Egy ideális popsztár – Ákos, válságkommunikáció, Telekom

2015/12/17. - írta: BalázsV

Ákos interjúrészlete nagyot szólt, az indulatok elharapództak, a Telekom kiszállt a szponzorációból a koncert napján. Hogyan kellett volna ezt kezelni?

Az ominózus interjúrészlet:

- A nőknek nem az a dolguk, hogy ugyanannyi pénzt keressenek, mint a férfiak. Én így érzem. 
- Nem az a dolguk?
- Nem az a dolguk.
- Mi a dolguk a nőknek?
- Hát, mondjuk, a női princípiumot beteljesíteni, nem? Hogy, mondjuk, valakihez tartozni. Valakinek gyereket szülni.

Kontextusért nézd meg ezt a videót.

Ebben a cikkben nem fogok állást foglalni.

A történtek ezután kb. a következők voltak:

  1. Az interjúrészlet (vagy szöveges, vagy a fél perces videórészlet) bejárta a sajtót és a közösségi oldalakat.
  2. Ákos Facebook-oldalán megjelentek a negatív kommentek.
  3. A koncert eseményoldalán is.
  4. Ákos menedzsmentje elkezdte törölni a negatív kommenteket.
  5. Létrejött egy „jegyvisszaváltós” event.
  6. A Szegedi Kovács Ákos Fanclub kissé szerencsétlenül reagált a „jegyvisszaváltós” eventre (jelentették az oldalt, le akarták vetetni a képet, az elmentett kommenteket elolvashatod itt)
  7. A Telekom kiszállt a szponzorációból.
  8. Lezajlott az egyik koncert.

(A 2 koncert között írom a cikket.)

Update: Azóta van már Telekom-bojkott is. A sorok írásakor még nem izmos a csoport (~1100 fő körül). Továbbá a kormányszóvivő szerint az állam felmondja a szerződéseit a Telekommal, mert „mi elfogadhatatlannak tartjuk, hogy ma Magyarországon bárkit véleménye és nézetei miatt ilyen formában diszkriminálni lehessen”.

 

Kríziskommunikáció?


A kríziskommunikációban alapvetés, hogy krízisre számíts – nincs olyan cég a világon, ahol nincs elégedetlen vásárló. (Vagyis de: amelyik nem alapult meg.)

A második lépés, hogy készíts forgatókönyvet azokra a helyzetekre, melyek előfordulhatnak. Itt nem tudsz konkrét esetekre készülni (Ákos ezt és ezt mondja, ha ez így és így csapódik, akkor ezt és ezt tesszük), mert nem vagy jós. Típusra kell készülni, pl.: „nyilatkozat szerencsétlenül sikerül”, „hamis hír terjed el” és így tovább. A forgatókönyved tartalmazza azt is, hogy ki(k)nek a kompetenciája a helyzet kezelése, és azt hogyan tegyék, illetve meddig kezeljék önállóan, mikor vonjanak be téged.

Harmadik lépésben ismerd fel, hogy a helyzet kritikus.

Mindezt mondom úgy, hogy nem tudhatom, hogy a menedzsment döntéseiben mennyi tudatosság volt.

 

Mit csináljunk a negatív kommentekkel?


Dönthetsz úgy, hogy törlöd. Wolf Gábor is töröl szinte mindent. Ez néhány negatív komment erejéig működőképes lehet (de az nem krízis, hanem mindennapos trolltevékenység), és ráció is van benne: a közönséged nagy részének tisztán tartod az oldaladat.

A másik megoldás, hogy minden kommentet meghagysz és válaszolsz rájuk. Ezt csinálta a Telekom a „menekülteknek wifi-t” krízisüknél, illetve a Juventus akkor, amikor pro-life kontenttel jelezték, hogy mit gondolnak az abortuszról.

Jogod mindkettőhöz van (te kezeled az oldalt), a kérdés az, hogy melyiknek milyen hatása lesz. A törlős verzió szerencsétlen, mert azt mutatja, hogy a negatív kommenteket...

  • nem tudod kezelni
  • nem akarod kezelni
  • téged csak dicsérni lehet

Így a krízis nagyobbra duzzadhat.

Általában a negatív kommenteket érdemes megtartani és válaszolni rájuk, mert többet nyerhetsz. Higgadt, tárgyilagos, nem támadó, a véleményt megköszönő, álláspontodat tisztázó válasszal:

  • akár meggyőzheted a negatív komment beküldőjét
  • de ha nem, akkor is várhatóan tisztelni fogja a korrektségedet
  • a közönséged pedig látja, hogy hogyan kezeled az ügyet és jó fej vagy

Egy nyilvános válaszban nemcsak a hozzászólónak válaszolsz, hanem indirekten a közönségeddel kommunikálsz.

 

A Telekom érdekes időzítése


Ákos főszponzora a Telekom volt, ám december 16-án délelőtt az alábbi sajtóközlemény jelent meg a magyari sajtóban.

„A Magyar Telekom Csoport szerződést bontott Ákossal, erről az előadóművészt ma délelőtt írásban tájékoztattuk. 

Nagyra értékeljük Ákos zenei munkásságát, előadóművészi pályáján elért sikereit és köszönettel gondolunk vissza az együttműködés éveire, a közös munkára. Ugyanakkor cégünk nem tartja összeegyeztethetőnek az előadóművész egy televíziós csatornán adott interjújában elhangzottak szellemiségét Csoportunk hitvallásával és értékrendjével.

A Magyar Telekom Csoport elkötelezett abban, hogy nőknek és férfiaknak egyaránt azonos munkafeltételeket és karrierlehetőséget biztosítson és minden körülmények között fenntartsa a vállalaton belüli nemi egyenjogúságot. Emellett kiemelt figyelmet fordít arra, hogy támogasson olyan kezdeményezéseket, sőt indítson olyan önálló programokat, amelyek lebontják a meglévő társadalmi és nemi akadályokat a munkaerőpiacon, és egyenlő feltételek és lehetőségek mellett teszik lehetővé mind a nők, mind a férfiak számára a magánéletben, és a munkában egyaránt sikeres élet megvalósítását.”

Nagy szavak attól a cégtől, ahol az ügyvezető bizottság egynyolcada, az igazgatóság szintén egynyolcada nő, a felügyelő bizottságukban 10 férfi és 2 nő van, az auditbizottság teljesen nőtlen. 

Arról nem tudok, hogy a Telekom a Magyar Állammal kötött szerződéseit is felmondaná (tekintve, hogy Kövér László beszéde Ákoséhoz nagyon hasonló).

 

„Tudod, ilyen az újmódi rendszer”


A dolog igazi pikantériája az időzítés: a Telekomnak nyilvánvaló érdeke, hogy a botrány hátán minél nagyobb nyilvánosságot csiholjon ki magának, és ha már ott van, akkor pozicionálja magát.

A nyilvánosság sikerült, a lépés viszont kockázatos – az egyik oldalon szimpátiát nyer a T (sokan rózsaszínre váltották a profilképüket), a másikon viszont felháborodást (Ákos követői nem díjazták a lépést).

Ha elfogadjuk a „negatív reklám is reklám” közhelyet, akkor Ákos és a Telekom is jól járt, hiszen velük van tele a sajtó.

Az undorító dolgok most következnek.

 

„Ül, okos és gyorsan tanul”


Tehát december 16-a délelőtt van, a Telekom szerződést bont.

A nap során az Arénában megjelentek a T. emberei, és leszerelték azt, amit a szponzoráció során biztosítottak (a több kivetítő közül 2 kivetítőt biztosan, tippre a hangcucc felét, minden telekomos molinót, matricát és másegyebet).

A koncert során Ákoson látszott és hallatszott, hogy az utóbbi 2-3 nap megviselte. Tavalyi koncertjén átütő erővel betöltötte a nézőteret, most beszámolók szerint nagyon nehéz koncerten van túl. (Mondjuk ezen csodálkozni nehéz.)

 

„Te is tudod, hogy hallgatni arany”


Felmerül a kérdés, hogy a szerződésben volt-e kötbér, és felrúgható-e ez így – ezt nem tudom, majd Ákos perel vagy nem perel.

Felmerül a kérdés, hogy vajon a Telekomnak tényleg annyira fontos volt-e ez a PR-akció, hogy az addigi partnerüket ennyire megszívassák. A sajtóközleménnyel és szerződés visszamondásával mindössze 2 napot kellett volna várnia (amíg lemegy a duplakoncert), de talán nevelni akartak.

Finoman szólva érdekes hozzáállás, valószínűleg sok cégben felmerül a kérdés, hogy szeretnének-e a Telekom partnerei lenni, ha amúgy ez a módi.

Abban a korban élünk, ahol a cégek igazságosztónak képzelhetik magukat.

 

A Telekom nem tudja kirúgni Ákost


Megjelent néhány headline-ban, hogy a Telekom kirúgta volna Ákost.

Fordítva ülünk a lovon, kérem.

Ma a kommunikáció korában egy 40 000-res követőtáborral rendelkező DJ Facebook-oldalán termékelhelyezéssel megjelenni tízmilliókban mérhető eladásnövekedést hozhat. Ma egy népszerű vlogger műsorába bekerülni (promóval vagy natívan) a marketingesek álma.

A véleményvezérek korában a véleményvezért te nem kirúgod, hanem elveszíted vagy épp szerződést bontasz vele.

 

„Majd kiforgatja minden szavamat és átkoz.”


Az ilyen „kiállások” őszinteségéről mindig eszembe jut a Vodafone „őszinte kiállása” az Éden Hotel-botrány kapcsán – nagy dérrel-dúrral körbelihegték a sajtót, hogy ők nem hirdetnek a TV2-ben, mert számukra elfogadhatatlan, elhatárolódnak, emberi értékek, szivárványcukros mennyország... lám, 3 napig tartott a csoda, mert épp 2 szerződés aláírása között voltak.

A Telekom PR-fogásának ügyességét szakemberként el kell ismernem.

Emberként hányok.

A karaván halad.

80 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2015.12.17. 15:45:07

muhahahaha, vihar a biliben, sz*pj csak telekom...

para_noir 2015.12.17. 15:46:09

"Dönthetsz úgy, hogy törlöd. Wolf Gábor is töröl szinte mindent." de ki a lóhalál az a Wolf Gábor? Tök idegesít, amikor cikkekben/posztokban be van dobva egy név, akiről még életemben nem hallottam, de nincs mellette egy fél mondat, egy titulus, hogy ki a franc az. A poszt meg jórészt valami szakmázás akar lenni, bár szerintem ez a szakma nem is igen létezik, a lényeg annyi, hogy értelmes ember nem mond olyan ökörséget, amiből aztán ciki lesz, de ha megteszi, elnézést kér, főleg ha egy előadóművész, aki a közönségből él, és nem ideális, ha a közönségének kb a felét sértegeti. A többi szájtépés.

csak egy néző 2015.12.17. 15:48:51

Csoda, hogy még van befektető, aki szóba áll ezzel a pávatáncos, idióta kormánnyal.
"Stratégiai megállapodást köt a kormány a Magyar Telekom Nyrt.-vel"
"Orbán: arccal a Vodafone felé!"
"Lapértesülések szerint a Magyar Telekom és a kormány közt létrejött megállapodás aláírásával egy napon a miniszterelnök arra szólította fel a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy azonnali határidővel szerződtesse át a kormányzati szervek, minisztériumok, állami hivatalok nagy részét a Vodafone-hoz. A piros szolgáltató január elején nyerte meg az ezzel kapcsolatos közbeszerzési tendert - az átszerződés több tízezer előfizetésre és több száz intézményre terjed ki."
Vajon ennél a bulinál, kinek mennyi ugrott a zsebébe, habár, mint tudjuk, ebben a mintaországban nincs, nem is volt és nem is lesz korrupció.
Azt hiszem ez a mostani emberkedés csak egy fing a szélben, mert eddig is a Vodával kellett szerződniük.
Nem kellene utasítani a TEK-et, hogy azonnal rohanják le a céget?
Hogy tépte a pofáját a sok fidióta, amikor Fletó 2009-ben bojkottáltatta a szinte előfizető nélküli, pár ezer példányban megjelenő szar magyar hírlapot, bayer rasszista okádása miatt. Most pedig örjöngve szidja a Telekomot és bojkottálja, mert nem ad pénzt a kedvenc udvari zenészüknek.

Kormányunk intézkedései olyanok, mint a galambbal sakkozni.
Ledönti a bábukat, rászarik a táblára és boldogan ugrál, hogy ő nyert.

Hajrá Magyarország, hajrá magyarok.

Ezen már csak röhögni lehet.

Advanced Flight 2015.12.17. 16:00:16

"A koncert során Ákoson látszott és hallatszott, hogy az utóbbi 2-3 nap megviselte. Tavalyi koncertjén átütő erővel betöltötte a nézőteret, most beszámolók szerint nagyon nehéz koncerten van túl."

szegényke...hüpp-hüpp.. majd asszonka megvigasztalja otthon, teljes női princípiumát mozgósítva XD

bgp 2015.12.17. 16:01:59

>Emberként hányok.
Ok, ez gondolom a T-bolyda miatt van. Mit szólsz Ákos szövegéhez?

Pan Modry 2015.12.17. 16:04:03

Nos, en speciel elegge ruhelltem a Telekomot ahogy tavaly az origos ugyet intezte, amit viszont most csinalt az fair volt.

A kozeposztalybeli+ ugyfelek akik atlagban sokkal tobbet koltenek, tobbseguk (kiveve a fideszseggnyalokat akik az allami csecset szopizzak) undorodik attol amit Akos mondott, igy a fizeto ugyfeleknel jot huzott a telekom.

A nem jol fizeto, csoro fideszseggnyalo ugyfelek P/L szemponbol ugyis marginalisak.

Nzoltan 2015.12.17. 16:05:41

A telekom leállt politizálni. Így járt.

BalázsV 2015.12.17. 16:06:43

@Kivlov: lenn az utszán nincs kegyelem

@para_noir: WG random marketinges, törzsolvasóink unásig ismerik (ezért nincs magyarázva), nemtörzsolvasóink idejét meg nem rabolnám ezzel, mert annyira nem lényeg. A kríziskommunikáció önálló alterület a PR-ban, szal létezik. A szakmázást meg nézd el egy szakmai blogon, de van könnyebb tartalom cicikkel (én is jobban élveztem ezt a cikket): marketingszoveg.blog.hu/2015/12/07/botranyos_hirdetesek_betiltott_reklamok

@csak egy néző: ilyenkor hálát adok, hogy nincs időm követni ezt a balkánt, ami hazánkban megy :D

@Advanced Flight: igzdééé. jó, azért röhögtem én is, na

midnight coder 2015.12.17. 16:08:22

@csak egy néző: Nem tudom a telecomos partnerség mire terjedt volna ki, de gyanítom hogy nem mobiltelefonra, hanem internetszolgáltatásra. Amúgy szerintem ez ügyben a magyar kormány kb. annyira sáros mint a magyar telecom. Ez után a nyilatkozat után egy ilyen lépés Ákossal szemben alsó hangon is inkorrekt volt: ha mondjuk valami olyat nyilatkozik, hogy a zsidókat ki kell irtani, akkor jogos lett volna egy ilyen lépés, de ez az eset messze nem az az eset. Persze mondhatják azt, hogy az ő imázsuk annyira fényes hogy ezen Ákos ezzel a kijelentéssel hatalmasat rontott - bár szerintem az imázsukon sokkal többet javítana a jobb ár/szolgáltatás viszony, a normálisan működő ügyfélszolgálat, és hasonlók.
A másik oldalon a kormány részéről hülyeségnek tűnik ilyesmi miatt felbontani egy startégiai megállapodást. Másrészt a kormány is mondhatja, hogy a stratégiai partnekekkel szemben támaszthatók bizonyos etikai elvárások, bár persze hazai politikus szájából az etika pont olyan hülyén hangzik mint egy hazai telecom cég szájából.

BalázsV 2015.12.17. 16:13:44

@bgp: hadd ne. őszintén, hadd ne

@Pan Modry: fidesz is többnyire középosztályra céloz. vagy lehet, hogy lemaradtam és már nem

egyébként úgy szeretném én is könnyed szívvel leírni, hogy ez vagy az vagy amaz a cég fair módon csinált valamit (itt épp a Telekom), de egy ilyen lépésnél kiszámolják azért, hogy potenciálisan hány médiafelületre jutnak el, így meg kevésbé hiszem el bármiről, hogy őszinte.

@Nzoltan: inkább üzlet ez, mint politika. bár ma már a kettő szinonim

Pan Modry 2015.12.17. 16:15:04

@midnight coder:

vannak a telecomnak olyan fizeto ugyfelei akiknek nem tetszik amit Akos mondott, annyi hogy a telecom nem akarja megreszkirozni hogy egy ilyen megoszto nyilatkozatot tevo szemelyt nyiltan tamogasson. logikus uzelti dontes, ennyi!

Aki ezt nem erti, az segghulye!

Pan Modry 2015.12.17. 16:16:40

@BalázsV:

a telecom egy jogi entitas, marpedig egy jogi entitas nem oszinte, es az oszinte ellentetje sem...

Akos ezek utan nem hoz uj ugyfeleket, a meglevok egy reszet veszelyeztetheti, ezert ki kell baszni a picsaba, tok logikus uzleti dontes!

midnight coder 2015.12.17. 16:18:47

@Pan Modry: A középosztály+-t kurvára nem érdekli hogy Ákos mit nyilatkozik, vagy hogy a telekom Ákost támogatja-e vagy a buzifesztivált. Az érdekli, hogy ne szakadjon meg naponta a net, és hogy ne kelljen 4x bemenni az ügyfélszolgálatra egy lakcímváltozáshoz. Ilyen hülyeségek miatt a polgár csak akkor vált szolgáltatót, ha fanatikus - Ákos fan vagy libbant. De egyikből sincs több mint pár száz.

Pan Modry 2015.12.17. 16:22:31

@midnight coder:

Akost annak ellenere hogy nyiltan fideszes volt, nem tartottam kulonosebben megoszto szemelyisegnek, viszont az utobbi evtizedek egyik legsikeresebb eloadoja volt. Igy marketing szempontbol ertheto volt hogy a Telekom tamogatja, ezzel nyerve feluletet, elerest az ugyfelekhez stb...

Akos ezzel az interjuval azonban amellett hogy fideszes, elegge megoszto karakterre is valt, ezert a felulet amit o tud adni oriasit veszit az ertekebol, es kockazatot is hordoz, igy logikus uzleti dontes kihatralni mogule.

BalázsV 2015.12.17. 16:29:28

@Pan Modry: nyilván nem a Telekomra mint cégre, hanem a Telekomra mint brandre gondolunk. Az meg olyan lesz, amilyenné a nyilatkozatok, a szolgáltatás minősége, az ott dolgozók stb. stb. teszik.

azzal zártam a cikket, hogy ez PR-szempontból tankönyvien hibátlan. hogy ez eredményes-e vagy többet veszítenek így, azt egyikünk se tudja még.

@midnight coder: a szponzoráció célja nem a direkt eladás

midnight coder 2015.12.17. 16:32:07

@Pan Modry: Ákos ezzel a véleményével nem lett megosztóbb mint előtte volt.

we dont want arabs here..So what 2015.12.17. 16:37:20

ITT AZ IDŐ

MINDENKI BOJKOTTÁLJA A TELEKOMOT ÉS A MÁSIK KÉT RABLÓ CÉGET, A TELENORT ÉS A VODAFONE-T AKI EGYET ÉRT A DIGITÁLIS JOBBÁGYSÁG MEGSZÜNTETÉSÉVEL! NEM LEHET KÉT ÉVRE LELÁNCOLNI AZ ELŐFIZETŐKET!!!

BalázsV 2015.12.17. 16:39:41

@we dont want arabs here..So what: a _digitális_ ügynökségünk meg majd postagalambbal kommunikál és barlangrajzkészítést vállalunk ezentúl vagy hogy

csak egy néző 2015.12.17. 16:39:52

@BalázsV:
Irigyellek. Már én is bánom, hogy fiatal koromban, amikor lehetőségem lett volna elmenni innen, hogy nem éltem a lehetőséggel.

Pan Modry 2015.12.17. 16:42:30

@midnight coder:

dehogynem, elotte egy sikeres zenesz volt, csaladapa stb... aki tobbek kozott fidesz szimpatizans is.

Most inkabb tunik szimplan egy fideszseggnyalo bunkonak!

Punxsutawney Mormota 2015.12.17. 16:47:10

@BalázsV: Hát igen! Kb. olyan őszinte lehetett, mint az Air Canada "kényszerleszállása" Münchenben a kutya miatt, mert állítólag elromlott a légkondi poggyásztérben.

Csak az AC marketingesei gyakorlatilag 10,000-15,000 dolláros extra sloton kívül semmit nem kockáztattak, addig a T-Com jelentősen nagyob kockázatot vállal. Egy ilyen méretű cégnek nem lenne szabad ekkora kockázatot vállalnia, főleg azok után nem, egy éve, az első szóra földig hajolt és saját magának kente be a seggelyukát, amikor a Lázár-ügy miatt leszóltak.

MEDVE1978 2015.12.17. 16:47:30

Telekom elszámolta magát, ennyi. Nagyon egyszerű miért. Pár éve még stratégiai együttműködés dívott a magyar kormánnyal, nagy szavakat lehetett hallani. Azóta viszont hűlt a viszony mindenféle miatt (különadók stb.).
Alapvetően - ha ez sokaknak nem is tetszik - a kormány nem vállalat, hanem egy egyéb célok által vezérelt szervezet. Lehet ez simán ideológia és / vagy lopás, de más is. Ha a kormány vállalat és a teljes magyar népesség érdekvédelmi szerve lenne, akkor felháborító lenne, hogy felbontja a szerződést a TELEKOM-al, mert ez nem biztos, hogy költséghatékony megoldás és ugye arra kellene gondolni, hogy mi a magyarok anyagi érdeke. Ugyanakkor az anyagi érdek nehezen definiálható és minden kormányt erősen befolyásolnak erősebb tényezők (ideológia). Jelenleg a kormány ez alapján döntött. Nyilatkozott valaki egy olyat, ami kb. beleillik az ideológiájába, erre a TELEKOM szerződést bontott vele.

A dolog külön pikáns azért, mert elvileg a TELEKOM-os szerződések közbeszerzettek kell, hogy legyenek. Ennek alapján most jön egy felmondási időszak, amíg a kormány még igénybe veszi a szolgáltatást, viszont közben új közbeszerzést ír ki. Ez nagy összegű, így nemzetközi közbeszerzést kell kiírni....
Kérdés, hogy mi van akkor, ha azon is a TELEKOM jön be győztesnek, bár nem nagyon hiszem.

Szóval ott tartunk, hogy a TELEKOM némi minimális ügyféltöbbletre vadászva tökönrúgta saját magát, mert százmilliókat fog bukni az állami kieséssel....

lako84 2015.12.17. 16:50:20

Jó írás, de tényleg... Teljesen egyetértek vele...

midnight coder 2015.12.17. 16:51:40

@Pan Modry: Mert a ballibban véleményvezérek kiadták rá a tűzpararancsot. A valóság viszont az, hogy Ákos már jó pár éve kb. az aluljárókban térítő zenészek kategóriája - ez van akinek bejön, van akinek meg nem, és azért ezek többen vannak. Amit viszont mondott, az kb. megfelel a magyar átlagpolgár felfogásának. Libbantként nyilván felháborító hogy a nőknek nőként, a férfiaknak pedig férfiként kell viselkedniük, de a normális átlagpolgár ezt kb. pont így gondolja. És lehet ezt középkorinak is tekinteni - csakhogy, a világ 95%-án nem hogy így, de még sokkal ígybben gondolják a népek, a maradék 5% pedig nem fenntartható. Lásd az európai népesség ami a nagy liberalizmus mellett folyamatosan csökken. Az egyensúlyt pedig azok a bevándorlók biztosítják, akiknél a nő helye közvetlenül a kecske után van. És ezek a népek szépen hozzák magukkal a kultúrájukat is, úgy hogy ennek a csodás liberós kultúrának a napjai eléggé meg vannak számlálva. A gond az, hogy e miénknek is.

BalázsV 2015.12.17. 16:57:52

@csak egy néző: Azon kevés fiatalok egyike vagyok, aki itthon maradt. Pár éve volt egy pont, amikor telítődtem ezzel az egész cirkusszal, azóta nem követem, most már időm sincs rá. Hasznosabb, ha csinálom a dolgom és kis lépésekben építem azt az országot, ahonnan nem akarok elmenni.

@Pan Modry: Nagyjából ugyanezt nyilatkozza évek óta, ez most nagyobbat durrant, mint a többi. Talán a megfogalmazás.

@Punxsutawney Mormota: nagyot nyerni csak komoly kockázattal lehet. Ha ez bejön, akkor nagyon bejön. A segglyukbekenős dumán vinnyogva röhögök

@MEDVE1978: a kormány döntésében valszeg benne van az is, hogy minden más cégnek jelzik, hogy meddig mehetnek el, meddig nem, és mi fér bele a partneri kapcsolatba szerintük. Nehezen forintosítható mondjuk egy 2 év múlva megkötött szerződés bármely céggel, ahol az állam számára kedvezőbbek a feltételek, mert valamely ügynél erőt mutatott.

BalázsV 2015.12.17. 17:02:38

@lako84: :3

@midnight coder: Európában 1,3 körül van a születésszám, 2,11 kell a populáció stagnálásához, statisztikailag 1,8-1,9-ről még nem jött vissza népcsoport, hanem eltűnt, szóval a jövő fényes. Szórakoztatóbb lenne a fennmaradó 100-200 évünket (valaki majd kiszámolja pontosan) vigadozással és Rómát megszégyenítő hedonizmussal tölteni, semmint egymás torkának átharapásával, no de hát ez se rossz műsor.

2015.12.17. 17:05:09

@Pan Modry: A helyzet az, hogy a Telekom a saját hülyesége miatt jól belenyúlt a szarba. Ha kussban marad és leszarja, hogy mit nyilatkozott Ákos, kurvára nem érdekelt volna senkit, hogy ő szponzorálja a koncertet.

Punxsutawney Mormota 2015.12.17. 17:13:52

@midnight coder: A megfogalmazásod szerint libbant vagyok. Mégis, a magyar átlagot jóval-jóval-jóval meghaladó gyermekem van. A feleségem dolgozik, és eszement jól keres, ráadásul az anyai, feleségi princípiumait is magas szinten ellátja.

Mindent meg lehet oldani. Csak elszántság és pénz kérdése. Leginkább pénzé. De erről ugye a góré nem beszél.

2015.12.17. 17:15:01

@Punxsutawney Mormota: Meg szerencséé. A legtöbben erre nem képesek különböző okok miatt.

-= If =- 2015.12.17. 17:18:41

@bgp: semmit. mindenkinek meg lehet a véleménye. ez csak vihar a biliben, mert vannak akik foglalkoznak ilyen hülyeségekkel.

-= If =- 2015.12.17. 17:20:39

nem írom le még 1x.
röviden: egyik kutya, másik eb mi meg etetjük a trollokat, mert foglalkozunk ezzel az egésszel.

2015.12.17. 17:39:21

Miért releváns, hogy hány nő dolgozik a telekomban? Annyi amennyi megfelelt a felvételin. Inkább vicces az amit sugall ez a poszt meg pár más, hogy egy piacból élő multi diszkriminálná a nőket. Mekkora baromság. Ákos meg nem érdemi munkát végzett hanem az arcával, ha megszólalt akkor a beszédével képviselte a céget. Ha azt gondolták amit mondott nem fér bele, akkor oké. Magánemberként mondhat amit akar, úgy belefért volna de egy cég fő reklámarcaként szerintem sem.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2015.12.17. 17:46:42

"Nagy szavak attól a cégtől, ahol az ügyvezető bizottság egynyolcada, az igazgatóság szintén egynyolcada nő, a felügyelő bizottságukban 10 férfi és 2 nő van, az auditbizottság teljesen nőtlen. "

Úgy bizony a sok mocskos disznó, hogy mer nem ideológiai alapon kinevezni, nem jókáderezni? Kellene oda még bodzanorvég meg néger meg szír bevándorló is, hogy igazán JÓL MUTASSON a csapat. Mert hát az a lényeg egy telekommunikációs cég felső managementjénél, hogy ideológiai szemszögből nézvést szépen virítsanak a prospektuson.

Na én meg ettől hányok.

Afrika steht an der Elbe 2015.12.17. 17:48:29

A hülye Telekom azt hiszi, Németországban van, ezért a liberálfasisztákat kell leszopnia.

Afrika steht an der Elbe 2015.12.17. 17:58:00

Ebbe a libsik is nagyon belenyúltak.

Azok után, hogy nemrég a Keletiben a hasukon csúsztak a nem éppen a női egyenjogúság megszállott híveiként ismert muzulmán honfoglalók előtt, meglehetősen álszentnek tűnik most Ákoson (és Kövéren) verni a nyálukat.

eßemfaßom meg áll 2015.12.17. 17:58:25

@Pan Modry: "A kozeposztalybeli+ ugyfelek akik atlagban sokkal tobbet koltenek, tobbseguk (kiveve a fideszseggnyalokat akik az allami csecset szopizzak) undorodik attol amit Akos mondott"

Te ugye nem ismersz magyar középosztály+beli embert kb egy darabot sem?

Afrika steht an der Elbe 2015.12.17. 18:02:32

@Pan Modry:
"...A kozeposztalybeli+ ugyfelek akik atlagban sokkal tobbet koltenek, tobbseguk (kiveve a fideszseggnyalokat akik az allami csecset szopizzak) undorodik attol amit Akos mondott"

Eddig úgy tudtuk, hogy mindenki fideszes tolvaj, aki jól keres. Hogy van ez?

BalázsV 2015.12.17. 18:03:02

@randomgenerator: @Vajk a Vitéz Várjobbágy: engem érdekel a legkevésbé, hogy hány nő dolgozik a Telekomban, illetve a menedzsmentjében, nem az én gumicicám a női kvóta, csak épp próbálom kitalálni, hogy vajon mikor számít és mikor nem számít.

agtalpai · http://talpai.net 2015.12.17. 18:22:42

"Arról nem tudok, hogy a Telekom a Magyar Állammal kötött szerződéseit is felmondaná (tekintve, hogy Kövér László beszéde Ákoséhoz nagyon hasonló)." - brávó, ennél nagyobb hülyeséget le sem lehetett volna írni: nyilván nem fogja, mert nem szponzor, hanem partner: nem pénzt költ rájuk, hanem pénzt keres velük.

Sir Galahad 2015.12.17. 18:34:46

Jó írás, legalább látja az ember, hogy mekkora vihar ez a biliben. Ákos elmondta a véleményét, joga van hozzá. A véleményben megfogalmazott értékrend nem tetszik a Telekomnak? Majd szponzorál mást, Ákost meg szponzorálja más. A kormánynak nem tetszik a Telekom értékrendje, ami alapján kirúgta Ákost? A kormány pont úgy nem köteles a Telekommal szerződni, mint a Telekom Ákossal, majd szerződik mással.

Na de a nagy médiahiszti, ami ekörül van... vajon ki miről akarja elterelni a figyelmet vele? Talán Ákos az, aki semmi különösről, ő csak egy zenész, akit lehet szeretni vagy nem szeretni.

majdmegmondom 2015.12.17. 18:34:55

tegyük már azt is hozzá, hogy ákoska rég feledésbe merült volna, hogy ha nem hájpolná a kormány.

mert ez egy indiántánc...

Netuddki. 2015.12.17. 18:44:31

Ó kedves "marketinges" blogger! Azt azért tapintatosan sikerült elhallgatnod, hogy mindennek az előzménye a vasárnapi fideszes tisztbebetonozó ünnepség volt. Akol (direkt nem h) a kötelesjánosbácsi hozta a tőle már megszokott városi parasztbácsis figurát.

Ezért is keménykedik most az orbán rezsim a T-Akonnyal. A kosutdíjasákoska csak egy kis halovány lófing az egész történetben.
Mer' a nőknek szülni KELL! Ha már egyszer a parlament érdemtelen elnöke kinyilatkoztatta, akkor meg is fogják védeni. Aki meg aszongya, hogy ne szüljenek a nők az hazaárulló (ez is csak a shitpali miatt 2L).

Szóval egyre díszesebb ez a tolvaj mutyis társaság. Szavazunk még nekik 2 évet 2018-ig?

hujegyerek 2015.12.17. 18:53:25

Valamit mondjatok már meg: Ki az az Ákos?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.12.17. 19:04:15

"auditbizottság teljesen nőtlen"
Biztos, hogy nem házas?

@hujegyerek: A Bonanza Banzai tagja volt, fideszes énekes, Budán van egy borozója is egy fideszes borásszal. Gondolom csak viccelsz, hogy az ország egyik legelismertebb (Arany Zsiráf és Fonogram-díj, eMeRTon-díj, Artisjus-díj, Kossuth-díj, A Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje) és legnépszerűbb (arany és platinalemezek, összesen 1 millió eladott album) művészéről nem hallottál...

Gyorgy Nagy 2015.12.17. 19:21:38

Vodis vagyok holnaptol telekomos leszek a többi családtagommal egyetemben. ( 4 telefon )

Dr Gregory House 2015.12.17. 19:25:15

Őszinte részvétemet szeretném nyilvánítani a Kossuth-díjas művész elvtárs feleségének!

Démétér 2015.12.17. 19:47:48

Ha már ilyen szakmai hozzáállással vizsgáljuk a kérdés kommunikációját - egyébként remek, felüdülés volt olvasni egy kicsit is higgadt szöveget - akkor pusztán érdekesség, józanság és szélesebb szakmai rálátás kedvéért Ákos menedzserének (szintén csapnivaló) netes kommunikációjáról a kérdésben, és a kormány viszontcsapásának kommunikációjáról is jó lenne olvasni. Kivéve természetesen, ha a szakmaiság álarca csak arról szólt, hogy pfuj Telekom.

Diadi 2015.12.17. 20:04:06

"Ebben a cikkben nem fogok állást foglalni."
Szerintem aki nem vette le ebbol a cikkbol, hogy te melyik oldalon allsz az
egyest kap szovegertelmezesbol.....

Peppone Botazzi 2015.12.17. 20:14:38

Ákos egy modoros politikai fideszpudli. Ezért nem kell nonstop felszopni a politikát. Örülök hogy megjárta. Talán rájöm hogy nem kell a politikai nevelése senkinek

Lámlenge 2015.12.17. 20:15:33

A Telekom szingli, önmegvalósító markentingesei szembesültek egy olyan véleménnyel, amire "baráti" körben tudnak kb. tíz betanult panelt ellenérvként, itt meg csak picsogtak. Ezért jött a hirtelen, átgondolatlan bosszú. Aztán meg a döbbenet, hogy Magyarországon nem ők vannak a tápláléklánc csúcsán...

kewcheg 2015.12.17. 21:24:02

Bárcsak Ákos manyup.tag lenne!!!

2015.12.17. 21:32:09

Aki Ákos repedt fazék hangjával, és bugyuta szövegeivel hülyíti magát, az annyit is ér.

Kultúrember nem hallgat ilyen szart, kivéve, ha mazochista.

blaubner 2015.12.17. 22:02:53

Remelem, ezt a posztot nem valsagkommunikacios szakember irta, hanem egy lelkes amator :-))

szamok embere 2015.12.17. 22:47:14

nem hallottam eddig Ákost, és most már tudom, hogy nem vesztettem semmit.

akut schizo effektív pszichózis 2015.12.17. 23:15:44

vajon miről akarják orbánék elterelni a figyelmet ezzel?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.12.17. 23:57:00

"Hogyan kellett volna ezt kezelni?"
Természetesen, dupla adag gyógyszerrel!

dr. mesterséges színezék 2015.12.18. 00:38:19

@MEDVE1978: "Szóval ott tartunk, hogy a TELEKOM némi minimális ügyféltöbbletre vadászva tökönrúgta saját magát, mert százmilliókat fog bukni az állami kieséssel.... "

Kb. ezt mondta az egyik ázsiai riválisnál üzletkötőként dolgozó cimborám is. Bízik benne, hogy ez most nem a szokásos kormányzati mozdonynaszádos szájkarate, hanem komoly haragszomrád lesz belőle, mert akkor nekik nem kicsit lesz könnyebb hozniuk a keretszámaikat.

Hogy aztán az általuk kereskedett dobozokban pontosan mi van, azt ezután is csak akkor lehet tudni (számára is), mint mindig: amikor már késő visszakozni.

BalázsV 2015.12.18. 00:43:35

@agtalpai: a jó szponzoráció is megtérül, ez nem jótékonykodás, mellesleg tudtommal értékrendek nem egyeznek és emiatt bontottak szerződést, tehát.

@Sir Galahad: körülbelül így, igen. érdekes, hogy oldaltól függően

A) Telekom jól tette, állam hogy képzeli
B) Telekom hogy képzeli, állam jól tette

@bértrollbosszantó_kovi1970: nem elhallgattam, hanem leszarom

@Démétér: majd bővítem, ha lesz 5 szabad percem.

@Diadi: tökéletesen irreleváns, hogy melyik oldalon állok vagy nem állok. persze tudom, hogy Magyarországon ez az oldalazás a hobbi, de remélhetőleg majd kinövi mindenki

@blaubner: reklámszövegíró. magyarul nem válságkommunikációs szakember, igen

@Lámlenge: mondjuk az lenne a legjobb ország, ahol nem 4-8 évente változik a fősodor és a 2 egymást kölcsönösen utáló oldal, hanem van mondjuk úgynevezett társadalom. egyébként az átlagmarketinges kompetenciáját mesterlövészi pontossággal írtad le

@akut schizo effektív pszichózis: szerintem a Star Wars-premierről ;(

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: esetleg egy csík kólával

n3spr3ss0 2015.12.18. 06:02:55

Érdekes amikor az AUDI felmondta a támogatást a győri futball csapattal,akkor nagy kuss volt,hisz belőle csak egy van az országban,akkor senki sem libsizett,de telefon társaságból három van,és szerintem ez a meccs még nincs lefutva.

na__most__akkor 2015.12.18. 06:52:36

@Pan Modry: te TÉNYLEG ilyen hülye vagy, hogy nem vagy képes magyarul írni?

Mindenesetre, ezen az oldalon az egyetlen ilyen f@$2madár vagy - hálaisten - ; ha egyszer blogot írok (nem fogok...) a tefajtádat helyből kivágom.

A magyarság nem azt jelenti, hogy egész évben kokárdát hordok (narancssárga kerettel...).
A magyarság azt jelenti, hogy magyarul írok, olvasok, gondolkozom.

Nzoltan 2015.12.18. 07:06:05

@BalázsV: Akkor rosszul mérte fel a helyzetet. A telekom csak veszíthet.

Nzoltan 2015.12.18. 07:13:40

Én egybitesen gondolkodom, mint egy szakmunkás.
Tehát:

Azért nem megy a telekomhoz ügyfél, mert kirúgta Ákost, viszont azért hagyhatják el előfizetők mert kirúgta Ákost.
A csavar a kormány belépésekor történt.
Jobban tette volna, ha a multi távolmarad az ellenzéki bloggerek szájkaratéjától.

agtalpai · http://talpai.net 2015.12.18. 08:48:57

@BalázsV: jól van, tévedtem: sikerült a tizenkilencre lapot húznod hülyeség tekintetében.

midnight coder 2015.12.18. 09:37:58

@Gyorgy Nagy: Helyes. Telecomot a libbantaknak! Mert megérdemlik! Mondom ezt mind boldog ex-telecomos, jelenleg vodás.

midnight coder 2015.12.18. 09:38:45

@midnight coder: Ps. Ez a váltás amúgy persze nem Ákos miatt volt, és kb. egy éve zajlott le.

midnight coder 2015.12.18. 09:41:21

@Nzoltan: Van pár száz idióta mindkét oldalon aki képes ilyesmi miatt szolgáltatót váltani, de ez tényleg elenyésző. Viszont az állami megrendelést tényleg beszopták.

Szerintem aki ezt a döntést hozta, jó eséllyel azóta új kihívások elé néz...

midnight coder 2015.12.18. 09:43:33

@n3spr3ss0: Pontosan. Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kis ökörnek.

csak egy néző 2015.12.18. 09:59:03

@midnight coder:

Azért szerencsére nem mindenki olyan hülye ebben az országban, mint, ahogy a pártunk és kurmányunk.
Jó volt hallani egy reggeli rádióműsorban az egyik kerületi polgármestert, aki közölte, hogy emiatt az idióta cirkusz miatt, eszük ágban sincs felbontani a meglévő szerződéseiket a Telekommal.

Diadi 2015.12.18. 10:45:37

@BalazsV - igazad van, teljesen mindegy ki milyen oldalon van. Viszont amikor allitolag szakmai objektiv cikket irsz valamirol ahol ismetlem "nem fogsz velemenyt nyilvanitani" akkor nem kellene hogy levagjam a velemenyedet az elso bekezdes utan. Nincs vele semmi baj, de az egy masik mufaj.

Huffnágel Pista · http://www.huffnagelpista.com 2015.12.18. 13:53:07

@Pan Modry: @Diadi: @csak egy néző: @midnight coder:

A kormány ingyenpénzt osztogatva a nőknek felpörgeti a hazai golddigger kultúrát klou.tt/4wzqkrjb2743

BalázsV 2015.12.18. 14:00:15

@agtalpai: A karaván halad. Mindkettő üzlet, a Telekom értékrend miatt szállt ki az egyikből. Nem vagyok naiv, tudom, hogy az állami dolgokból ők nem hátrálnának ki, mert az közvetlen, és nem közvetett pénz, meg persze nagyobb.

@Nzoltan: Én mondjuk álmomban sem gondoltam, hogy az állam ebbe belép.

@Diadi: Minden marketinges hazudik, a véleménynyilvánításnál elsősorban az interjúra gondoltam. Levághatod a véleményem, de a szereplőktől teljesen függetlenül mondom, hogy

A) Telekom azzal és akkor bont szerződést, akivel és amikor akar
B) Ahogy intézték, az csúnya

Szerződést nem látva mondom, hogy lehet, hogy ahhoz is joguk volt. Mindenesetre ha bármely alvállalkozónk (vagy mi egy alvállalkozónkkal) intéznénk ezt így, arra is azt mondanám, hogy csúnya, korábbi partnereket így nem szívatunk.

freesleep 2015.12.18. 17:49:54

Nekem speciel tetszett a tkom akciója. Nem érdekel, hogy kirúgta ákost vagy szerződést bontott vele, azt viszont értékelem, hogy kiállt a fogyasztói mellett

Meridian74 2015.12.18. 21:05:48

Az ominózus rész 9:25-től kezdődik... na most aki erre csúnyán néz, az egyszerűen lowIQ, segghülye, szimplán összefoglalva: barom.

Teljesen vállalható módon mondta el a saját nézeteit Ákos. Halvány lila fogalmam nincs, mi volt ezen nem felvállalható a Magyar Telekomnál?

Meridian74 2015.12.18. 21:07:44

@Pan Modry: "A kozeposztalybeli+ ugyfelek akik atlagban sokkal tobbet koltenek, tobbseguk (kiveve a fideszseggnyalokat akik az allami csecset szopizzak) undorodik attol amit Akos mondott, igy a fizeto ugyfeleknel jot huzott a telekom.
"

Sztem te totál el vagy tévedve. Mit szívsz? Hadd tudjam én is mi az, hogy nagy ívben elkerülhessem. Látható módon nagyon káros hatással van az értelmi képességekre...
süti beállítások módosítása