A Philips kampánya a kezedbe adja az irányítást

2015/03/02. - írta: KK Viki

Marketingesei elmondása szerint nem volt könnyű dolga a Philipsnek, amikor új elektromos borotváit új vásárlókhoz akarta eljuttatni. Úgy döntöttek hát, hogy egy komplex videós kampányt indítanak, amelyben a felhasználók maguk alakíthatják a történetet.

 borotva.jpg

Felméréseik szerint a Philips vásárlóközönsége nagyrészt 35-45 éves férfiakból állt, ők viszont csak 5-7 évente vásárolnak maguknak új elektromos borotvát. Így a marketingesek célja az volt, hogy a vásárlói bázist valahogyan kibővítsék, méghozzá a 20-25 éves fiatalokat célozva.

A szakáll fontos, a mobil még fontosabb

Miután alaposan megvizsgálták a piacot, két alapvető dologra jöttek rá. Az egyik, hogy a legjobban akkor járnak, ha videós tartalommal próbálkoznak. Nem véletlenül, hiszen a videók népszerűsége töretlenül növekszik – a Brainshark szerint 2017-re a teljes internetforgalom 74 százaléka videókból származik majd. A másik tényező, hogy célközönségük, a 20-25 éves fiatal férfiak rengeteget használják mobiltelefonjukat, s a 18-35 évesek több mint háromnegyede rendszeresen vásárol is mobileszközök segítségével.

Emellett figyelembe vették azt is, hogy az arcszőrzetnek milyen szerepe van ma az önkifejezésben. Míg komoly irodai környezetben tíz éve még nem igazán találkozhattunk kreatívabb megoldásokkal, ez mára megváltozott, és egyre gyakrabban használják egyéniségük kifejezésére az arcszőrzetet a pályakezdők.

Te döntesz

Így tehát egy olyan komplex kampányt terveztek, amely hat alaptörténetből indul ki, s az arcszőrzetre fókuszál. A felhasználó a sztori minden pontján döntéseket hozhat, így alakítva azt, hogy kiderítse, mi történt a főszereplővel az előző éjszaka, méghozzá szakálla-bajusza alapján. Miközben a sztorit alakítja, az alkalmazás ennek megfelelően termékeket és stílusokat ajánl fel. Így tehát a Philips egy kreatív megoldással hívta fel az elérni kívánt célközönség tagjainak figyelmét termékeire.

Az ötlet nagyon is bejött a vállalatnak: céljaikat messze meghaladva az előre tervezettnél 60 százalékkal nagyobb növekedést értek el az eladások terén.

Az eredmények szerint a felhasználók átlagosan négy percet töltöttek el egy-egy videóval, ami igen magas értéknek számít. Az átlag egy high-quality videó esetén nem több 1 perc 17 másodpercnél. Saját szavaik szerint megtanulták, hogy a sikerhez elegendő, ha egy szórakoztató kalandot kínálnak fel, amely képes megragadni a célközönséget, s egy ilyen kampánnyal korlátlan lehetőséget tárulnak eléjük.

 

Forrás: http://www.dmnews.com/philips-sparks-deep-engagement-with-playful-mobile-videos/article/393421/

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.