Mire figyelj, ha viral kampányt akarsz?

2015/02/26. - írta: KK Viki

Nem létezik olyan recept, amit követve kifőzhetnénk egy halálbiztos víruskampányt – a legjobb ötlettel is befürödhetünk, míg a leginkább vírusos tartalom akár véletlen műve is lehet. Vannak azonban szempontok, akire ha nem figyelünk, biztos a kudarc.

Amire mindenképpen figyelmet kell fordítanunk, hogy bármilyen tartalommal dolgozunk is, ösztönöznünk kell a megosztásokat. Alapfeltétel, hogy a megosztásnak nagyon-nagyon könnyűnek kell lennie, a felhasználó egyetlen kattintással a lehető legtöbbeket elérő felületeken tehesse közzé, amit szeretnénk. Ha túl sok akadály elé állítjuk a tartalomfogyasztót, könnyen elijeszthetjük, s úgy fog döntetni, nem éri meg a fáradtságot a megosztás. Értelemszerűen a legjobb megoldás a közösségi oldalak megcélzása.

 Hogy milyen tartalommal dolgozunk, szintén fontos. A felhasználók leginkább a humoros tartalmakat osztják, vagy éppen a hihetetlen, érdekes tartalmakat. Utóbbira jó példa lehet a YouTube-ról jól ismert People are Awesome videósorozat, előbbire az Old Spice teljesen elrugaszkodott kampányai.

viral.jpg

Több irányból támadj, vagy mindent egy lapra tégy fel?

Célközönségtől függ persze, de ha megosztó tartalmat, valamilyen határozott állásfoglalást teszünk közzé, kisebb sikerre számíthatunk. Persze ha az a cél, hogy csak bizonyos emberek között terjedjen vírusként, akkor erre is alapozhatunk. A provokáció persze nem tilos – a lényeg, hogy valamilyen erős érzelmet váltsunk ki, legyen az öröm, meglepetés, együttérzés vagy akár harag. Ha kellően megérint a tartalom, megmutatjuk majd másoknak is.

Kérdés, hogy milyen formában oszd meg a tartalmakat. Ha több formátummal is próbálkozol, többféle közönséget érhetsz el több platformon. A kampány részeként videókat, képeket és szöveges tartalmakat is létrehozva más-más célzást alkalmazhatsz, jó eséllyel azonban ezek közül nem lesz mind olyan sikeres, mint akarod. A komplexitás a vírusos tartalom előállításának általában nem kedvez. Persze ha csak egyetlen felületre és formátumra koncentrálsz, akkor egy lapra teszel fel mindent – biztosra kell tehát menned. Ennek legjobb módja a tesztelés.

Készülj többféle kampánnyal, és azokat próbáld ki kisebb közönségeket, mielőtt teljes offenzívát indítanál. Még ha maga a felkészülés költségesebb is lehet, az így kapott információk alapján nagyobb sikert érhetsz el, és ezt későbbi kampányaid megtervezésénél is felhasználhatod.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.