Így lehetsz te is Marketing Hős - percről percre a 26. Országos Marketing Konferenciáról

2015/11/12. - írta: Benyó Dani

Ugye nem hittétek, hogy kihagyjuk a 26. Országos Marketing Konferenciát? A Magyar Marketing Szövetség idén a Marketing Hősök Kora címre keresztelte a bulit, ahonnan ma percről percre tudósítani fogjuk a legérdekesebb eseményeket, előadásokat. Marketingvezetőnk elő is ad majd, és ha kicsit is szemfüles vagy, könnyen megtalálod standunkat is a tartalommarketing-terem mellett. Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

 

***

18:10 - Ééés ezzel be is fejeztük az előadásokat - ezzel a közvetítést is. Köszönjük megtisztelő figyelmeteket, újabb tartalmas napon vagyunk túl.

18:06 - Seres Attila szemkamerás kutatások eredményeiről beszél. Egy hőtérképet mutat, amelyen például jól látszik, hogy ha egy képen az egyik szereplő piros nyakkendőt visel, többen fognak ránézni, mint a többi alakra.

Végeztek egy tesztet azzal is, hogy egy meglévő képen kékről pirosra színezték egy srác nyakkendőjét - egy egész értékkel növelve így a vizsgálat szerint a figyelemfelkeltő képességet.

17:58 - Write Epic Shit, avagy hogyan inspirálj? Legyél bátor. Ha tudod, hogy milyen problémák foglalkoztatják a célközönségedet, írj arról, és mondd ki azt, amit mindenki gondol, de senki más nem meri megtenni. Ők az átlag felé húznak - te nem akarsz. Nem azt akarod képviselni, amit az iparágadban mindenki más, ki akarsz emelkedni.

És legyél gyönörű is. Az esztétikus oldalakon tovább maradnak a felhasználók, ez tény, felmérések bizonyítják.

Mi a tanulság mindebből? Nincs shortcut, a tartalomgyártást nem tudod elsumákolni. Ha nem profin készíted, akkor nem lesz jó tartalom - csak középszer. Írj többet, szánd rá az időt, mert ha a konkurensed is tartalmat gyárt, akkor 200 szavas cikkekkel nem fogod lenyomni őt.

17:54 - Írj hosszan. Patel például nagyon hatékony abban, hogy rendkívül hosszú guide-okat ad ki, 40-50 ezer karakterben, amelyek rendkívül sikeresek.

Balázs bemutatja a Searchmetrics idei felmérését, melyből kiderül, hogy a kifejezetten hosszú (1000-1200) szavas tartalmak kiemelkedően jól szerepelnek a Google keresések találati oldalain.

Kérdés az is, hogy mi az érték. Érték az, ami felhasználható, ez ilyen egyszerű.

17:53 - Hogyan készíts ilyet? Keress egy témát, amit még nem dolgoztak fel. Mi például néhány éve rájöttünk, hogy magyar területen még nem igazán sikerült definiálni a tartalommarketinget, ezért összegyűjtöttük, készítettünk 44 definíciót.

Ezután nézd meg tartalmi konkurenseidet - tanulj tőlük, kerüld el a hibáikat, gyűjts forrásokat.

17:47 - Mik a minőségi tartalom ismérvei? Balázs Neil Patel egyik guide-ját mutatja be.

A minőségi tartalom hasznos - a tudást konkrét lépésekre fordítja le. Részletes. Inspiratív, vagyis ha elolvasod, azt fogod érezni, "én ezt meg tudom csinálni", lelkessé tesz. Gyönyörű, esztétikus - kellemesebb élményt ad, tovább olvassák. Legyen szórakoztató, mert ha nem az, a felhasználók nem fogják elolvasni, ugyanis nem kötelező nekik. Megold egy problémát, választ ad a felhasználó kérdéseire.

17:46 - A konkurens tartalom a felhasználó figyelmét veszi el - tőled. Macskás képekkel. A macskás képek mindent legyőznek.

17:44 - "Ha ez lenne az egyetlen ilyen cikk, azzal semmi gond nem lenne, akkor rangsorolhatnál vele. De van még sok ezer ilyen."

Tudjuk, hogy a neten másodpercenként több millió új megosztás történik, rengeteg tartalmat posztolnak az emberek, ez azonban nem azt jelenti, hogy sok tartalom van az interneten. "Ez azt jelenti, hogy új konkurensed született."

17:41 - Balázs azt ígéri, hogy 20 perc alatt a teremben mindenkit megtanít minőségi tartalmat készíteni. Na, nálunk így szokás kezdeni egy előadást.

Arról fog beszélni, milyen a minőségi tartalom pontosan, hiszen húsz éve mindenki azt szajkózza, hogy minőségi tartalomra van szükség. Michelangelo freskója a Sixtus-kápolnában például minőség.

Egy átlagos blogbejegyzés ellenben legfeljebb középszer.

17:40 - Most pedig a Kreatív Kontroll head of marketingje, Vavrek Balázs előadása következik.

17:32 - A címeket írja újságíró - mert ő ért hozzá. Vagy lessük el a módszereit. Rakjunk linket a tartalmakba. Kérdezzünk okosan a tartalomban. Készítsünk értékes, könnyen fogyasztható tartalmat - na erről beszél mindjárt Balázs, hogy hogyan.

17:23 - Átveszem a szót Balázstól. Bánki Tamás a LinkedIn-ről fog beszélni, ezen belül is arról, hogyan működik a tartalommarketing a közösségi médiában.

Mi lehet tartalom? Cikkek, képek, infografikák, blog, listicle, webinar, e-könyv. Rengeteg minden, de Tamás szerint elsősorban meglepő módon nem az infografikák szerepelnek jól, hanem a listák (listacikkek, listicle).

Sokkoló adatok: a B2B leadek 80,3 százaléka a LinkedInből jön, míg a Facebookról csak 6,73%, A Google+ szelete pedig csak 0,21%-os. Meglepően jól szerepel a Twitter (nyilván ezek külföldi adatok) 12,73 százalékkal.

Hányszor érdemes frissíteni? Pulse-on heti 1-3-szor, státuszban heti 7-szer, csoportokban 1-3 megosztás az ideális - ha nagy a csoport. Ha kisebb, akkor kevesebbet érdemes csak, különben mi fogjuk telespammelni az egészet. Céges és vitrin oldalakon 1-5 a heti ideális mennyiség.

17:05 - A Google-től érkezett Boncsér Henrietta mindkettőnk szerencséjére éppen mellettem ült - ő így megtudta, hogyan tudosítottam az előadásáról, én pedig megkértem, hogy a következő Kontentbe válaszoljon néhány kérdésre, többek között a már említett mikromomentumokról. A következő szám egyébként elképesztően jó lesz, csak úgy mondom, a tartalommarketing egy (újabb) élő istenével olvashattok benne exkluzív interjút.

16:59 - Annyira jó helyre sikerült a standunkat felállítani, hogy mindenki azt hiszi, mi vagyunk a hivatalos információ. Átlag kétpercenként kérdezi meg valaki, merre van egyik vagy másik terem, milyen előadások mennek épp, mekkora a csúszás. Mázli, hogy annyira rajta tartjuk ujjunkat a rendezvény ütőerén, hogy tényleg mindenkinek tudunk válaszolni. :)

16:54 - Persze, hogy a technika hagy cserben - nem sikerült konnektoros helyet vadásznom a Digital Hack teremben, ki kellett hát jönnöm, hogy feltöltsem a laptopot. Mindjárt kezdődik ugyanis Balázs előadása a tartalommarketing teremben, amit viszont én közvetítek. Stay tuned!

16:29 - "Amikor ezekről hallassz, akkor ezek már nem működnek." De hogy jön ide a Google?

Nos, a Customer Match ezt tudja: feltöltöd vásárlóid email címeit, a Google azonosítja őket, te pedig megteheted, hogy hirdetéseid a Google hálózataiban csak és kizáróleg nekik jeleníted meg hirdetéseidet. Vagy csak nekik nem.

Így például reaktiválhatod korábbi vásárlóidat, vagy éppen újakat szerezhetsz úgy, hogy a kampányodat nagyon pontosan célzod.

16:27 - A szűrésről beszél: amikor ismerőseinket tudjuk például aszerint listázni, hogy ki foglalkozik marketinggel.

Gábor egy kísérletről mesél, melyben egy amerikai nő a LinkedIn-en véletlenszerűen kezdett el felsővezetőket bejelölni - akik nagy része vissza is jelölte, ezzel kiadva email címét is. Így nyert egy több ezres listát, melyen felsővezetők szerepeltek - aligha kell ecsetelni, mennyire értékes lehet ez.

16:25 - Papp Gábor arról fog mesélni, hogyan keres majd milliókat egy olyan Google szolgáltatással, amelyet még csak most vezetnek be globálisan: ez a Custmer Match.

Mindenekelőtt megmutatja az első bannert, és elmondja: ennek a CTR-e, vagyis átkattintási aránya 44% (!) volt. Mára 8 ezrelék a bannerek átlagos átkattintási aránya. "Idővel a nullához konvergál", mondja. A hagyományos módszerek idővel mind így járnak.

A zero day exploit fogalmával ismerkedünk, azaz azzal, amikor valaki elsőként aknáz ki egy új lehetőséget - lásd az első bannert.

15:56 - Tartalom a reklám helyett - igen! A KiMitTube kampányról van szó példaként. A tavalyi évben a Vodafone több mint 1200 videóhoz jutott, ennek csak 2 százalékát kellett nekik legyártaniuk - a többi user generated content volt. A nézettségük 80 százaléka pedig organikus volt, a büdzséből csak 20%-ra kellett költeni.

Ha tényleg azt akarjuk, hogy nézzenek minket, sokkal többet kell költenünk az owned mediara, mint a paid media-raa jelenlegi 10 százaléknál, mondja Szabolcs.

15:51 - "A hiperperszonalizált marketing világát éljük", mondja Szabolcs. Teljesen testreszabott megoldásokat kapunk, ha vásárolni akarunk, és ez hamarosan minden temrékre, minden szolgáltatásra igaz lesz.

A hiperperszonalizáció a felhasználói élményben jelenik meg: hogyan szórakoztatjuk a felhasználót, milyen ajánlatokat adunk neki, milyen tartalmakat biztosítunk, milyen vásárlói úton vezetjük végig?

Personákat kell tehát kialakítanunk, szegmentálnunk - minden persona egy szegmenst reprezentál - bővebben erről a legfrissebb Kontentben, Balázs kimerítő alaposságú cikkében olvashattok.

Kérdés az is, milyen élményei vannak a felhasználónak - és ha negatívak ezek az élmények, hogy vihetjük át a pozitív oldalra? Időszűkében részleteket itt nem hallunk, de a lényeg: erre is gondolj, ha marketingstratégiát építesz.

15:47 - Szelei Szabolcs a marketing digitális transzformációjáról fog most beszélni.

Melyek azok a trendek, amelyek már velünk élnek 2015-ben, amelyek máris átalakították azt, ahogyan nekünk marketingeseknek végeznünk kell a munkánkat? Az egyik például, hogy ma már minden mérhető. Tudjuk mérni például, hogy egy boltban ki mennyi időt tölt el, hová megy, milyen termékeket vásárol, mennyit költ - online mindez hatványozottan igaz, ebből lesz a big data.

15:41 - Hogy mennyire fontos a mobil? Az elmúlt évben történt...

  • 20 százalék növekedés a mobilos online sessionök arányában
  • 18 százalékkal csökkent a látogatásonkénti idő
  • 29 százalék növekedés a mobilos konverziós arányban

"Ha azt mondom, a jövő év a mobil éve, az nem igaz. Már az idei is a mobilé."

Magyar reklámköltések: desktop 26%, mobil 2,5%. Szánalmasan le vagyunk maradva.

További információk a mikromomentumokkal kapcsolatban: g.co/micromoments

15:37 - A fontos pillanatokról tehát: ezek azok a mikromomentumok, amikor a felhasználónak valamilyen igénye támad. Ezeket kell a marketingesnek megértenie, mert a fogyasztók mind különféle vásárlási utakat járnak be, és ezeken mind jelen kell lennünk.

Mobilról a felhasználó az igény megjelenése után már másodpercekkel keresheti a megoldást, nekünk pedig könnyűvé kell tennünk a számára a vásárlást.

Jó személyes példa Henriettától a Nike futós appja, amely épp a megfelelő pillanatban érte őt el, letöltötte, azóta is használja (mert jó az app) és már vásárolt is ezen keresztül (mert releváns ajánlatot adott és egyszerűvé tette a vásárlást).

15:28 - Boncsér Henrietta a Google-től érkezett, hogy az üzletileg lényeges pillanatokról szóljon. Egészen pontosan arról, hogyan látják a mobilban rejlő lehetőségeket. (Eközben pedig én ujjongok: vagy azért lett jobb a net, mert már a földszinten vagyok, vagy mert az ebéd után sokan leléptek aludni, de tényszerűen erősebb a kapcsolat.)

Hopp, épp most mondja Henrietta is éppen ezt. "Nem volt lent a -1-diken semmiféle netkapcsolat, és teljesen kétségbeestem" - jó példa arra, mennyire a mobilhoz vagyunk kötve. Felmérések szerint egyébként naponta átlagosan 150-szer csekkoljuk a mobilunkat.

mobile-checks-per-day.jpg

Nekem mondjuk e pillanatban különösen fontos ez, hiszen munkaeszköz a mobilnet, de ez csak megerősíti, hogy enélkül ma már nehéz élni. Különösen, ha online kell élőben tudósítani.

15:19 - Ügyfél-életciklus menedzsment: milyen maileket küldjünk? Első az üdvözlés, a bemutatkozás. Eztuán kezdünk el profilt építeni, megfigyeljük például, hogy ki mikor fogyaszt hírleveleket. Ez azért fontos, mert egy webshop számára például nagyon jelentős, hogy mikor éri el az emebreket - akkor kell elérniük, amikor a legnagyobb az esély a konverzióra.

Ha adatokat akarunk szerezni, adjunk valamit cserébe. Nem kell túl nagy dolgot, az emberek kis ajándékokért cserébe is hajlandóak viszonylag sok információt kiadni.

Ezután jön a vásárlás, ami egy egészen másik ciklusba helyezi az ügyfelet. Ezután már alkalmazni kell az életciklus-stratégiát, hogy a leszakadókat újraaktiváljuk, hogy azokat, akik rendszeresen vásárolnak, ajánlatokkal lássuk el és így tovább. A cél itt az újra vásárlás elérése, a lemorzsolódás csökkentése, majd pedig a lojalitás kiépítése.

A három legfőbb célja a szegmentálásnak: újak üdvözlése és vásárlásig juttatása, a visszatérő vásárlók megtartása, a leszakadók újraaktiválása.

15:17 - Kálmán Tamás (Maileon-Wanadis) a viselkedésalapú automatizált marketing-kommunikációról fog beszélni.

A perszonalizáció fontossága: sokszor azért szeretünk egy helyen, egy brandnél vásárolni, mert úgy érezzük, hogy minket ismernek. Egy ilyen hatás elérésére az email marketing tökéletes, a cégek mégsem használják ki ennek lehetőségeit. Jó esetben szegmentálnak talán minimálisan, de nem figyelik aktívan a felhasználók viselkedését, tevékenységét, igényeit.

15:15 - Mire lesz jó a mesterséges intelligencia a marketingben? Elemzések elvégzésére, big data alkalmazásokra, gyorsabb döntéshozatalra, a felhasználókkal való kommunikációra például.

15:09 - Varga István (Menta Marketing) a legújabb digitális trendeket sorolja, most éppen a behaviour marketingről, vagyis a viselkedésalapú marketingről beszél, illetve a real-time decision-ről.

Ez utóbbi esetében azt láthatjuk, hogy a nagy cégek már valós időben képesek követni igényeinket, megoldásokat ajánlani - akár a Google keresőjében, akár például a lokáció alapú marketing esetében, amikor egy adott helyre megérkezve (pl. repülőtérre) a környéken elérhető ajánlatokat láthatjuk megjelenni mobilunkon.

Beszélünk a "Digitális Fogyasztóról" is, aki minden megoszt magáról, aki kreatív és együttműködő, tudatosan használja a netet, van véleménye és gyorsabban is hoz döntést.

15:07 - Balázs megkezdte a közvetítést, erre tessék a Tartalommarketing terem tudnivalóiért - itt pedig a Digital Hack terem előadásait követhetitek a továbbiakban.

14:02 - Most pedig következik az overkill: közvetítésünk az ebészünetet követően kétfelé osztódik, Balázs a tartalommarketing teremben ülve tolja majd a kontentet, én pedig a Digital Hack részleget veszem célba. Maradjatok velünk, mert egyszerre két virtuális székre ültetünk 15:00-tól.

13:21 - Szelei Szilárd (JCDecaux Hungary) az out of home média innovatív arzenálját hozta el. Nagyszerű kültéri reklámokról láthatunk videókat, illetve Szilárd beszél arról is, mennyire fontos, hogy emocionális szinten beszéljünk a fogyasztókhoz.

13:05 - Új szereplők jelentek meg a marketingben, az "adattudósok", "adatmindenesek", akik a Big Data-ból képesek olyan adatokat kinyerni, amelyekre a kampányok épülhetnek. A vásárlói/fogyasztói intelligencia szakértői is itt vannak már, illetve a marketingre szakosodott IT-specialisták, akik biztosítják az összhangot.

13:01 - Miközben én itt ülök a plenáris előadásokon, a standnál már lassan a fél cég összegyűlik, többek között Balázs is megérkezett, aki nem csak közvetíteni fog hamarosan velem együtt, de délután még elő is ad majd. Ha szeretnél beszélni velünk, szelfizni, autogramot, kismacskát (azt nem adunk, de kérhetsz), gyere oda, a tartalommarketing terem felé találsz.

12:56 - A lojalitás evolúciója: a hagyományos lojalitás helyett az evolúciós lojalitásra figyelünk, amelynek már része az emóciós szint, az elkötelezettség építése a tranzakcióra ösztönzés helyett.

Customer Experience Management: tegyük élménnyé a vásárlási folyamatot, magát a tranzakciót. Ez lehetséges interaktív funkciókkal, akár automatikus megrendelésekkel (pl. festékpatronoknál alkalmazta ezt a HP), applikációkkal (hotelben például kihagyható a recepciós pult, a teljes beregisztrálási folyamat, egyből a szobához mehetünk, ami ujjlenyomattal nyílkik). Számos további példát hallunk arra, hogyan tehetik a cégek látványosabbá, interaktívabbá, egyszóval nagyobb élménnyé a cégek magát a vásárlást a fogyasztó számára.

12:54 - A fogyasztók egyre tudatosabbak, tisztában vannak azzal, hogy adataikkal fizetnek. Megjelent az ún. customer capitalist, aki már felméri azt, hogy mit kap adataiért cserébe.

data-privacy-what-the-consumer-really-thinks-30062015-25-638.jpg

12:45 – Huszics György, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnöke következik (a Tartalommarketing tagozatnak mi is tagjai vagyunk), aki egy számomra különösen kedves témáról, az adatvezérelt marketingről beszél majd.

12:37 - Lakatos Zsófi szerint content = PR, a szakma ezzel foglalkozik, tartalmat gyárt. I beg to differ: szerintünk azért a content marketing egy csöppet többel foglalkozik, mint egyszerűen PR-ral. Tény, hogy nagy az átfedés, de hogy én ez alapján PR-os lennék, azt határozottan el kell utasítsam.

12:35 - Lakatos Zsófi nagyon szimpatikus előadó, ez az előadás azonban sajnos kevéssé érdekes. Elsősorban a közönség soraiban ülő cégvezetőknek szól, nem a szakembereknek: a PR-szakmát mutatja be nagy vonalakban, mítoszokat oszlat.

12:34 - Mi kell ahhoz, hogy valakiből jó PR-os váljon? Egyszerű: személyiség ("erre születni kell"), információ és kapcsolatok.

12:25 - A vállalatokat rá kell ébreszteni arra, hogy valójában mit csinálnak. Ezután az üzenet legyártása következik – nem a szlogené, a reklámé, az üzeneté. Ezután pedig maga a célcsoport jön. Ma már mindenkit elérünk vállalatként, hála a digitális világnak, tudnunk kell hát, hogy valójában kiket érünk majd el egy adott üzenettel, ez pedig a PR-os terepe.

Lakatos Zsófi szerint rengeteg konfliktus okozója, hogy a cégek, ahogyan az emberek sem, nem értik meg egymást és önmagukat, elbeszélnek egymás mellett., nem képesek magukat megértetni a fogyasztókkal. A PR feladata elősegíteni a megértést.

12:23 – A PR szakma a leginkább meg nem értett szakma a világon, mondja.

„Mi vagyunk Hermész, mi vagyunk az istenek hírnökei. Az istenek pedig ti vagytok."

12:20 – Következik Lakatos Zsófia, az MPRSZ elnöke, aki a PR és tartalom fegyverarzenálról beszél pillanatokon belül.

12:14 – A mobilról bővebben: Magyarországon az elmúlt években (5-10-15 évben) hatalmas felhajtást csaptak a mobiloknak, a mobilmarketingnek, lassan jött azonban csak el az az idő, hogy ténylegesen olyan hasznos platformként használhassuk. Novák szerint ez is közrejátszott a hazai piac rezisztanciájának kialakulásában, vagyis abban, hogy kevesebbet költünk a mobilra.

12:11 – Nagyon erős a piacon a versenyhelyzet, különösen gyorsan növekedik a mobil, a video, az automatizált/programmatic szolgáltatások piaca. Itthon a mobilszolgáltatások a külföldiekhez képest óriási lemaradásban vannak, a digitális piac mindössze 10 százalékát adja, ennek is jelentő része nemzetközi költés volt.

12:07 – De hogy állunk most Magyarországon? A digitális reklámköltés itthon tavaly 49,45 milliárd forint volt, ami az összes reklámköltés 29 százaléka.

digitalis.jpg

12:00 – „A digitális világ ma már nem kúl, nem szexi, semmiképpen sem új. A digitális világ ma már kötelező”, marketingeszközként természetesen. A legfontosabb a trend: a médiafogyasztás nő, mégpedig a digitális javára.

global-media-consumption-per-week-by-medium.jpg

11:59 - Folytatjuk, mégpedig a Fegyverarzenál blokkal, melynek első előadását Novák Péter tartja (IAB Hungary). A digitális fegyverarzenálról lesz szó, izgalmasan hangzik.

11:28 - Kávészünet. brb.

11:27 - Milyen lehetőségeket, pozitívumokat hozott az új jogszabály? Transzparendsebb működést, csökkenő piaci kitettséget, kiszámítható pénzügyi folyamatokat, a szakmai know-how érvényesítését, a reklámszolgáltatói és reklámközvetítői tevékenység szétválasztását.

Mit tehetünk, hogy egészségesebb legyen a piac? Meg kell erősíteni a szakmát. A kommunikácis és média iparágnak pozicionálnia kell önmagát, mégpedig a korábban az OECD-től idézett elvek alapján.

11:20 - Urbán arról beszél, milyen nehézkesen tudnak csak egyeztetni a szakmai szövetségek, szervezetek a kormánnyal. Sehonnan nem érkeznek meglepett felkiáltások ezt hallva.

11:16 – A reklámtörvényről: a hazai vállalatok versenyképességét tovább rontja a globális szereplőkkel szemben, csökkenti az iparág gazdaságra gyakorolt hatását. Az adó mértéke ugyanis nagyobb, mint a prognosztizált növekedés…

11:14 - 7,77 százalékot növekedett a magyar reklámtorta tavaly, 189,05 milliárd forintra. Soha ilyen mértékben nem befolyásolták azonban a piacot az állami költések, amelyek 2013-hoz képest 35 százalékot tettek ki. Ha ez nem volna, a piaci növekedés mértéke radikálisan kisebb lenne.

11:08 – Az elmúlt években elmaradt az iparág pozicionálása, ezért nem tekinti a piacot a kormány komoly tárgyalópartnernek. Az előre nem várt politikai átrendeződés pedig egyben médiapiaci átrendeződést is hozott magával. Volt itt reklámadó, ügynökségi bónuszt szabályozó jogszabály, növekvő állami költések, megalakult a Nemzeti Kommunikációs Hivatal.

Pozitív történések is vannak azért. A médiapiaci bevételek nőnek, a piac élénkül, és az átrendeződést is ide sorolja Urbán. Tény, hogy nem egy unalmas piac ez.

11:03 – Következzék tehát a médiapiaci kórkép (ami az előadás új, utolsó pillanatban keletkezett címe). Kell-e szemléletváltás a piacon?

2014-ben az OECD megjelentetett egy tanulmányt, amelynek egyik kijelentését az MRSZ is „magáévá tette”. Ennek lényegek, hogy egy egészséges kommunikációs iparág, médiapiac működésének feltétele a szabályozás, az önszabályozás és a felek – a piaci és az állami szereplők – közötti párbeszéd egyensúlya.

Urbán szerint az elmúlt évek a jogszabályokhoz való alkalmazkodásról, a beletörődésről szóltak. Urbán szerint az adott helyzetből mindig a legjobbat kell kihozni, nem kell azonban feltétlenül mindent elfogadni.

10:56 - A következő előadás Urbán Zsolté, az MRSZ elnökéé.A médiabónusz törvény hatásairól, a kommunikációs iparág jövőjéről szól majd. Szárazabb témának tűnik ahhoz képest, hogy a Hősök blokkba került, de remélhetőleg csak én vagyok túl szkeptikus. :) Utána kávészünet lesz, ami hasznos, mert délig mindenképpen szeretném elfogyasztani a harmadik kávémat.

10:50 - Ha épp nem ülsz előadáson, látogass meg minket a standnál! :)

11036671_975739565798345_2576944072195708541_n.jpg

10:45 - Mi kell ahhoz, hogy tényleg hős legyél? Legyél hasznos, korrekt, transzparenns, gerinces, kitartó és empatikus.

Egy marketinges számára kiemelten fontos az, hogy empatikus legyen, ami lényegében azt jelenti, hogy a fogyasztó érdekeit tartjuk szem előtt, segítünk rajta, hasznosak vagyunk a számára.

10:42 - Dr. Törőcsik Mária következik, azt árulja majd el, mit várnak tőlünk a fogyasztók 2016-ban.

Az első, amint el kell gondolkodnunk, lehetünk-e egyáltalán hősök? Kiválóbb jellemek vagyunk-e? Rendkívüli tulajdonságaink vannak? Különleges tetteket viszünk végbe?

Törőcsik szerint vannak olyan területek, ahol soha nem lesz hős abból, aki ezekkel foglalkozik. A WC-papírt hozza példának, de én egyből azt mondom: ez félrement. Ha olvastátok a legújabb Kontentet (helló, ott van a konferenciacsomagban!) tudjátok, hogy a Zewa marketingesei igenis hősök.

10:33 - A SEO nem search engine optimizationt jelent többé, hanem social engagement optimizationt. Hogy mennyire tudjuk érzelmi szinten elérni a felhasználókat, mondja Becker.

Többé nem lesz olyan, hogy megöljük az innovációt a gazdasági igazgató kénye-kedve miatt. "Vedd észre a kreativitást, de ne akard azt szervezeti normává tenni." A neuromarketing nem fegyver, hanem GPS iránytű helyett. A kreativitást segíti azzal, hogy az emberi agyat vizsgálja. A hősök hadtere így ugyanott maradt: az agyban. Csak hatékonyabbak az eszközeik.

10:27 - Neuromarketinges eredményekről van szó, arról például, hogy az emberek jobban szeretik a lekerekített sarkú képeket és nem szeretik a fej nélkül ábrázolt embereket. (Mármint, ha a fej lelóg a képről, nem horrorfilmes értelemben.) A lényeg, hogy meg kell értenünk a fogyasztónkat: minden reakcióját, minden gondolatát.

Mutass képeket! Egyet mi is mutatunk, ami az imént felvillant a prezentációban:

tampax-hoover-dam-small-23672.jpg

10:23 – A márka valami olyasmit indít be az agyban, ami a fogyasztási élménytől teljesen független, beszél a branding fontosságáról Becker.

De miért beszélünk „mesehősökről”? Azért,mert ezek indítják be az emberek fantáziáját. Megváltoztak a fogyasztók, a média, a kultúra. Ezt kell kihasználnunk. Korunk marketing hőse nem a pódiumon áll, hanem egy monitor előtt ül, és baromira nem érdeklik a bullshitek, a reklám, hangzik el.

10:18 - „A fogyasztó nem azt gondolja, amit érez, nem azt mondja, amit gondol, és nem úgy viselkedik, amit mond.”

Ma viszont már rendelkezésünkre állnak a megfelelő technológiai eszközök ahhoz, hogy a fogyasztó reakcióit, gondolatait, vágyait meghatározzuk. Meg kell értenünk az érzelmeiket – akik erre képesek voltak a múltban, azok voltak képesek nagy hatást kiváltani.

10:13 – Most pedig Becker György következik aki arról beszél majd, mit tud 2015-ben a neuromarketing.

10:05 – Sas István szerint akkor lesznek hősök a cégek, ha nem bujtatott reklámot használnak, hanem kiállnak, nem „bújnak el” a content mögé. Azt állítja, drukkol a tartalomnak. Tény, hogy hozzáállásában megfigyelhető némi változás, ezek szerint nem kis részben a vitánknak köszönhetően. Ennek kifejezetten örülünk, lám, konstruktív szakmai vita is létezik a világon. :)

9:58 – Jaj. Már megint a bujtatott reklámnál tartunk meg ott, hogy milyen katasztrófa lesz, ha majd mindenki tartalmat gyárt.

Sas szóva tette a velünk folytatott Kreatívos csörtét is, és úgy tűnik, most már tényleg felkészült nagyjából, hogy mi a különbség a tartalommarketing, az inbound marketing és a branded content között. De a jelek szerint még mindig ott tart, hogy "ez előbb utóbb elburjánzik", és az nagyon rossz. Nem csak a branded content, hanem általában a tartalom.

"Nem tudjuk, hogy van-e mögötte érdek, ott van a bizonytalanság", mondja.

A branded contentről itt olvashatsz bővebben.

9:54 – Sas a contentről beszél, de olyasmiket hoz példának, mint Van Damme spárgája vagy a melegházasság amerikai legalizálásakor kitört marketingcunami, meg a ruha, amiről nem tudtunk megállapodni, milyen színű. Tehát a virális tartalmakról beszélünk, mint ideális megoldásról, amellyel kitörhetünk a hagyományos média állította keretek közül.

9:48 – Sas István következik. Ezúttal, ha Isten is megsegít minket, végre nem arról beszél majd, hogy a tartalommarketing etikátlan.

A „totális marketing” korában élünk,a marketing életünk minden területére benyomul már. Ebben a közegben hősnek lenni annyit jelent, hogy kitörünk azokból a keretekből, melyeket a média a rendelkezésünkre bocsájt. Be kell olvadnunk az emberek mindennapi életébe, beszédtémává válni, bekerülni a híradóba stb.

A legnagyobb fegyverünk pedig ebben nem más, mint a CONTENT.

Sas István kétségtelenül képes még sokkolni, ha most tényleg dicsérni kezdi a tartalommarketinget, akkor már semmit sem értek.

9:44 - Egy kézzelfogható szuperhősös-marketinges példa, crossover: emlékszünk Hancockra, akinek a legnagyobb problémája amellett, hogy a világ legbunkóbb szuperhőse, hogy rossz az imázsa? A film egyik fő szála, hogy a mellészegődő PR-os hogyan pofozza helyre a részeges szuperember renoméját. A párhuzam a Volkswagennel kerül meghúzásra: nekik is egy ilyen PR-os kellene.

9:43 – Batmantől halljuk a legfontosabb idézetet: „I have one power. I never give up.”

Mindig légy önmagad! Kivéve, ha lehetsz Batman. Akkor mindig legyél Batman. Egyetértünk.

9:33 – Az Ant-Manből kiindulva megtudjuk, sosem késő nevet változtatni – ahogyan például a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskolából Metropolitan Főiskola lett, mert sokan keverték BGF-el.

Mit tanulhatunk Wonder Womantől? Hogy a nőknek is törekedniük kell a sikerre.

És Vasembertől? Azt, hogy használjuk és szeressük a technológiát. A hagyományos eszközök mellett alkalmazzuk a digitális marketinget.

Thor. Tudja, hogy sokat kell tanulnia, és hogy dolgokat kell ellesnie a többi szuperhőstől – nem magyarázzuk.

„A nagy erő nagy felelősséggel jár” – idézet Ben bácsitól. Példa a Volkswagen, ami nem volt tekintettel arra, hogy felelősséggel tartozik dolgozóinak, vásárlóinak, a piacnak. Kudarcuk a vásárlók számára is nagy csapás, sokat tanulhatnának Pókembertől.

9:26 – Rövid képzőművészeti kitérő után az MMSZ alelnöke, Dr. Papp-Váry Árpád lép a színpadra, arról beszél majd, mit tanulhatnak a marketingesek a szuperhősöktől.

A Twillight-tal kezdünk, de mindjárt meg is tudjuk: a vámpírok kora lejárt. Ma már a hősök korát éljük, a mozikat az X-Men, Vasember, Pókember, Superman uralják. Ez pedig nem lehetne így, ha nem lenne kereslet – és nem lenne hatalmas a márkarajongás a közönség részéről.

Emlékeztek a Man of Steelben a jelenetre, ahol kiderül, hogy Kal-El számára az „S” csak a remény jelképe? És amikor Louis közli vele, hogy oké, de a Földön attól ez még egy S betű? Pont így hajlamosak a marketingesek saját márkájukat, céljaikat is félreértelmezni Árpád szerint. Sok cég nem tud arra sem válaszolni, hogyan segít az embereknek.

9:18 - Elsőként Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség elnöke mondja el megnyitóját. Azt kívánja, ne kövessük a trendeket, alakítsuk a világot. A program alapján a nap hátralévő részében megtudhatjuk azt is, hogyan tehetjük ezt meg pontosan.

9:17 - A plenáris előadások lassan kezdődnek, gyűlik a tömeg. Lendületesen kezdődik a rendezvény, az imént lejátszott videó alapján egy akciófilm premierjén is ülhetnék.

A konferenciának saját applikációja is van, a www.bizzabo.com címen érhető el.

08:11 - Meg is érkeztem a helyszínre, egyelőre több a japán turista, mint a résztvevő.

img_20151112_080859.jpg

16:37, szerda: A stand már áll, itt fogjuk osztani a Kontentet és az észt. 

mk_1.jpg

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.