A tartalommarketing édes világa - Internet Hungary, második nap

2015/09/30. - írta: Benyó Dani

internet_hungary_01.jpgAz Internet Hungary első napján is sokat emlegették az előadók a tartalommarketinget - ma a sárga teremben beleássuk magunkat a témába. Egész nap content marketing témájú előadások lesznek itt, amelyekről élőben tudósítok, miközben Zoli ismét a helyszínt járva szolgáltat nektek kontentet.

A résztvevők ma is mind megkapják a legfrissebb Kontent tartalommarketing-magazint, melynek címlapján a content marketing keresztatyja, Joe Pulizzi szerepel, aki interjút adott nekünk, és üzent a magyar cégeknek is.

Lássuk, mit tartogat nekünk a szerda...

***

16:19 - Köszönjük a figyelmeteket, ezzel vége a programnak, mi pedig megyünk haza, mert holnap újabb tréningnapot tartunk. Nemsokára egy új posztban összegezzük majd, mit tanultunk az Internet Hungaryn, stay tuned.

16:17 - Ezt a videót pedig, amely pénzügyi tudatosságra nevel, az OPT Bank rendelte meg:

 

16:14 - A Videómánia csatornáján már volt aktívabb brandmegjelenítés is: a 6Quest játék fejlesztői keresték meg Dancsót, aki egy videóban kipróbálta a játékot, amelyre át is lehetett kattintani a leírásban. (A játékba egyébként mi is írtunk kalandot. Mindenhol ott vagyunk.)

internet_hungary_09.jpg

16:09 - Tévhitoszlatás: a YouTube-ot nem csak a tinik nézik. A Videómánia nézőinek oroszlánrészét a 18-33-as korosztály adja.

16:07 - Mitől sikeresek a YouTube csatornák? Mert általában egyetlen ember áll mögöttük, aki egy személyben felel mindenért. Így aztán sokkal hitelesebb is, mint valaki, aki a hagyományos médiában szerepel. Emellett persze fontos a személyiség is.

16:02 - Eljött végre ez is, utolsó előadás: Dancsó Peti és Szabó Gergő (Special Effects Media) a színpadon, a branded contentről lesz szó.

A tartalomfogyasztásban radikális változások zajlanak, a digitális média hamarosan nagyobb lesz, mint az összes többi együtt. A tartalomfogyasztás 90 százalékát már képernyőkön keresztül végezzük, mondja Dancsó.

A Z generáció jellemzői, hogy több időt töltenek online, mint bármilyen más felületen együtt véve, szinte mind folyamatosan megosztanak, de nagy részük még gyárt is tartalmat. "A tartalomgyártás a stúdiókból átkerült a hálószobákba, és itt nem a LiveJasminre kell gondolni", mondja ismétcsak Peti.

15:56 - Megjött Dancsó is, ő is fáradt már, pedig ő nem közvetített élőben két napig és még jacuzzi is van a szállásán.

internet_hungary_08.jpg

15:50 - Most pedig Juhász György, A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing tagozatának (melynek a Kreatív Kontroll is tagja) elnöke, a Tartalomgyár alapítója következik. Az internet demokratizálta a médiaépítés lehetőségét, mondja.

15:42 - Dely Gábor, a DIMSZ e-mail marketing tagozatának elnöke következik. A marketing automatizáció alapjairól mesél, melynek célja, hogy az élő munkaerő kiváltásával generáljon leadeket.

15:37 - A standoknál már pakolnak, a bejáratnál már csak az indulni készülők üldögélnek a flashbageken. De mi kitartunk, mert lesz még érdekes kontent.

internet_hungary_07.jpg

15:20 - Rácz Brigitta helyett a Femina.hu ügyvezető igazgatója, Burányi Róbert tart előadást a tartalommarketing és az e-kereskedelem kapcsolatáról. Arról van szó, hogy a nem tolakodó, hanem informáló tartalom segítségével (SEO-val megtámogatva) hogyan juttatják el az olvasókat a tranzakcióig.

A webshop egyébként, melyet tartalommarketinggel támogattak meg ilyen módon, a cég teljes árbevételének 10 százalékát adja.

15:14 - Medvegy Gergely (Jóga Mindenkinek) beszélget arról Hortobágyi Gabriellával, hogyan építette fel a személyes márkáját - elsősorban a közösségi média segítségével.

Saját tartalmakat oszt meg, illetve más forrásokból olyan kontentet, amelyet hasznosnak gondol a követői számára. A máraképítés annyira sikeres volt, hogy mostanra már szakértőként tekintenek rá, hívják a médiába is szerepelni.

Jelenleg egyébként 1300 hírlevél-feliratkozója van.

"Azáltal, hogy Gergő önzetlenül megosztotta a tudását, nem hogy elveszítette volna a közönségét, de jobban magához kapcsolta" - mondja Gabriella. Ez egy nagyon fontos üzenet: rengeteg cég fél attól, hogy ha megmutatja, hogyan végzi a munkáját, a tartalmat szeretni fogják ugyan, de őket már nem hívják, mert feleslegessé válnak.

Ez nem így van, a fogyasztók közül szinte senki nem fogja maga gyakorolni a megosztott praktikákat - viszont a folyamat megismertetése segít a szakértői státusz megerősítésében.

14:57 - Buri Zoltán a Gemiustól a reklámblokkolásról beszél éppen. Naponta átlagosan 21 millió firefoxos felhasználó blokkolja a hirdetéseket. Azt mondja, már tesznek ellene, de nem mondhat számokat. Tehát mondta, hogy nem mond semmit.

Azt mondja, nem tudjuk, milyen típusú felhasználók használják, de jó lenne erre kutatás. Meg azt sem tudják mérni, hányan vannak pontosan. Azt mondja, kommunikálni kellene a felhasználókkal, mert a tartalom pénzbe kerül.

Bár ő adszerver szolgáltató, nem mondja, hogy a minél több reklám jó. Kevesebb reklám, annyi, amennyit a felhasználók még elfogadnak. Bemutatja, de nem ajánlja azt, hogy a blockert használóknál ne jelenítsék meg a tartalmat.

Én csak azt teszem hozzá, hogy a kéretlen reklám sorsa ez, a felvevős set-top boxok használói is áttekerik a reklámokat a tévében. Legyen jó a reklám vagy inkább a tartalom.

14:54 - Reggel sárga angyalt kellett hívnom Siófokon. AdWordsben kattintottam a hívás gombra. Elmondta a szaki, hogy ez neki 650 forintba került. Nyáron 2500 forintot fizet kattintásonként.

14:54 - Győrffy Kinga beszél a történetmesélés erejéről, illetve arról, hogy a XX. században elfelejtettük, hogy a történeteknek az üzleti életben is ereje és haszna van. Valóban, ha külföldi content marketing szakértőket hallgatunk, a "tell a story" fordulat gyakorlatilag minden alkalommal elhangzik, és nem véletlenül, hiszen remek eszköz ez a közönség elköteleződésének erősítésére.

(Zolitól nagyjából azóta nincs hír, hogy bezárt a Zing burgeres, összefüggés lehet.)

14:35 - Gyetvainé Zováth Anikó a Kidsoasis kampányát mutatja be, amely jelenleg is zajlik. Kivételesen azt remélem, nem mond el mindent, a következő Kontentbe ugyanis már írom az esettanulmányt róluk, ezúton is köszönjük az adatokat. :)

14:28 - A Normaflore számára egy olyan kampányt indítottak, melynek részeként meséket kellett beküldeni, a user generated contentet pedig egy külön oldalon tették közzé. Az eredmények (végre valaki számokat is hozott, köszönjük):

  • 92 százalékkal növekedett az egyedi látogatók száma.
  • 62 százalékkal túlteljesítették a PI-célt.
  • 24%-kal magasabb oldalon eltöltött időt értek el, mint az nlcafe esetében
  • a piaci részesedés 144%-kal, az eladások és bevételek 120%-kal növekedtek

14:23 - Pácsonyi Daniella és Rusvai Richárd a színpadon egy Normaflore-esettanulmánnyal. Sajnos már megint a tartalommarketing definíciójával kell indítani, de Sas István kirohanásai után erre szükség van: Richárd azt tisztázza, hogy a natív reklám nem tartalommarketing, illetve idézi a kutatást, amelyet mi is közzétettünk nemrég:

ibm_diagram.jpg

14:13 - A közönség látványosan megfogyatkozott, ebéd után rengetegen hazaindultak. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy mostanra kényelmesen meg lehet állni a parkolóban. És ami a legfájóbb, a NoSalty burgeres standja is lehúzta a rolót.

14:12 - Esettanulmányok következnek, elsőként a Kolping Hotel képviselője, Pál Zsuzsanna beszél. Szerinte a legnagyobb kihívása megfelelő minőségű és mennyiségű tartalom előállítása.

A hotel marketingesei egy irányított videokamányt hoztak létre, a közönséget kérték fel arra, hogy (nyereményekért cserébe) gyártsanak videókat a hotellel kapcsolatos élményeikről - így a közönséghez szervezték ki a tartalomgyártást.

Az akció a hotel fennállásának 18. évéhez kapcsolódott, és egész évben zajlott. Mivel nem akarták, hogy a beharangozó után lanyhuljon a kampány, a játékot havi témákban hirdették meg. 137 videót kaptak összesen, ebből 132 a mai napig megtekinthető a YouTube-on.

A népszerűsítéshez egyébként semmilyen fizetett hirdetési eszközt nem használtak.

14:05 - Az ebéd finom volt. Most viszont már ismét a sárga teremben ülök, és azt hallgatom, mi teszi sikeressé a YouTube-sztárokat. Az eddigiek alapján elsősorban az, hogy sikeresen találják el a hangot, amivel megszólíthatják a közönségüket, illetve aktívan kihasználják a social media lehetőségeit, egyszerre sok csatornán kommunikálnak, nem csak a YouTube-on.

A marketingesek is hatékonyan használhatják őket, rajtuk keresztül hatékonyan kommunikálhatóak az üzenetek. Persze magunk is felépíthetünk egy ilyen sztárt, felmerül azonban a hitelesség kérdése. Elhangzik az is, hogy tőkeigényes, pedig nem - egy vlogger tartalomelőállítási költségei minimálisak, vállalati szinten még egy igen komoly felszerelés sem mondható drágának.

13:22 - Leszkay-Kovács Renáta a Coca-Cola tartalommarketingjéről beszél. A cég stratégiájának célja, hogy a fogyasztók a tartalmat maguk osszák meg, ne a fizetett médián keresztül jusson el hozzájuk, hanem a szerzett média által. A fogyasztók így aktív részévé válnak a kampánynak.

Earned media náluk például a saját palack, amelyet saját fotónkkal díszíthetünk. Ezt a közösségi médiában osztották meg, a fogyasztók pedig továbbosztották, így téve láthatóvá őket.

13:05 - Tök jó autóverseny-szimulátor van a Hasznaltauto.hu standjánál.

internet_hungary_06.jpg

 

12:58 - Lehet-e, kell-e külön mobilra SEO-zni? Erről beszél Luczner Ádám (Mondshare). A mobilpenetráció átlépte a 40%-ot, ráadásul a magas státuszúak inkább használják az okostelefonokat. Ráadásul a Google előrébb sorolja a reszponzív vagy mobilváltozattal rendelkező oldalakat (én itt hozzátenném, hogy főleg a mobilos kereséseknél van ennek hatása).

Kiemeli, hogy a BMW munkatársai sajnos nincsenek itt, talán rosszkor ebédelnek, nekik ugyanis nincs mobilbarát oldaluk.

Több megoldás lehetséges.

Dedikált mobilos oldalt hozunk létre (külön URL, pl. m.ingatlan.com). Itt fontos, hogy szinkronban tartsuk a két oldalt, valamit vigyázzunk, nehogy duplikáció legyen a tartalomban.

Lehetséges még dinamikusan változtatni a tartalmat: a szerver más kódot ad, ha mobilról érkezik a látogató. A harmadik lehetőség a reszponzív dizájn. Az előadó szerint a Google ezt preferálja. Azonos az URL és a HTML-kód, és minden eszközön jól jelenik meg.

Jön egy slide a legnagyobb jedi mesterrel, a felirat: mire figyeljünk Yoda? Itt mond pár valódi SEO-s infót: fontos a képek optimalizálása, mivel a mobilnet pénzbe kerül. Kis méretű képeket használjunk, ahol lehet, ott CSS sprite-ot használjunk kép helyett. Figyeljünk az oldal sebességére, erre van a Google-nek is mérőeszköze. Ráadásul konkrét ötleteket is mond. (Google Mobile Page Insight)

A tartalomfejlesztésre szeretne nincs jó általános válasz. Előfordulhat, hogy mobilon más tartalmat akarunk megjeleníteni. A reszponzív oldalon ugyanazt jelenítjük meg mindenkinek. Ha mást szeretnénk, akkor a fönt említett másik két módszer közül érdemes választani.

12:51 - Karvalics Attila, az ArvaliCom ügyvezetője következik. A porszívókról beszél most, de erről nem közvetítünk részletesen, mert a Kontentben elolvashatjátok Attila erről írt cikkét.

12:42 - Hála az égnek véget ért a beszélgetés, most már Lévai Richárd tart előadást. Épp arról beszél, hogyan használjuk újra a tartalmainkat, például az érdekesebb blogbejegyzéseinket hetente küldjük szét hírlevélben.

Az előadás fő üzenete: alkalmazz komplex tartalomstratégiát, használj többféle eszközt, mert azok erősítik egymást, és így sokkal hatékonyabb lehetsz.

12:11 - Ezt a komédiát egy szakmai pódiumon én nem akarom kommentálni. Amiről beszélnek és amitől félnek, az a natív reklámozás etikátlan (egyébként itthon is reklámtörvény-ellenes) felhasználása. Csakhogy a native advertising NEM content marketing. Nekem nem kell hinni, mert én a patás ördög vagyok, de mostani címlapos interjúalanyunk, Joe Pulizzi (ő nevezte el 2001-ben a content marketinget, így némileg releváns a szakmai álláspontja) épp pár napja írta le, hogy a kettő nem ugyanaz: http://contentmarketinginstitute.com/2015/08/native-advertising-content-marketing/

12:09 - "A rejtett reklám örök gyanúja leng körül mindent." Sas István szabályozná a tartalommarketinget, hogy mindig tudni lehessen, ki áll egy tartalom mögött és ne legyen "sumákolás". Percek óta erről beszél, én meg már tikkelek.

11:52 - Sas István természetesen megint azzal kezdi, hogy a tartalommarketing alattomos és nem etikus (most épp nem szó szerint, de ezt mondja), ezt hallottuk már, megírtuk, miért nincs igaza. Még Joe Pulizzit is megkérdeztük a témáról, szerinte tökéletesen abszurd a Sas István által sujkolt félelem. Ehhez mást nem kívánunk hozzáfűzni.

Uj Péter csatlakozott az aggodalomhoz: mi van akkor, ha a tartalomba úgy szivárognak be a hirdetők, hogy az nem nyilvánvaló? A gond az, hogy ebbe belekeveri például a magukról pozitív kritikákat író éttermeket, ami valóban problémás és kontraproduktív, de a tartalommarketing egész egyszerűen nem erről szól.

Az a benyomásom, a résztvevőknek alapvetően fogalmuk sincs róla, hogy mi is a tartalommarketing. Sas István felhívta a figyelmet arra is, hogy tart a közönségtől, mert itt sokan content marketinggel foglalkoznak.

11:49 - Most pedig egy beszélgetés következik Sas István, Uj Péter, Baló György és Hammer Ferenc között arról, hogyan hat a tartalom a kereskedelemre. Erőteljes rettegéssel tölt el ez a következő fél óra.

11:43 - "Nagyon vigyázzatok rá, ha LinkedInen bármit megosztotok, hogy az nem saját média." Köszönjük.

11:41 - Pécsi Feri bemutatja a LinkedIn működését (nagyon részletesen) és elmondja, hogy ott elérhetjük a közönségünket. Én azon gondolkodom, most végre lenne időm megnézni magamnak ezt a Candy Crush dolgot.

11:37 - "A tartalommarketinget úgy használjuk, mint egy csatornát." Nem értjük - nem azt, amit Pécsi Feri mond, hanem hogy miért mondja. Miért beszélünk a tartalommarketing szekcióban egy szakmai rendezvényen még mindig ilyenekről, miért definíciókat citálunk? Miért nem képes senki legalább egy számot mutatni egy úgynevezett esettanulmánynál?

Összességében, bár vannak kivételek, az előadások minősége közel sem ad okot elégedettségre. Alapvetéseket és közhelyeket hallunk, ami legtöbbször nem az előadók hibája - nem értem, hogyan gondolták azt, hogy 10 percben bárki szakmai előadást képes tartani. Ezen a jövőben muszáj lenne javítani, mert hacsak nem beginner level érdeklődőként nézem, szinte semmit nem nyújtanak ezek a prezentációk.

11:36 - Érzitek talán, hogy kicsit akadozik a közvetítés - ez azért van, mert az Internet Hungaryn a jelek szerint egyetlen dolog nincs: internet. Sebaj, most Pécsi Feri következik, aki a pécsiferiség maximalizálása érdekében a tartalommarketing szekcióban a LinkedInről tart majd előadást.

11:29 - Eddig hatan állítottak meg, hogy mikor adok elő. Az előbb épp a pissoire-oknál adtam elő valami igazán szóra érdemeset. De egyébként most csak közvetítünk, nem számolhatunk be a tartalommarketing-ismereteinkről. Majd holnap a marketingszovegiras.hu tréningjén.

11:27 - Bihari Viki arról beszél, hogyan kell az érzelmekre hatni, és eközben sajnos Tibi atyát dicséri, mint "marketing gerilla őrül". Elhatárolódunk.

11:11 - Mi tévők legyünk, ha nem szexi a termékünk? Böhm Kornél elmondja: azt tegyük például, amit a turmixgépeket áruló Blendtec, akik YouTube csatornájukon például iPhoneokat darálnak le a termékükkel:

 

11:02 - A mobilnet a jelek szerint az egész rendezvényen behalt kicsit, a citrom teremben többen panaszkodnak, nekem sem sikerült negyed óráig csatlakozni. Visszatérő a probléma, és dedikált Wifit még mindig nem indított senki -  a főszponzor Vodafone sem.

10:55 - Nagyon fülledt, meleg van a termekben, és alig van mobilnetem. Gyűlnek az emberek, páran persze másnapos zombiként, de már úgy hömpölyög teremről teremre a tömeg, mint tegnap.

10:53 - Örömteli észlelés: rengetegen vannak a tartalommarketing szekció előadásain, sokkal nagyobb a tömeg, mint a Media Hungaryn volt. A citrom terem lassan megtelik, élénken vigyázok a konnektor mellett elfoglalt értékes pozíciómra.

10:51 - Forgács Mariann (BeSocial) a Facebook tartalmi promóciójáról beszél. Azt mondja, átalakultak a szokásaink. Meg hogy reggel telefonnal ébredünk, és az interneten töltött időnk 30%-át az Fb-n töltjük.

A forgalom több mint 50%-a Facebookról érkezik. Én hozzáteszem, hogy tegnap Dancsóval épp arról beszéltünk, hogy egyes vloggereknél már 60% mobilról nézi a videókat. A mobil térnyerése tagadhatatlan, ezt már két éve szerintem ténynek vehetjük.

Említi, hogy a Facebook célja a világuralom mellett, hogy minél több időt töltsünk ott. Ez is alapvetés. Említi az instant articlest, futurisztikus megoldásának nevezi (mert pl. elég forgatni a telefont, ha egy képet nézni szeretnénk).

A másik újdonság a notes, a megújult jegyzetek augusztus végétől. Ez gyakorlatilag blog a Facebookon belül. Ezek kiemelkednek a hírfolyamból.

10:42 - Zalaba Krisztián arról beszél, hogy beküldi mindenkinél a jobb postjait. Szokott hirdetni is, nem sokat, de beindítja Facebookon kicsit. Azt a posztját mutatja be, amelyben cégvezetőktől, például tőlem is kérdezte ,mit érdemes olvasni a nyáron. A részletekről a Kontent mostani számában lehet olvasni, de készült nyilvános esettanulmány is, mely a http://zalaba.eu/ih2015 címen érhető el.

10:37 - Érezhetően kisebb a tömeg kint, sokan cuccolnak is hazafelé. Tegnap többen mondták, hogy még az ebédet azért megvárják és utána mennek. Mi végig maradunk, közvetítünk, és próbálunk minél több ingyen kólát és hamburgert fogyasztani, nehogy a zingesekre száradjon az angus marha. 

10:31 - Definiáljuk a tartalommarketinget, Pam éppen Amanda Maksymiw szavaival teszi ezt:

Content marketing is the process of developing and sharing relevant, valuable, and engaging content to target audience with the goal of acquiring new customers or increasing business from existing customers.

További 44 definíció itt.

10:27 - Az amerikai Pam Didner előadását (Használjuk hatásosan a tartalmat a szerzett, fizetett és birtokolt médiában) azzal kezdi, hogy elmondja, 2006 után minden radikálisan megváltozott, a marketing differenciálódott az internetnek hála: létrejött az inbound marketing, search marketing, blog marketing stb. Ezzel együtt létrejött a fizetett, szerzett és saját média fogalma is.

10:18 - Dunder Krisztián arról beszél, miért nem érdemes csak KPI-ok, pl. konverziós arány alapján dönteni. Fontos persze, hogy hányan vásárolnak végül, de kizárólag ez az érték pontatlan eredményt hoz.

Példákat mutat növekvő konverziós arányra, mely mellett csökkent a haszon, sőt a profitráta is. Önmagában a konverziós arány csak másodlagos metrika lehet, fókuszáljunk inkább az árrésekre, a leadek egyéni értékére, a forgalomra stb.

10:11 - Én most csatlakozom. Soha, de soha se szerelj Pajzs lopásellenes technikát az autódba. Nem indult az autó, hívni kellett egy sárga angyalt, aki ötezerért kiiktatta. Telefonon el is mondták, hogy kell a lophatatlannak hirdetett dobozt kikötni az autóból. Vicc az egész.

10:05 - Probáld Attila a Sportszelet esettanulmányát hozta nekünk. A HPS Group feladata az volt, hogy "feltámasszák a márkát", ehhez először is a fogyasztók elemzésére volt szükség. Az derült ki, hogy a fogyasztói bázis öregszik, a cég marketingje pedig nem éri el őket hatékonyan.

Itt jött be a képbe a tartalommarketing. Érzelmi kapcsolódást (emotional engagement) akartak létrehozni a közönségnél, ezért a 20-30 éveseket célozták meg, a verseny, a kihívások életszakaszát. Inne jött "Az élet sport. Kell hozzá energia!" szlogen a Ron Swanson-hasonmás edzővel együtt.

Ezután Facebookon releváns üzenetekkel bombázták a célközönséget, adott élethelyzetekre vonatkoztatott tartalmakkal.

10:01 - Hogyan lehet egy webináriumból másfajta tartalom? Például úgy, hogy az előadásvázlatból szakmai cikket és blogot írsz, a diákat feltöltöd SlideShare-re, podcastet készítesz belőle, és így tovább. A legfontosabb az, hogy már a projekt, a kampány elején gondolkodjunk azon, hogyan mutálhatjuk a tartalmat.

9:54 - A minőségi tartalom: olyan edukációs taralom amire a célpiacnak szüksége van és keresi azt. Ha nekünk nincs ilyen, a konkurensünknek majd lesz és elveszi előlünk a piacot.

Nebojsa arról okít, hogyan mutálhatjuk a tartalmat úgy, hogy az megfeleljen az egyes buyer personáknak, vásárlási ciklusoknak. "Igen, a tartalommarketing hatalmas meló, sok területet kell lefedni a gyártásban," mondja.

9:49 - A cégek már 20 éve is csináltak tartalommarketinget, csak nem így hívták - adtak (adnak) ki például magazinokat, online és print egyaránt.

9:48 - Damjanovich Nebojsa lép a színpadra, minőségi előadásra számíthatunk. A tartalommultiplikációról lesz szó.

9:46 - Egy átlagos nagyvállalati tartalomstratégia elkészítése 4-12 hétbe telik, sok mindent azonban hosszú távon használhatunk, a buyer personákat például akár évekig is. Amit rendszeresen újra kell gondolnunk, azok elsősorban az aktuális célok.

9:44 - Egész szép közönség jött össze már a második előadásra, a jelek szerint a mostani résztvevők jobban viseli a Rézangyal promóciós pálinkáit, mint a Media Hungaryn összegyűltek tették nemrég.

internet_hungary_05.jpg

9:39 - Itt is előkerül egy WC-papír márka, mégpedig a Charming, amely ahelyett, hogy a termékéről írt volna, egy olyan applikációt készített el, amely segít a felhasználóknak tiszta illemhelyet találni a városban.

9:34 - Feladatok a stratégiakészítés során:

  • Célok kijelölése
  • Ügyfélkarakterek (buyer personák felállítása) - erről most nem írok részletesen, mivel direct response copywriterünk, Vavrek Balázs egy rendkívül részletes cikket írt ennek mikéntjeiről a legújabb Kontentbe.
  • Tartalomleltár - a már elkészült tartalmakat nyilvántartásba vesszük, megnézzük, mennyire minőségiek, mennyire szolgálják a céljainkat stb.
  • Tematika összeállítása

9:32 - Stratégia nélkül öngyilkosság a tartalommarketingbe belevágni, mondja Szurop István. A Content Marketing Institute kutatását idézi, mely szerint radikálisan nagyobb az esélye egy cégnek a sikeres tartalommarketingre, ha stratégia is van mögötte. Erről egybéként Pulizzi, a CMI alapítója személyesen is beszélt nekünk, lapozzátok a Kontentet. :)

9:24 - Hogyan lehet megtölteni egy képzést? Egy jó blogposzttal például. Kriszta példájában egy webáruház-építő tréning két alkalmát töltötte meg a delikvens egyetlen hosszú, releváns poszttal. Mi is így dolgozunk, a mi tréningünk első féltucat alkalmára egy ingyenes webináriumunk hozta a teltházat.

9:18 - Pásztor Kriszta egy 80 tartalommarketinges projektből készült felmérést hozott, amelyből kiderül, hogy nem a pénz és az eszközök száma határozza meg, képesek vagyunk-e tartalommarketinget folytatni. Legyen egy mondanivalónk, amely nem a termék jellemzőire fókuszál, mutassuk meg azt, milyen előnyöket kap az ügyfél, mondja.

9:13 - Nagyon lassan indul a nap, ez valószínűleg nem független a tegnap esti Halott Pénz koncerttől, amely a szó szoros értelmében megmozgatta a szakmát. Az első előadás - Pásztor Kriszta A tartalommarketing édes világáról fog beszélni - máris negyed órát csúszik, egyelőre mintegy huszan érkeztek a terembe. Álmos tekintetek, lapos pillantások, sokan érezhetően gyűlölik azokat, akik már most netwörkingelni próbálnak.

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.