával. Amiben semmivel sincs kevesebb kétértelműség. Ezen feladatot olyan komolyan veszi, hogy szem nem marad szárazon a kommentek olvasásakor.

Ezen rövid idő alatt a Groupon olyan népszerűségre tett szert, amivel elnyerné a legjobb Facebook-oldal díját, ha lenne ilyen. A rajongók egyöntetű véleménye alapján mindenképpen.

Gratulálunk Groupon, nálunk is nyertetek! :-)

A Facebook-poszt itt tekinthető meg.

Figyelem, nagyon addiktív!

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.03.28. 09:33:31

Btk-ban kellene tiltani mindazt, amiről itt szó van. :D
süti beállítások módosítása