Facebook: tartalomtípusok és a különféle elköteleződések

2015/04/07. - írta: KK Viki

Mennyiben különbözik a különféle témájú Facebook-posztok elérése? Erre a kérdésre kereste a választ elemzésében a NewsWhip, amely öt, egymástól sokban különböző tartalomgyártó januári posztjait vizsgálta meg alaposan.

Az alanyok a következőek voltak:

  • Bleacher Report, sport témában
  • PlayBuzz, amely interaktív kérdőíveket posztol
  • The Atlantic, hosszú cikkeivel
  • TMZ, celebhírekkel
  • Politico, politikai hírekkel

Eredményeiket blogposztban tették közzé, s azt találták, hogy a sport témájú hírek jellemzően nagyon magas lájk-arányt érnek el. Ez elsősorban a tetszésnyilvánítást fejezi ki – ha egy rajongó lát egy olyan címet, mint hogy "A New England Patriots nyerte a Super Bowlt", anélkül is lájkolják a posztot, hogy beleolvasnának. Már tudják, hogy a csapat nyert, de azt szeretnék, ha erről Facebookos ismerőseik is tudnának.

De nem csak a meccseredmények kapnak sok lájkot.

A Spike-ot használva a NewsWhip arra is felfigyelt, hogy azok a posztok, amelyeket nagy sportsztárokat neveznek meg a címben, szintén jól szerepelnek a Facebookon – ugyanúgy, ahogyan a másféle hírességekről szóló posztok. A Bleacher Report legnépszerűbb cikkei egy egyhetes időszak során az alábbiak voltak – mind nagy nevekkel a címben:

b_hu.jpg

Ez, mint a NewsWhip írja, egy érdekes kérdést vet fel a hírszerkesztők előtt. Ha egy olyan hírről van szó, ahol valamilyen konkrét eredményről írunk – mint a meccseredmények, hírességekkel kapcsolatos hírek vagy akár néhány breaking news jellegű hír – nagyobb a valószínűsége annak, hogy az olvasók lájkokkal reagálnak majd a posztra, és kevesebben kattintanak rá. Ha az eredményt, végkimenetelt megtudják a címből vagy a poszthoz táruló más szövegekből, akkor a legtöbben (főleg a mobilosoknál jellemző ez) inkább nem kattintanak a linkre, hacsak nem feltétlenül szükséges – legfeljebb a kommenteket nézik meg további információkért.

A hosszabb formátumú cikkek és politikai hírek esetén egészen mást tapasztalhatunk. Nem meglepetés, hogy a politikai hírek sok kommentet kapnak. A Politico esetén a kommentek aránya igen magas, 31 százalékra rúg. A politikai hírek beszélgetést, vitát generálnak.

A hosszabb cikkek azonban szintén igen jól szerepelnek ilyen téren. Az Atlantic rendkívül sikeres januári cikke, a What ISIS Really WantsFacebookon több mint 165 ezer kommentet generált, s további 10 ezret magán az oldalon. Az írás egy aktuális, nemzetközi jelentőségű témát elemzett igen hosszan és részletesen.

Egy másik jó példa a How One Stupid Tweet Blew Up Justine Sacco’sLifecímű poszt a New York Times oldalán, amely Facebookon több mint 70 ezer, saját oldalunkon pedig további 1500 kommentet eredményezett. Mindez megválaszolja a tartalomgyártók dilemmáját, hogy megéri-e az erőfeszítést a hosszú tartalmak publikálása.

Végül e formátum ellentettjét vizsgálták: a PlayBuzz tartalmait. A listákat és interaktív tartalmakat közlő oldal elsősorban megosztásokban erős. Az olyan tartalmakra ez jellemző, amelyek személyre szabottak, amelyeknél a felhasználónak lehetősége van az interakcióra. A listák valami olyat nyújtanak – hazai vonatkozásban például a "16 ok, amiből tudod, hogy magyar vagy", vagy "30 dolog, amit csak a budapestiek értenek" jelegű cikkek ilyenek –, ami a felhasználók egy csoportját személyesen megfogja, amiről beszélhetnek, humorizálhatnak rajta ismerőseikkel. A megosztások persze minden tartalomgyártó számára a legkívánatosabb közösségi elérési módot jelentik, hiszen nem csak több emberhez juttatják el a tartalmat, de jelzik az elért felhasználók elköteleződését is a tartalommal, és a Facebook algoritmusa is kedvez nekik.

 Forrás: http://www.adweek.com/socialtimes/study-newswhip-engagement-content-facebook/616811

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.