15 szövegírási titok, amivel több látogatót szerezhetsz oldaladnak

2015/06/01. - írta: Benyó Dani

Remek dolog, ha ismerjük a SEO-t, és az is nagyszerű, ha értünk a szövegíráshoz. Megállíthatatlanná azonban akkor válhatunk igazán, ha egyszerre alkalmazzuk a kettőt.

Ma megosztunk veled valamit, amitől úgy érzed majd, hogy SEO-szupererőd van: 15 azonnal alkalmazható SEO szövegírási technikát.

1. Tedd a tartalmadat két-háromszor vonzóbbá az Udemyvel

A legtöbben azt hiszik, a SEO és a szövegírás egyszerű:

Azt hiszik, csak annyiból áll, hogy szavakat rakosgatunk egymás után. Tapasztalataink szerint azonban a tartalom szerkezete ugyanolyan fontos, mint maga az írás. És hol találhatnánk jobb tartalomszerkezetet, mint az Udemyn, az online képzések hatalmas adatbázisában?

Az első dolgod:

Keresd fel az Udemyt és beírsz egy kulcsszót. Ha például a fotózásról írsz blogposztot, beírod, hogy photography, és máris láthatod az Udemy legnépszerűbb kurzusait a témában. Válassz egy olyat, amely sok értékelést kapott, és nézd meg azt is, hányan iratkoztak fel rá. Nem egy olyan tanfolyamot találsz, amire több ezren iratkoztak fel, pénzért.

Ezután nézd meg a Curriculum részt - itt találhatod azt a felépítést, amelyet te magad is használhatsz, ráadásul anélkül, hogy találgatnod kellene - hiszen ez a tartalom már bizonyított, fényesen.

Persze nem másolhatod le (lophatod el) egy-egy az egyben a tartalmat, de nagyszerű kiindulópontként használhatod, vázlatként, amelyre felépítheted a magad művét. Az írásnak azonban még nem jött el az ideje…

2. Ösztönözd továbbolvasásra a látogatót

Amikor valaki a Google segítségével érkezik oldaladra, két dolog történhet:

Vagy rögtön vissza is fordul...

...vagy az oldalon marad.

Amikor pedig az oldalon maradnak, hosszan, akkor a Google azt gondolja majd, hogy egy szuper oldallal van dolga, és előrébb rangsorol. Persze, amikor egyből elhagyják az oldalt, ennek ellenkezője történik. Az látogatókat tehát az oldalon kell tartani.

Ebben nagy hasznodra lehetnek az úgynevezett bucket brigade-ek. Olyan szavak, kifejezések ezek, amelyek úgy továbbítják a szövegben a felhasználót, ahogyan egy láncban a vödröt adják egymásnak az emberek.

A technika célja eredetileg az volt, hogy a sales leveleket az emberek végigolvassák. Kiválóan működnek azonban akkor is, ha az oldalon eltöltött időt akarjuk növelni.

A lényeg:

Keresd meg azokat a pontokat a szövegben, ahol a felhasználók kiléphetnek, ahol feladják az olvasást vagy elunják magukat. Ott pedig helyezz el egy olyan kifejezést, mint a fenti ("A lényeg:").

A lényeg, hogy legyen rövid, ragadja meg és keltse fel a figyelmet. "Erről beszélek:", "Ami fontos:", "hogyan kezdj bele?", ilyen kifejezésekről beszélünk, amelyek továbbolvasásra ösztönöznek. Ezek olyan hatékonyan vezetik végig a szövegen az olvasót, hogy az oldalon töltött időt akár percekkel növelheted.

3. Használd ezeket a szavakat:

A Google algoritmusát ma már nem érdekli, hányszor használsz egy kulcsszót az oldaladon.

Ehelyett a látens szemantikus indexelésre (LSI) figyel, vagyis azt vizsgálja, milyen szinonimákat és kapcsolódó szavakat, kifejezéseket használsz. Így "érti meg" a Google, hogy miről szól az oldalad - így tudja mérni a relevanciát saját tartalmaidban, a hivatkozó oldalakon, horgonyszövegeknél és így tovább.

Ha rákeresel arra, hogy „körte”, a Google az LSI kulcsszavak segítségével fogja tudni értelmezni, hogy az adott oldalak miről szólnak. Ha szerepel rajtuk, hogy gyümölcs, friss, étel – akkor a gyümölcs lesz. Ha a világítás, elektromosság, izzó szavakkal együtt szerepel, akkor a villanykörte.

Szinonimák, releváns szavak és kifejezések:

15_technika_8.jpg

A kereséseknél magad is láthatod, hogy a Google előszeretettel jelez kivastagítva, tehát találatként hasonló értelmű szavakat is, nem csak azt, amit beírtál. Nagyon jól teszed tehát, ha az oldaladon igyekszel minél relevánsabb, ilyen szavakat tartalmazó szövegeket elhelyezni.

4. Így kerülhetsz a találati lista élére...

Nagyot ígérünk, de megéri figyelned.

Mi ez a nagy titok, ami ennyire hatásos lehet?

Hozz létre saját kulcsszavakat.

Ha a saját márkádra keresel a Google-ben, jó eséllyel első helyen szerepelsz majd - ennél azonban többet is tehetsz.

Ha rendszeresen generálsz tartalmat, technikákat és stratégiákat, tanulmányokat osztasz meg, felépíted szolgáltatásaidat azzal is létrehozhatsz saját brandet. Ha például rákeresel arra, hogy "sikerdíjas blogolás", láthatod, hogy a Marketingszöveg dominálja az első oldalt.

15_technika_6.jpg

Vagy vegyük egyszerűen a kontent szót. Meglehetősen kevesen használják itthon a szakmában ilyen formában, mi viszont a Kontent Magazin révén rengetegszer. És lásd az eredményt:

15_technika_5_1.jpg

Ha valami kicsit is egyedit hozol létre, nevezd el, csinálj belőle brandet, így olyan keresőkifejezéseket hozol létre, amelyeknél konkurencia nélkül uralhatod a találatokat, nagyon értékes látogatókat szerezve így.

5. Keresd fórumokon a legpontosabb kulcsszavakat!

Ha jó helyezést akarsz elérni, olyan kulcsszavakra kell fókuszálnod, amelyekre konkurenseid nem figyelnek, mégis tisztes mennyiségű keresést biztosít.

Ha szakmai jellegű fórumokat olvasol, könnyen találhatsz ilyen long tail kifejezéseket, például "miért nem szeret a google", "milyen a jó honlap" és így tovább. Olyan kérdésekre akadsz így, amelyekre a válasz sokakat érdekel, és minden bizonnyal a jövőben is nagy számban írják majd be a keresőbe.

Ehhez persze mindenekelőtt kell egy jól optimalizált oldal, majd némi munka a Google-lel. Keress ilyen kifejezéseket, és amelyek valóban sokszor fordulnak elő, építsd be a bejegyzéseidbe, egyszerre akár többet is.

6. Szerezz több megosztást tartalmaidnak

A megosztásoknak - főleg most, hogy már a Google is figyeli a közösségi interakciót - óriási szerep jut abban, hogy mennyire lesz sikeres az előállított tartalom. Egyetlen megosztásgomb azonban sokszor nem elegendő.

A ClickToTweet.com segítségével akár egy lista minden egyes eleme után elhelyezhetsz egy gombot, amely segítségével a felhasználók kitweetelhetik az adott üzenetet. Ehhez az oldalon a Basic Link menüpontban kell megadnod az üzentet, a Generate new linkre kattintani, majd a kapott linket bemásolni a szövegbe - de használhatsz akár feltűnőbb gombokat is, például így:

15_technika_4.jpg

7. Nagyobb keresőforgalom jobb helyezés nélkül

Ahhoz, hogy vonzóbbá tedd a hivatkozásodat a keresőoldalon, nem feltétlenül kell az első helyre tornásznod azt - elég, ha egy kicsit "megszépíted".

A felhasználók sokkal jobban kedvelik a letisztult, szépen megjelenő találatokat, ahol a címet nem vágja félbe a Google, a leírás rövid és célratörő, és sokat elmond a tartalomról.

Ahhoz, hogy ilyen hivatkozást kapj, először is bizonyosodj meg arról, hogy minden oldaladon szerepel a saját description taged. Ha nem, sokszor a Google talál majd neked egyet, és ezzel nem mindig jársz jól...

A title taget is írd át - lehetőleg úgy, hogy vonzóvá tedd az oldalt a látogatók számára. Ha valaki lefuttat egy keresést, válaszokat akar, mégpedig gyorsan, hangsúlyozd tehát, hogy nálad ezeket megtalálja.

8. Ezzel a módszerrel hatékonyabb blogger lehetsz:

Azt már sokan tudhatják közületek, milyen sokat számít a szövegek megfelelő tagolása. A nagyobb szövegtömböket az emberek kevésbé lelkesen olvassák el, mint egy kisebb, egy-két mondatos bekezdésekből és közcímekből álló bejegyzést:

15_technika_3.png

Nem mindegy azonban, hogy milyen közcímeket használsz.

Megteheted, hogy csak annyit írsz bele - e cikket véve alapul -, hogy "Találati lista", Long tail keresőkifejezések", és így tovább. Ezek azonban nem hatnak túl érdekesnek, igaz-e?

Az első lépés az, hogy hosszabb és érdekesebb közcímeket se félj írni, mert ezek jobban felkeltik a figyelmet. És legalább negyedükbe foglald bele az érdemi információt, az előnyt, amely az olvasónak származhat az olvasásból. E cikkben például az "Így kerülhetsz a találati lista élére..." ilyen, vagy rögtön az első közcím.

Olyan ez, mint a címadás: nyújts valamit, amivel rögtön megfoghatod az olvasót, és nagyobb eséllyel rágja majd végig magát az írásaidon!

9. Egészítsd ki a title tageket!

De mégis hogyan? Hogyhogy kiegészíteni?

Ez annyit jelent csak, hogy a title taghez olyan szavakat, kifejezéseket adsz hozzá, amelyek segítenek a long tail kereséseknél a találati lista élére kerülni. A Baclinkonál egy esettanulmányuk példáját hozzák fel, melynek címe Link Building: The Definitive Guide volt. Ez egy rövid, lényegre törő cím, ami a fő kulcsszót (linképítés) is tartalmazza. A szerző azonban rájött, hogy ha az első elemet Link Building for SEO-ra módosítja, hatékonyabb lehet, és igaza volt, hiszen havi 139 egyedi látogatója érkezik a "SEO link building" keresésből.

Jó általános módosító lehet mindaz, amit valószínűleg a keresésekbe írnak a felhasználók. "Hogyan", "Tippek", "Egyszerűen" és így tovább. Néhány másodpercnyi munkádat veszi csak igénybe, de szép számú látogatót szerezhetsz a segítségével.

10. Így növelheted meg az oldalon töltött időt:

Az oldalon töltött idő hatékonyságod egyik legfontosabb mérőszáma. Ha több ezer látogatód van, de csak néhány másodpercet töltenek az oldalon, ezzel semmit sem érsz. Ha 3-4 percet, akkor már elégedett lehetsz a munkáddal.

Amivel pedig növelheted az időt, az elköteleződést, az az APP formula.

Az APP az Agree, Promise, Preview rövidítése. Így működik:

Az első bekezdésben szögezz le valami olyat, amivel az oldaladra érkező egyetért (Agree). Ezzel megmutatod, hogy érted a problémájukat, ismered gondjaikat. Tehát jobb eséllyel kínálsz valódi megoldást.

Ekkor jön az ígéret (Promise), melyben felvillantod az előnyöket. Végül pedig a Preview, ahol megmondod, pontosan mit is tartogatsz a számukra.

Konkrét példát akarsz látni a formulára? Olvasd el újra ennek a bejegyzésnek az első pár mondatát!

15_technika_1_1.jpg

11. Honnan szerezhetsz LSI-kulcsszavakat?

Korábban (3. pont) írtunk arról, hogy minél több LSI-keresőszót használsz, a Google annál jobban megérti majd, miről szól az oldalad. Most megmutatjuk, honnan tudhatod, milyen kifejezéseket érdemes használnod.

Írd be a Google-be a bejegyzésed címét, és görgess az aljára! Látni fogod a kapcsolódó keresések kifejezéseit: itt a listád.

15_technika_2.jpg

Építs be ezek közül néhányat, és nem csak a Google fog jobban érteni, a long tail kereséseknél is jobban fogsz szerepelni!

12. Használd a lájkgyűjtők formuláit!

A lájkgyűjtő oldalak méltán váltanak ki ellenszenvet a legtöbb emberből. Átlátszó címekkel dolgoznak, amelyek ma már a mainstream médiában is kezdenek megjelenni. Tudod, miről van szó: "Nem fogod elhinni", "...és aztán valami olyan történt" és így tovább. Ezek célja természetesen az, hogy felkeltse a kíváncsiságot. És remekül működnek.

A siker magáért beszél, a clickbait címekkel ellátott cikkek általában a legolvasottabbak között vannak. Ha te is ki akarod ezt aknázni, használj ilyesmiket:

15 ___ ami megváltoztatja, ahogyan ___

20 tipp, hogy jobban ___. Az 5-ik elképesztő!

És igen, e ponton említjük meg azt is, hogy a listicle-ök használatára rá kell szoknod, ha blogot vezetsz - erről itt írtunk korábban.

13. Így kerülheted el, hogy átugorják szövegeidet

Tehát, jó közcímek kellenek a bejegyzésbe, a szöveget pedig megfelelően kell tördelni, ezt tudjuk. De a közcímek nem az egyetlen módja, hogy részekre bonts.

Nézz csak meg egy magazint (vagy az Index egy cikkét akár) - egyetlen oldalon vagy féltucat megoldást találsz, kiemelt idézeteket, közcímeket, listákat, keretes írásokat:

15_technika_7.jpg
Legjobb a saját példa: a Kontent Magazint is tudatosan alakítjuk úgy, hogy az egész cikket elolvasd.

Használhatsz akár az íráson belül bannereket is, amelyek színesítik a cikket, figyelemfelkeltőek.

14. Használd ki az Adwords-hirdetéseket, és szerezz kattintásokat!

Amikor a title és description tageket írod, szükséged van olyan bevált formulákra, amelyek kattintásokat vonzanak. Korábban is írtunk már pár ilyet, van azonban még egy remek tippünk.

Fordulj az Adwords-höz!

Gondolj csak bele: ezeket a hirdetéseket úgy tervezik meg, hogy a lehető legkevesebb szöveggel a lehető legtöbb kattintást generálják. Bátra használhatod tehát a formuláikat, kifejezéseiket, mert ezzel nagyban megnövelheted a hatékonyságodat.

Figyeld meg, egy-egy keresésnél hogyan térnek el a hirdetések szövegei a keresőkifejezéstől! Ezeket pedig építsd be akár a címbe, akár a descriptiönbe, és máris készen vagy.

15. Így pedig vonzóbbá teheted tartalmaidat:

Ha jó tartalmat akarsz készíteni, akkor a profiktól kell tanulnod. Ez pedig sok esetben az újságírókat jelenti.

Az újságírók napi munkájának része a témakeresés, a források feldolgozása.

Figyeld tehát a hazai és külföldi szakmai oldalakat, és figyeld azokat a cikkeket, amelyek számodra relevánsak lehetnek. Vedd észre, milyen kifejezéseket használnak, és vedd át őket - valószínűleg azért fogalmaztak éppen úgy, ahogy, mert az adott kifejezés felkelti az olvasók figyelmét. Ne becsüld alá a médiát - a sikeres médiumok nem véletlenül váltak azzá, az újságírók sok esetben ösztönösen értenek valamilyen szinten a SEO-hoz, nem szégyen hát tanulni és kölcsönözni tőlük.

***

Megosztottunk tehát veled 15 tippet, amivel csúcsra járathatod a SEO-t. Legtöbbjük alig néhány percnyi munkádat veszi igénybe, miközben remek eredményeket hoz.

Ideje átültetni mindezt a gyakorlatba is!

Ha pedig további tippekre, esettanulmányokra és szakmai tartalomra volnál kíváncsi kövesd továbbra is blogunkat: kattints a jobb fölső sarokban a Követés gombra!

(Forrás: Backlinko)

1 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.