Ha trollkodni akarsz, készülj fel a következményekre!

2015/01/30. - írta: KK Viki

Egy egyszerű trollkodásnak induló weboldal is terjedhet vírusként – sőt, annál nagyobb esélye van rá, még ha végül akkora forgalmat is generál, hogy kegyelemért könyörög majd az, aki alapította.

file000183420219.jpg

Ha valamilyen vírusos tartalmat akarunk megosztani, alapvető, hogy célközönségtől függetlenül, szinte válogatás nélkül kattintsanak rá és osszák meg az emberek. A reklámszakmában, online marketingben a téma szakértői vért izzadnak, hogy valamilyen  tényleg viral tartalmat hozzanak létre, pedig olyanoknak, akik nem is szándékuk, ez ösztönszerűen sikerülhet.

Mathew Carpenter, a ShipYourEnemiesGlitter.com tulajdonosa a saját kárán tanulta meg, hogy a trollokra csak akkor lehet üzleti modellt alapozni, ha az ember alaposan fel van készülve a rohamra.

A trollinvázióra lehetetlen felkészülni?

Carpenter szolgáltatásának lényege, hogy egy jelöletlen, feladó nélküli borítékban nagy mennyiségű csillámport küld annak, akinek azt online címezzük – ennél egyszerűbb már szinte nem is lehetne. A küldeményt, ahogyan a weboldal neve is sugallja, elsősorban haragosainknak küldhetjük, hiszen akinek volt szerencséje hozzá, tudhatja, hogy a csillámportól szinte lehetetlen megszabadulni.

És mindezt a weboldalon alig 9,99 dollárért, azaz kevesebb, mint 3000 forintért tehetjük meg. Igazán csekély összeg, hogy ellenségeinknek – vagy akár barátainknak – egy meglepő és bosszantó ajándékot küldjünk.

Az egész olyannyira egyszerű, olcsó, ördögi és persze veszélytelen, hogy alig 24 órával a szolgáltatás elindítását követen maga Carpenter volt az, aki elkezdett kegyelemért könyörögni. Oldalát ennyi idő alatt a Facebookon 80 ezren osztották meg, egymillióan keresték fel, és maga Carpenter volt az, aki Twitteren bejelentette, hogy ennyi volt, nem kér többet az ötletből. Csak elképzelni lehet, hogy annak a srácnak, aki úgy gondolta, jó ötlet egy rendkívül egyszerű szívatási módot egyszemélyes szolgáltatásként az egész internet elé tárni, milyen útja lehetett a postára azzal a valószínűleg több ezer, csillámport tartalmazó levéllel.

Egy ügyes húzás

Aztán kiderült, hogy a sztoriban van még egy csavar. Carpenter nagyon is szándékosan ért el ekkora sikert – mint azt utólag felfedte, jó ideje kísérletezett már azzal, hogy milyen technikák lehetnek hatékonyan a vírusmarketingben, és a jelek szerint abban talált rá a saját megoldására, hogy az emberek szeretik megszivatni egymást. Bár a lakása saját bevallása szerint valóban soha többé nem lesz csillámpor-mentes, szolgáltatását egyetlen hét után 85 ezer dollárért adta el, egy csapásra meggazdagodva egyetlen jó ötletből.

 Forrás: http://www.entrepreneur.com/article/241839 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.