[ÉLŐ] közvetítés a IV. Magyar Marketing Fesztiválról

2017/01/26. - írta: Benyó Dani

Nem gondoltátok, hogy kihagyjuk.

Van szép standunk, a bejáratnál rögtön Vicát és Bencét találjátok, gyertek, mert kaptok a legújabb Kontentből, meg amúgy is gyertek. A napot élőben közvetítjük majd, rengeteg ismerős arc és várhatóan nagyszerű előadás pettyezi a programot.

Amire mindenképp üljetek be: Zoli 15:20-tól a 2017-es tartalommarketing trendekről beszél majd. Izgalommal telve várjuk, tavaly ő káromkodott először a színpadon, mellesleg nagyszerű előadást tartott a mikromomentumokról, idén is hozza majd a formáját.

Ha megláttok nap közben és épp nem egy laptoptöltővel a nyakam köré csavarodva rohanok, szólítsatok le bátran és dicsérjétek a remek élő közvetítést.

Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

***

17:12 - Éles Laci befejezte, és ez a végszó nekem is: a mai előadásoknak vége van, a standok már pakolnak, még egy beszélgetés hátra van, de a nép szivárog el.

Azt kell mondanom, remek nap volt - a színvonal a szokásos szakmai rendezvényeknek messze felette volt, ahogyan a tavalyi MMF-et is lepipálta. Nagyszerű előadókat válogattak, és még pogácsa, vízautomata is volt, az Illy kávéról nem is beszélve.

Jövünk jövőre is. Én köszönöm mindenkinek, aki idejött, üdvözölt, vállveregetett, szelfizett velem, jó sokan voltatok, ilyenkor a legjobb érzés csinálni ezt az egészet. Visszhall a következő konferenciáig, gyertek hozzánk tréningezni ha személyes kapcsolatra vágytok. :)

17:08 - Laci éppen arról beszél, hogy elkapták tőlünk a betegséget: ők csinálják ugyanis nekünk a Kontentet, és most már nekik is van saját magazinjuk. Menjetek az Infoartnet standjához is, ha itt vagytok, még van nekik pár darab, jó szívvel ajánljuk!

17:00 - Mivel ronthatjuk el a felhasználói élményt? Azzal például, hogy

  • a weboldal randa, használhatatlan, gusztustalan,
  • hogy nincs akcióátvezetés,
  • hogy eleve rossz oldalra irányítjuk a felhasználót a hirdetésből, kampányból.

Ilyenkor lepattannak, mert meglepődnek, nem találják, amit kerestek, amit megígértünk nekik - ezzel együtt természetesen bizalomvesztés is bekövetkezik.

16:54 - Laci azt mutatja gyorsan, mi változott 2016-ban a SEO-ban. A HTTPS kiemelt státuszt kapott, a mobiloldalon a takaró popupok visszasoroló tényező lettek. Egy weboldal megvalósításának lehetősége most már mindenki számára elérhető. Itt Zolira utalva Laci elmondja, harcolunk a figyelemért (Zoli ugye széjjeldobálta a szórólapokat), ezért is baj, hogy mindenki honlapot épít.

Emellett az is történt, hogy Magyarországról a legtöbb programozó kiment külföldre.

2017-ben már nem az a kérdés, hogy seózzuk-e a honlapunkat, hanem hogy hogyan tehetjük ezt meg hatékonyabban és költséghatékonyabban.

16:50 -  JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ reggelt Vietnám, kiabálja a színpadon Laci késő éjszaka 5 órakor. Aztán a közönséggel is megcsináltatja. Elég jó hangulatot csinál, pedig ez már ugye a zombizóna (amúgy még mindig legalább 2-300-an vannak a teremben, jó arány).

16:48 - No, az utolsó előadáshoz érkeztünk, amelyet nem más, mint partnerünk, az Infoartnet Kft. Éles Lászlója tart majd, és a keresőoptimalizálásról fog beszélni.

Ha már honlap, ugye az se árt, ha megSEÓzod, erősíted a linkprofilodat - mi meg csinálunk valamit, ami ezt adja és még szakértői brandet is építhetsz vele. A kérdés csak az: te megérdemled, hogy írjunk rólad a Wikipédiára?

16:39 - Milyen ma egy korszerű, vonzó honlap? Barna szerint magazinszerű. Mélyen egyetértek. Legyen olyan, mint egy magazin, ahol minden hasznos és fontos információt megtalálunk olyan rendszerben, amelyben könnyen eligazodunk, amely esztétikus és használható. Amely nem csak a termékről és a cégről mesél, de a problémáról és a megoldásokról is, olvasmányosan. (Ezt már én fogalmaztam meg ilyen gyönyörűen.)

16:31 - Barna közben arról beszél, hogy a vállalkozók nagy része nem is gondol arra, hogy piacvezető lehetne - nem fél tőle vagy irreálisnak látja, meg sem születik benne a gondolat.

Holott csak egy olyan ötletre, koncepcióra van szükség, mint a már említett Cserpesnél: valahogyan tűnj ki és légy egyedi, különben megragadsz egy szinten és nem leszel egyedi.

16:29 - Rég volt kép. Ha még nem voltál a standnál, gyere, mert nagyon kezd elfogyni a Kontent, széjjelkapkodtatok ma minket.

mmf_vicastand.jpg

16:22 - A Kreatív Vonalak Nagy Barnája jön. (A sors iróniája, hogy a múlt héten nyílt az irodánk mellett egy pékség, amit ugyanígy hívunk, mert nagy és barna. Bocs, muszáj volt erre kitérnem.)

Azt mondja éppen, hogy a piac tele van Mekk Mesterekkel - amúgy a kisvállalati marketing a téma. Ott a késztetés mindenkiben, hogy többet állítsanak, többet mondjanak magukról, azt, hogy értenek a grafikához, a marketinghez, az értékesítéshez és így tovább. Ez viszont nincs így, ekkora polihisztorok ma nincsenek a piacon - helyett érdemes egy csapatot felépíteni, amely harmóniában dolgozik.

Szóval: hogyan építsünk kisvállalati honlapot ma?

A lényeg, hogy ne a piacvezetőt másold, mint mindenki más, hanem tűnj ki. Vázolj fel egy olyan koncepciót, ami másnak még nem jutott eszébe, akkor is, ha ez rizikósnak tűnik. Mert ez fogja vonzóvá tenni az egészet, elmondani azt, hogy a terméked nem csak egy termék.

16:02 - Csaba arról beszél, hogy milyen fontos ma a gyorsaság, például a házhozszállításban. Az aznapi kiszállítás (same day shipping) már lassan standard lesz, az Amazon már drónokkal számít, erősen közelítünk a szinte már valósidejű kiszállításhoz.

Sokan ma már az Uberre is alapoznak, logisztikai cégként is működnek, nem csak embereke szállítanak, hanem a webáruházak csomagjait is kiviszik, ezzel gyorsítják a folyamatot.

Ezután általánosabb trendekről hallunk: fontosak a hűségprogramok, oda kell figyelni a mobilra.

16:01 - Így hallgatta a tömeg Zolit, ismét köszi a fotót Göblyös Péternek, a Vizslafotósnak:

mmf_zolcsieloadas3.jpg

15:56 - Huh. Oké, ez volt ma a legdurvább trip, a közönség szerintem nem szokott ennyire intenzív stílushoz, de a visszhang pozitív.

A következő előadó Zajdó Csaba a Shoprentertől, most arról fog beszélni, milyen e-kereskedelmi trendek uralják majd az idei évet.

Ha már meg lett említve az AionHill, akkor erre irányítanálak tovább titeket: ezen a blogon mindent, de nem hülyéskedek konkrétan mindent megtudhattok az aktuális e-kereskedelmi trendekről és arról, hogyan lovagolhatjátok meg azokat.

15:48 - Céges bloggal ma már nem lehetsz early adopter, de még mindig működik. Még mindig vannak olyan témák, amikről olvasni akar a vásárlód, kérdések, amik gyötrik.

Zoli az AionHill blogját mutatja, amely az egyik legjobb hazai blog. Nagyon erős, szakmai tartalmakkal dolgoznak, a cikkeket angolra is lefordítják, infografikákat készítenek belőlük, és brutálisan erős terjesztéssel dolgoznak: Inbound.org, Quora és a legpezsgőbb felületek a saját piacukon.

Hozzatok létre jobbat: inkább kevesebbet, de rendszeresen és jót.

15:45 - Zoli épp a Fehér Ház aktuális oldalát mutatja, amely Trump pénteki beiktatása óta amúgy egy feliratkozási, szépen opt-in oldal. Ez neki nem derogál. Nem véletlenül ő esküdött fel.

Most pedig még a videomarketingről is szólunk. Idén ugyanis már videós tartalmakat is teljes erővel gyárt majd a KK - stábot építünk, eszközöket veszünk, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy kimaradjunk ebből. Azért, mert például a felsővezetők 59 százaléka inkább ezt fogyasztja, mint bármilyen más tartalmat.

És most megint sírok, idézem Zolit:

"A Kreatívon egy reklámszakember azt mondta, én a tartalommarketing hittérítője vagyok. Hálás vagyok, hogy nem az inkvizítora. De ha ez így van, akkor én most megáldom a céges blogjaitokat. Mert látom, hogy az jó."

15:41 - A Bibliát nem szó szerint kell venni, hanem komolyan, mondja Zoli utalva arra, hogy aki hallja és tudja itt ma mindezeket a marketinges praktikákat, de nem cselekszik, az egy nímand.

Most a Kontent kiadásáról beszél: arról, hogy számonként 1 millióért adjuk ki, de megéri, mert csak ma csak ezzel az egyetlen megoldással már 200 lead felett járunk.

Zoli széjjelszórt egy rakat szórólapot, érzékeltetve, hogy mennyire hülyeségek. Hogy ezzel próbálnak figyelmet szerezni. Nem tudnak kitűnni. Már ennyi kiállító között sem, nem hogy a piacon.

Zoli azt hangsúlyozza, hogy magazinja ma már mindenkinek van - a multiknak önállóan, mások összeállnak. A konkurensednek meg lesz magazinja. Neked nem, és nem is szerzed meg azt a figyelmet, amit ő.

mmf_zolcsieloadas2.jpg

15:39 - A marketing alapvetően az a területe a cég működésének, amely pénzt termel neked. Ha ezt lehet automatizálni, az meg már a pénznyomtatás. Na, most ott tartunk, hogy ezt lehet automatizálni - mondja Zoli.

Donald Trump az Amerikai Egyesült Államok elnöke. Lehet a földhöz csapni magunkat, írhatják az indexes fiúk, hogy "nem gondoltuk volna", de így van. Neki nem derogált Twitter-fiókot használni - mondja Zoli.

15:35 - Képzeljétek el azt a világot, amikor még nem volt internet, csak termékértékesítés. ilyen körülmények között belépni a piacra óriási kockázat. "De történt egy változás. Nem akarlak sokkolni titeket, de kitört az internet" - mondja Zoli.

Ma az early adopter jár a legjobban: szinte ingyen a legújabb megoldásokat próbálhatja ki, még azelőtt, hogy fizetni kellene érte - régen például hatalmas előny volt a Facebookon fenn lenni, ma már kötelező. És egyre drágább.

Zoli már gyakorlatilag üvölt a közönséggel, és közli velük, hogy mind lemaradók - mert senki sincs Twitteren, Instán, Snapchaten. Lehet, hogy most nem fontosak, nem relevánsak, de újak, és szinte ingyen vannak.

"Nem azzal töltöttem az időmet, hogy faszkodással ötleteket találjak ki, hogy miért ne legyen Instagram-oldalunk" - az eddigi legerősebb előadás, ez biztos, és elfogultság nélkül mondom.

15:31 - "Sziasztok, Sipos Zoltán vagyok, aki nem ismer, az nézzen magába. Na, nem, annak csak nem jó a tartalommarketingje." Erősen kezd.

Zoli szavaztatja a közönséget: céges Facebook oldala majdnem mindenkinek van, blogja úgy az ötödének. Instagram fiók egy-két tucatnak - viszont Snapchat-fiókja 3-4 embernek összesen.

Most arról beszél, hogy az előadásainkba mindig paraméterezett linkeket rakunk - és hogy ezt nem igazán kattintják le, több mint 90 százalék nem is törődik azzal, amit elmondunk az előadáson. Nem csak mi, bárki: csak azért konferenciázik, mert az jó, nem kell dolgozni, jól érzi magát.

Na, ennek kellene véget venni és innovátornak lenni. Early adopternek.

mmf_zolcsieloadas.jpg

15:30 - Hirtelen a a felkonf bele is zavarodik mik vagyunk, "tartalomgyártó ügynökség" lesz belőle, de nyugi, mi se igazán tudjuk már.

15:28 - Most pedig a nap legfontosabb előadása következik: a színpadot leuralja Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll maga, és 2017 tartalommarketinges trendjeiről csinál botrányt. Izgalom! Vibrálás!

15:24 - Még a helyi hirdetésekről is szól Ricsi, ami ugye a local business típusnak jöhet jól - hogy mondjuk a Facebook szól, amikor a Móriczon jársz, hogy 200 méterre van egy olyan bolt, amit korábban kerestél, vagy éppen olyan terméket árul, amire korábban kerestél, vagy...

még egy lehetőség, amit a legtöbben kihagynak: a segítségükkel folyamatokat építhetünk. Ha le tudjuk válogatni a saját adatainkat a Facebook segítségével, akkor csak nekik olyan hirdetéseket juttathatunk el, amelyek megnövelik az esélyét, hogy a mi márkánkat fogják választani. Remarketing, retargeting megoldásokat alkalmazhatunk, ezzel a lehető legkisebb meddőszórással jeleníthetünk meg hirdetéseket.

15:21 - A legjobb, ha Messenger botot használsz, mert ezzel forgalmat növelsz, erőforrást csökkentesz, új fajta vásárlói élményt nyújtasz és így tovább.

Végül a lead hirdetésről beszélünk: ez lényegében azt jelenti, hogy a feliratkozási folyamatból kihagyhatjuk a landing page-et, a Facebook már ezt is kezdi magába szívni. (Nesze, találhatunk ki megint valami újat pár év múlva amit drágán adhatunk el. Duh, csupa macera ez a szakma.)

15:17 - A következő a Messenger, mert bizony, ma már ez is üzleti csatorna. A Facebook egy nagyon intenzív üzleti platformmá formálta ezt, egyébként Magyarországon 4 millióan, világszerte több mint egymilliárdan használják. A jó ebben az, hogy a piac még nem fedezte fel: itthon talán egy tucat cégről tud Ricsi, akik kihasználják üzleti csatornaként. Értsd: h te most elkezdesz kísérletezni, már early adopter vagy.

Az üzenetküldés hasonlóan működik, mint a hírlevélnél, a különbség az, hogy a célcsoport, főleg a fiatalok, vevőbbek rá, az átkattintási arány akár a kétszerese is lehet.

15:09 - Ricsi arról beszél, hogy ma már nem feltétlen érdemes a saját oldaladra vinni egy kampányból a felhasználót: néha sokkal hatékonyabb lehet, ha inkább a Facebookos felületedre irányítod, ami bárhogyan bármikor reszponzív.

A Facebookon boltot is nyithatsz, közvetlenül értékesíthetsz gyakorlatilag a felületen - na, nem te, mert Magyarországon még csak odáig jutottunk, hogy a termékekre kattintva az oldaladra (termékoldalra) visz át, vagy Messengerben kérhetsz további információkat. A tengeren túlon viszont már működik a közvetlen vásárlás.

Azt is megteheted, hogy a képeiden becímkézed a termékeidet - akár a teljes régi galériádon végigmehetsz, és így csatornázhatsz forgalmat a termékoldalaidra. A jó ebben ugye az, hogy ha kellő nagyságú és kelően aktív táborod van, akkor gyakorlatilag hirdetés nélkül is folyamatosan hozhatja a vásárlókat.

15:07 - Egy Sipos Zoltánt láthatunk természetes élőhelyén, előadásra készülve, a helyszínt óvatosan, alaposan méregetve.

mmf_zolcsi.jpg

15:06 - Most egyik kedvelt előadóm Lévai Richárd következik. Ricsi előadásai általában gyakorlatiasak és szakmaiak, ebben bízom most is. (Utána közvetlenül Zoli, de majd sikítok pirossal.)

Talán észrevettétek, hogy az alapozó előadásoknál milyen sűrűn linkelem a saját cikkeinket. Ez csak félig azért van, mert Teslákat és Bentley-ket szeretnénk minél hamarabb venni, de félig meg azért, mert a Marketingszöveg.com tudástárában már 400 cikket olvashattok, és nem az alapozást: kőkemény, legfelsőbb szintű marketingtechnikákat rágunk nap mint nap a befolyásolástól a keresőoptimalizáláson keresztül az inboundig. Ha ez érdekel, mert szeretnél marketingprofi cégvezető lenni, akkor ide kell kattintanod.

14:40 - Botrány van! Legalábbis a színpadon ezt mondják épp, de hogy miféle, azt csak egy fél órás szünet után tudjuk majd meg Lévai Ricsitől. BRB.

14:38 - Ha a Vizslafotózás fotóz le, akkor vizsla vagy-e vajon? (Avagy Göblyös Péter lekapott, amint elmélyülten fura pózban rettenetesen dolgozom.)

mmf_szelfi.jpg

14:34 - Csak azért hallgatok, mert egyrészt nem voltam a teremben vagy tíz percig, másrészt olyasmiket hallunk, hogy létezik szegmentálás, inbound meg automatizáció.

14:11 - Varga-Tarr Sándor a Számlázz.hutól Vállalkozás 3.0 címmel fog mindjárt előadást tartani, de előbb még Miklovicz Norbi lép fel. Valami díjazás lesz, mindjárt megfejtjük mi történik.

14:06 - Szóval így arról van szó, hogy fogsz egy jutyúbert, és lehet a videóban termékelhelyezést csinálni, vagy akár terméktesztet, termékbemutatót is. Nem szabadulok az érzéstől, hogy negyed órája a Star Networks tulajdonképpen önmagát akarja eladni nekem.

Update: nem, ez nem csak egy érzés, tizenhetedszerre ha nem hangzik el, hogy "mi ebben tudunk segíteni", "mi segítünk benne", "mi ezt csináljuk" stb. akkor én hallucinálok.

13:52 - "Ha harminc alatti a célcsoportod, akkor máshol már nem tudod őket elérni", mondja Gábor amikor a YouTube hazai népszerűségéről beszél.

Most arról tudhatunk meg többet, hogyan jelenhetünk meg a videómegosztón - pre-roll é a többi.

Tudunk szűrni érdeklődés alapján, hogy releváns közönséget célozzunk. Kulcsszavak alapján szintén. A YouTube hirdetési felülete is az AdWordsből szolgálódik ki (sic). Csak azok kerülnek pénzbe, akik végignézik.

Végre egy infó: a felhasználók 36%-a az, aki valamilyen interakcióba lép a hirdetéses tartalmakkal.

(Amúgy külön köszi a szervezőknek, hogy lepacsiztak a ClearWaterrel, ugyanolyan vízautomata mellett ülök, amilyen az irodában is van, ez tart életben, hidratálva.)

13:49 - Gábor elmondja, a statisztikák szerint ma körülbelül Magyarország fele YouTube-ozik rendszeresen, és nagyjából 2,5 millióan lehetnek azok, akik ezt napi szinten teszik.

Az érdekes infó után sajnos elkezdte reklámozni a cégét. Reménykedem benne, hogy hamarosan befejezi és inkább előadást tart, mert a mostani dián a partnereik logói nem kötnek le.

13:46 - Ha minden igaz, Hernádi Gábor következik a Star Networktől, és arról regél nekünk, hogyan dolgozzunk együtt modern véleményvezérekkel a vállalkozásunk sikeréért, vagyis hogyan építsünk jó YouTube-kampányt.

13:44 - Tonk Emil előadása tonkéletes volt, semmi tonketlenkedés. Nem ő juttatja a tonk szélére a marketingszakmát: ez tömény emilmarketing volt.

(Ha úgy érzed, egy kis vavrekizmus szivárgott itt a közvetítésbe, nem tévedsz.)

 13:40 - Bréking, Tonk Emil kattintja a diáit. Vicces képregények vannak rajtuk, mert azért na.

Közben Zoli is megérkezett amúgy a standhoz, olyan jókedélyű fejet vág, hogy most már biztos vagyok benne, valami különösen botrányos tuti lesz az előadásában.

13:28 - A hangulat kiváló, és a Lurdyban még mindig remek mátrai borzast adnak. Apropó, life tip by Benyó, régi történet: ha két aranyos csaj áll csak a pultban, ne, ismétlem ne tedd fel idült-éhes mosollyal a kérdést, hogy "borzaskátok van?" Furcsán fognak nézni.

Szóval. Épp visszaértem Tonk Emil előadására, láthatólag elhúzódott a díjátadó. Ha még soha nem jártál marketinges rendezvényen és nem hallottad Emilt előadni: nos az előadási gyakorlatilag közvetíthetetlen stand up filozófiai eszmefuttatások, és mint mindig, most se különösebben érdeklik a neki bekészített diák. (Komolyan meglep, hogy még van szervező, aki próbálkozik.) Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy legközelebb hallgasd meg őt személyesen, a közvetítést pedig mindjárt egy videomarketinges előadással folytatom.

12:30 - Most egy picit hosszabb hiátus következik, ugyanis az ebédszünetben megpróbálok ebédelni. Elméletben 13:00-kor folytatjuk, a gyakorlatban valószínűleg kicsit később.

12:26 - A márkapercepció: építs magadnak szakértői státuszt. Írj például egy könyvet, még ha évekig tart is, nagyszerű eszköz erre. Tartsatok előadásokat, készítsetek róla fotókat, videókat és így tovább.

Építsetek munkáltatói márkát is - az employer branding szintén olyan téma, amit én is imádok, itt a bizonyíték, egy cikk az alapokról.

Márkaélményed is legyen: ÉS A KREATÍV KONTROLL A PÉLDA, imádunkrobi.

Arról beszél egyébként, amikor levetítettük az előfizetőinknek a Creative Controll című filmet, ez még tavaly év végén történt.

Újabb példa, megint a La Nube, ahol tudták, hogy Robinak születésnapja van, és amikor legközelebb ott járt, dallal, ajándékkal köszöntötték.

Alkalmazzátok a márkaépítést szemléletként - ha többet akartok tudni róla, hogyan, akkor menjetek oda a BrandBirds standjához!

12:21 - Nézzük a látványvilágot. Legyen egységes: a márkádnak legyen egy arculati kézikönyve. Figyelj a színekre: az emberek 80%-a a kutatások szerint elsőre a színekből ismeri fel a márkát. Tipikus példa a Coca-Cola - nem véletlenül piros, de csak hasonlóan piros az összes gagyikóla is, hiszen a királyt másolják.

A harmadik pillér a kapcsolat az ügyféllel, a kommunikáció. Robi olyat tanácsol, amelyet nagyon ajánlunk mi is. mindig légy őszinte, mert az interneten ma már nem lehet elbújni, titkolózni. Minden kiderül előbb vagy utóbb, a kérdés csak az, képes vagy-e, akarod-e kezelni.

A jelenlét is nagyon fontos: hogy tudd, hogy vagy jelen, hol említenek, légy mindig látható és foglalkozz az aktuális, releváns témákkal. Legyen a kommunikációd személyes: itt Robi saját példáját hozza, imád szelfiket készíteni (ha ismerősöd, akkor te is látod naponta kétszer a Facebook-faladon :) ), és ebből még üzletei is vannak.

Most Gary Vaynerchukról beszél, aki önmaga gyárt elképesztő mennyiségű tartalmat, miközben egyébként egy 600 fős cége van - mégsem delegálja ezt, mert személyesen kommunikál.

12:16 - A márkaháttér legfontosabb része a küldetés, és ebben a legjobb példa (mélyen egyetértek Robival) Elon Musk. Ő az, aki úgy tudja meggyőzni a világ legjobbjait, hogy utána azt mondják, "végre lesz értelme az életemnek", miközben harmadannyi fizetésért dolgoznak neki, mint a korábbi helyükön. Mert ha azt mondod egy rakétamérnöknek, hogy "gyere, városokat fogunk építeni a Marson", akkor nehéz nm lelkesedni.

Mi a siker titka? A jó küldetés megtalálása. Valami tökunalmasat forgalmazol? Hőszivattyúkat mondjuk? Akkor lehet az a küldetésed, hogy a jövő generációnak egy jobb, tisztább világot teremts.

A márkaháttérnek része az "ügy" is. DiCaprióról hallunk, aki a soká (nagyon, nagyon soká) megkapott Oscar-díjának átvételekor a környezetvédelemről beszélt. (DiCaprio egyébként a világ egyik legjobb arca, nézzetek utána a környezetvédelmi munkásságának.)

12:13 - Újabb alappillér a kérdés: jó a cuccod? Mert ha nem, akkor nem lehetsz rá büszke, nem építkezhetsz rá.

Tévhiteket oszlatunk: első, hogy a dizájn még nem brand. Az arculat, a grafika, a termékcsomagolás, egy jó marketingkampány még nem brand. De akkor mi a fene a brand? Robi kedvenc meghatározása szerint egy értékképzelet: az a gondolat, amely kialakul a fogyasztóban.

A másik tévhit, hogy csak az ismert brand lehet jó brand. Nem, a cél az, hogy a saját célpiacunknak, legyen az bármilyen szűk, jó termékeket, megoldásokat adhassuk.

Választék: az emberek ma már nem termékek, hanem márkák között választanak. A konkurenciától félnetek nem kell: ha jó márkád, akkor nincsen konkurenciád.

Robi saját ábrát mutat az öt alappillérről: márkaháttér, látványvilág, márkakapcsolat, márkapercepció és márkaélmény.

12:08 - Légy lelkes! Mert ha te lelkes vagy, akkor fog másokat is érdekelni az, amit csináltok.

Robi egy kávézót, törzshelyét hozza példának, ez a La Nube - amelyről már a vendégek is azt írják Facebookon, hogy érezhető, hogy a helynek lelke van.

Vállald fel, 100%-ban a saját márkádat. Rengetegen nem merik megtenni, és a magyarokra különösen jellemző, hogy pesszimisták vagyunk, mondja Robi, ami nem szerencsés hozzáállás.

Mekkora különbség van például aközött, ha a "mivel foglalkozol?" kérdésre azt válaszolod, hogy "hát, van egy építőipari cégem..." vagy "mi energiatakarékos házakat építünk!"

Figyeljetek az értékekre: lelkesen márkát építeni akkor tudsz csak, ha megtalálod azt, amivel te, a te márkád jobbá teheti a világot. Így tett például a Cserpes is, amely nem volt hajlandó annak idején belemenni a multik árversenyébe és ezzel a minőséget is rontani.

12:06 - Következzék tehát Mészáros Róbert a BrandBirdstől, aki a brandépítés 5 alappilléréről beszél nekünk!

Azzal indít, hallottuk-e, hogy eladták a Szigetet. Meg a Panyolai Pálinkát. Meg a Fornettit. Na, mi a közös ezekben a márkákban? A szemlélet: az, hogy mindegyiket egy ember alapította, akinek volt egy víziója, szentül hitt benne, és a saját vállalkozására márkaként gondolt.

Tegyen így mindenki, javasolja Robi: mindenki gondoljon a vállalkozására márkaként.

11:55 - Igen, sunyiban tartottam egy kis szünetet - egyébként a smart data vonalvezetéssel végzett hatékony értékesítésről van szó, 20 percben, következésképpen az adatbányászat felszínét is alig kapargatjuk. sajnos semmi komolyan érdekeset nem tudok közvetíteni.

Mészáros Robi viszont már itt sertepertél egy ideje, és állítólag hiába ül itt ezer ember, én feszélyezem a legjobban, mert én le is fogom közvetíteni élőben. Édes a hatalom érzése, kicsit a kávét is pótolja.

Addig is itt van még egy kép, amin még szerepelek is (a "keresd Benyót" játék győztese a standnál ajándék Kontentet kap), így legalább tudjátok, hol kell keresni:

mmf_04.jpg

11:34 - Most jöttem rá, hogy ma még csak egy kávét ittam. Egy kicsit belefeledkezhettem a közvetítésbe, a körülöttem mozgó árnyakból és hangfoszlányokból arra következtetek, páran megpróbáltak beszélni velem, amíg gépeltem.

És ha már hírlevelek: ha szeretnél megtanulni tökéletes hírleveleket írni, akkor ajánlok neked egy ingyenes checklistet: töltsd le, nyomtasd ki, ikszelgesd, amikor nekiállsz megírni a következő kampányodat és thank us later. Ide fáradj: 59 lépéses checklist a tökéletes (és hatékony) hírleveledhez)

11:22 - Lényegében a szegmentáció alapjairól beszélünk. Ezzel az előadással is az a baj, hogy egyébként teljesen jól felépített, jól magyarázza el az alapokat, viszont ezt már minden olyan marketingesnek, értékesítőnek, vállalkozónak illik tudnia, aki az elmúlt öt évben részt vett egyetlen konferencián vagy tréningen legalább.

Mivel ebből sajnos nem sok minden derül ki (most éppen arról van szó, hogy a szegmentációhoz adatok kellenek), ezért ajánlom nektek saját magam, olvassatok a szándék alapú szegmentációról kicsit, ez már haladó technika.

Gábor így ad elő amúgy, Bence fényképez:

mmf_dely.jpg

11:17 - Dely Gábor következik, aki a legújabb hírlevélstratégiákról és trendekről beszél majd. Ő egyébként a DIMSZ e-mail marketing tagozatának elnöke.

Elsőként a szegmentáció eredményességéről beszél, a brit e-mail marketinges szövetség egy kutatását mutatja, amely szerint a jó szegmentációval egyre hatékonyabb levelek küldhetőek ki. Eddig semmi meglepő.

Milyen szegmentációt használtak az angolok? A legtöbben demográfiait, több mint a fele. A többiek speciális szegmenseket állítottak fel, például a korábbi vásárlási eredmények alapján, gyanítom az RFM-szegmentációt írjuk éppen körül.

Látunk egy 2016-os tanulmányt is  relevanciáról: az emberek egyre kevésbé érzik relevánsnak a kapott üzeneteket, ami azt mutatja, hogy a szegmentációt még mindig nem használjuk eléggé, vagy legalábbis nem jól. A trend egyébként 2011 óta stabil, azóta egyre kevésbé releváns leveleket kapnak a fogyasztók általánosságban.

11:14 - Mint említettem, teltház van.

mmf_02.jpg

11:10 - A Jysk egy plakátját látjuk, ami rossz. Ezen az szerepel, hogy adott egy 6000 forintos szék, ami most féláras. Ugye egyből azt gondolnánk, hogy akkor ez a szék 3000 forint. Hát nem, a 6000 a félár, és ez el is veszi a kedvet a vásárlástól. Ez egy valid, aktuális plakát, használják. Lásd, a multik is hülyék néha.

A fő üzenet a következő: tartsátok magasan az árat, és inkább irányítsátok úgy a vásárlót, hogy hajlandó legyen azt megfizetni, ne menjetek bele az árversenybe. Ezt az üzenetet a KK teljes mellszélességgel tudja támogatni.

11:05 - Az extrém pozíció törvénye. Nagyon jó egyébként, ezt is hallhatták azok, akik most hétvégén voltak a befolyásolási tréningünkön. A lényeg az, hogy a vevődnek először mutass be egy extrém magas árat.Ha ebből adsz engedményt, akkor nagyobb valószínűséggel fog vásárolni, még akkor is, ha ez az ár valójában magasabb, mint amennyiért alapból adtad volna a terméket.

Példa: adott két árcímke. Az egyiken a kedvezményes ár és az elengedett százalék szerepel - de az agyunk először azt az árat regisztrálja, amelyet ténylegesen fizetnünk kell, ez nem jó. A másik cédulán, amit látunk, megvalósítjuk a racionális gondolkodás illúzióját (gyönyörű megfogalmazás, ezt el is lopom későbbre), mert ezen a korábbi árat látunk először, majd azt, hogy mennyit kell majd akciósan ténylegesen fizetnünk.

A lényeg tehát az, hogy irányítsd, hogyan érzékeli a terméked árát a vásárló, mit lát meg és fog fel először.

11:02 - A prémium kategória törvénye. A prémium kategóriás termékek jelenléte jelentős hatással van az átlagos kosárértékre - nem szeretjük ugyanis a legrosszabbat választani. Jellemzőbb, hogy egy "középső" megoldást választunk, "megelégszünk a középszarral", ahogy István mondja. A példa sörökről szól - itt az olcsó no-name sört 5% választotta, a prémium sört 10%, a maradék 85% viszont a közepes terméket. Ezen a ponton ennek az árát növelheted is, mert a lényeg az, hogy ez a "közepes" választás.

10:59 - A fantomárazásról hallunk. Ez kapcsolódik az előző szekcióban hallott percepciós befolyásoláshoz. Ha fantomtermékeket használunk, ezzel eladhatjuk drágábban a termékeinket. Ha a terméked mellé olyat raksz, ami ugyanazt tudja, csak drágábban, ami kevesebbet tud hasonló áron és így tovább, megerősítheted, hogy melyik a jó döntés. Vezesd rá a vevődet az ideális választásra.

10:56 - Két lekvárosstand példáját halljuk, megtörtént példa alapján. Az egyiknél 6, a másiknál 24 lekvár volt kiállítva. A másodiknál ugyan többen álltak meg, de az első mégis többet adott el. Ez azért van, mert a vevők nem szeretnek rosszul dönteni. A túl nagy választék figyelemfelkeltő lehet, de elbizonytalanít. Így tehát azt kell kommunikálnod, hogy nálad van a legnagyobb választék, de amikor arra kerül a sor, csak két-három lehetőséget adj.

Ezután a szűkítés törvényét halljuk. Vajon ha van két hintőpor: egy általános és egy kifejezetten a te macskádra szabott, melyiket veszed meg? Ha van szíved, akkor a másodikat, még akkor is, ha drágább.

Meg kell keresned, hogy melyek azok a termékek, amelyeket egy szűk csoportnak el tudsz adni, és így nagyobb profitot realizálni - vagyis, szabd a terméket a célcsoportra, a másik oldalról pedig szegmentálj és szegmentálj amíg csak tudsz.

10:52 - Weiser István lép a színpadra, hogy arról beszéljen, hogyan árazzuk jól a termékeinket 2017-ben.

Egy történettel indít, ami arról szól, hogyan lehet meggazdagodni. Ember kér egy kis pénz nagymamától és vesz egy almát, majd a piacon eladja drágábban. Aztán vesz ebből két almát, amit szintén drágábban ad el, ebből pedig majd négy almát vesz. Aztán elindul a piacra, de ekkor jön a nagymama és közli, hogy "meghalt a nagybátyád és örököltél 200 millió dollárt". Na, hát ez a leggyorsabb módja a meggazdagodásnak.

Ellenben, ha az életed nem így alakulna, kénytelen leszel jól árazni.

10:49 - Szaladják Linda előadása kiváló volt - egyébként kevés előadó oldja meg jól, hogy ilyen rövid idő alatt gyakorlatias dolgokat tudjon mondani, ma eddig kettőnél járunk.

Zoli közben épp az előadását gyakorolja, és ezt írja:

"Félek, ez most olyan botrányos lesz, hogy elvisznek."

15:20-tól a Kreatív Kontroll lebontja a színpadot, gyertek, jó lesz.

10:45 - Még egy kis szó esik a mikromomentumokról. Naponta akár 150-szer ellenőrizzük a mobilunkat, folyamatosan mindenre mobilon keresünk rá, miközben a "közelemben"-jellegű keresések száma mára megduplázódott. Az okostelefon-használók 95%-a ma már a mobiltelefonjához fordul, ha mindennapi problémákkal szembesül.

A hirdetőknek az a fontos, hogy meglássák a mikromomentumokban rejlőd lehetőségeket, és kihasználják ezeket. Ezen a ponton Linda a "légy jelen, légy hasznos, légy gyors" szentháromságot kezdi el magyarázni, én ennek szemléltetésére a saját infografikánkat fogom pofátlanul felhasználni:

illusztracio_2_1_2.jpg

10:41 - A mobilon megjelenő üzenetbővítmények adják a következő témát. Ezek ugye megjelennek mobilon, egy "click to message" opcióval, és ha valaki rákattint, az automatikusan el tud küldeni nekünk egy SMS-t, amelynek a szövegét mi állíthatjuk be előre. Megadható a kis üzenetikon szövege, a szöveg, amit elküldhet, hogy hová küldje.

Persze emellett haladó beállítások is vannak, ütemezésre, dátumra vonatkozóan és így tovább.

Miért ilyen fontos ez? Azért, mert nagyon kevesen tudnak róla és még kevesebben használják Linda szerint - így ha valaki, aki ezt most elkezdi alkalmazni, komoly versenyelőnyre tehet szert.

10:39 - Linda szerint a kiterjesztett szöveges hirdetések magasabb átkattintási arányt és konverziós arányt is hoznak, ezért mindenkinek érdemes minél hamarabb átállnia ezekre.

A másik jelentős változás tavaly az volt, hogy megjelentek az adaptív, reszponzív hirdetések a Display hálózatban. Ez azzal jár, hogy gyakorlatilag minden felületen, platformon képesek megjelenni azokon a helyeken, ahol az AdWords hirdetési lehetőség be van állítva. Értelemszerűen ennek célja az volt, hogy a hálózat jobban képes legyen kihasználni az okostelefonokban rejlő potenciált.

10:35 - Mi a különbség a normál és a kiterjesztett szöveges hirdetések között? Több fontos információt tudunk megadni, két címsort is használhatunk, hatékonyabbá válnak a hirdetések. A korábbi két 35-35 karakteres leírási sor helyett a kiterjesztett hirdetéseknél már egyetlen 80 karakteres mezőben összpontosul el. Változás a megjelenített URL is, amelyet a végső URL-ből a rendszer már automatikusan generál, és arra is lehetőséget kapunk, hogy a fődomaint követően még egy elérési útvonalat megadunk - így aki látja a hirdetést, azonnal tudni fogja, hogy hová érkezik majd.

Az átállásra mindenkinek január 31-ig lesz ideje, ezután a normális szöveges hirdetések amiket korábban beállítottál, még mindig meg fognak majd jeleni, viszont szerkeszteni nem lehet majd azokat.

10:33 - Linda tanácsa: amíg nem mobiloptimalizált az oldalatok, addig inkább ne is hirdessétek, mert lehet, hogy így nem fut kampány, de legalább nem is szórjátok a pénzt, pláne nem építitek le a brandet.

Elhangzik a szájából a mikromomentumok kifejezés is, a fontosságukat hangsúlyozza - Zoli tavaly éppen itt tartott erről előadást, imádjuk a témát, itt mindent össze is szedtünk róla, amit csak tudni lehet és érdemes.

10:29 - Szaladják Linda tehát a színpadon. Arról beszél éppen, hogy mennyire fontos ma a reszponzivitás. A www.adwordsonmobile.com oldalt mutatja, és arra biztatja a közönséget, hogy mindenki hívja azt be az okostelefonján, és keresse meg a telefonszámot.

Ez az oldal most még ne reszponzív, meglehetősen nehezen kezelhető mobilon, de Linda ígérete szerint 5 nap múlva már egy mobiloptimalizált oldal lesz belőle, amely hatékonyabban szolgálja majd az AdWords kampányokat is.

(Közben idejött Mészáros Robi a BrandMindstól és jól lefényképezett - ő délben ad majd elő, addig is menjetek a standjukhoz, mert van új remek könyvük a brandépítésről.)

10:23 - Hangulatjelentés. Odakint Vica és Bence állják a rohamot, szerencsére fogy a Kontent, mint a cukor. Erről képet is kaptok, amint legyőzöm a technikát.

Eléggé pezsgő a hangulat egyébként, az előadó tele, ahogyan a kiállítótér is, mindenki nyüzsög. Eddig már hárman megtaláltatok, csak így tovább, egyébként a vízautomata mellett ütöttem tábort, mert ahhoz raktak ki hosszabbítót.

Update: na itt a stand.

mmf_01_1.jpg

10:19 - Volt egy kis szünet, most Szaladják Linda AdWords-szakértő következik, aki azt osztja meg velünk, hogyan lehet sikeres egy AdWords-kampány 2017-ben.

9:33 - Egerszegi Krisztián, a MiniCRM ügyvezetője következik mindjárt. A tudatos és hatékony értékesítési stratégiáról fog szólni nekünk. Valójában persze arról beszél majd, hogy mennyire fontos egy ügyfélkezelő rendszer megléte egy vállalat életében.

Összefoglalom az eddigieket: ha nincs rendszered, káoszod van. SMS-ek, cetlik, jegyzetek, satöbbik. Ez pedig nem igazán mondható ügyfélkezelésnek.

A jellemző kifogások, amiért nincsen ilyen rendszer: kicsik vagyunk még, drága, nincs rá időnk, jó nekünk az Excel.

Az előadás üzenete: ha tudod minősíteni az ügyfeleidet (és így megtalálni az ideális ügyfeleket), ha be tudod osztani jól az idődet, az nagyon meg fog térülni.

9:31 - Az elevator pitch kerül szóba: el kell tudnod mondani az ideális ügyfelednek 30 másodpercben, egy liftezés ideje alatt, hogy miért érdemes téged választania. Ennek mi már egy hardcore-abb változatát is gyakoroljuk, itt olvashatsz erről, hogyan mutatkozhatsz be jól 3 másodpercben.

9:23 - Hogyan találhatod meg az ideális ügyfeleidet? A válasz az, hogy nagyjából bárhogy, köszönhetően ennek a nagyszerű internet nevű találmánynak. A marketing egyre bonyolultabb, egyre több a lehetőség. A jó tanács, amelyet kapunk: ne kapj bele mindenbe, ne csatornák tucatjaival dolgozz, egy-kettőt lőj be inkább.

Egy plusz jó tanács: a konferenciáról két-három ötletet érdemes hazavinni, és azokat azonnal elkezdeni megvalósítani.

Honnan érkezhet még a jó ügyfél? Ajánlás révén például:

  • család, barátok satöbbi,
  • beszállítók ügyfelek, munkatársak,
  • stratégiai partnerek, versenytársak,
  • networking csoportok

révén.

9:17 - A nem ideális ügyfelekkel a következő a probléma: egy ismert modell szerint az árbevételed 80%-át az ügyfeleid 20%-a adja. Értelemszerűen a nem ideális, keveset költő ügyfeleiddel sokkal több munkád van végül.

Éppen ezért megéri kevesebb ügyféllel dolgoznod. Ne félj attól, hogy a nem ideális ügyfeleket leépítsd, akik rosszul, pontatlanul fizetnek, akikre lemegy az idő haszon nélkül, akik nem hoznak sikerélményt.

Plusz: a nem ideális ügyfelednek nem is te vagy az ideális szolgáltató. Egyikőtöknek sem kifejezetten sikeres az együttműködés.

Hogyan határozd meg az ideális ügyfeleidet? Ne egy képzeletbeli valakit képzelj el, hanem nézd meg az aktuális ügyfeleid közül a legjobbakat. Belőlük már építhetsz egy buyer personát - megtudod, mit csinálnak, mivel foglalkoznak, milyen korúak, érdeklődésűek és így tovább. Vezess be egy ügyfélminősítő rendszert, amiben számontartod, mennyi pénz jön be tőlük, mennyi időd megy el rájuk, mennyire simán megy a kommunikáció és így tovább.

Ezen tulajdonságok mentén pontozhatod az ügyfeleidet, meghúzhatsz egy határt, és aki nem éri el mondjuk a 75%-ot, attól elbúcsúzhatsz.

Itt említem meg, hogy most élesedett legújabb posztunk a Marketingszöveg.comon, Zoli többek között a konferenciák közönségéről is értekezik benne. Itt olvashatsz, ha éppen elmegyek kávézni és nem frissül a közvetítés: 6 marketingtrend, amelyről a cégek 98%-a lemarad

9:10 - Avidor András következett volna a BNI-tól, de nem ő fog. Ennek ellenére a networkingről lesz szó, Bitter Tamás lép a színpadra.

Tehát: hogyan találjuk meg az ideális ügyfeleinket? Kezdünk egy idézettel, és nem kellett sokat várni, hogy a kivetítőn feltűnjön Trump - de az idézet nem tőle van, hanem a képen látható másik úriembertől és így szól: "háromféle ember van, aki tud számolni, és aki nem."

Amint ideális ügyfelekkel kezdesz el dolgozni, sokkal kipihentebb, mosolygósabb leszel, a stresszfaktor az életedben elkezd csökkenni. Ha fáradtnak, stresszesnek satöbbi érzed magad, az valószínűleg azért van, mert vannak ügyfeleid.

Kérdés, hogy egy vállalkozó több, vagy éppen jobb ügyfelet akar?

9:05 - Különösen azokra szeretünk hallgatni, akik hozzánk hasonlóak, de akkor is könnyen támaszkodunk másokra, amikor bizonytalanok vagyunk. Segít a meggyőzésben a social proof is (ha előttünk már sokan döntöttek így), illetve a scarcity, hiány is, tiszta sor.

Szóba kerül a "fear of missing out", vagyis a kimaradástól való félelem is, amely sokszor erősebb, mint maga a birtoklási vágy.

Az előadás ideje le is járt - azt kell mondjam, meglehetősen alapozó szintű volt, de ennyi időben kiválóan összeszedte a legalapvetőbb befolyásolási technikákat. Pofátlan önreklám: ha szeretnél minderről többet megtudni, gyere el a Kreatív Kontroll következő befolyásolási tréningjére. :)

8:58 - Az első Cialdini-féle elv a kölcsönösség. Szeretjük visszaadni a szívességet, már csak azért is, mert bízhatunk benne, hogy vissza fogjuk kapni. Ezt az értékesítő úgy alkalmazhatja, hogy valamilyen hozzáadott értéket ad - exkluzivitást például.

A második a rokonszevesség. Hogyan lehetsz rokonszenves értékesítőként? Úgy, hogy hasonló vagy például - háttér, tapasztalatok, hozzáállás vagy értékek mentén. Lehetsz elismeréssel is rokonszenves, azokat ugyanis, akik kedvelnek minket, mi is kedvelünk. Együttműködhetsz, mert a közös érdekek és közös célok összehoznak ("hogyan oldjuk meg ezt a problémát", már az egyszerű nyelvtan is segít").

Tekintély. Már a tekintély puszta említése (pl. képzettség, tapasztalat) is alkalmas erre, ahogyan az öltözködés is. Példa: ugye egy orvosi köpeny automatikusan felébreszti bennünk a tekintélynek ezt az érzését, ahogyan egy jó öltöny is. A szakértelem, a szavahihetőség (őszinteség, transzparencia) szintén segít.

Következetesség. Ha egy "Ma igen, Drágám" feliratú párnát találunk az ágyunkon, aztán "este mégsem úgy alakulnak a dolgok", akkor nem fogjuk az asszonyt következetesnek tartani, szól Péter példája. Ezután feltűnik a képernyőn az Üvegtigris Sanyija, de nem róla van szó.

SANYIzd meg az ügyfelet: saját, aktív nyilvános, ennek a rövidítése ez. Mondasd ki vele az elköteleződését, tegyen valamit ezért és vállalja nyilvánosan.

8:53 - Az egyik ún. "katt-berr" effektus, amely már korán belénk ivódik, hogy a magas ár együtt jár a magas minőséggel, mondja Péter. Hasonló reflexek az állatvilágban is megtalálhatóak, és általában jól is működnek.

Használd tudatosan és etikusan, illetve figyeld tudatosan és vedd észre, ha rajtad használják - ezt tanácsolja előadónk a meggyőzési technikákról.

Az első elv, amelyet megismerünk, a kontraszt elve. Ha két dolog közül a második jelentősen eltér az elsőtől, akkor ezt a különbséget a percepció, az észlelés szintjén nagyobbnak fogjuk érezni, mint amekkora az valójában.

Szóval: a percepciós kontrasztot az értékesítő úgy használhatja, hogy először valami jóval drágábbat ajánl a leadnek, mint amit valójában szeretne - ezután a valójában még mindig drága, de relatíve olcsóbb terméket (pl. öltöny-pulóver) szívesebben, könnyebben megveszi majd.

8:50 - Mindjárt erős kezdésre számtok, Péter ugyanis Cialdinivel indít.

"Az ember olyan, mint egy jéghegy", mondja, arra utalva, hogy a gondolataink, döntéseink nagy része a tudatalattiban zajlik le. Így a vásárlási döntések is. Az interakciók tudat alatt, észrevétlenül már jóval a tudatos kommunikáció előtt megkezdődnek.

"De ez manipuláció, ilyet tisztességes ember nem csinál, mondhatnátok" - mondja, de szerinte ez motiváció. Egyébként a problémakörrel mi is foglalkozunk befolyásolási tréningünkön, Újszászi Bogár Laci manipulációs szakértő barátom szerint ha a másik fél tudatában van a meggyőzési szándéknak, akkor nem manipulációról, hanem befolyásolásról beszélünk, ami etikailag már nem problémás.

8:48 - Jó reggelt. Kis késéssel megkezdjük a mai napot, mert félútról még haza kellett rohannom a mobilomért. Na de ilyenek ezek a konferencianapok - kezdjük is -->

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.