Milyen hosszú lehet egy ideális szövegcím?

2014/10/12. - írta: Marketing Tamy

hosszuszoveg_1.jpgAkármilyen tartalmat állítasz is elő, a többség mindig borító alapján ítél majd. Ha azt akarod, hogy olvassák is szövegeidet, megfelelő hosszúságú címeket kell adnod nekik.

Hajlamosak lehetünk azt hinni, hogy minél rövidebb egy cím, annál hatékonyabb lesz. Hiszen az internet rohanó világában – szól a közhely – a felhasználónak csak villanásnyi ideje van arra, hogy elolvasson és ítéljen. Görget, rápillant, görget, rápillant, átkattint, görget, rápillant. Nos, ezt felejtsük is el.

A felhasználó talán tényleg türelmetlen, de ettől még ugyanúgy fennakad majd a pillantása egy hosszú, ám számára érdekes kifejezéseket, hívószavakat tartalmazó címen. És ez itt a lényeg – hogy a célközönséged számára érdekes legyen a cím.

A hosszról általában az mondható el, hogy arany középutat kell választanod. Egy kétszavas cím nem ideális, hiszen nagyon keveset tudsz csak elmondani arról, miről is szól a szöveg, egy túl hosszú cím viszont már magában elveheti a kedvet attól, hogy rákattintson valaki. Szomorú, de magyar nyelven eddig nem készült kutatás arról, hogy a címek hosszúsága hogyan befolyásolja a népszerűséget, angol nyelvterületen azonban már több alkalommal is – támaszkodhatunk például a Buddy Media vagy a Tracksocial kutatásaira.

hosszuszoveg_2.jpgHol jelenik meg?

Mindenekelőtt fontos az, hogy milyen csatornán akarod megjelentetni a tartalmadat. Más szabályok érvényesek ugyanis, ha magának a szövegnek adsz címet, vagy ha azt posztban akarod megjelentetni például Facebookon vagy Twitteren.

A hagyományos szöveges tartalmak esetén, mint a blogposztok, cikkek, híranyagok, az ideális címhosszúság hat szó. Ebbe már bele tudod sűríteni mindazt, amiért a felhasználónak érdemes elolvasnia a szöveget, ám relatív rövidsége kreativitásra ösztönöz.

A közösségi médiában is hasonló hosszúságra kell törekedned. A Twitter esetén azt mutatják a számok, hogy a legnépszerűbb bejegyzések még a 140 karaktert sem használják ki teljesen, inkább 70 és 100 leütés között maradnak. A Google+ oldalain 60 karakternél csúcsosodik a népszerűségi görbe, a Facebookon pedig még ennél is rövidebb, körülbelül 40 karakter az ideális cím/poszt hossza.

A tanulság nem mély, ám nem árt észben tartani. Igyekezz ésszerű határokon belül tartani címeidet, és mindenekelőtt nem arra törekedj, hogy két karakterben mutass világrengetőt, hanem hogy öt-hat szóban megragadd azt, akinek a szöveged szól.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.