Miért válik fontosabbá 2015-ben a víruskampány?

2015/03/17. - írta: KK Viki

Az elmúlt évben elsősorban a Facebooknál láthattuk, hogy a vállalatokat, kicsiket és nagyokat egyaránt, egyre inkább a fizetett kampányok irányába terelnek. Ha tehát el akarjuk kerülni a nagyobb kiadásokat, minden eddiginél kreatívabbnak kell lennünk.

A Facebook változtatásainak hála a promóciós tartalmak mind kevesebbszer jelennek meg az idővonalakon, a cégek organikus elérése egyre csökken. A közösségi oldal várhatóan nem tér majd el tervétől, hogy mind több céget a fizetett kampányok alkalmazására ösztönözzön, és nem kell hozzá nagy jóstehetség, hogy előre lássuk, más oldalak is követhetik ez a mintát.

A számok azt is megmutatják, hogy a fizetett közösségi tartalmak 25 százalékkal több konverziót hoznak, mint az organikusak. Ha azonban a kampánybüdzsénk korlátozott, arányaiban jobban járhatunk egy viral kampánnyal. Talán kevesebb konverziót érhetünk el, ám így is hatékonyan bemutathatjuk a brandet, terméket vagy szolgáltatást, s ehhez jóval kisebb befektetésre lesz szükségünk.

viral_1.jpg

Hogyan térhetünk ki?

Egy viral kampány esetén a felhasználók maguk között terjesztik a tartalmat, s a közösségi oldalakon, kiemelten a Facebookon, a tartalom sikeres öngerjesztő. Minél többen osztják meg és kattintanak rá, annál többeknél is jelenik az meg. Ha egy jól eltalált YouTube-os videóval kampányolunk, azt a Facebook nem is fogja céges tartalomként kezelni. Egyszerű videóként érzékeli majd, amelyet a felhasználók szívesen osztanak meg egymással, és így támogatja majd megjelenését minél többeknél.

Olyan kiskapu ez, amelyen nem könnyű átsurranni – nehéz olyan kampányt tervezni, amely hatékonyan terjedhetne vírus módjára, hiszen pontos receptet senki nem ismer. Ha azonban alaposan tervezünk, minden ötletet, tartalmat alaposan tesztelünk, a promóciós tartalmakra vonatkozó korlátozások megkerülésével sokkal több emberhez juthatunk el, mint akár egy fizetett hirdetéssel.

2015-ben így még fontosabbá válnak majd a kreatív és elköteleződést ösztönző kampányok, mivel az alternatívák a jelenlegi leghatékonyabb közösségi platformokon lassanként megszűnnek működni.

 

Forrás: http://www.socialmediaexaminer.com/social-media-marketing-predictions-for-2015/


 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.