ÉLŐBEN az Élmények Birodalmából - Media Hungary 2016

2016/05/11. - írta: Benyó Dani

A Media Hungary 2016 második napján tartalommarketingről is bőven szó lesz, ezért aztán a nyakamba vettem az országot, és leutaztam Siófokra, hogy meghallgassam, mi érdekeset mond a szakma.

A nap folyamán az érdekesebb történésekről élőben beszámolok, a program alapján érdemes lesz olvasni, ha nem vagy itt. Foglalj helyet a virtuális székben, és figyeld, hogyan fogyasztok el legalább hét kávét, hogy a hajnali kelés dacára végigközvetítsem a programot!

Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

***

15:30 - Eddig tartott a közvetítés, ahogy vártam is, közepesen jó nap volt, néhány kiváló és sok közepes előadással.

Köszönöm a figyelmeteket, olvassátok a Marketingszöveg.comot, a következő rendezvényen pedig keressétek száguldó tudósítonkat és szelfizzetek vele. (Minden bizonnyal én leszek.)

Szép napot mindenkinek.

15:23 - Hogyan készítsd jó tartalmat? Ezt látjuk most a dián, de én inkább egy cikkhez irányítalak, ha érdekel a lépésről lépésre módszer.

15:20 - Most az következik, hogy hogyan kerülhetjük el a márkasérüléseket, amelyeket a rossz tartalommarketing okoz. Hogyan lehet egy tartalom ártalmas, kérdezi Andrási Gábor (iProspect).

Rossz lehet, ha túl nagy vagy túl kis teret engedünk például a kreativitásnak.

"Ha csak a fantáziára bízzuk a tartalomelállítást, az önmagában is hiba, hiszen ezeket egy adott célközönségnek szánjuk, őket pedig adatalapon érhetjük el", hangzik el. Bólogatás.

15:09 - 4 kávénál járok amúgy, és mindjárt vége a napnak (és egyszer se ájultam el alva), már csak egy érdekesnek látszó előadás van hátra. Az a jó abban, ha korán végzel a munkában, hogy korábban elkezdheted a többi munkát (copywriter bölcsesség).

15:03 - Az érzékszervekre hatva megtehetjük azt, hogy a fogyasztók mondjuk drágábbnak gondoljanak (jobban mondva: értékesebbnek) bizonyos dolgokat, mintvalójában, például az illatok ügyes használatával. Ebben nagy rutinja van például a Rolls Royce-nak.

Kaszinókban is jólműködik ez: egy sajátos virágillatot használva tíz százalékokkal emelkedik a játszási hajlandóság. Ugyanígy játszhatunk az ízekkel, a zenével, a hőérzékeléssel és így tovább.

14:58 - Attila első dolga, hogy befúj minket az Arvali számára fejlesztett parfümmel (sztenderd parfümillat, uniszex), és körbeadja saját cukorkájukat (finom). A téma egyébként az, hogy olyan érzeelmi ingereket válthatunk ki az érzékszerveket stimulálva, amelyek jobban megragadnak, egybként pedig hatékonyabbak is az érzelmi állapotunk módosításában.

Eszembe is jutott, hogy amúgy a Kreatív Kontrollnak is vannak saját ízei, furcsák és eredetiek, mint mi magunk:

 

14:54 - "Nem eszközhasználatról beszélünk, hanem gondolkodásmódról, megközelítésről", mondja Berényi Konrád, és mondhatnám nem téved. Egyébként arról beszéltek gyorsan Pécsi Ferivel, hogy a tartalommarketing nem Szent Grál, nem jó mindenre és így tovább.

Most pedig mikrofonhoz lép Karvalics Attila, az Arvali vezetője és mellegles a Kontent egyik korábbi vendégszerzője, hogy a sensory marketingről (avagy érzékmarketingről) mondjon okos dolgokat.

14:21 - "Nagyon nehéz 10 percben inbound marketingről beszélni", szól Fialka Krisztina, és komolyan sajnálom az előadókat, akik 10 perceket kapnak olyan témákra, amelyek egész napok alatt sem tárgyalhatók ki még felületesen sem.

Így nem egyszerű az ő feladata sem, hiszen ennyi idő alatt kellene elmondania, eszik vagy isszák a leadgenerálást. Értelemszerűen az alapokra van csak idő. De ha a részletek érdekelnének inkább, akkor erre tessék.

Ha meg egyébként is szeretnél kézzelfogható dolgokat olvasni, azonnal alkalmazható technikákat kapni és az online marketing mélyebb témáit megismerni, akkor fizess elő gyorsan a Marketingszöveg.com blogjára, mielőtt elfogy!

14:13 - Kaptam egy kisebb agyvérzést közben, mert a Facebook 10 perc alatt sem volt képes feldolgozni, hogy én újra akarok időzíteni egy posztot. Hát így dolgozzon a lelkes online marketinges. Nembaj.

Suri Éva lépett színre, s a vásárlói motivációkról regél. Megkülönböztetünk impulzív és tudatos vásárlást, emocionális és funkcionális típusokat - ennek köze van ahhoz is, hogy valaki extrovertált vagy introvertált személyiség (az utóbbiak hajlamosabban az emocionális alapú impulzusvásárlásra).

Személyiségünk függvényében tehát változik a vásárlási motiváció - hatnak rá az emlékek, érzése is, érzelmi csatározásaink. Az impulzív vásárlást gátolhatják a belső tényezőkön túl a külső feddések (lásd: "Édesem, kié az a kocsi a ház előtt...?!")

13:57 - Geiger Tamás témája: Sztorimesélés remarketinggel, egészen pontosan videóremarketinggel, ez elég érdekesnek ígérkezik.

Oh, megbeszéljük, mi az az online videó. Statisztikát látunk arrl, hogyan szorítja ki a tévét az online videó, de ez tök nem érdekel, nekem egy perccel ezelőtt konkrét eszközöket ígértek.

13:52 -  Pécsi Feri szerint reggel megígérték, hogy nem fogunk definíciókkal bajlódni, én azért még mindig túlzásnak tartom, hogy ma féltucatszor kezdték el nekem elmagyarázni, hogyan működik a tartalommarketing. Mondjuk ez a Media Hungary, a közönség lehet tényleg igényli, én minden esetre baromira unom magam, amikor azt tárgyaljuk, hogy mi kell a jó tartalomhoz ahelyett, hogy valódi esettanulmányokat látnánk vagy éppen konkrét taktikákat-praktikákat.

Amiben teljesen igaza van Pécsi Ferinek, hogy Magyarországon a saját média használata, a cégek kiadói gondolkodásra átállása sehol nem tart.

13:23 - Az adatvizualizáció nem kötelező jellegű. Vannak olyan témák, amelyeket fel lehet dolgozni úgy, hogy szemléletesek, érdekesek legyenek, ezt azonban nem mindig lehet és muszáj megtenned. Röviden: használd okosan az infografikákat, és ne nézz mindent szögnek.

13:14 - Gémes Ádám (Brandlift) az infografikákról szól 27 slide-ban. Nem kapott jó időpontot, mindenki kajál éppen, alig lézengenek a termekben, pedig jó téma.

a 3 fontos tényező:

  • érthetőség
  • vizualitás
  • bevésődés

Ha ezeknek nem felel meg az infografika, feleslegesen dolgoztunk vele. Mutatok egyet, amire mi büszkék vagyunk, a mikromomentumokhoz készítettük és mindent tartalmaz, amit csak tudnod kell a koncepcióról:

illusztracio_2_1_1.jpg

13:09 - Az ebédről épp visszaértem még arra, hogy Szurop István a natív tartalmakról szólva elmondja, a tartalomfogyasztó ugyanúgy reagál a tartalomra, mint a vadállatok a prédára. Ha nem elég vonzó, nem harap rá, ha viszont túl intenzív a tartalmi inger, akkor ahogyan a vadállat is megérzi a vadászt, a fogyasztó is a marketinges szándékot, és visszahőköl. (Apropó: az Azúr szarvaspörköltje még mindig kiváló.)

Kérdésre elmondja azt is, hogy szerinte a tartalomsokk a hiperrelevanciával győzhető le: ha okosan készítesz tartalmakat, akkor kiemelkedsz a tömegből.

12:26 - "Create a publisher universe", ezt le se fordítom, olyan jól hangzik.

Perszonalizálva ajánld minden tartalmadat, méghozzá saját felületeiden. Építs saját médiabirodalmat ahelyett, hogy térdet hajtasz a nagyok előtt, így meglsz minden adatod, hozzád jönnek majd, mint tartalomforráshoz a látogatók, és senki feltételeinek nem kell megfelelned.

12:18 - Mindig akartam ilyen epic nevet, mint a Magnus.

Na, szóval most épp arról van szó, hogy mennyire menő a Facebook egyik legújabb húzása, az instant article, melyről Zoli is regélt már. A kulcsgondolat az, hogy a tartalmakat a Facebook egyre inkább bevonja magához, a saját felületeire, így egyre inkább megnehezíti, hogy forgalmat irányítsunk át a Facebook ökoszisztémáján kívüli oldalainkra (legalábbis fizetés nélkül).

 

12:15 - Közben a svéd Magnus Hultman arról beszél, hogyan zajlik a termékfejlesztés a tartalomgyárban. Kicsit múltidézős eddig az előadás (avagy hogyan szakadt be a print media), de kimagaslik a mezőnyből.

12:12 - Picit megszakadt itt a folyam, mert az előadása után a folyosón ebszélgettem kicsit Pam Didnerrel - annyit mondok csak, hogy egy bizonyos magyar tartalommarketing-magazin következő számában interjút olvashattok majd vele.

"Egyetlen tartalomtípus nem illik az összes csatornádhoz." (Pam Didner)

11:46 - Egy YOTEL nevű amerikai hotel példáján a konzisztenciát láthatjuk: logó, betűtípus, színek, a felhasznált képek és maga a szöveg is mind ugyanazt a stílust sugározzák: egy olyan hotel képét építik fel, amely kényelmes, megbízható és minden lehetséges módon kiszolgálja és segíti a vendégeit úgy, ahogy máshol nem teszik meg: segítenek például az utazásszervezésben, tárolják a cuccod, ha már kijelentkeztél és így tovább.

Pam megmutatja a tartalomnaptárukat is, amelyben az egyes negyedévekben publikálandó tartalmakat (mivel a turisták a célközönség) különféle ünnepekhez, speciális eseményekhez kötik, és minden negyedévnek külön átfogó tematikája is van (pl. "Easy adventure to start the year" és "Ready for the Summer").

11:35 - A buyer personák meghatáozásáról van szó, nem mennék bele bővebben, Pam remekül összefoglalja egyébként, Balázs pedig itt írt erről elképesztően részletesen.

Fontos: a buyer persona és a célközönség, szegmens között komoly különbség van. Mondjuk a legalább három éve az ELTE-n tanuló jogászhallgatóké már egy persona, de az egyetemi hallgatók még csak egy szegmens. Neked persona kell, lehetőleg minél pontosabb és minél több, mert így tudod hajszálpontosan célozni a stratégiádat (tartalomtípusokat, csatornákat, stílust stb.)

Pam nagyszerű példája arra, hogyan épül fel egy buyer persona: Lois Lane.

#buyerpersona #contentmarketing #mediahungary

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által közzétett fénykép,

11:27 - Pam épp arról okít, hogyan kell tartalommarketing-stratégiát készíteni. Ennek öt eleme kell, hogy legyen:

  • Tartalommarketinges célok
  • Meghatározott buyer personák
  • Tartalomfejlesztési terv
  • Roadmap
  • Completion timeline

Annak a fontosságát hangsúlyozza, hogy határozd meg jól a céljaidat: ha ez nincs meg, ha félreértéseken, rossz adatokon vagy irreális elvárásokon alapul, akkor bármilyen jó a stratégia amúgy, kidobhatod az ablakon.

11:19 - Közben random beszélgetés mellettem egy frissen érkező és egy itt ülő közt:

- Na, felébredtél?!

- Ööööarghblargh.

Jó buli lehetett tegnap, a kint a fűben heverő műanyag felespoharak is erre utalnak.

11:17 - Az Egyesült Államokból érkezett Pam Didner elődása következik Content Marketing in Brand Management címmel. A program szerint kreatív technikákat és esettanulmányokat hozott nekünk, aminek nagyon örülünk.

11:13 - A jó landing oldal fontosságáról hallunk: építsd fel jól, foglalj bele minden szükséges információt (lásd alább), és rakj CTA-kat a megfelelő helyekre (felülre, alulra, és akár középre is, ha hosszú az oldal).

Ne kérj el túl sok adatot! Minden plusz mező 10 százalékkal csökkenti a konverziós arányt.

A lényeg: tudd, ki a célcsoportod, mérd fel az igényeiket és adj nekik "aha-élményt". Öt pont, lépés, tanács a tökéletes csaliért Kata szerint:

  • A lehető legértékesebb legyen
  • Ingyenes legyen
  • A befektetett munka meghozza a gyümölcsét!
  • Soha ne hazudj, ne ígérj hamisat!
  • Biztos, hogy ez a lehető legjobb?

 

A Sodexo tartalomfejlesztő partnere a Kreatív Kontroll, szövegíróink 6 csalit készítettek nekik, remek eredményekkel. Katával a friss Kontentben egy interjút is olvashattok, és többet tudhattok meg a Sodexo inboundstratégiájáról is! Az előfizetés pedig jelképes viccösszeg, szóval nem akarod kihagyni.

11:07 - Érzem az előadáson, hogy Kata használja a szándék alapú szegmentálást, örül a szívem.

A jó csali olyan értékes, hogy a felhasználó hajlandó lenne akár pénzben is fizetni helyette (általában viszont "csak" az adatait kérjük el). Mondjuk meg pontosan, hogy mit adunk annak, aki letölti a csalit, hogy mi a kapcsolódási pont, ez neki miért hasznos, hogy mi a probléma és erre milyen megoldást tudsz nyújtani, illetve legyen egy jó landing oldal egy jó CTA-val.

A csali egyébként, amelyen mindezt Kata bemutatta, a Kreatív Kontroll szövegíróinak munkája, úgyhogy elképesztően büszke fejet vágok itt a hátsó sorban.

"Olyan értéket kell adnod, ami a speciális célcsoportodnak, szegmensednek szól, erre kell egy speciális megoldást adnod. Ami mindenkinek jó, az senkinek sem jó. " (Györke-Szász Kata)

11:03 - Most pedig Györke-Szász Kata (Sodexo) a marketingösztönzőkről beszél, avagy arról, hogy miért használjunk csalit. Szerencsére azzal kezdi, hogy nem megy bele semmiféle fogalommagyarázatba, csak azt mondja el röviden, mi az a csali, ami jelen helyzetben indokolt. Kata, köszi, hogy megkímélsz minket a definiálgatástól! :)

10:57 - Az imént Pécsi Feri és Berényi Konrád arról beszélgetett, hogy mi hangzott el eddig. Nem viccelek, ilyen ma még háromszor lesz. Értelemszerűen ezt csak akkor közvetítem, ha nagyon indokolttá válik.

10:54 - Az imént vagy fél percbe telt, mire meggyőztem magam, hogy nem csak hallucinálok a kialvatlanság miatt. Mutatom.

#spongebob #squarepants #mediahungary

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által közzétett fénykép,

10:38 - A jól célzott érdeklődésből nem következik a kötődés.  A Mediacom, ahonnan Miklós jött, a tartalomra és a kapcsolatteremtésre egyenlően fókuszál.

Fontos, hogy megértsük egy-egy adott tartalom hogyan működik a kommunikációs ökoszisztémában.

Ők úgy igyekeznek finomítani, hogy egyrészt FR technológiával figyelik a kiváltott érzelmeket, plusz mindenféle mást mérnek, de azokról most nem lesz szó.

A kütyüben egy arcfelismerő működik, tesztelők otthon töltik le a szoftvert, párszáz fős mintákon tesztelik a kreatívokat. Az örömöt, undort, bánatot, félelmet és meglepettséget követik elsősorban. (Közben azon kezdtem gondolkodni, ezt poénból be kéne vezetni az irodában és kéne egy aktív skála, ami mutatja az aktuális közhangulatunkat, hétfőkön valószínűleg az undor győzne.)

10:32 - Mérő előadása után a terem 80 százaléka elindult kifelé, pedig Kun Miklós arról fog beszélni, hogyan használható a tartalommarketingben az arcfelismerés (műkedvelők számára facial recognition).

Viszont ismét rálátok a diákra, ami öröm, mert eddig két kedves úriember három centire állt a hátával az arcomban.

10:30 - Azért Mérőt lehet imádni, amikor Brian életét idéz, és arról beszél, hogy inkább Duke Nukemezne, mindenféle hülyeség helyett. Most egyébként arról beszél, hogy

A XXI. század újfajta motivációi már nem a Maslow-piramisról származnak, hanem minden ember saját és egyedi boldogságportfóliójának kielégítéséről. Egyénre szabottan, játékosan, közösségien.

Ha esetleg szeretnél komoly szakmai anyagokat olvasni a tartalommarketingről ahelyett, hogy egy tizennyolcadik konferencián is meghallgatod a definícióját (amit egyébként is megteszek helyetted), akkor fizess elő a Marketingszöveg.com blogjára!

10:23 - A cég a boldogságportfólióban:

  • Pozitív érzelmek - emberek vezetése, konfliktuskezelés.
  • Tartalmas élet: a cég missziója, céges értékek, családi értékek stb.
  • Elmélyült cselekvés: stratégiai tervezés, taktika manőverek.

Egyelőre nem értem pontosan, hogy lyukadunk ki a tartalommarketinghez a gondolatmenetből.

10:17 - Nemsokára egyébként Györke-Szász Kata is jön a Sodexótól, már intenzíven készül az előadásra, én meg nagyon várom, mivel az ő tartalommarketingjükből a Kreatív Kontroll is kiveszi a részét. :)

13221701_1267718439924976_1146182766825379165_n.jpg

10:12 -  Az emberi boldogság három fő összetevője:

  • pozitív érzelmek
  • tartalmas élet
  • elmélyült cselekvés

A három egymást erősíti, nem csak összeadódik, viszont mind önmagában is vezethet a teljes értékű boldogsághoz, mondja Mérő.

Minden ember összeállít magának egy boldogságportfóliót, amelynek tartalma persze az élet során változhat.

10:07 - Most pedig Mérő László következik, és arról fog beszélni, hogy "Mindenkihez vezet egy képletszerűen definiálható út", mármint tartalommal, a kis lelkéhez.

10:04 - Egy példa a tartalomra, amit máris imádok: a Paramount Filmakadémia videói, amelyek kreatívan magyarázzák el a különféle effekteket, tehát lényegében szórakoztató edukációs videók, itt tekinthetőek meg, YouTube-on úgy látszik, nincsenek fenn, pedig ide is raktam volna.

09:59 - Na, azért néhány számot kapunk, Facebookos posztok eléréseit, méghozzá a Comedy Centraltól. Nagyon sikeres volt a Family Guy élőben, egy második FG videó 240 ezer organikus elérést hozott, egy standupos videó pedig 587 ezer elérést produkált, ez fizetettként is futott.

09:55 - Elvileg esettanulmányokat hallgatok, gyakorlatilag azt, hogy az Erste, az Invitel és a Viacom képviselői elmondják pár percben, hogy ők már használnak content marketinget, illetve definiálgatunk kicsit. A Viacomtól Dóczi Melinda elmondta, hogy a tartalomgyártás melós és költséges, számítani kell arra, ha belevágunk, hogy sok energiát és munkaórát kell belefektetni.

Számok egyelőre nincsenek.

09:32 - Bitter Brúnó az első előadásban átvette a tartalommarketing közelmúltbéli történetét, semmi új információ nem hangzott el. Most épp arról szólnak a kérdések, milyen brandeknek való a tartalommarketing.

09:27 - Nemrég foglaltam helyet, Pásztor Kriszta bevezetője már lement, az emberek szállingóznak. Most először érkezek úgy Bármelyik Hungary második napjára az Azúrba, hogy nem vettem részt az előző napi bulin, úgyhogy kivételesen egész kellemes hangulatban szemlélem a szenvedő arcokat.

Szóval: jó reggelt, indulunk.

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.