Percről percre az V. Nagykereskedelmi és Gyártói Konferenciáról

2016/03/17. - írta: Benyó Dani

A Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián már tavaly is ott voltunk, egy éve viszont még nem volt mániánk mindent élőben közvetíteni. Szerencsétekre mostanra kellően elborultunk már, így természetesen ez a rendezvény sem ússza meg, hogy minden mozzanatát leközvetítsük. Foglalj helyet saját kényelmes foteledben és huppanj le a virtuális székre ha ma nem lehetsz itt velünk, a szokott stílusban adunk hírt percről percre. Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

 

***

17:30 - Kedves olvasók, a csapat az alábbiakat követően inkább a standnál folytatta a munkát. Érdeklődőből szerencsére nem volt hiány, mivel a rejtélyes okból direkt használhatatlanná tett kávégépek hozzánk terelték az ébernek maradni vágyókat, ahogyan a csocsós kihívás és persze a magunkkal vitt ötszáz darab Kontent magazin is.

Egy hét múlva eCommerce Expo, remélhetőleg onnan több közvetítenivalóm lesz.

img_20160318_082035.jpg

14:33 - Bige László a magyar vállalkozói szemléletet ostorozza éppen finoman. Arról beszél, hogy a konzervatív gondolkodásnak megvannak a maga előnyei: annak, hogy a cégvezető takarékosan igazgatja a céget, hogy reális elvárásokkal vág bele az üzletbe.

"Na adósítsd el a vállalatod, mert soha többé nem lesz belőle semmi. Ne vegyél fel hitelt", javasolja.

Folyamatos fejlesztés, folyamatos beruházás, maradjunk mozgásban, ne hagyjuk, hogy a cég mozdulatlan. "Ne légy szemtelen, ne légy arrogáns, ne hidd el, hogy ha te nem kelsz fel aznap reggel, a nap se fog felkelni", mondja. A legjobb hozzáállás kis és nagyvállalati szinten is a szerénység, mert kemény munkára, fejlődésre ösztönöz.

13:38 - Ebédszünet van éppen. Mármint a résztvevőknek, mert aki kiállítóként jött, az valamilyen furcsa okból nem kapott ebédjegyet. Viszont úgy egy órával ezelőttig viszonylag bőséges mennyiségű száraz pogácsa volt kirakva, plusz uborkás víz (kávé ugye nincs, a tálcákat is kiszedték a gépekből az engedélyezett időpontig).

13:18 - A konferencián kikapcsolják mindhárom kávégépet, ha épp nincs kávészünet. Az emberek csalódottan jönnek el az üres gépektől, ezért gyorsan elrohantunk egy saját gépért. Most épp csak nálunk kaphatsz kávét a konferencián.

995385_1041013965937571_7367075597443549900_n.jpg

11:51 - Strén András a Microsofttól érkezett, és arról beszél, hogyan alakulnak az iparági trendek - például a felhő megjelenése, amely felforgatta az IT-piacot, a Microsoft számára is hatalmas lehetőséget adott az átalakulásra.

A Microsoft nagy energiákat fektet a partnerekkel való közös munkába, a partnermenedzsmentbe, nagyon komolyan részt vesznek az ügyfelek munkájában, felmérik az igényeket, segítenek ahol tudnak.

11:40 - Arról van éppen szó, hogy a live streaming mennyire menő, jól működik. 2017-re az online forgalom 69 százalékáért felel majd az előrejelzések szerint.

Schwarz Gábor előadásából azt tudhatjuk meg, hogy az elő online kapcsolatteremtést lehetővé tévő eszközök (a streaming mellett pl a cset) forradalmian új technológiák, amelyek versenyelőnyt adnak. Na hát azért világszinten ez minimum finom túlzás, de Magyarországon tényleg a kutya nem használja. A jó példa egyébként például az Apple, amelynek termékbemutatóit már világszerte élőben követhetjük, ezzel is növelve a hype-ot.

10:55 - Az első blokknak vége, lehet jönni hozzánk csocsózni nyereményért!

img_20160317_105230.jpg

10:35 - Hopp, hirtelen egy elképesztően sűrű diát látunk arról, hogy a különféle célcsoportok felé milyen módszerekkel kommunikál a Mercedes. Azért viszonylag általános, csak címszavakat látunk (factory tour, fleet strategy, brand positioning stb.).

A Meredes 6P marketingmixet használ: product, promotion, people, process, place, price.

10:27 - Tibor a Mercedes Me szolgáltatás(csomag)ról beszél amellyel online vezérelhetünk egy cosmó dogot, Internet of Things módon.

Előadása nagyrészt a Mercedesről és termékeiről szólt eddig, kevéssé a marketingről, most viszont arról beszél, hogyan fogják meg az ügyfeleket, amikor a tesztelésnél járnak, a vásárlás előtt. Ilyenkor visszajelzést kérnek az ügyfelektől, cserébe a jövőben bármilyen új technológiát kipróbálhatnak, két-három napig is használhatják a kocsikat.

10:12 - Szilveszter Tibor, a Mercedes Benz kereskedelmi és marketing igazgatója lépett a színpadra.

10:06 - A "Too Much Information" (TMI) jelenségről szólva: ha a vevődet túl sok választás elé állítod, ha túl sok információt zúdítasz rá, leblokkol. Igyekezz csak a legszükségesebbeket átadni, csak annyi információt, amennyivel rávehető az akcióra a fogadó fél.

A 4-es szabályt halljuk: ha kampányt indítasz, legfeljebb négy választási lehetőséget kínálj fel, mert nagyjából ennyi az, ami még nem blokkolja le a vevőidet.

9:55 - Először ne akarjunk eladni, inkább hozzukközelebb magunkhoz a célközönsgéet. Rita a sales funnel alapjait ismerteti, eddig a leadgenerálásról volt szó, most már a nurturing a téma.

Illetve az is, hogyan építsünkadatbázist nyereményjátékkal, a vevők elemzése alapján hogyan működhet az upsell, ezekhez hasonló technikák kerülnek említésre.

Rita szerint szükség van perszonalizációra - az adatok alapján felépítjük a profilokat és ezek szerint különféle kampányokba vonjuk be a vevőket, hogy a jó fájdalomgombot nyomogassuk.

Apropó hírlevél, tegnap egy 59 pontos checklistet tettük közzé az új prémium blogon, amivel Te is hatékony hírlevelet írhatsz, rendkívül ajánlom. :)

9:49 - "Az én cégem/termékem nem érdekes" jelenség cáfolatára egy remek példa Ritától: mit csinálj, ha festéket árulsz? ELőször is döbbenj rá, hogy a pasik utálnak részt venni a tervezésben ha festésről van szó, mert az asszonyt arról kell hallgatniuk, milyen a bézs, a halványbarack meg a többi nemlétező szín. (A férfi ugye 32 színben lát, mint a Windows default.) Ezután pedig csinálj egy kampányt, egy versenyt, amelyben a férfiak férfiasabb neveket adhatnak ezeknek a színeknek, dőlj hátra, és figyeld, hogy növekszik több milliósra az elérésed.

9:46 - Odakint már három cégvezetővel beszélgettem el arról, hogy a legnagyobb problémájuk az időhiány: nem jut idő a cégen belüli tartalomgyártásra, ezért keresnek tartalomgyártót (még jó, hogy kijöttünk!). Ha csak ezt látnám a piacból, azt gondolnám, kezdenek rájönni a cégek, hogy az inhouseitisz gyógyítható, ami biztató fejlemény.

9:39 - Rita arról beszél, milyen fontos, hogy a termékek alá kampányt toljunk: hogy kommunikáljuk a piacnak megoldásainkat. Hgoyan lehet felkelteni az igényt? Például úgy, ahogy az Apple csinálja, akik hetekkel a termékeik megjelenése előtt már azt nyomják, hogy sorok fognak állni a boltok előtt.

Egy elég jó reklámfilmet látunk, melyben egy akció keretében a gyártó tejet rabolt be azokba a boltokba, ahová a visszajelzések alapján nem jutott elég tej. Kreatív, jó ötlet, közben amúgy azon gondolkodom, hogy ha nem szervezték volna be a boltvezetőket (amit azért valószínűleg megtettek), akkor lehet, hogy pár helyen kicsit lelőtték volna a srácokat.

9:34 - Jagodics Rita lép elsőként előadni a színpadra, előadásának témáját a közösségi médiában szavaztatták meg: Nyertes kampányok, nyertes modellek a cím. Azt árulja majd el, hogyan értékesíthetünk többet kampányainkban és hogyan érjük el, hogy a csapból is a cégünk folyjon.

9:21 - Tánccal kezdünk, akrobatika-gimnasztika, de sajnos a hátsóbb sorokból csak a lányok feje látszik néha, így nem sokat tudok írni róla, milyen volt.

9:03 - Perceken belül kezdődik az első előadás, odakint a stand már áll. Világi Péter moderátor épp most jelenti be, hogy mivel baleset (és következésképp dugó) van a városban egy keveset késik a kezdés. Ezt pozitívnak értékelem, sokan késnek, így negyed órát ráhagynak az elejére. Addig is lehet kint csocsózni, ugyebár.

07:50 - Szép jó reggelt mindenkinek, egyre sűrűbbek ezek a közvetítések, izgalom, vibrálás.

Ma tehát az üveghegyen is túlról Angyalföldről, a Park Inn Radisson Budapestből jelentkezünk. Ráadásul egy egészen különleges akcióval készülünk: rezidens csocsóbajnokunkat, Vicát a helyszínen saját papírcsocsó-asztalunkon hívhatjátok ki.

Tegnap még az irodában hegesztgettük...

10556286_10207812955194884_2716292399299384671_n.jpg

...estére viszont a lányok már le is tesztelték (1:1-es döntetlen született).

10366064_10153990991821740_4949532085072949400_n.jpg

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.