A szendvics áldozatai: egy igazán megdöbbentő marketingstratégia

2014/11/02. - írta: Marketing Tamy

whopper1.pngManapság minden vállalatnak szüksége van egy tökéletes marketingstratégiára, miközben a piacon a legtöbb dolog egy kaptafára készül. Egy telített piacon egy kis költségvetésű vállalkozásnak olyan stratégiára van szüksége, ami kiemeli őt a tömegből, miközben a kis költségvetésének köszönhetően egy nagyobb vállalattól csak egy tucatstratégiát kaphat.

De miről is ismerhető fel a jó stratégia?

A jó stratégia rendkívüli, kiemelkedő és mindenekelőtt testreszabott. Ez egy közhely, mégis annál igazabb. Egy jó stratégia kreatív, figyelemfelkeltő, különleges, inspiráló, erőteljes és emlékezetes. Egy jó stratégia egyedi, eladja önmagát.

Sajnos kis hazánkban kevéssé jellemzőek az olyan ütős kampányok, mint amikkel Amerikában találkozhatunk, azonban annál inkább megéri a nagyoktól tanulni – így kis költségvetéssel is komoly eredményeket érhetünk el a nap végén!

Tíz barát: egy szendvics ára

Felháborító és vicces, szórakoztató és sértő: mindezek együttesen voltak jellemzőek a Burger King 2009-es amerikai kampányára. A kampány szlogenje: „A barátság erős, de a Whopper erősebb.” A gyorsétteremlánc egy egyedi alkalmazást készített a Facebook közösségi portálra, melynek célja az volt, hogy „áldozzuk fel” tíz barátunkat a Facebook-on és kapunk egy ingyen Whoppert.

A kampány szinte sajtóvisszhang nélkül indult és mindössze 10 napig tartott, ezalatt 20 000 ingyen Whopper kelt el! A Facebook szüntette meg az applikációt, mert az sértette a felhasználókat – ugyanis értesítést küldött mindazoknak, akiket a programban „feláldoztak”.

A média megjelenések hiánya ellenére több tízezer kapcsolat szűnt meg a játék alig másfél hete alatt.

whopper2.png

A Whopper felfalja a barátságokat?

Mi is járhatott a kampány kidolgozójának fejében? Ha átlagos felhasználóként egy kevés kritikával átpörgetjük ismerőseink listáját a Facebookon, nagy valószínűséggel könnyedén rámutatunk 10 olyan emberre, aki Facebook-barátsága nélkül az életünk éppoly teljes, mint előtte volt. Sőt, léteznek felhasználók, akik évente könyörtelenül végigszelektálják ismerőseiket, nekik végképp nem kell magyarázni, miről is van szó.

Értelemszerűen, ha egyik nap egy olyan üzenetet kapunk, hogy „Kam Ubá feláldozta a barátságotokat egy Whopperért” az meglehetősen bántó – mégis, melyikünk ne törölné egy ingyen szendvicsért azt az idegent, akivel a szilveszteri buli mámoros hangulatában ismerősökké váltak valamikor öt éve, és egyébként az arcára sem emlékszik?

Mit tanultunk a barátzabáló szendvicstől?

Bár a kampány immár öt éve futott, mégis ma is benne van a top 10-ben. Emlékezetes, egyedi, végtelenül egyszerű, mégis emberek tízezreit mozgatta meg alig másfél hét alatt. És hogy mi a receptje? Egy kis csípős humor, némi emberismeret, kreativitás és szakértelem ízlés szerint adagolva, meglepő tálalásban.

A legfontosabb azonban, hogy testreszabott, egyedi és eredeti stratégiát dolgoztak ki, ami emberek százezreit érte el, mégis mindössze húszezer Whopperbe került.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.