Pletykacica lehetne az online marketing példaképe?

2014/10/09. - írta: Marketing Tamy

da2.jpgNéhány évvel ezelőtt futott egy sorozat, ami az Upper East Side elkényeztetett, gazdag fiataljainak a hétköznapjaiba nyújtott betekintést – legalábbis látszólag. A 2012-ben kifutott Gossip Girl, magyarul Pletykafészek címet viselő sorozat háttere azonban nem más, mint egy hat évadon át tartó online marketingstratégiai bemutató. Figyelem, spoiler következik!

A középpontban ÉN vagyok?

Azoknak, akik nem követték, a sorozat egyik központi szereplője Gossip Girl, akiről senki nem tudja kicsoda, mégis a teljes Upper East Side olvassa bejegyzéseit, követi blogját. Hogy mi a magyarul Pletykacica nevet viselő blogger titka? Hogy posztjai azokról a fiatalokról szólnak, akiknek ír. Ilyen egyszerű. Minden olvasó a magáénak érzi őszinte, közvetlen posztjait, még akkor is, ha azok sokszor bántóak, megalázóak vagy egyszerűen csak dühítőek.

Vannak fiatalok, akik csak követik, vannak, akik maguk is rendszeresen szerepelnek a blogon, de egyvalami közös bennük: az ő életükről, mindennapjaikról szól, figyelembe véve - olykor épp figyelmen kívül hagyva - cdj az ő érdekeiket, az őket érdeklő és érintő kérdéseket.

Érdekessége, hogy a sorozat 2012-ben futott ki, mégis olyan, napjainkban az online marketingben alkalmazható stratégiát mutat be, melynek ma is teljes létjogosultsága van.

Nagy ugrás egy kis embernek

Fontos elem a sorozatban Pletykacica kiléte – bár az intró szerint sosem tudjuk meg, ki is ő, a valóságban a hatodik évad csattanója éppen ez az információ. Pletykacica nem más, mint egy brooklyni fiú, aki a gimis évei alatt valahogy belecsöppent a gazdagok és szépek upper east side-i világába, miközben ő maga is gazdag és előkelő felnőtté vált.

És hogy mi ebben a pláne?

Dan_Humphrey_1.jpgEz a fiú kitalálta Pletykacicát, az Upper East Side bloggerét, aki minden titokról, hírről, információról tudósít, és miközben az Upper East Side minden tagja neki küldte az érdekes információkat, megteremtette saját magát. Dan Humprey, avagy a „Magányos fiú” karaktere a semmiből tűnik fel Pletykacica blogján, mégis van létjogosultsága – Dan Humphrey kitalálta saját magát és beleszőtte Önnön meséjét az Upper East Side életébe.

A karakter hat évadon át építi és egyengeti az útját, miközben íróként is ebből a világból táplálkozva teljesedik ki. Hat évnyi tökéletes marketing, melynek során a brooklyni ismeretlen senkiből egy legitimációt nyert, ismeretlen bloggernek köszönhetően az Upper East Side maroknyi fiatal csapatának kiemelkedő tagja lesz, aki egyben elismert és népszerű író.

Mi a titka?

Ha tudatosan nézzük, vagy nézzük újra a sorozatot, akkor láthatjuk, hogy a titok egyszerű. Arról ír, ami az emberek mindennapi életét érinti – önmagával is kíméletlen, őszinte, felépíti saját magát olyannak, amilyennek láttatni szeretné magát, azonban közben nem veszít közvetlenségéből és őszinteségéből.

Talán különös lehet, hogy egy gazdag fiatalokról szóló, ráadásul évekkel ezelőtt kifutott tinisorozat az, amit példaként állíthatunk, azonban a valóság az, hogy számos vállalat marketingstratégiája messze el van maradva attól a szinttől, ami a magányos brooklyni Dan Humpreyt a népszerű és gazdag upper east side-i „Magányos fiúvá” emelte.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.