SEO, szöveg és okoskütyük - Közvetítés a Mobile Hungary 2016 délelőttjéről

2016/03/03. - írta: Benyó Dani

A tegnapi élő közvetítés után ma is csepegtetjük az értékes információkat, a Mobile Hungaryn is virtuális széket kínál nektek helyszínen tartózkodó szövegírónk. A mai programot itt találjátok, javaslatokat és kérdéseket kommentben vagy akár Facebookon is fogadunk. Nézzük, hol tart a SEO 2016 elején, mekkora a szöveg, a tartalom szerepe és egyáltalán hogy állunk az intelligens minden világában.

Közvetít: KK Viktor

524112_367805083266504_1853110911_n.jpg

 

***

13:00 - Mai rövid közvetítésünknek ezzel vége is - köszönjük, hogy kattintottál. :)

12:46 - Az ebéd változatos és tápláló, a fejlődő szervezetnek ideális. Ha még mindig újságírók lennénk, ez maga lenne a kánaán.

12:16 - A soron következő előadás a mikromomentumokról szól, ezzel a témával már mi is rengeteget foglalkoztunk, elkészítettük például ezt az igen informatív infografikát:

illusztracio_2_1_1.jpg

12:07 - Miyazaki Jun a Facebook és a SEO kapcsolatával foglalkozik, elmondja, hogy közvetlenül a keresőoptimalizálás nem alkalmazható a közösségi oldalon. A jó találatok elérésében viszont segít az, ha jó cikkeket írunk, amiket megosztanak a felhasználók a Facebookon keresztül - így több emberhez érünk el, ez pedig közvetve jobb helyezéshez vezet.

10:48 - Németh Andrea Egy weboldal átszövegezése témában arról beszél, hogy milyen fontos a releváns tartalom: ne írjunk zagyva, semmitmondó, izzadtságszagú szövegeket, mert ezek elkergetik a felhasználót.

Újra felfedeztük a tartalommarketinget, a kulcsszó-szemetelés ma már nem működik. A minőségi tartalom ma az, ami hiteles, informatív, edukál, frissül és bővül, illetve releváns is.

Jótanács: legyünk frissek, kísérletezzünk a szövegeinkkel bátran, mert a weben erre bőven van lehetőségünk. Fontos, hogy egyediek legyünk.

A content marketing a bizalomépítés és az értékesítés kiváló eszköze.

10:35 - Szuhi Attila (ITE.hu) Szövegírás és SEO címmel tart előadást, temrészetesen tűkön ülünk az izgalomtól.

Elmondja, ő is úgy kezdte, hogy írt egy jó szöveget, mára pedig évente egymillió látogatója van. Szerinte a legjobb, az optimális az 1200 szavas cikk - az organikus találatok között ezek szerepelnek a legjobban, ilyeneket találhatunk a találati listák élén.

Minden áron kerüljük a kulcsszóhalmozást. A Google ma már képes felismerni a szinonimakat, ha tartalmaz ilyeneket a szöveg, akkor a kereső szerint már releváns.

Írjunk hasznos tartalmat meghatározott kulcsszóra, legyen olyan az anyag, amit a felhasználó szívesen olvas, mert a Google ezt bőkezűen meghálálja. Jó szöveg = hosszabb tartózkodás, jobb helyezés.

Fontos a finomítás: véget nem érő folyamat ez, amelyhez folyamatosan ellenőrizni kell, hogyan teljesít a szöveg, és a szerint módosítani, javítani, ha kell.

10:02 - Dudás Ferenc a KlikkMániától érkezett, előadásában pedig a SEO-friendly oldalak legfőbb kritériumait ismertette. Ezekhez szerinte 5 fő tényező szükséges, ebből kettő szorosan a tartalommal függ össze.

Egyrészt fontos, hogy vonzó, szívesen olvasott oldalunk legyen, megfelelő (reszponzív, mobilbarát) dizájnnal. Létfontosságú az is, hogy új tartalommal töltsük fel oldalainkat, és soha ne duplikáljunk. Emellett érdekes, releváns, hasznos tartalom kell, hiszen a felhasználók ezeket kedvelik.

Beszél arról is, hogy a közösségi linkek ereje egyre növekszik, , illetve arról, hogy a SEO önmagában kevés az inbound marketingben: kell a PR, a blog, az e-mail is, vagyis a tartalommarketing szerepe hatalmas.

09:51 - Petényi Márk (mark.hu) éppen arról beszél, a SEO teremben, hogy az offline eszközök reneszánsza közeleg - akit online már elértünk, azzal érdemes offlie eszközökkel is felvenni a kapcsolatot.

Jó példák erre a céges magazinok, például maga a Kontent Magazin. Egy jól megszerkesztett szakmai magazinnal nem csak brandet építhetsz és leadeket gondozhatsz, rendkívül hatékonyan érheted el célközönséged új rétegeit is, ha megfelelően terjeszted.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.