Hogyan készíts jobb tartalmakat a közösségi médiát figyelve?

2015/05/06. - írta: KK Viki

A tartalmak előállításakor elsődleges célunk az kell, hogy legyen, hogy értéket adjunk át a fogyasztóknak. Ezek lehetnek hasznos tippek vagy akár útmutatók termékek használatához, a város legjobb éttermeinek bemutatása – a lényeg, hogy a közösség hasznosnak találja.

Egy fenntartható és sikeres tartalommarketing stratégia nem jöhet létre anélkül, hogy meghallgatnánk célközönségünk igényeit – ezt azonban rengetegen figyelmen kívül hagyják.

Most megmutatjuk, mire figyelj.

social.jpg

Találj releváns témákat

Ha odafigyelsz arra, hogy a célközönséged mit kommunikál feléd, konkurenseid felé és maga között, felbecsülhetetlen információkat szerezhetsz. Milyen problémákat próbálnak megoldani, milyen eszközöket használnak, mi az, ami a brandedben tetszik nekik, és mi az, ami nem.

Kövesd a brandedre nézve releváns kulcskifejezéseket akár valamilyen médiafigyelő szolgáltatás segítségével – ne csak a márkanevet, hanem egy sor kapcsolódó témát is figyelj! Egy sor olyan szolgáltatást találhatsz a neten – köztük sok ingyeneset -, amelyek követik helyetted a közösségi oldalakon, hírportálokon, fórumokon népszerű témákat, így neked nem kell azzal foglalkoznod, hogy magad fésülöd át az újdonságokat.

Ha találsz egy témát, ami népszerű és releváns, végezz némi kutatást, és próbálj olyan anyagot készíteni róla, ami egyedi, ami nem másokat utánoz, hanem valami egyedit raksz bele.

Keresd meg a célközönséget

Nem csak azt kell tudnod, hogy ki a célközönséged, de azt is, hol találod. A médiafigyelő alkalmazások remekül megmutatják azt is, hogy milyen oldalakat, szolgáltatásokat használnak előszeretettel mindazok, akiket el szeretnél érni. Számos olyan platformot találhatsz, ahol ez a közösség folyamatosan oszt meg tartalmakat egymással – ezeket kell megcéloznod.

A kulcskifejezések követésekor figyeld meg, hol zajlanak a beszélgetések, az információcsere, mely blogok és fórumok népszerűek, melyik közösségi oldalon osztják meg a legtöbb releváns tartalmat. Ha az ilyen platformokon megjelensz – például egy Facebook-oldallal vagy LinkedIn profillal – közvetlen hozzáférést kapsz célközönségedhez.

Keresd meg a véleményvezéreket és barátkozz

Csatlakozz a beszélgetésekhez! Ha megvan, hogy hol szokták a brandednek releváns témákat kibeszélni a szakmaibeliek, a célközönségedbe tartozók, ne csak egyszerűen oszd meg velük a tartalmakat – beszélj velük! Alkoss véleményt, reagálj, válaszolj kérdésekre, nyújts segítséget.

Emellett érdemes megfigyelned, kik a véleményvezérek, akik a beszélgetéseket irányítják, akikre megbízható szakemberekként tekintenek a többiek. Velük érdemes közelebbi kapcsolatot kialakítanod, mert a jövőben közülük kerülhetnek ki azok, akik tartalmaidat megosztják, kitárgyalják, vagy akár hozzájárulnak azok előállításához is.

Miért kell figyelned a közösségi médiát?

Egy erős tartalommarketing stratégia létrehozásához rendelkezned kell bizonyos információkkal:

  • Mi érdekli a célközönségedet?
  • Hogyan látják brandedet?
  • Milyen problémákat akarnak megoldani, milyen igényeik vannak?
  • Hol kommunikálnak, hol böngésznek?
  • Ki irányítja a releváns témákat?
  • Milyen típusú tartalmakat részesít előnyben célközönséged?

Ha mindezekre már tudod a választ, nekikezdhetsz a munkának:

  • Keress 2-3 visszatérő kérdést egy témában a beszélgetések figyelésével
  • Kérdezd meg közönségedet, hogy mi a véleményük a témáról
  • Készíts valamilyen tartalmat (például egy blogposztot) ami erre a témára koncentrál, és megválaszolj kérdéseiket
  • Kérd fel a véleményvezéreket, hogy véleményezzék a tartalmadat vagy akár járuljanak hozzá
  • Használj a tartalomhoz két címet, és kérdezd meg közönségedet, melyiket kedvelik jobban
  • Tedd közzé a tartalmat és szólj azoknak, akik hozzájárultak az elkészítéséhez
  • Terjeszd a tartalmat közösségi oldalakon, csoportokban és fórumokon, amelyeket korábban relevánsként azonosítottál
  • Ha sikeres, konvertáld sorozattá, készíts belőle ebookot, podcastot, infografikát, webináriumot – légy kreatív!

Ha igazán profin akarod csinálni, egyszerre több témát is azonosíthatsz, és megtervezheted egy hónapra előre tartalmaidat – minél hatékonyabban tervezel előre, annál több időt takarítasz meg magadnak és csapatodnak.

Forrás: coschedule.com

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.