A viral marketingben a nagy sikerhez nagy kockázat társul

2015/03/19. - írta: KK Viki

A vírusmarketing nagyon esetleges tudomány – semmiképpen se jelezhető előre biztosan a siker, akármilyen alaposan tervezünk, tesztelünk. A kockázat azonban jó esetben nagyon is megtérül.

A jó vírusmarketing legtöbbször az outside-the-box típusú kreatív gondolkodás eredménye. Olyasvalamit kell mutatnunk a közönségnek, amivel még nem találkoztak, ami meglepi őket és érzelmi reakciót vált ki.

Ez a reakció nem feltétlen kell, hogy pozitív legyen. A felháborodás éppen olyan hatékony eszköz lehet, és mint tudjuk, a negatív reklám is reklám. Ha pedig ügyesek vagyunk, még is sem haragítjuk magunkra a közösséget.

viral3.jpg

„Nem vagy elég jó nekünk”

A Grey Poupon mustármárka egy kifejezetten kreatív ötlettel állt elő. Meghirdették, hogy a "legkifinomultabb" Facebook-oldalt akarják létrehozni, s egy algoritmus segítségével szűrték azokat, akik Facebook-oldalukat kedvelni akarták. A jelentkező felhasználók adatait, fényképet, zenei ízlését, meglátogatott helyeit mind figyelembe vették, s ennek eredményeképpen 3000 jelentkezést jóváhagytak, 35 ezret pedig elutasítottak.

Azt hihetnénk, a Facebook-felhasználók ezt egy arrogáns lépésként értelmezve akár a márka ellen is fordulhattak volna, azonban nem ez történt. A legtöbben a kampány éppen olyan poénnak fogták fel, amilyennek a cég marketingesei is szánták, és rengetegen voltak, akik azért jelentkeztek, hogy lássák saját értékelésüket, és azt, ahogyan egy korábban lájkolt rapper vagy egy kínosabb bulifotó miatt elutasítja őket ez a nagyon kifinomult oldal. Az eredmények a kampány mögött álló szakértőket igazolják: oldalukat több mint 100 millióan keresték fel, rajongói táboruk pedig 3000 százalékkal növekedett.

Óvatosan vagy bátran

Persze ehhez is szükséges alapos tervezés, hiszen úgy kell a kampányt megalkotni, hogy bár felháborítónak tűnik, még sincs negatív hatással magára a márkára. Az arany középút megtalálására pedig nincsen túl sok esély, egy rosszul elsült ötlet miatt sokáig mentegethetjük magunkat. A számok azonban jól mutatják, hogy ha hajlandóak vagyunk kockázatot vállalni, befektetésünk nagyon is megtérülhet.

 

Forrás: http://enveritasgroup.com/2014/10/09/top-10-attributes-of-viral-marketing-campaigns/

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.