Poszt-YouTube kort hoz 2015?

2015/03/05. - írta: KK Viki

A YouTube jelenleg a legnépszerűbb videómegosztó oldal, ez azonban nem jelenti azt, hogy ez így is marad. Felmérések szerint a közösségi média már idén lenyomhatja a Google szolgáltatását.

social_media_1.jpg

Aki videómarketingben gondolkodik, magától értetődően nem hagyhatja számításain kívül a YouTube-ot. Az oldal minden hónapban egymilliárd egyedi látogatót fogad, akik 6 milliárd órányi videót tekintenek meg, és percenként 100 órányit töltenek fel. És bár a forgalom 80 százaléka az Egyesült Államokból érkezik, a világ más részein is megkerülhetetlennek számít.

A comScore 2014-es adatai azonban azt sugallják, hogy ideje foglalkoznunk a lehetőséggel, hogy hamarosan egy poszt-YouTube érába lépünk majd, hosszú évek hegemóniája után.

A comScore szerint 2014-ben a videó-megtekintések háromnegyede már a YouTube ökoszisztémáján kívül történt. Ez rendkívül magas számnak hangozhat, ha belegondolunk azonban abba például, hogy milyen gyorsan fejleszti videós szolgáltatásait a Facebook, van valóságalapjuk. 2015-ben pedig a legnagyobb közösségi oldal akár le is nyomhatja e téren a videómegosztót.

A Facebook szabályai szerint

A fejlesztéseknek meg is van az eredménye: tavalyi adatok szerint 2014 első fél éve alatt nem kevesebb, mint 50 százalékkal növekedett a Facebookra feltöltött videók száma. Az olló a két oldal versenyében egyre jobban bezárul, miközben más versenyző megközelíteni sem képes a számaikat. Míg 2014 januárjában a YouTube-ra feltöltött videók még 200 százalékkal meghaladták a Facebook számait, előbbi előnye mindössze hat hónap alatt 15 százalékra csökkent.

Persze ha a videós tartalmak súlya a Facebookra tevődik át, az új szabályokat is teremt. Mint minden más megosztott tartalom esetében, a közösségi oldal itt is ugyanúgy szemmel tartja majd, mi lett sikeres és mi nem – a megosztásokért, az idővonalon való megjelenésért épp úgy meg kell majd küzdenünk, mint minden más tartalom esetében. És a Facebook nagyon is aktívan igyekszik olyan irányba terelni a cégeket, hogy csak akkor érezhessék sikeresnek egy-egy kampányukat, ha hajlandóak azokra nagyobb összegeket is áldozni. A kampányokat megelőző piackutatás, a gondos szervezés tehát ha lehet, még nagyobb szerephez jut majd.

 

Források: http://www.forbes.com/sites/onmarketing/2015/01/26/what-you-can-expect-for-social-video-in-2015/

http://www.socialmediaexaminer.com/facebook-to-overtake-youtube-new-research/

http://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-predictions-for-2015/

http://www.viralblog.com/social-media/brands-cannot-ignore-facebook-video-anymore/

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.