Marketing hősök születnek – percről percre a 26. Országos Marketing Konferenciáról

2015/11/12. - írta: BalázsV

Vannak kihagyhatatlan marketingrendezvények, és a 26. Országos Marketing Konferencia ilyen. Főleg azért, mert a Magyar Marketing Szövetség rendezi. So szakma, very rendezvény, úgyhogy kivezényeltük a Kreatív Kontrollt standdal, Kontenttel és mindennel.

Közvetít: KK Balázs11838781_10200846752848595_8054949435134200440_o.jpg

A mozgósítás olyan jól sikerült, hogy a rendezvény kommunikációjához van némi közünk (pár hírlevél, sok Facebook-bejegyzés), én meg még elő is adok (tartalommarketing-terem). Addig is percről perce közvetítem az előadásokat. Virtuális szék a rendezvényre!

 ***

17:20: Legyél nyitott a világ felé és az újdonságokra (ha a központra várnak, akkor mai napig nem kezdik el). Próbáld ki a LinkedInt, mert döbbenetes tudásbázist érhetsz el a csoportokban. A buyer persona interjúk kihagyhatatlanok, mindig tudsz olyat kérdezni, amit még nem tudsz róluk. A marketing és a sales járjon kéz a kézben (dolgozzanak együtt, a marketing olyan leadeket generáljon, amellyel a sales tud mit kezdeni).

Hasznos és jó előadás volt. Most kimegyek inni egy energiaitalt, és megpróbálom visszaszerezni a hangom, mielőtt előadok.

17:17: A Sodexonál nem akarnak egyszerre mindent mérni: 4-6 KPI-jal kezdik, és még dolgozzák ki. Ez jó szemlélet: ha arra vársz, hogy induláskor tökéletes legyen, akkor soha nem fogsz elindulni. Meg úgyis menet közben, a visszajelzésekből kell finomítanod.

Megkérdezik a közönségüket, hogy a tartalmuk hasznos-e és tetszik-e nekik. Hihetetlenül egyszerű, ám annál nagyszerűbb lépés.

17:15: Ahogy halad a látogatód a tölcsérben, úgy egyre célzottabb anyagokat kap. Saleselőkészítés.

Negyedik lépés a tartalomnaptár. Mi publikációs naptárnak hívjuk, de ez csak szakmai érdekesség, a fontos az, hogy csinálj ilyet. A Sodexo 4 hónapra előre tudja, hogy mit fognak csinálni.

Krisztián kiemeli, hogy ha házon belül nincs tudás, akkor szervezd ki.

Ötödik lépésben új marketingplatformokat használj. A Sodexonál: ZOHO, MailChimp, Instapage.

17:13: Második lépés: tartalomstratégia. Harmadik lépés a folyamatdefiniálás.

Fontos volt a kulcsszóelemzés és témakutatás, mert kiderült, hogy amiről beszélni akartak, arra nem kerestek rá. Viszont versenyképesség-növelésre, sales felpörgetésére igen, ezért ilyen tartalmat érdemes készíteniük.

Tartalomstratégia nélkül nem fog menni.

17:11: Első lépés: definiáld a buyer personákat. Krisztiánék 30-40 interjút készítettek célcsoportbeli személyekkel. Megismerték a vágyaikat, insightokat gyűjtöttek és megismerték a tartalomfogyasztási szokásaikat. Jelenleg 2 buyer personájuk van (többet is készíthetnének, de félnek az elaprózódástól).

Már az interjúkból is generálódtak leadeket és erősítette a Sodexo szakértői imázsát. Látták, hogy nem eladni akarnak egyből, hanem szakértőként jelennek meg.

17:09: A B2B vásárlói útvonal kb. 70%-át bejárta a fogyasztó, mire a céggel felveszi a kapcsolatot. Logikus, hogy az első 70%-ba kerülj be, oda pedig tartalommal férhetsz be (mert ott azt keresnek).

17:06: Üzleti reggelik és networking. De végül elfogytak a leadek. Jött az igény, hogy valami újjal töltsék meg az értékesítési tölcsért, és itt jött képbe az inbound. Krisztián a LinkedInt szakmai bibliának tartja, mert ha jól használod, akkor az lehet: itt találkozott az inbound marketinggel.

17:02: Viszonteladói eladásösztönzés, ez mélyen B2B. A cél 3 éve: brand pici átpozicionálása (Sodexo nemcsak cafeteria, hanem partner az eladásösztönzésben). Másik cél a szolgáltatások megismertetése. Harmadik cél: leadgenerálás, minőség és mennyiség növelése.

Old school marketinggel kezdték: adatbázisok és hideghívások. De nem működött, mert egy teljes koncepciót kellett eladni, és a telefon másik végén a HR-hez irányították a sales-est (azt hitték, hogy továbbra is cafeteria).

Ezért fórumokat szerveztek, ami több leadet generált már.

16:57: Jön Fazekas Krisztián, a Sodexo marketingigazgatója. A Sodexotól egyébként jöttek a szövegírási tréningünkre is, amit azért nem linkelek, mert már a 14. alkalomra is elfogytak a jegyek. Krisztián az inbound marketing egy B2B szolgáltató szemszögéből témát hozza. Krisztiánt tartalommarketing-szakértőként kérték fel, elmondása szerint ő marketinges. Kicsit káoszban van a piac, és senki nem tudja, hogy hova kapjunk és mit hogyan hívnak.

16:54: "5+1 érv, hogy kipróbáld a szerencsejátékot" című cikk a Joyban. "Öt mozi a szerencséről, amit látnod kell, mielőtt ikszelni kezdesz" és hasonló cikkekkel erősít a Zrt. Érdekes tény: Pest kevésbé babonás, mint vidék, és holnap péntek 13-a van. "Szerencsére, Péntek 13" reklámok az MTVA-n.

16:50: Balaton Soundról videó, óriási labdákat húznak ki nálam vidámabb fiatalok, és megjelenik a Szerencsejáték logója a videó végén. Ez kiegészülhet in-personnal: okoslottópult, hostessek.

Másik videóban szerencsekerék a fesztiválhelyszínen és egy óriási kaparósjegy (tabletekkel lehetett "kaparni"). Máshova pozicionált történet.

16:45: Több appjuk is van, amivel lottózni lehet vagy épp sorsjegyet kaparni. A játsszuk azt, hogy játszunk 50 000 regisztráltat hozott, még a jogszabályi egyeztetésekre várnak, de az appok nem pénzes nyereményjátékok (mint a pénz nélküli póker), tehát akadályát nem látom. Jelen vannak Facebookon (kötelező), Twitteren (jó, ha van) és Instagramon is (ez ma az egyik legerősebb social).

Készítenek edukatív videókat a lottózásról.

Facebookon posztsorozat: mire költenéd a nyereményed, ha nyernél a [...]. Ez már a felelős játékszervezés határát súrolja.

16:43: Bevallás szerint nem találták fel a spanyolviaszt: a nyereményközlés mint tartalom adja magát. A "hogyan nyerhet 15 milliót" még akkor született (cikk), amikor még 30 ft volt egy lottószelvény, és tippeket ad, hogy hogyan lehet nyerni (számválasztás, nyereménymágia). Content marketing? Súrolja.

16:39: Milyen tartalmat készítsen a Szerencsejáték? Szófelhőben látunk csomó CSR-jelzőt, de hát mégiscsak a szerencse ígérete, na. Következő dián felveszik az erényövet: megtartandó certificate (responsible gaming certified), nem költhetnek mértéktelenül, nem hirdethetik a játékaikat. Ez komoly marketingkihívás.

16:36: Katona Norbert töri meg a szünet csendjét (Év marketingese, Szerencsejáték Zrt. marketing-főosztályvezetője). Kihívása volt, hogy a Zrt. online bevételeit (mely 10% körüli) növelje és úgy általában összefésülje a cég online és offline marketingtevékenységeit. 5 613 414 rendszeres játékosuk van, ami az ország több mint fele (!). Részletesen szegmentálják a célcsoportjukat: tradicionális játékosok, nyereményvadászok, kívülállók, "játékosok" és indifferensekre oszlik a célcsoportjuk. Te hány szegmenssel dolgozol?

16:05: Kérdésre: a print nem halott. Szerintem se. De a Runner's World a példa: a niche-tartalom virágzik. A Playboyban betűméretet növeltek, hogy egy kicsit rövidebb cikkekkel is ugyanazt a terjedelmet hozhassák. Épp arról megy a vita, hogy a tartalom rövid vagy hosszú legyen, mert online nem olvasnak, de LinkedIn-en hosszabb tartalmakat osztanak meg.

16:00: A "Hogyan tovább" diáról olvasom a tartalmak jövőjét: tartalomigazgatók (!!!), automatizált platformok és analitikai eszközök, egyre személyesebb tartalom és hibrid tartalommarketingesek (félig marketinges, félig technológiai szakember), illetve átjárás az offline és online között. Most épp nem találom azt a cikket, de már az USÁ-ban mozgolódik a startup- és szoftverpiac: milliárd dolláros felvásárolások és 2019-re akkora piacot jósolnak a tartalommarketingnek, hogy várhatóan más marketing nem is lesz.

15:55: Jön a szupertartalom. Például: Joyban Down-szindrómás lány modellt állt (divatmodellként), 8 oldalas anyag. Ez a saját tartalom. A HVG-ben is írtak a Joyról a cikk kapcsán (szerzett média). Fb-on 40 000-ren lájkolták, 8000 komment jött a poszt alá. A szupertartalom tehát kb. platformfüggetlen (mert erős a téma) és szállítja a megjelenéseket. Hosszú Katinka a Playboyban? Jézusom, vennem kell egyet.

15:52: Jön a kattintásmágnes címek szókincse: felrobbantotta az internetet, hihetetlen, smink nélkül és meztelenül stb. stb. Működnek. Jó eszköz a sejtelmesség és az, ha nem adsz oda mindent azonnal (information gap). Példacém: Eddig teljesen rosszul etted a banánt (a gyengébb cím: a banán az új szuperétel). Jó értelemben vett hatásvadászat.

15:50: A jó tartalom releváns: épp ott, épp annak a fogyasztónak szól (jó időben jó helyen a jó embernek). Bevon, interakcióra késztet és elkötelez. De erről majd én is beszélni fogok, muhhahha. Pewdiepie! 12 millió dollárért játszik, 40 millió feliratkozó követi őt. Egyébként egy másik cikkben kiszámolták, hogy az eléréséhez képest aprópénzt keres (tradicionális médiában többet keresne, mint vloggerkedéssel).

15:47: Ma nem az ATL/BTL vagy online/offline felosztásnak van értelme, hanem annak, hogy milyen kontrollod van az adott tartalmad felett. Van egy érdekes kategória: a szupertartalom, ami mindhárom médiatípusban hasíthat. Zsuzsa a kiadók gyakori hibáiról beszél: amint megjelenik egy új platform, egyből azt érzi a kiadócég, hogy oda tartalmat kell készíteni. Ezt mi is tapasztaljuk, egyik legnagyobb kihívás megtalálni a legjobb médiatípusokat (óriási a választék).

15:45: Saját média: minden olyan tartalom, amit te állítasz elő és te terjesztesz. Soha nem volt ilyen alacsony a belépési küszöb, mint ma (ezt én tettem hozzá). Másik kategória a vásárolt média: fizetsz érte, de nagymértékben kontrollálhatod. Harmadik kategória: szerzett média. Nem fizetsz érte és nem te csinálod, ez az, amikor rólad szólnak a hírek és veled van tele a sajtó.

15:43: Óhidi Zsuzsanna következik a Marquard Mediától. Sok magazinmárka náluk van, Joy-napokat ők csinálták, nálunk van a Playboy is, úgyhogy előadását feszült figyelemmel figyelem, hajh, tautológia. Előadáscím: A lényeg mindig a tartalom. Csak egyetérteni tudok.

15:39: 7-8 éve még a keresőmarketing-képzésen is nevettek, de amikor a vizsgázókat azonnal lefoglalták a cégek, akkor már kevesebb volt a nevetés. Nebojsa 7 perc alatt "eladta" a végzős keresőmarketingeseket. Ma talán az inbound-képzéseken nevetnek, de erre is óriási kereslet lesz. Vagyis hát van. Kérdésre elmondja, hogy főleg B2B-cégek nyitnak az inbound felé.

15:37Az inbound marketing és a marketingautomatizáció már kkv-nek is elérhető, jövőre még elérhetőbbé válik.

15:35: Megtalálhatósághoz keresőoptimalizálj és legyél jelen a közösségi médiában. Nebojsa azt jósolja, hogy az inbound kevés munkaerővel is működtethető (okos szoftverek, jó kiszervezési lehetőségek). Kiemeli, hogy a speciális feladatokat nem szabad házon belül tartani, mert sok időt elvisz. Maximálisan egyetértünk vele, hiszen más szavakkal mondja azt, hogy a tartalommarketing/inbound elérhető. Azt javasolja, hogy próbáld ki a tartalomkészítőket: hányan olvassák a rendelt cikket, hogyan konvertál a landing stb.

15:31: Megtalálhatóság, ez a kulcs. Olyan marketinget kell csinálni, amit az emberek szeretnek. A jó és edukatív tartalmakat az emberek keresik (nézd meg a keresési kifejezéseket: sok az informatív kulcsszó). Különbséget húz az inbound és outbound közé: előbbi vonz (mert olyan tartalmat készít, amit keresnek), míg az outbound egyirányű kommunikációval pushol.

15:30: Jön Damjanovich Nebojsa, az AdPlanky ügyvezetője, és arról beszél, hogy 2016-ban hogyan néz majd ki az inbound marketing. Óvatosan jelzi, hogy az előző előadásban branded contentről volt szó, most inboundról lesz. 

15:26: Insight, content, brand building és attitűdbirtoklás ilyen sorrendben. Megnéztük az Operaház imázsfilmjét. Ez modern reklám, mert nem akciót üvölt neked, hanem imázst ad és attitűdöt formál.

15:22: Egy rágógumiból egy teljes sztorit bontanak (mert nem a termék a főszereplő, hanem a pár). Ez branded content.

15:21: Kulcsgondolat: a márkádat nem te birtoklod, mert nem te döntöd el, hogy milyen, hanem a fogyasztód.

15:17: Red Bull reklámfilm. A cég híresen erős tartalommarketingben, ez a reklám nem terméket ad el, hanem attitűdöt formál. Márkaszinten a Red Bull attidűdöket birtokol (ráépül attitűdökre, s utána azokat az adott márkához kötöd).

15:16: Döbbenetes, hogy a branding és a tartalommarketing mennyire rímel egymásra. A tartalommarketing nem leváltani akarja az eddigi eszközöket, hanem kiegészíteni.

15:14: Az egész szakmánk alapja a (fogyasztói) insight, ami az alapvető fogyasztói igényt, érdeklődést, vágyakat fogalmazza meg. A sikeres tartalom erre az insightra épül. Magyarán: ismerd a vevőid igényeit. Végül a márka tartalomra épül, mert a márka a márkaüzeneteken keresztül válik megfoghatóvá.

15:12: "My crown is called content", mondta Shakespheare, "amit a királyok használnak". A CMI definícióját látjuk a tartalommarketingről, illetve a Cambridge szótárából jön a brand building definíciója. Az érdekes, hogy a két definíció lényegében megegyezik, vajon a tartalommarketing lenne az új márkaépítés?

15:08: Nagy Márton kezdi, a Hinora kreatív és stratégiai igazgatója. Arról fog beszélni, hogy a tartalommarketinget hogyan használd a márkaépítésben.

14:59: Épp Damjanovich Nebojsának mondtam a közvetítésünk URL-jét. Kirakta Facebookra. Indul a tartalommarketing-terem.

17:03, szerda: Milyen nyugodalmas még minden.

12195927_10200989341533223_3385563205507571334_n.jpg

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.