inOrbit 2016 - Percről percre, Day 1

2016/03/10. - írta: Benyó Dani

ib.jpg

Európa legnagyobb inbound marketing konferenciájának esélye sem volt arra, hogy a Marketingszöveg.com nélkül essen meg. Két napon keresztül minden egyes rezdülést percről percre közvetítek majd nektek, leültetlek a virtuális székre, hogy Budapesten is tisztán halljátok a szakma szakértőinek minden szavát. Jó eséllyel néhányukkal személyesen is elbeszélgetek majd - kövessetek Facebookon is a teljes élményért. Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

 

***

Második napi közvetítésünk is erős lett, kattints ide!

17:35 - Az első napi utolsó előadás volt sajnos a leginkább alapozó szintű, így nem igazán tudott lekötni, akármilyen elképesztően pörgős volt is az előadó. Szóval mára egyelőre a percről percre közvetítést berekesztem - nemsokára viszont videókat várhattok tőlem (survival kit unboxing!) úgyhogy figyeljétek Facebookunkat.

inOrbit, első nap - már csak a buli van hátra. Holnap folytatom, ne maradjatok le!

17:24 - Na most viszont mondott valami nagyon fontosat (még ha nem is újat): ha hatékony kampányt akarsz, jól kell meghatároznod a KPI-okat. Nem teheted meg, hogy kiposztolsz valamit Facebookra vagy élesítesz egy blogposztot, és azon idegesíted magad, hány eladást, hány konverziót hozott ez. A legtöbb hazai vállalat ezt nem érti meg, ezért hangsúlyozom én is.

17:15 - Andre egyelőre alapozó dolgokról beszél, most épp arról, hogy a content marketing a push marketing felől a pull marketing felé történő paradigmaváltást jelenti.

Meg arról, hogy csak jó minőségű tartalomba éri meg befektetni, és meg kell értenünk, hogy milyen szerepet töltenek be a különféle tartalomtípusok.

17:05 - Végül Andre Alpar (PerformicsAKM3) lép a színre, ő zárja a mai sort, és nem is akárhogyan: arról fog beszélni, hogyan teljesíthetjük ki tartalommarketing kampányunk potenciálját alternatív megoldásokkal.

Amit először elmond, az, hogy realistának kell lennünk. A legtöbben olcsó, gyors és fenntartható stratégiát akarnak, de egy ilyen ritkán találkozik a büdzsével, kapacitással.

16:30 - Stefan Schnabl a Google-től jött, The Future of Attribution címmel tart előadást. Egészen pontosan arról, hogyan fejleszthetjük az adatok segítségével online marketingünket.

Büszke vagyok rá, hogy a konkrét témája olyasmi, amiről elsőként írtunk részletesen, tartottunk előadást Magyarországon: a mikromomentumok. Fogadjátok szeretettel elképesztően informatív infografikánkat és olvassátok a Kontent legutóbbi számát (amin Neil Patel ijesztően vigyorog):

illusztracio_2_1_1.jpg

16:14 - 7. Szegmentáld a listádat. Akár kézzel is, akár ha csak annyit csinálsz, hogy elkülöníted a vásárlókat és a feliratkozókat. De.

A legjobb, ha szándék (intent) szerint szegmentálsz - erről beszélt korábban András is, rendkívül fontos szempont. Tudd meg, hogy miért iratkoztak fel a listádra, mire vágynak, így nagyon hatékony e-maileket készíthetsz.

8. Kapcsold az adatbázisod a többi eszközhöz, amit használsz. Re-targeting, CRM, accounting, custom audiences - minél több az adatod valakiről, annál jobb. Ha tudod nem csak az e-mail címet, de azt is, hogy valaki mikor, mennyit vásárolt tőled, visszatérő vásárló-e, időben fizet-e, akkor nagyon, nagyon erős szegmentált listád lesz, olyan perszonalizált üzeneteket küldhetsz, aminek megnyitási, átkattintási aránya, konverziója kiüti a tetőt.

9. Elemezd! Találd meg azokat a számokat, amelyek számodra fontosak. Jó a megnyitási arányod? Egyáltalán, mi a jó arány - a te szegmensedben? Számít egyáltalán, vagy neked a konverzió a fontos? Vagy az átkattintás? Határozd meg a KPI-okat helyesen, és úgy elemezz.

10. Bővítsd a listádat. Kínálj csalikat (pl. ebookot, amit letölthetnek a mailcímért cserébe), eventeken gyűjts feliratkozókat, networking eseményeken és így tovább, akár offline is.

Jól szétcsúszott ez a lista az élő közvetítés formátuma miatt, de fontossági sorrend nincs - Tamsin kérése, hogy válassz csak egyetlen egy elemet róla, és valósítsd meg. Én ugyanerre kérlek, kedves olvasó, és ha segítségedre van szükséged, gyere a tréningünkre, mert legutoljára lesz rá esélyed.

16:06 - 3. Használd a listádat. Ha személyes adatokat, információkat gyűjtesz be, használd azt ki. Sokan vannak, akik csak halmozzák a listára az infókat, de semmit sem alapoznak rá, nem gyártanak perszonalizált tartalmat, nem szegmentálnak.

4. Kényeztesd el a feliratkozóidat. Ha valaki információt ad neked, azt valamiért cserébe teszi, és ez nem a sok ajánlat. Ha értéket adsz, értékesnek tartanak, ez pedig a spam rátát, a leiratkozók számát csökkenti.

5. Javíts rajta. Ne csak e-mail címeket kérj el, mert az önmagában nem sokat ér. Ne is csak a keresztneveket, mert azzal maximum annyit kezdhetsz, hogy spam-gyanús "perszonalizált" maileket küldesz. Ezek mellett szükséged lesz az érdeklődési körökre (topics), hogy milyen gyakran akarnak levelet kapni (frequency), hogy milyen típusú tartalmak érdeklik őket (content type). Mindezt meghallhatod, ha az adatokra fülelsz.

6. Takarítsd a listád! Elképesztően fontos, és egyben hiánya az oka annak, hogy több százezres listák miért nem működnek sokszor. Mert tele vannak inaktív felhasználókkal, nem létező e-mail címekkel, ballaszttal. Olyan ballaszttal ráadásul, amely pénzbe kerül (ha süket címekre hajigálod a leveleket, amikért darabonként fizetsz), és a deliverability-nek sem tesz jót, a szolgáltatók úgy látják majd, hogy spammelsz.

Mit tehetsz? Az inaktívakat megkérdezed például, hogy szeretnének-e más típusú tartalmat kapni. Csinálhatsz egy opt-out kampányt, megkérdezheted, le akarnak-e iratkozni - és általában nem teszik meg, mert felhívod rá a figyelmet, hogy mégis lehet, hogy érdekes tartalmat szolgáltatsz.

15:57 - A lista.

1. Tiszteld a listádat. Nem akarsz rossz cég lenni, aki imádja magát és a termékét, de a felhasználók utálják, ahogyan el akarják adni. Ne legyél te "az a cég". A leggyakoribb leiratkozási okok egyébként az engedély hiánya, az erős sales fókusz, az irreleváns tartalom és az elbénázott gyakoriság, ezekbe a hibákba ne ess bele, ha e-mail marketinget használsz.

Tehát ha releváns vagy, nem akarsz semmit lenyomni a feliratkozóid torkán, viszont a tartalmaddal értéket adsz, segítesz nekik, és ezt nem öt percenként teszed, akkor már valamit jól csinálsz, mert ez a három tényező eredményez profitábilis e-mailt.

2. Hallgass a listádra. Figyeld, hogyan interaktálnak a dolgaiddal, figyeld a visszajelzéseket, leiratkozásokat és ezeknek megfelelően finomítsd a módszered. Nyilván a feedback-figyelés nagyon fontos, nem is először kerül ma elő - nem spanyolviasz, de nem árt hangsúlyozni, mert rengetegen süketek a fogadó fél véleményére, igényeire.

Nagyon jó példa: ha valaki meg akarja változtatni az e-mail címét, tedd lehetővé, könnyűvé ezt. A legtöbb esetben csak leiratkozásra és újrafeliratkozásra van lehetőség - te legyél ennél kreatívabb.

 15:53 - Valóban, azonnal elvégezhető gyakorlati tippek következnek. Előbb egy kis frissítés arról, miért olyan fontos az e-mail marketing. A brit direktmarketing-szövetség szerint minden e-mailre költött font 38-at hoz vissza - ennél magasabb ROI-t nem találunk az online marketingben. Mindebben pedig az a jó, hogy újra és újra használhatjuk.

De mitől ilyen sikeres? Nem attól, hogy olyan jó templateket csinálsz, hogy olyan jó copyt írsz, hogy olyan szép a CTA. Attól, ha megfelelő embereknek küldöd.

15:47 - A mai nap utolsó három előadása következik, azután pedig az esti networking party van még hátra. A következő percekben Tamsin Fox-Davies (Constant Contact) előadásának témája ez lesz: 10 dolog, amit még ma megtehetsz létező e-mail adatbázisoddal, ami nagyon izgalmasan hangzik. Tamsin egyébként 9 éve foglalkozik e-mail marketinggel, négy éve a piacvezetőnél, tartalomgyártással pedig 13 éve foglalkozik.

15:09 - Az inOrbit szervezői nagyon jól tudják, miről beszélünk a kávészünetben.

img_20160310_150838.jpg

14:56 - A SEO célja lényegében az, hogy olyan tartalmat adjon a keresőket használóknak, amit elvárnak. Nem a keresőnek írsz, tervezel, programozol - sokszor az optimalizálás, mondja Andrea, nem más, mint az elbaltázott koncepciók kikalapálása.

Ilyen rossz koncepció lehet az, ha nem az igényekre fókuszálsz, hanem a cégedre, termékedre, vagy az öncélú esztétikára akár. Vagy éppen az, ha félreviszed az egészet, és mondjuk politizálni kezdesz az üzleti blogodon. Ezek mind olyasmit, amelyek SEO törekvéseidet károsítják - mert még ha hoznak is neked forgalmat, nem olyat, amilyet szeretnél.

14:45 - A UX akkor is lehet jó, ha nem cool vagy wow. (Jé, rímelek.)

Értsd: nem kell, hogy álleesős dizájnt villants a felhasználónak, az is elég, ha tökéletesen, intuitívan képes használni az oldaladat, mert ez már önmagában remek felhasználói élményt ad.

A SEO arról szól, hogy meghatározd, éppen mi a jó - de nem neked. Lehet a tartalmad hasznos, esztétikus, megdöbbentő stb., a lényeg az, hogy azt add, amit a felhasználó kíván.

14:43 - Andrea Pernici következik (GT Idea), aki olasz, következésképpen férfi a neve ellenére és alig érthető akcentussal pörgeti az r-eket. Minden esetre a SEO és a UX dizájnba építéséről beszél majd.

14:38 - Hannah pozíciója egyébként: Content Strategist and Drunken Ne'er-Do-Well. Jól illene a cégbe.

14:34 - 3. Túlságosan imádjuk a saját ötleteinket. Attól még, hogy azt hisszük, valami sikeres lesz, nem biztos, hogy tényleg tetszeni fog akárkinek az irodán kívül.

A legtöbb ötletre ráfér némi (sok) finomítás, ehhez pedig adatok kellenek - néha viszont egyszerűen csak az, hogy megfelelő szempontból nézzük a dolgokat. Lépj hátra, nézd reálisan az ötleted, mintha semmi közöd nem volna hozzá. Hozz össze egy nagyon vegyes, sokféle csapatot, amelyik nem fél kritizálni. És légy bizonyos benne, hogy nem az ötletgazda a döntéshozó.

Légy nyitott és ne vedd személyeskedésnek, ha valaki elmondja, hogy rossz az ötleted. De ne is dobd azonnal az ötleteid - finomítsd a végletekig, ha kell.

14:18 - Senki nem akar olyan tartalmat gyártani, amely nem vonzó, ahol nincs hook. Mégis a legtöbben kudarcot vallanak. De miért?

A leggyakoribb hibák Hannah szerint:

1. Fogalmunk nincsen, mit is akar a közönségünk. Elképesztően népszerű tartalmak, például applikációk születtek már úgy, hogy a tervezőjüknek fogalma sem volt róla, miért töltötték le milliók, amit összehoztak. Ez a túloldal - a legtöbben azt nem tudják ugye, miért nem sikeresek, de a jelenség ugyanaz.

Példa: egy hógolyódobáló app, amit egy hét alatt 800 ezren használtak, és a készítője reakciója annyi volt, hogy "people like doing dumb shit on the internet". Ez pedig a red herring, a félrevezető információ. Meg kell értenünk, hogy miért teszik az emberek, amit tesznek, csak akkor válthatunk ki megfelelő (vagy bármilyen) érzelmi választ.

2. Nem elemezzük a sikereket. Általánossággal magyarázzuk őket, "az emberek szeretik ezt, azt" stb. Nem ásunk le az aljára, hogy pontosan miért lehet népszerű egy olyan játék, amely tökéletesen értelmetlen. Ez szintén red herring, ez a hozzáállás is félrevezet.

Példa: Hannah cége csinált egy kis játékappot, de amikor megosztották, senkit sem érdekelt. Amikor kirakták a Redditre, oda se néztek neki - amíg valaki más meg nem osztotta, és egy nap alatt tízezrek osztották meg végül. Hannah és csapata leitta magát, aztán nekiálltak elemezni.

Kielemezték, hogy az emberek miért szerették a játékot - mert az lehetővé tette, hogy kiderítsenek valamit magukról, kihívás volt. Erre építve készítettek egy újat, amiben a reakcióidőnket egy a képernyőn megjelenő stoptáblával tesztelhettük. Az újságírók imádták, pedig az előzőt nem, az csak a közösségi médiában volt sikeres (az egy zenés app volt amúgy, a ritmusérzéket tesztelte).

Hogyan elemezhetünk? Google it! Keressünk rá, konkrétan miért nem szeretik például a brandünket - mi például arra keresnénk, "utálom a Marketingszöveg.com-ot" vagy "szeretem a Marketingszöveg.com-ot". Olvassuk kommenteket ("it's a dark place the comments, but read them"), olvassuk a kritikákat.

14:15 - A tartalom hook-ja nem a témája. Egy térkép, amely ábrázolja, hogy melyek a világ legnépszerűbb sörmárkái ország szerint nem erről az információról szól. Hanem arról, hogy azon röhöghetünk, hogy az amerikaiak Bud Lightot, vagyis (és itt szó szerint idézem az imádnivaló brit előadót) szűrt pisát. És ez már emotional response, ez az érzelmi válasz, amelyet egy száraz adathalom kelt bennünk.

14:09 - Content, execution and the hook.

Számít az, hogy milyen tartalmat készítesz, hogyan hozod azt létre, és hogyan adod el. Tökmindegy, hogy miről szól, hosszú szakmai cikkeket publikálhatsz adathalmazokról, képeket kérhetsz fotósoktól a világ minden országából átlagos dolgokról - a lényeg, hogy releváns legyen a közönségednek.

Hogyan jeleníted meg, készíted el? Ha például fogsz egy tanulmányt, és egy színes inforgrafikába sűríted, akkor egy átláthatatlan, rengeteg időt felemésztő tanulmányt egy egy perc alatt fogyasztható érdekes (és értékes) tartalommá teszel.

Na és mi a hook? A csali? A csali láthatatlan, akár a horgászatban: ha a hal látná a csalit és a horgot, nem harapna rá. A csali az, hogy a tartalom rezonál a közönséggel. Úgy szól hozzá, úgy kelt érdeklődést, vált ki érzelmet, hogy ez nem tudatosan történik - csak éppen azt veszi észre a felhasználó, hogy már el is olvasta a kétezer szavas blogposztodat.

14:07 - A high authority, vagyis megbízható oldalak hitelességet teremtenek, Hannah azonban ennél is többre törekszik munkájában: olyan brandeket akar teremetni, amelyek jelentenek valamit az embereknek, meaningful brandeket, amelyek mély benyomást tesznek.

A cégeknek ilyen brandeket kell építeniük, és erre a tartalom remek eszköz. Ha olyan tartalmat gyártunk, amit az emberek szeretnek, a céget is szeretni fogják, mert nem tudják elválasztani a kettőt.

A gond az, hogy a cégek nem igazán tudnak jó tartalmat gyártani, nem tudják eladni azt. Mi lehet az oka? Hogy sekélyes, nyomulós, this is so ugly my eyes might bleed vagyis randa az oldal, a dizájn, a szöveg. Lehet a tartalom érdektelen. Vagy éppen cool, de céltalan, értelmetlen.

 

12:30 - A tömeget a bájos Kaja irányítja a rendezvényhelyszínen.

Kaja the speaker � #inorbit16 #popikoki #conference #funtimes #working #friends

Urša Jurkovič (@ursajurkovic) által közzétett fénykép,

12:02 - Lássuk tehát, mit mond nekünk Hannah Smith (Destilled) a red herringekről, avagy az elterelésről Hannah 280 diát hozott a 35 perces előadásra (légvédelmi ágyút a késpárbajba), maximalistább mint mi vagyunk, lássuk meddig jut velük.

12:38 - Néhány jótanács Christől, hogyan teheted hatékonyabbá a kampányodat:

  • Újra és újra ellenőrizd hirdetésed ígéreteit
  • Újra és újra ellenőrizd landing oldalaid a kulcsszavak viszonyában, amelyekről a felhasználó oda jut
  • Használj konkrét árakat a hirdetéseidben
  • Fókuszálj a minőségi klikkekre - ne használj "shiny" reklámokat, amelyek rossz minőségű tömeget vonzanak
  • Használd a Google-t, hogy elemezd landing oldalaidat.
  • Hirdetéseid és landing oldalaidat mobilon is csekkold le, ez elképesztően fontos. Ha mobilon nem konvertálsz, ha nem vagy mobile friendly, ne licitálj tovább az adott kampánnyal mobilon, mert csak szórod a pénzt.

Chris legfontosabb mondata (szabad fordításban):

A céged a neten mindig meztelen. A felhasználók mindennek utána tudnak nézni, mindent ellenőrizhetnek, mindenre rájönnek. És utána meg is jegyzik ezt, megbeszélik, te meg futhatsz a hitelességed után.

12:32 - Ha az emberek az mondják neked (Google kereséssel) hogy van egy problémájuk, te pedig azt állítod (az AdWords hirdetéssel) hogy meg tudod azt oldani, akkor tartsd is meg az ígéreted.

A kampányodnak fontos részei a landing oldalak: pontosan azt találja rajta a felhasználó, ami miatt a hirdetésre kattintott. Ebben persze nagy a szerepe annak is, hogy a keresőkifejezéseket, amikre hirdetsz, jól határozd meg: azokat találd meg, akiknek olyan problémájuk, igényük van, amire te választ tudsz adni.

Ha azt állítod, hogy nálad vannak a legalacsonyabb árak, legyél nagyon biztos benne, hogy ez így van, a felhasználó ugyanis egy pár másodperces kereséssel rád tud cáfolni - és meg is fogja tenni. Ekkor pedig nem csak az adott konverziót veszíted el, a bizalmat is eljátszod a jövőre nézve.

12:27 - Christian Ignat (a Canopy alapítója és a PPC marketing nagy népszerűsítője) lép színre, és arról fog beszélni, miért csinálod rosszul az AdWords kampányaidat.

Chris egy olyan sztorit mesél, amilyeneket mi is szoktunk. Egy csomag hamburgert akart rendelni előre, telefonon, de a telefonban azt mondta neki a bukaresti hamburgeres, hogy "ilyet nem tudnak csinálni" - el kellett magyarázni, hogy semmilyen plusz munkát nem jelent nekik, ha elkészítik a burgert és egyszerűen odaadják neki, amikor odaért. Happy end: végül megértették ezt (Chris amúgy visszatérő vendégük) és amikor végül a boltba ért, másodpercek alatt megkapta a burgerét.

A Canopy arra törekszik, hogy ilyen élményt adjon. Hogy a felhasználó a lehető legkönnyebben, legrövidebb úton hozzájusson ahhoz, amit akar.

12:10 - A Vaterán is dolgoztak, itt is adatgyűjtéssel kezdtek: megnézték, hogy milyen felhasználók vásárolnak adott típusú termékeket, hogy kik licitálnak inkább vásárlás helyett. Mindezeke a számok kiderültek az Analyticsből. Így összehasonlíthatják pl. a fix áras tranzakciók számát a licitekkel, tudják, kik vásárolnak és kik kevésbé lelkesek, kik pattannak le.

Összességében az analitika fontosságáról van szó, amivel csak egyetérteni tudok. Azzal, hogy pontosan tudjuk, ki mit csinál az oldalainkon, úgy alakíthatjuk azokat, hogy mindenkit a neki megfelelő tölcsérbe tereljünk, így növelve a bevételeket.

12:03 - A Danubius esetében package requestek leadására is lehetőség van, amelyek sokkal sikeresebbek, mint a rendes foglalások. Az Intren célja az volt, hogy megvizsgálják, miért ilyen sikeresek és fokozzák ezt.

Ehhez megvizsgálták az adatokat: milyen egy package request élettartama, kik vásárolnak csomagokat, honnan érkezik a forgalom és melyik forrás konvertál jobban. Nyilván ezen adatok segítségével könnyebb dolguk volt mind a webszájt, mind a tartalmak optimalizálásával.

11:55 - Haladjunk tovább, mert Tóth Nóra érkezett meg előadni az Intrentől. Kicsit idegesnek tűnik, ennek ellenére eddig profi, ami szerencse, mert csak hárman vagyunk itt magyarok, ha minden igaz.

Témája: hogyan csiholjuk ki minden fillérből a hasznot? A Danubius Hotels példáját mutatja, profiljuk változatos: city hotelek, wellness, leisure hotelek, tehát a célközönségük is differenciált. Az Intre a tartamaik és weboldlaik fejlesztésében vesz részt.

11:36 - András mutat egy rakás Facebook-oldalt, amelyek nem figyelnek arra, hogy felhasználóik mit akarnak látni, mik a szándékaik. Például egy 700 ezres rajongótáborral rendelkező szlovén oldalt, amely arról posztolt, hogy egy sportolójuk aranyérmet nyert - és 35 lájkot és egy megosztást kapott. Ez azért van, mert jellemzően nem figyelnek arra, hogy mit szeretnének tőlük látni. Mutat egy testépítő termékeket áruló oldalt is, amely a DO intentre hatva a "Szeretnél erős lenni? Akkor rendeld meg a..." formulát használta látványos kudarccal (300 ezres rajongói bázis, két megosztás.) Tehát a probléma a tartalom minősége, hogy nem hasznos, hogy nem releváns, hogy nem figyel saját közönségére.

2016-03-10-10-50-07-4183.jpg

11:30 - A display advertisingről: két nagy probléma van vele. Az egyik, hogy csak a DO intentre megy rá, csak konverziót céloz, a másik három csoportra nem - tehát még ha rengeteg embert érhetünk is el a segítségével, eleve nagy a meddőszórás. A második probléma, hogy a meddőszórás persze eleve hatalmas: jellemzően nem célozzuk úgy a display hirdetéseket, hogy a vásárlói tölcsér adott pontjain járóknak szóljon, vagy egyáltalán a jól behatárolt célközönségünknek.

A display használata helyett András inkább azt javasolja, gyártsunk hasznos tartalmakat, releváns tartalmakat, és építsük fel a saját közönségünket - váljunk mi magunk kiadóvá.

11:21 - Ezekre az intentekre mind különböző tartalmakat gyárthatunk, és ez a legfontosabb: ebookokat, videókat, blogposztokat. Hathatunk azokra meggyőzéssel, akik még gondolkodnak, megmutathatjuk megoldásainkat azoknak, akik látni szeretnék azokat, bemutathatjuk a termékek működését, hogy mire jók és így tovább.

De a content csak a háromból az egyik, amire figyelnünk kell.

A varázshármas:

  • Marketing
  • Tartalom
  • Mérés

Mérnünk kell mindent, amit csak tudunk, és a tartalmainkat úgy szegmentálni, látogatói csoportokat célozni. A webáruházaknál például 90% a lepattanási arány, de ha tudjuk, hogy milyen csoportoknál a legnagyobb ez, akkor külön rájuk szabott tartalmat készíthetünk, remarketinget használhatunk és így tovább.

Érthetetlen, mondja András, hogy a legtöbb cég nem mér: egyszerűen azt sem tudják, mik a problémáik, mert nincsenek adataik.

11:10 - András tehát arról beszélt, hogy rosszul csináljuk ezt az egész online marketing dolgot, legalábbis a legtöbben.

A vásárlásokat szándékok vezérlik (intent), és ha igazi szegmentációt akarunk, akkor szándék szerint kell szegmentálnunk, mert az egyéb típusok nem jók. Idézem: a demográfiai szegmentáció szar.

A négy intent, amelyre hatnunk kell:

  • THINK
  • SEE
  • DO
  • CARE

Ebből a DO utal a vásárlási szándékra - egy olyan termékoldal például, amely csak néhány adatot tartalmaz és persze CTA-kat, csak erre hat, következésképpen nem jó.

10:42 - Andraž Štalec a Red Orbittól jön, Mastering the Force előadásában a jedik titkaiba avat be minket. Vagy a vevőszerzésébe, még nem döntötte el, melyik viccesebb, mindenesetre a hangulat egészen kiváló. Előadását egészben összefoglalom pár perc múlva a kávészünetben, mert elképesztően gyorsan nagyon sok infót ad át, alig győzöm lejegyezni.

Az előző előadó, Judith egyébként többet káromkodott, mint Balázs és Zoli együttvéve szoktak, imádta mindenki.

10:38 - Közben elárulom, elképesztően menő túlélőcsomagot kaptunk, később videón mutatom meg, mi van benne. Elöljáróban a zseniális szöveg kinyitáskor...

2016-03-10-09-13-23-9089.jpg

10:29 - Pörgünk mint grillcsirke a sütőben, elkezdődött a második előadás, Judith Lewis (deCabbit Consultancy) a szexi stratégiáról beszél.

Hogyan veheti rá egy marketinges a vezetőséget, hogy többet költsenek marketingre? Egyszerű: meg kell nekik mutatni, hogy mennyit költ rá a konkurencia. Ez egyszerű az adatok rendelkezésre, állnak, nagyjából tudhatjuk, ki mennyit költ FB-hirdetésre, AdWordsre és így tovább.

9:53 - Ha jól akarsz perszonalizálni, ha a buyer personáidnak akarsz tartalmat írni, akkor teljesen releváns tartalmat kell küldened és tekintettel lenni arra is, hogy (pl. e-mail esetében) mit találnak a "túloldalon", ha kattintanak - hogy egységes legyen a landing oldal és a mail.


Jó témát akarsz feldobni? Akkor tedd fel magadnak a kérdést: egy bárban is működne? Megindulna a társalgás? Ha igen a válasz, nyertél.

09:49 - Ha nem konvertálnak az emberek a landing oldalaidon, ha nem nyitják meg az e-mailjeidet, nem olvassák a posztjaidat, egy dolgot tehetsz: perszonalizálsz.

De az még, hogy valakinek a keresztnevét használod egy mailben, nem perszonalizáció - ettől még spam marad, mondja Ed.

Perszonalizáció az, amikor mindenki mást kap tőled, neki személyesen releváns tartalmat. Ed mutat egy tárgysort, amit mindenki kattintana (és tették is, amikor kiküldték):
"What do I see when I google [name]?"
A lead nevét nem öncélúan, hanem érdekesen használták fel.

 

Perszonalizáció, amit az Amazon csinál: tudják, hogy mire keresel, mire vágysz, mit csinálsz, és olyan termékeket ajánlanak, amelyek segítenek a céljaid elérésében. A BuzzFeed olyan témákat ajánl neked, amelyek biztosan érdekelni fognak, a Quora olyan kérdéseket, amelyeket valószínűleg meg tudsz válaszolni. Ez a követendő minta.

Hogyan perszonalizálhatsz? Van két kerülendő véglet. Az egyik, hogy felveszel ezer programozót, akik egy évig dolgoznak a megfelelő technológián. A másik, hogy rengeteg spreadsheet-et használsz, és rövid úton belezavarodsz.
A középút, ha olyan szolgáltatásokra bízod magad, mint a MailChimp vagy a HubSpot, amelyeket integrálhatsz, ahol rendelkezésedre állnak API-k, webhookok.

09:41 - A párbeszédek elindítására kiváló eszközök a szavazások, a kritikakérések (pl. az Inbound.org-nál működik egy rész az oldalon, ahol egymás landing oldalait kritizálhatják, véleményezhetik a látogatók).

Két aranyszabály, amit szem előtt kell tartani:

  • A párbeszéd a tartalom.
  • A komment a konverzió.

Ha rögtön vásárlásra, sales konverzióra akarsz bírni valakit, azzal megszakítod az interakciót, nem építhetsz közösséget.

09:35 - Ed arról beszél, mennyire nagyon fontos, hogy párbeszédet indítsunk, hogy interakcióra ösztönözzük a közönségünket - és ezzel közösséget építsünk belőlük.


Hogyan gyárthatunk tartalmat egy közösség számára? Megfelelően kell strukturálnunk a tartalmat, ezzel pedig a párbeszédet. Online a many-to-many párbeszéd működik a legjobban - ami ugye élőbeszédben egyáltalán nem, ezt pedig nyílt kérdésekkel lehet legjobban elérni. Ha nylít kérdéseket teszünk fel a blogposztokban, főleg a címben, hatékonyabban indíthatunk párbeszédet.

09:29 - Oké, az első óra egy kicsit rohanós eddig - azt már megtudtam, hogy van itt még rajtam kívül két magyar, de egyelőre elvesznek a tömegben, később megkeresem őket. Most kezdte meg előadását Ed Fry, az Inbound.org general managere, és arról beszél, hogyan változik a marketing, kik változtatnak a játékszabályokon és hogyan védekezhetünk ez ellen.

2016-03-10-09-21-20-7396.jpg

Ha szeretnéd, hogy a te rendezvényedről is közvetítsünk, semmi akadálya, szívesen megyünk, ha releváns a témád.

08:20 - A szervezés egyetlen gyenge pontja eddig a transzport. Húsz embert várunk, de eddig csak ketten vagyunk, ezért még mindig várakozunk - a gond az lehet, hogy csak annyi infót küldtek, egy kisbuszt keressünk a pályaudvarnál. A pályaudvar nem kicsi.

05:23 - Ki korán kel, keveset alszik. A reggel két legizgalmasabb kérdése egyelőre az, hogy vajon Szlovéniában adnak-e jó kávét, illetve megtalálom-e a transzportot, ami elvisz Brdóba, a konferenciahelyszínre. Ha mindkettőre igen a válasz, akkor fél kilenc körül érdemi infókat kezdhetek közvetíteni.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.