A webes tartalommarketing buktatói – Min múlik a népszerűség?

2015/04/11. - írta: KK Viki

Egy cég vagy márka esetében a webes tartalommarketing legfontosabb célja, hogy minél több potenciális ügyfelet érjen el. Ez természetesen nem egyszerű, a web content gyártásban rengeteg a buktató, pár egyszerű trükkel azonban jó eredmények érhetőek el.

A legfontosabb szempontok

A jó webes tartalom egyik jellemzője a minőség. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a minőség helyett a mennyiségre koncentrálnak, ez azonban nem lesz célravezető. A minőségi tartalom sokkal több látogatót generál, mint a több, ám alacsony minőségű web content. Az sem jó, ha a tartalom tele van linkekkel, egy-két jó helyre beszúrt link sokkal többet ér, mint a szavankénti, erőltetett kulcsszó vagy hirdetés. Rendkívül fontos az is, hogy ne feledkezzünk meg a tartalomról a közzététel után, követni kell a kommenteket, illetve monitorozni, hogy az adott poszt milyen beszélgetést generált, hiszen ebből akár egy következő sikeres tartalomra is következtethetünk. Sokan megfeledkeznek arról is, hogy a tartalmat nem szabad csupán egy helyen közzé tenni, több csatornát kell használni, hogy minél több felhasználóhoz elérhessen a mondanivaló.

content.jpg

Social Media Listening

A fent említett buktatókon kívül van még egy, mely igencsak visszavetheti a látogatók számát, ez pedig a feltételezés. Komoly hiba bármit is feltételezni a célcsoportról, fontosak a különböző kutatások, melyek alapján megfelelő tartalom kreálható. Az egyik, mostanában igen elterjedt ilyen kutatás a Social Media Listening.

A Social media Listening az aktuális célcsoport vizsgálatát, viselkedésének kutatását jelenti a különböző közösségi oldalakon. Érdemes a különböző monitorozó programok használata, mint például a Mention, melyek segítségével rákereshetünk saját cégünk nevére, illetve a céggel, márkával kapcsolatba hozható kulcsszavakra a közösségi oldalakon. Ez segít abban, hogy lássuk, hogyan, milyen kontextusban beszélnek a márkáról, hogy azután ennek megfelelő tartalmat gyárthassunk.

Ezeken túl az is vizsgálható, hogy a közösség tagjai mely címekre, hívószavakra kattintanak előszeretettel, illetve ezek közül melyik generál beszélgetést, melyekre kommentelnek a legtöbbet. Két remek alkalmazás is használható erre a célra, a Swayy.co és a Scoop.it is jól működnek, nem ajánlott azonban szóról szóra másolni a címeket, fontos hozzáadni a saját márka hangulatát, a saját képünkre formálni azokat.

A Trademark bidding mint opció

A Trademark bidding az egyik olyan fizetett opció, mely során a konkurens cég vagy márka hirdetése mellé automatikusan odakerül a mi cégünk vagy márkánk neve is. A BrandVerity 2014 negyedik negyedéves kutatása alapján kiderült, hogy a cégek 10 és 60 ezer közötti látogatót veszítenek el a trademark bidding következtében. Ez a szám nagyon magas, mely az ünnepek alatti időszakban tovább növekedhet. A trademark bidding elérheti azokat a felhasználókat is, akik egyébként nem találtak volna rá a márkára, a hátulütője, hogy a felhasználó általában nem a márka kulcsszavaira keres rá, amennyiben mégis, akkor nagy eséllyel már letette mellette a voksát, nem meggyőzhető.

A web content gyártás, bár könnyűnek tűnhet, ha jól csináljuk, komoly kutatómunkát, tervezést, stratégiát és energiát igényel, egy jó tartalom azonban megéri a befektetést, hiszen jóval több látogatót vonz majd.

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.