[ÉLŐ] Viktor és a második nap: Marketing Masters

2016/11/18. - írta: Csák Viktor KK

Induljon a banzáj...

Folytatódik a 27. Országos Marketing Konferencia: újra megtelt a Plenáris terem, és a színpad ismét a nagy koponyáké.

Tegnapi közvetítésünket itt érheted el, ma pedig a Vágta után újabb előadásokat hallgathatunk meg, csak egy kicsit más formában, más néven. A Marketing Masters a nagy hazai cégek marketingszakembereit csábította el hozzánk, hogy tanuljunk tőlünk.

Balázs közvetítését ezen a linken érheted el.

A 2 napos konferencia programját itt érheted el.

Közvetít: Viktor & Balázs

 

 

 

18:04 - Az Országos Marketing Konferencia ezzel véget ért, és mi is lehúzzuk a rolót. Köszönjük, hogy velünk tartottatok, reméljük, élvezet volt minket olvasni.
Mi jól szórakoztunk, de hát ezt csak ilyen elborult aggyal lehet csinálni. :)
Adieu...
Bis bald...

A zárásként bemutatott videót meg tudjuk mutatni:

18:00 - Magyarországon kb. 60 százalék körüli a piaci részesedés, és van olyan ország, ahol szintén piacvezetők.

A kommunikécióban a márka erejét és nagyságát akarják bemutatni, és az a céljuk, hogy tudd: a Hell Energy-vel bármire képes vagy.

17:53 - "A marketing nálunk is fontos, de másképp gondolkodunk erről, mint Ákosék. Egyértelmű, sallangoktól mentes prémium kommunikációra építünk." 

Minden marketingtevékenységet innen végez a cég (Miskolc), és erre esküsznek:
- a célcsoport nem csak a fiatalok
- aki aktív életet él, annak nem kell 30 évesen lehúznia a rolót

50 országot látnak el marketinggel innen, és hogy mit gondolnak erről?
-> Nincs más piac az esetek többségében, legfeljebb egy picit hangolni kell a dolgokon.

Hisznek a kreatív termékelhelyezésben (aki nézte a Sztárban sztárt, az tudja, mennyire hisznek a srácok benne).

Nap közben - Összefutottunk egy igazságügyi szakértővel

Hiszed vagy sem, a Marketing Masters konferencián összefutottunk egy igazságügyi szakértővel, és izgalmas beszélgetésbe bonyolódtunk vele.

Sárosi Péter az MPRSZ (Magyar Public Relations Szövetség) tagja és az Abiungo szakértője alapítója érdekes dolgokat mondott ennek a szakmának a kulisszatitkairól, ezeket pedig szívesen osztjuk meg veletek.

Hogy mi köze egy igazságügyi szakértőnek a marketinghez?

Nagyjából 10 évvel ezelőtt uniós irányelvek alapján határozták meg az igazságügyi szakértők területeit. A marketingért felelős igazságügyi szakértő területe a reklám, a PR, a sajtó, a rádió, valamint a TV tartalmi és gazdasági kérdései lettek, ezeket a szabályozásban audiovizuális médiának nevezték el. 

Az országban jelenleg 13 ilyen igazságügyi szakértő van.

Jól látod, ez egy nagyon széles terület, ennél fogva kevesen szánják rá magukat, hogy igazságügyi szakértőkké váljanak, és hogy egy anyagilag jóval kevésbé munkát végezzenek. Az igazságügyi szakértő óradíja 4000 forint, ez a marketingben bizony nem nagy összeg, cserébe viszont megfelelő tudásra és naprakészségre van szükség a fentebb említett területeken.

Képzeld magad elé a következő szituációt:

Egy 2 milliárd forintos ügy hever a bíróság előtt. Ha egy szakértőnek ezzel 36 órát kell foglalkoznia, akkor végül 140 ezer forintot kell kiszámláznia.

Azért is van ilyen kevés ilyen szakértő, mert egyrészt szerteágazó tudás kell hozzá, másrészt nagy a kockázata. Amit az igazságügyi szakértő mond, azért ő nemcsak erkölcsi felelősséggel tartozik, hanem akár bűnügyi felelősséggel is. Ha az állításai nem megalapozottak, vagy ha például kiderül, hogy szándékosan mást írt, mint ami a való, akkor elmarasztalhatják – ez pedig jelentős presztízs- és anyagi kockázatot jelent.

A fentebb említett 2 milliárdos per esetében a bíróság által kijelölt szakértő mondja meg, hogy a reklámszerződések értékarányosak-e. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem fizethetek ki bármennyit egy reklámra, de akkor egyedül légy hülye, és ne próbáld meg leírni az adóalapodból.

Másik példa is igaz történet:

Női egészségügyi terméket előállító terméken ott a fej nélküli test, és egy modell felkeresi a gyártó céget, hogy az ott ő, az ő teste látható a képen, csakhogy neki nem fizettek ezért. Ilyenkor jön a helyszíni szemle, és megvizsgálnak mindent. Ha a bíróság szerint bizonyítható, hogy az érintett hölgy van a képen, akkor az már jogalap a kártérítésre.

Egy ilyen esetben rengeteg kérdés merül fel, és ezeknek alaposan utána kell járni. Mi van akkor, ha egy francia fotóst és egy olasz modellt kifizetnek egy magyarországi fotózás után, majd a képeket végül Angliában szeretnék használni? Hogyan érinti a könyvelésed? Hogyan érinti a jutalékod? Csak egy szakértő tud megnyugtató választ adni, hiszen ő ért a területhez.

Az igazságügyi szakértőknek általában a hatósági kirendelésekből jut több, de szerencsésebb volna a cégeknek, ha egy vitás ügyben minél hamarabb megkeresnék őket. Így még a perek előtt megállapítható, hogy egy adott helyzetben melyik félnek mivel kell számolnia, hogy például védhető-e vagy nem védhető az ügye, és hogy érdemes-e belemenni egy pereskedésbe. Ez mindenképp olcsóbb, mint a bírósági szakaszban szembesülni azzal, hogy a pert veszíteni fogod.

17:48 - Péter szeretne egy kicsit többet mutatni a Hellről. Sok dologban ugyanis piacvezető a márka, és hogy miért, azt egy kisfilmből tudjuk meg.

Sajnos ezt a videót nem találjuk a neten, de az látszik, hogy a Hell másképp gondolkodik az energiaitalok reklámozásáról, mint a konkurensek.

 17:45 - Ákos azzal búcsúzik, hogy 20 milliós a nézettség a Youtube-csatornán (valószínűleg a magyar jellegű videókra gondolt).

Ákos után pedig jöjjön az utolsó előadó:

Pantl Péter, Hell Energy. Remélem, a két energiaitalos cég képviselője nem bunyózik majd, bár a Red Bull stratégiájába lehet, hogy még beleillene egy ilyen szkeccs is.

 17:44 - Szóba kerül a Pilvaker is. 

A rendezvény kommunikációja szinte kizárólag a digitális térben történik. Az Erkel Színházban 4000 nézőt érnek el, de a social segítségével 11,5 kontaktust csináltak a facebookon a márciusi event kapcsán.

A Red Bull videója, amit megnéztünk

17:35 - Nincs hitelesebb csatorna a WOM-nál (word of mouth) Ákos szerint.

A Red Bull rengeteg sporteseményt szervez, saját médiaügynökségük van (saját maguk által előállított tartalmakat értékesítik), és a különböző eseményekre külön EVENT és PRODUCTION csapat megy (egyik szervez, másik tartalmat rögzít, általában videót).

Jelen vannak az extrém sportban és az egyetemisták körében, valamint a zenében és a táncban.

A Red Bull célcsoportja: lényegében mindenki, aki mentálisan és fizikálisan aktív életet él. Leszűkítve: 15-29 éves korosztály

3 médium van a RB mögött:
- Facebook
- Insta
- Youtube

Ezeken a felületeken tud a legjobban működni a márka.

Egy FB-központi oldal van, nem országonként külön-külön. Mivel lehet targetáltan posztolni, nincs nagy baj ezzel. A végeredmény: körülbelül 10 ezer poszt per hó. Meg lehet kapaszkodni, mert ez brutális azért. E mellé 1,5 milliárd "impression" társul, a videók nézettsége egy hónapban általában 100 millió. Ennek kétharmada organikus.

Ha azt gondolod, hogy ezért nagy csapat dolgozik a háttérben, akkor jó irányban tapogatózol. 

A Youtube-on egy kiemelt központi csatorna van: 5,6 millió feliratkozó, és 1,6 milliárd megtekintés összesen. 

Instán viszont nem lehet külön targetálni, ezért ott országonként egy-egy page van. A magyar oldal ezért annyira még nem jó, de rajta vannak az ügyön, nem kell aggódni.

A RB nagyon figyel a következőkre:
- megüti-e a minőségi sztenderdeket
- átadja-e márka szellemiségét
- van-e benne kellemetlen felhang

17:32 - A Red Bull rengeteg energiát fordít a digitális tartalmak előállítására. 

Ezt látjuk a dián:

Brand positioning -> Red Bull gives you wing

Benefit -> Vitalizes body and mind

A Rend Bull személyiségének tulajdonságai:
- innovatív,
- individualista,
- magabiztos,
- önirónikus,
- kreatív,
- professzionális,
- szellemes,
- eredeti,
- szereti az életet,
- kiszámíthatatlan.

17:30 - Sztárcsevity Andrea befejezte, felkészül Takács Ákos (Red Bull Hungária Kft.).

Andrea rendkívül kellemesen beszélt, élvezet volt hallgatni, és emögött semmi elfogultság nincs (pedig Volvóm van). Ákos pedig az eseménymarketingről fog beszélni.

17:25 - A Volvo emellett sok kiállításon vesz részt, és együttműködik a svéd kamarával is.

A kétrétegű kommunikáció pedig ezt jelenti: amikor a Volvónak volt egy kampánya, ahol csodaszép svéd autók pózoltak nemzetközi helyszíneken, akkor a magyar üzletág a képekre még odabiggyesztette, hol találhatók ezek a helyszínek (edukálás!!!).

Andrea szerint ez népszerű volt, például valaki felhívta, mert ennek a hatására keresték fel az egyik szóban forgó helyszínt.

Szerintem szép, ötletes, miközben egy apróság az egész. Ennyin múlik, kérem szépen. Ez a marketing... :)

17:20 - A Csábítás Akadémiája volt a tökéletes branded content a kreativ.hu szerint.

Tessék! Gondoltad volna, hogy a Volvo ennyire fontos szerepet játszott az elkészítésben?

17:15 - A Volvo a sokszínűséget és az emberközpontúságot akarja megmutatni az anyagaiban, de Magyarországon még fontos a kétrétegű kommunikáció is.

Az első példa 2013-ból: Swedish House Mafia. Mielőtt belemennénk, Andrea elmondja, hogy meg tudják szorongatni a rivális prémium márkákat, pedig a marketingköltségek terén igencsak le vannak maradva (értsd: keveset költenek erre).

A szóban forgó kampánynál a Volvo együttműködött a Neston online rádiócsatornával, ahol:
- skandináv zenék félórája volt
- interjút közöltek a svéd nagykövetasszonnyal
- játékot szerveztek a hallgatókkal (jegyeket lehetett nyerni a Balaton Soundra)
- futózene-válogatás volt, 3 kollekcióval.

Piszkosul jó reklámot hozott nekünk Andrea, Zlatan Ibrahimoviccsal a főszerepben:

17:10 - Sztárcsevity Andrea (Volvo Autó Hungária) közeledik a színpad felé; egy pillanatra úgy tűnt, hogy az előadónk eltűnt valahol az előtérben, de szerencsére már itt van, és el tudja mondani azt:

Van Damme után is van tartalmi élet.

Ha Volvo és Van Damme, akkor remélem mindenkire tudja, hogy mire reflektálunk:

17:05 - "Nem tudom, hogy a következő cannes-i díjam mikor születik, de ha most mondanom kellene valamit, akkor az IoT-re vagy a virtuális valóságra helyezném a hangsúlyt, és a szórakoztatás irányából közelíteném meg a dolgot."

Mónika azt szeretné, ha Magyarország ismét jól teljesíthetne a kreatív porondon.

A nap egyik legszebb videójával búcsúzik, amire tényleg büszke lehet mindenki, aki részt vett ebben a munkában: 

16:55 - Nincs olyan, hogy imidzs kampány meg értékesítési kampány. Jó kampány van, meg sz*r kampány van. Integrált kampány van. 

Szó szerint idézünk, nagyon élvezzük, és ekkor még el sem hangzott a nap egyik mondata, ami...

Ez volt: 

"ATL kampány Sas István idejében volt, felejtsék már el..." - imádom :)

Persze utána megdicséri, hogy akkoriban Sas minden évben nyert Cannes-ban, és ezt mi is aláírjuk, hogy akkoriban az jó/eredményes is lehetett.

Aztán jön az én szívemnek kedves mondat: lehet itthon jó videókat csinálni, mert megvannak rá a szakemberek és a technológia. És ha úgy gondolod,hogy egy jól kinéző videó biztos, hogy Hollywoodban készült, akkor simán tévedhetsz, mert rengeteg minőségi anyag készül hazánkban.

 16:53 - Jelenleg 11 videó felsorolása zajlik, úgyhogy meg tudjuk mutatni az egyik videót.

16:45 - Viktor visszatér a hiátusból, Balázs pedig lelépett regenerálódni, mert kemény ez a meló, de értetek bármi.

A színpadon Törökné Nagy Mónika (Samsung), aki először prezentál ilyen eseményen Magyarországon, és erre jó oka volt (nem akart más tollával ékeskedni, márpedig ő csapatban dolgozik). 

Elmondja, hogy a Samsung idén 11 kampányával 28 díjat zsebelt be Cannes-ban (Cannes Lions). Mónika nagyon aranyosan azt feltételezi, hogy mindenki egy pohár Irsai mellett Samsung-videókat néz odahaza, és ezzel számomra nincs baj, mert jó anyagokról van szó, én például elnézegetném ezeket a mozgóképeket lefekvés előtt.

Woo yeah...

16:38 - Remélem, azt is elmondja majd, hogy milyen eredményeket hozott a kampány.

(Mert katalógus meg grillmobil meg izébizéke, no meg kisfilm.)

Tegnap a díjátadón olyan pályázatokat is díjaztak, ahol a szakmai zsűrinek sem mondták el mondjuk a büdzsét vagy a konverziót. Mindenki úgy féti a kampányadatát, mintha az valami titkos know how lenne.

Én azonnal visszadobnám azt a pályázatot, amelyben nincs elég szám, adat, végeredmény. Ne vicceljünk már egymással, nem a két szép szemedre és a gyönyörú kis kampányocskádra kapod a díjat, hanem arra, hogy megtérült-e vagy nem (ha ez volt a cél), jó elérés volt-e vagy sem, elég leadet generáltál-e vagy sem.

Ja most mondja, hogy eredményekről nem hozott konkrét számokat, mert az üzleti titok. Akkor ez ennyi.

De a szakma díjazza őket. Akkor megnyugodtam, az a lényeg!

dsc_0935.JPG

16:34 - Megjelent a Spar a Hamu & Gyémánt magazinban is, illetve a Forbesban is.

Épületháló, aminek örül a város. (Nem, nem örül, épp leszabályozzák.)

A frisshus.hu oldalukon Zsolt válaszolja meg húsbavágó kérdéseid. Mondjuk a "tudom, mit grillezel idén nyáron" szövegbe tegyenek már egy vesszőt, hiszen most nincs.

Virtuális túrát is tehetsz a húsüzemben. Előttem van az a fogyasztó, aki ezt vásárlás előtt megnézi (nem ironizálok: az analitikus típus, aki minden infót magába szív a termékről).

16:32 - Viktor videószakértőnknek mondom, hogy egy húsüzemben forgattak. Tudom, hogy kint olvasod, szóval képzeld el azt, hogy egy steril húsüzembe bemegy egy komplett stáb.

Megvan?

Ahogy beöltözik mindenki, meg megpróbálják a lámpákkal nem leolvasztani a fagyasztott húsokat.

16:27 - Vas Zsolt (a hentes, akit láttál minden sparos hirdetésen). 2016-ban megújult a húskommunikáció, imádom ezt a szót. Újrafotózott termékek, új layoutok, hentest fölépítették, saját húsüzemet hirdették, kompetenciamutatás, "frissőr-reklám", plusz megújult néhány csomagolás.

16: 24 - Húsról kreatívan, jön Bene Nikolett a Sparról.

"Pár szó a Sparról", akkor addig kicsit marketingezem ezt a posztot. 

Azt ugye mindenki tudja, hogy az előadásod legelején kell nagyot dobni, ott dől el, mert ott dől el, hogy mennyire figyelnek rád.

Miért kezdik néhányan cégbemutatóval? Ki nem szarja le a céged? Vagy az enyém?

Ez egy szakmai konferencia, a kampányodat mutasd.

16:19 - A célcsoportjuk 95%-át legalább elérték.

Releváns tartalom, indirekt branding. A legnagyobb kihívás az, hogy elengedd a márkádat.

Kiteszünk egy posztot, és meglátjuk, mi lesz belőle. Real-time médiaügynökség van az ügynökségüknél: ha látják, hogy egy poszt jól megy, akkor arra vásárolnak médiát.

Egyébként nehéz elengedni a márkát: pl. milyen jól fut az a poszt, amiben egy tinilány kipakolja a...

a...

...táskáját

(te kis huncut)

Na és abban kevés helye van a márkának, szóval hogy építesz azzal márkát, egyáltalán akarsz-e szerepelni ilyen tartalmi kontextusban.

A vécé lehet szétinstázva.

16:14 - Nem olyan egyszerű, hogy fogod a márkát, fogod az influencert, összepattintod és kész.

A blogjukat csak socialben terjesztik, meg valami kólájukon és slussz.

No de van stratégia és koncepció, és egy szerkesztőség, aki tartalmakat készít. Tartalmi ökoszisztémát hoznak létre, nem csak úgy írogatnak.

Amíg a többiek a márkájukkal buzulnak, addig a Coke tényleg előremutató marketinget végez mindenki orra előtt. Mindenki megnézhetné a Content 2020 című filmet, ahol elmondták, hogy mit fognak csinálni, és itt beszél a konferencián Renáta, és látom, hogy tényleg megvalósítják.

Szóltunk neked, hogy a tartalom a jövő.

Ma a tartalom a jelen. 

dsc_0931.JPG

16:11 - Palvin Barbival tele volt a város.

31417_palvin-barbara-coca-cola.jpg

16:07 - Mondd el zenével, Kiss happiness, taste the feeling -- az utóbbi legnagyobb Coke-kampányok.

A Coke-nak van blogja, a Coke Stream. Elég jó, mi?

Cool, releváns és viszonylag alulbrandingelt. Vajon Sas István engedélyezte ezt a tartalommarketinges-natívos sumák rettenetet? Ezt a kontenthorrort?

Egyébként a Coke ultramenő dolgokat csinál, lásd a Content 2020-t:

16:03 - A broadcast-kommunikáció régen jó volt, ma már csak többoldalú lehetsz.

A tartalmat azonnal megosztják, az áramlásba hitelesen be kell kerülnöd. Ezt logikusan csak tartalommal tudod elérni. No meg kell relevancia és jó targetálás, tehát a minőségi tartalom minden ismérve.

Itt lép be a képbe az inlfuencer, az új média.

Az influencerekkel együtt kell dolgoznod, ez van. Legdinamikusabban fejlődő csatorna (Thomson).

Multi-Step Flow Theory: a populációba beültetendő üzeneteket véleményvezéreken keresztül kell eljuttatnod a fogyasztóhoz. Azért ez emberközeli, mi? Nyamnyam manipuláció, világuralom, agymosás!

16:00 - Tessék, vidd a márkám! Jön a Coca-Cola és Leszkay-Kovács Renáta és az influencer marketing.

A barátok elvesztésének legjobb módja az, ha kölcsönt adsz nekik. A Coca-Cola úgy döntött, hogy mégis kölcsönadja a márkáját az influencereknek. Azért ez egy 130 éves márkától kemény.

Nagyon szép diáik vannak.

15:57 - Már kezdett érdekes lenni, hogy 3 hét alatt a meglévő ügyfelek 14%-a kezdte használni az új szolgáltatást, mert releváns volt.

Aztán már megint márkaimidzsről beszélünk. Nem bírunk lerobbanni a márkakörhintáról, és átröppenni a performance marketingre és az inboundra. 

Nem tudom, mi a megfontolás amögött, hogy 2 előadó között elkezd villogni minden lámpa, és trippelni kezd a közönség.

15:52 - Mit akar a magyar nemzet ügyfél?

A lineáris televízió halott, mondja Anita.

A tömegkommunikáció halott, mondom én.

Szóval szeretik az újdonságokat (de csak akkor, ha könnyen használható és releváns).

Anita mutat egy példát: klasszik weboldali szöveg tele feature-ökkel. Műsorvisszanéző cucc, ami fölveszi neked, ez egy ügyféligényre válaszol. A jó szövegezés azt mondja, hogy a tévé alkalmazkodik hozzád.

Nohát, hasonlót mondtam tavaly a workshopon :')

15:51 - Szerintem a 28. Országos Marketing Konferencián a plenáris teremben Sipos Zoltánnak kell előadnia.

Ez egy olyan piaci nyomás, amely előtt meg kell hajolni.

15:49 - A piackutatásuk (ügyfelek véleményei) eredményeiből látunk néhányat a dián: nem értékelik a hűségemet, nem azt adják, amit a reklámban ígértek. Ott az ügyfél, aki fine, de nem happy.

Itt az idő, véreim!

Itt az idő!

Hogy a marketing is jobban figyeljen az igényekre. Újra nyerd el a bizalmat.

Legyél releváns, beszélj többet az ügyfeleiddel, legyen a kommunikációd őszinte és emberközeli, becsüld meg a meglévő ügyfeleidet.

Szóval a szokásos.

15:48 - Nekünk csilliárdkilométernyi hálózatunk van, mondja a telco-cég. Aka: termékközpontú kommunikáció.

Oké, de hol van ebben az ügyfél?

Hallod, tudod, mi van? Google+ van.

15:46 - Régen is volt véleménye az ügyfélnek, csak nem hallottad. Most leüvölti a fejed Facebookon.

Jó az, amikor megabitekről meg gigabájtos csomagokról beszélsz, az ügyfél meg úgy érzi, hogy neki internete van otthon.

15:42 - Mi a marketinges szerepe a felgyorsult világban?

Nosztalgiázunk azokról az időkről, amikor este vártuk a filmet, majd utána jött a hangyák háborúja. A technológia döntött, nem te. Én meg ülök itt Y generációsként, és úgy csinálok, mintha én is átéltem volna mindezt. 

15:40 - Carra Anita (UPC marketing- és tartalomfejlesztési igazgató) jön, és arról fog beszélni, hogy az ügyfélközpontúság kifizetődik.

A UPC-nél tartottunk 2015-ben belsős workshopot.

15:36 - Van történetük, az ügyfelek ezt talán nem tudnák elmondani, de azt látják, hogy változott a logó, már szebb a bankfiók.

A sztorid legyen megtapasztalható. 

Mi hitelesíti a bankot? Ha az ügyfél ismeri, ha a bank segít, ha megbízik benne.

Most jut eszembe, hogy az OTP most futó kampányának oldalait elemeztük.

dsc_0925.JPG

15:29 - Reneszánszát éli a készpénzfelvétel, miközben 800 000 ügyfél csak neten bankol, 70 000 főleg mobilon. Ez most annyira nem marketinges, tehát kicsit fotózgatok and stuff.

15:27 - Amikor az információ elszakadt az anyagtól.

(A telegráf megjelenésével információt küldhettél papír nélkül.)

A fejlődés exponenciális, és a pénz sebessége is felgyorsult (gondolj a Paypassre).

A kommunikáció digitalizációja a pénzt is digitalizálta. Érdekes párhuzam: a Bitcoin kommunikációs megfelelője a social media.

15:23 - A bank nagyon konzervatív szektor, a marketing meg talán a legkevésbé az.

Kb. 20 000 FinTech startup van a világon, és a bankszektor szolgáltatásaihoz kapcsolódva pénzt csinálnak a pénzből. Hatalmas a nyomás a bankokon, miközben 3 részes öltönyben járnának konferenciákra, ha a szívükre hallgatnának.

Még néhány hely van, aztán bezárjuk a kaput. Szeretnél jobb hírleveleket írni, nem? Akkor gyere.

may_13_2017_2.png

15:21 - A bankszakmát a bizalom hajtja, ezt árulják minden nap.

15:20 - Nagy Zoltán Péter (OTP) jön, és a hiteles marketingről beszél.

Már azzal megvett engem, hogy mindig kétkedéssel fogadja a konferenciameghívást: vajon az ő munkája érdekelhet másokat is? Szakmai alázat. 

Így készíts hiteles marketingüzeneteket.

15:16 - Önbevallásos felmérés: sokan a vásárlás pillanata előtt keresnek rá és hoznak döntést. Mikromomentumok.

Mondjuk az önbevallásos felmérés a legrosszabb. Azt figyeld, hogy az emberek mit csinálnak, ne azt, amit mondanak. Még önmaguknak is hazudnak, vagy hogy mondjam, füllentenek és rosszul reflektálnak magukra.

Engedd el a fogyasztód kezét. Hajj, fura ezt egy nagy márkától hallani. Eleve utálom a fogyasztó szót.

Nem az számít, amit sok okos helyen megtanultál (ezt így mondta), hanem amit ma megtanulsz. Ez ilyen MarketingCoelho-előadás sok inspirációval.

Don Drapert látom a dián, tehát berakom ide az egyik legjobb részletet:

15:15 - Aranyos, ahogy a Vodafone is fölfedezi, hogy hiába rajzolgatunk kommunikációs piramisokat meg brand promise-t, attól még a fogyasztó fejében az nem úgy jelenik meg, ahogy elképzeled.

15:13 - Ezek pozitív példák, mert ez egy konferencia, hangzik el. (ProjektPlacc és hasonló sikeres projektek)

Miért csak sikeres kampányt hoz mindenki? Tegnap Bonyhádi Zsuzsa teljes könnyedséggel elmondta, hogy ők rontottak már el kampányt, nyugaton könnyedén beszélnek sikertelen kampányokról. A marketinges munka része, és több tanulsággal bír.

15:07 - 200 milliárd applikáció lesz pár éven belül. Egyrészt nem tudom meg, hogy honnan az adat, másrészt nem kapjuk meg a konklúziót, hogy ezzel az infóval így mit kezdjünk.

Igen, sok. No és? Mit változtatunk? Meg úgy egyáltalán mi a tanulság?

Most a kreativ.hu-n megjelenet ATMedia-banneren szörnyülködünk, ami eltakarja a tartalmat. Rossz célzás, megszakított tartalomfogyasztás meg ilyenek.

No de valami új is: lineáris - integrált - 360 fok - dialogikus. Kb. ilyen fejlődésen ment át a Vodafone (már a kampányokat nézve). Ez utóbbi azt jelenti, hogy a fogyasztó lesz a válaszadó, ahol idővel a márka kivonulhat. Időnként a 2 fogyasztó beszélget egymással, és ki kell bírnod azt, hogy elveszíted néha a kontrollt az üzenet felett.

Nem tudod előre megtervezni, de nincs más életképes irány. Én teszem hozzá: a Facebook párbeszédplatform. Az Insta és a Snapchet főleg az.

15:03 - Egy Facebook-reklámnak 0,4 másodperc alatt kell megragadnia a figyelmet. Ennyi időd van.

Így ragadd meg a figyelmet.

15:01 - A Vodafone speciális nevelési igényű gyerek: hiperaktív, gyorsan reagál, workshopok. Gyors, gyorsabb, még gyorsabb.

A lényeg az, hogy fölgyorsult a világ. Szólunk, ha nem vetted volna észre.

Ismerkedj a real-time marketinggel. Percszerűség, miközben negyedévekben kell gondolkoznod.

A mai marketinges szuperhős, mert olyan széles érdeklődési köre van (vagy szükségszerú, hogy legyen), hogy az el-ké-pesz-tő.

Percenként 620 000 Tinder-swipe történik percenként. Meséli, hogy neki 15 évesen 2 óra volt eldönteni, hogy egyáltalán odamenjen-e.

14:59 - Jön Baráth Péter (Márkaigazgató, Vodafone), és a Marketinggyorsulásról fog beszélni, ami nem tudom, hogy micsoda.

dsc_0923.JPG

14:56 - A kommunikáció illékony: nem biztos, hogy hallja a másik, amit mondasz. Legyél releváns, mert elveszel. 

Érdekes a testiominal-kampány átdolgozása: 21 vállalkozóügyfélről őt ábrázoló plakátot készítettek. Na így vond be az ügyfeleid a marketingkommunikációba: ők fognak hitelesíteni téged, segítik az azonosulást, érted te ezt.

Yodától vett idézettel zárunk, teljesen átszellemültem.

14:53 - Nem lett volna elég, ha simán többet költenek.

Az emberi agy előnyben részesíti az újdonságot. Ehhez nem kell föltalálnod a banki spanyolviaszt: ugyanazt a témát dolgozd föl újszerűen, és újnak fog hatni. 

Másik módszer: szokatlan párosítás. Hard Rock Caféba bevinni a private bankinges ügyfeleket (az event kiváló tartalommarketing-eszköz, ezt csak úgy becsempészem ide).

14:47 - A megoldás 2 lépcsős: priorizálás és változtatás.

Ha kevés az erőd és túl sok a célod, akkor szétfolysz. A Raiffeisen a legjobb ügyfélkapcsolatos bank szeretne lenni, és a prémium szolgáltatásoka, a private bankingre és a vállalati bankolásra koncentrál.

Ha többet költesz kommunikációra, mint amit a piaci részesedésed indokol, akkor nősz.

Megtudom, hogy László bent ült tegnap az inbound teremben, innen is üdvözlöm.

14:44 - A kezdeményezések ott szoktak elcsúszni, hogy nem világos a cél, aztán majd csinálunk valamit. Hja.

Most már történelmi kontextus: 2008-ban kipattanó válság miatt természetes, hogy megvágták a büdzséjüket. Emellett a bankok üzleti modellje is átalakulóban (digitalizáció pl.).

A létünk értelme az ügyfél. A marketinges dolga a túlélés idején a bevételstabilizáció, ez nem örömteli cél, sem nem misszió, hanem létkérdés.

Az igazi üzletemberek az ügyfelek pénzére mennek, a marketinges a figyelemre, tudjuk meg a diáról. Szerintem a marketinges és az üzletember dolga, hogy értéket adjon és emberek életét jobbá tegye, ezért cserébe pénzt kap.

14:42 - Folytatódik a program, Kiss Biró László (Raiffeisen) beszél majd arról, hogy hogyan készíts sikeres marketinget, miután megvágták a büdzsédet.

Azzal kezdi, hogy álmatlan éjszakát okozott neki a büdzsévágás, nem tudjuk, hogy mennyi a költői túlzás.

14: 03 - Yo, Balázs vagyok, és a közvetítést átveszem. Eddig csak volt, most viszont már jó is lesz! (Just kidding)

Megebédeltünk, az ebéd finom volt, ennyi hírértéket tudok a konferencia üresjáratában (ebédszünet) föltálalni nektek, finom marketingfalatkák, nem? 

13:00 - Amíg a hegymászásról van szó, jöjjön egy interjú Hinora Ferenccel, a Magyar Marketing Szövetség elnökével, aki kérésünkre elmondta, hogy hogyan látja a Marketing Konferencia szerepét.

A Konferenciáról

„Minden év novemberében megszervezzük az Országos Marketingkonferenciát, hazánkban ez a legnagyobb múltra visszatekintő konferencia a maga 27 éves történelmével.

A fő cél minden évben, hogy a marketingszakmában dolgozókat és marketingtevékenységet végzőket fölkészítse a jövő év marketingkihívásaira. E cél szerint hívunk előadókat, és e szerint osztjuk ki a témákat.”

Végre a megbízói oldal is platformot kap

„Az idei évtől először egy önálló konferenciával is jelentkeztünk a 2. napon (Marketing Masters), itt kizárólag a megbízói oldal marketinges döntéshozói tartanak előadásokat.

Ez azért fontos, mert a marketingkonferenciákon az esetek többségében inkább a szolgáltatói oldal tart előadásokat, a megbízói oldalnak kevesebb szerep jut – olyan konferenciáról nem tudok, ahol az ügyféloldal ekkora számban képviselteti magát, előad és tapasztalatokat oszt meg.

Ez a kkv-világnak is fontos: tudniuk kell, hogy mit mondanak, látnak és tapasztalnak a nagyobb vállalatoknál dolgozó döntéshozók, hiszen náluk koncentrált tudás halmozódik föl – ebből a kisebbek is tudnak legalább inspirálódni, de általában tanulni és dolgozni is.”

Van szakma és lesz szakma

„A Szövetség másik célja, hogy segítsük a marketingszakmában dolgozókat és kkv-kat, és a hazai és nemzetközi marketingszakma szerves részévé tegyük őket – ebben is segít a konferencia. Azonban nem célunk, hogy ez egy kkv-s rendezvény legyen. Ide az jöjjön el, aki szeretne a marketingszakmában dolgozni (vagy már most is itt dolgozik).”

Nem a hullám dönt az irányról, hanem a kormányos

„Több előadó is kifogásolta, hogy kapott címből és tematikából dolgozik. Ez azért van, mert világosan tudjuk, hogy milyen tematikával szeretnénk segíteni a résztvevőket. Az előadók változtathatnak kissé, de a fő csapásirány adott.”

Arról, hogy milyen volt az első nap

„Ha legalább 2-3 olyan gondolatot haza tudunk vinni, amivel feltöltődünk és inspirálódunk, akkor szerintem egy ilyen konferencia elérte az egyik célját.

Az igazi visszajelzéseket mindig a következő évben kapjuk, hiszen abból látjuk az elégedettséget, hogy a következő évben hányan jönnek el a konferenciára – így a mostani teltház a tavalyi év érdeme.

Tegnap voltak nagyon magas színvonalú előadások, bizakodók vagyunk.”

A háziorvos és a specialista

„A MMSz év közben is szeretne a szakma rendelkezésére állni – edukációtól kezdve az ingyenes konzultációkon át a kiadványokig és szakmai iránymutatásig. Ez célunk és missziónk: segítsük az érdeklődőket eligazodni a marketing világában – ha pedig specializált tudásra van szükség, akkor a közeli partnereinket ajánljuk, ahol ez a tudás még koncentráltabban megvan.

Ha úgy tetszik, a Magyar Marketing Szövetség háziorvos, aki tudja, hogy milyen specialistához kell beutalni a »beteget«.”

A Marketing Szövetség rendezvényeit itt éred el.

A KKV Marketing Akadémián előadott Sipos Zoltán és Vavrek Balázs is, és üdvözöltük a kezdeményezést. E pillanatban early birddel jelentkezhetsz a 2017 februári képzésre.

12:45 - Németh Ottó következik a Henkeltől.

A hegymászásról van szó, valamint a Magyar Everest 2017 expedícióról, amelynek keretében először mászná meg magyar a világ legmagasabb csúcsát oxigénpalack nélkül. Az pedig tényleg nagy dolog, ami komoly felkészülést és alázatot igényel.

12:38 - Apró fricska Gyárfásnak, aki Rózsa szerint nem örült annak, hogy arculatot kellett váltani a vizes vébé kapcsán. Nos, mi megfelelő ízléssel rendelkező hétköznapi emberek viszont ujjongtunk örömünkben.

Rózsa szerint az olimpiához nem kormányzati támogatás kell, hanem országszintű (a kormányzati mellett ellenzéki, társadalmi).

És láthatunk két videót: a House of Hungary és az olimpia videóját.

A Kreatív Kontroll friss videomarketing-szakértőjeként azt tudom mondani: PISZKOSUL JÓL SIKERÜLTEK ezek az anyagok.

 

 

12:35 - Konklúzió: el kell szakadni a romkocsmáktól, mert a város és az ország többet tud annál.

Fel kell építeni a Budapest márkát. Kulcsszavak: vitalitás, lendület, frissesség. 

A dohai kiállításon kiderült, hogy Budapestet a olimpia szempontjából egyenlőnek tartják Los Angelesszel és Párizzsal. Ez pedig jó hír, mert néha az az ember érzése, hogy a helyzet ennél rosszabb.

Látunk egy grafikont: Google-keresés Magyarországra. Alapvetően egy szint, de van két kiugró eredmény, amikor elképesztő keresési növekedést tapasztalunk.

Mi ez a kettő?
- migránsválság
- foci EB

Ilyen hatása van az érdeklődés növekedésének, és ezt felhasználhatjuk az országimázs esetében.

Szerencsére jövőre rengeteg dolgot rendezünk, de ezeket egységesen, együtt kell eladni. Ne kommunikáljunk külön (pl. a Sziget a Forma-1-gyel, stb.)

 12:33 - Barcelonában brutálisan megnőtt a turisták száma, és az egyik legkedveltebb turisztikai desztinációról beszélünk a jelenkorban. A '92-es olimpiának komoly öröksége van. Ezt akarjuk mi is elérni: hogy ilyen hatása legyen egy budapesti olimpiáának.

A "Culture is Great Britain" kampányt hozza fel, ahol nem egy dolgot választottak ki, hanem általánosabb dolgoakt (jó a kutúra, innováció, kreativitás).

Rózsa ideje lejárt, de most örülünk, mert folytatja.

12:25 - Mi az, amit nem csinálunk jól? Azt gondoljuk, hogy ennél sokkal jobbak vagyunk. Valamiért mégsem tudtuk eladni ezt a külföldieknek. Nagy gond, hogy keveset költünk az országimázsra. Figyelembe kell venni, hogy Budapest és Magyarország ugyanúgy egy márka, amit menedzselni kell.

Amiben most jobbak vagyunk a külföldiek szerint:
- kaja
- biztonság

Viszont valamiben igencsak alulteljesítünk:
- a világ nem látja, hogy miben vagyunk mások, és hogy mitől tudjuk megkülönböztetni magunkat (mitől más a mi termékünk, mint a többieké),

KÉRDÉS: tényleg ennyire szürke a magyar, és tényleg ennyire unalmasak vagyunk?

Az angol tanácsadók például az olimpia kapcsán elmondták, hogy sokkal jobb fejek vagyunk, mint azt ők korábban gondolták. 

Egy probléma viszont: nem becsüljük meg magunkat. Tibi helyett Milka, ugye? Örülünk, hogy a Tibi magyar, de mégis a Milkát vesszük. Azért lehet ez, mert úgy növünk fel, hogy nem tudunk dicsérni.

Rózsa azt gondolja, hogy az olimpia egy lehetőség a márka építésére. A logo esetében ezért nem látjuk a csodaszarvast meg a Lánchíd oroszlánját. Mert újítani kell, és vitalitásra volt szükség.

Előny? Lásd Barcelona: mi volt az olimpia előtt, és mi van most.

12:18 - Hol tartunk MA a világban?

A dián a közhely, amiért Rózsa is bocsánatot kér, de sajnos igaz: hányan keverték össze Budapestet Bukaresttel. 

A rossz hír, hogy minket nem ismernek a világban. Nem ismerik Magyarországot és Budapestet.

Az egyik legviccesebb dia ma: "Világhírűek vagyunk... Magyarországon."

A tokaji borok például valóban versenyezni tudnak a világ többi borvidékének termékével? Mi a helyzet  a Balatonnal? Hiába gondoljuk mi jónak vitorlázási szempontból, de ezt el kell mondani azoknak, akik nem is hallottak még róla. Nagy kérdés viszont, hogy vajon erre kell sok energiát fektetni vagy például egy olimpiára? 

Nincsenek ráadásul ikonikus épületeink sem nemzetközi megvilágításban. Nincs felépített márka (Tower Bridge vagy Golden Gate - a Lánchíd ezzel szemben nincs így felhúzva a külföldiek szemében).

Rózsa nem szívesen választ statikus épületet, ami ráadásul a budapesti fiataloknak sem jelent sokat. Vagy ott van például a Puskás márka, ami Ronaldóval versenyez. Van esélye? Őszintén: nincs.

A Rubik-kockáról nem tudják, hogy magyar. Ázsiában szeretik a magyar komolyzenét, viszont nem mindig kötik hozzánk.

Milyen érzéseket köt Magyarországhoz vagy Budapesthez a külföldi? Gondolj Párizsra vagy Franciaországra: van-e hasonló érzet velünk szemben?

12:13 - Vágtázunk tovább: Rózsa Iván (Budapest 2024 Nonprofit Zrt.), aki nagyon szeretné, ha lenne Budapesten olimpia. Tit szeretnétek? Minket érdekel, úgyhogy nyugodtan osszátok meg velünk a véleményeteket a Facebookon.

Ő országmárkáról és fővárosmárkáról fog beszélni. Rózsa Iván szerint az ország imázsának építéséhez a főváros imázsának építésén keresztül vezet az út.

Szerinte az egész a versenyképességről szól. hiszen az országimázs negatívan is befolyásolhatja a helyzetünket. Hátrányban vagyunk más ország termékéhez képest. 

Az olimpiától azt reméljük, hogy több turista és konferencia érkezik majd hozzánk, és sokat fog majd jelenteni az egész országnak, hogy Budapest elismertsége növekedni fog a 2024-es versenyek hatására. 

12:10  - Az előadás végéhez értünk, azért köszönjük meg Orosz Andrásnak. Zárásként még beszélt a big datáról, amiről elmondta, hogy jövőre is sok adatot fogunk használni, de ez nem jelenti azt, hogy ne kellene kreatívnak lenni.

"A világot minden nap meg lehet váltani..." - remélem, az ezzel teleírt bögre megvásárolható kifelé menet.

Ő volt ma az egyetlen, aki csak olyan képeket használt fel a diáihoz, amikre nem írt fel semmilyen szöveget. Az utolsó előtti például egy divatbemutató kifutóját mutatja, amin épp két szupermodell sétál.

Mert MOL, brandépítés, olaj, meg Tesco, vagy nem is tudom... (Al Bundy-rajongók fogják csak érteni: Éjszaka, telihold, farkasember, cipő...)

12:05 - Nos, azt már tudjuk, hogy a vásárló szeret lusta lenni. :)

Én meg szeretek olyan dolgokról hallani, ami összefoglalható, és a saját munkámba beépíthető tudásanyagot tartalmaz. But, you can't always get what you want...

11:55 - Mivel egy kicsit szerteágazó és közhelyes az előadás (fosszilis üzemanyagok, villamos energia, mikor fogunk váltani, és sok más finomság), ezért van időnk elmondani, hogy erősen gondolkodunk egy "Hogyan viselkedj konferencián, különösen előadás közben" című ebook megírásán. Az ötletet az adta, és a motivációt az biztosítja, hogy mögöttem folyamatosan és hangosan beszélnek.

Innen üdv az úrnak és a hölgynek:

wave.jpg

11:51 - Beke Zsuzsa megköszönte a figyelmet, és Orosz András érkezik.

Az előadás címe: Vásárlói trendek és azok változásai hogyan befolyásolják a márkaépítést. Ő időközben a Tesco kötelékéből átigazolt a MOL-hoz. 

11:45 - Online és offline kampányeszközöket is használtak.

Nem csak mi küzdünk technikai problémákkal sajnos, a dia sajnos nem látható, pedig a vállalati brand németországi megítéléséről van szó.

Időközben áttértünk a kompetitív orosz piacra, ahol szintén nőgyógyászati termékekkel van jelen a Richter. Az ottani kampány célja az volt, hogy pozicionálja a Richtert mint a női egészség iránti elkötelezett cég. Ennek érdekében klasszikus PR-eszközöket is alkalmaztak. Társadalmi célú kampány indítottak a helyi tévében, és a reklámot 6 millióan látták a 25-44 éves nők körében.

A reklámfilm amúgy nemzetközi elismerésben részesült.

11:42 - A Richter egy nemzetközi edukációs kampányt indított a mióma elleni gyógyszeréhez. (#itsmychoice)

Íme, a non-branded spot (a Richter neve csak a videó végén jelenik meg, Sas István ezt vajon jóváhagyta?): 

11:30 - Beke Zsuzsa jön a Richter Gedeon Nyrt-től. Az előadás címe: Magyar multimarketing.

A Richter több mint 100 országban érhető el, az árbevételük 90 százaléka export. 45 külpiacon vannak közvetlenül jelen. Ennek a cégcsoportnak a márkaépítéséről lesz tehát szó.

Beke Zsuzsa elmondja, a céljuk az volt, hogy koordinált PR-tevékenységet és vállalati kommunikációt folytassanak. 

A nemzetközi brandépítés pillére az egységesen kialakított szabályrendszerek lett (hogyan folyhat a márkaépítés). Világosan elhatárolt helyi funkciókra volt szükség, ahol a pontosan tudja a HQ és a leányvállalat is, hogy mi a feladata, mit kell és tehet meg.

A Richter cégcsoport összesen 350 weboldalt működtet, világszerte és a HQ-nak tudnia kell, hogy mi jelenik meg ezeken a weboldalakon. Elvégre rengeteg jogszabály vonatkozik rájuk.

Természetesen van arculati könyv, amit használhatnak a marketingesek.

Magyarországon minden 5. beteget Richter-gyógyszerrel kezelnek, nemzetközi szinten viszont szinte csak nőgyógyászati termékkel vannak jelen. Éppen ezért most nőgyógyászati termékeket láthatunk, valamint a Richter ezekkel kapcsolatos marketingjét ismerhetjük meg. A férfiak eddig még nem hagyták el a termet, szerencsénk van.

11:20 - Időközben karbantartás végzünk, mert egy print screen miatt sajnos sok közvetítésünk elszállt. Mindjárt visszatérünk.

11:06 - Grósz Judit befejezi, jöhet a kávészünet. Okultunk a tegnapi hibából, hoztunk nejlonzacskót a pogácsáknak.

(Na jó, csak vicceltünk, és tudjuk, ez ízléstelen poén volt, ráadásul nincsenek itt újságírók, hogy megvédjék magukat).

Hamarosan jönnek a best practice-k

10:55 - Ismerni kell a technológiát, csak ekkor lehetünk jó marketingesek. A technológia ráadásul a kkv-k számára is elérhető. 

"Marketingautomatizáció" - új dolog, ami segít optimalizálni a mindennapokat. Főleg, hogy a fogyasztók elvárják a folyamatos jelenlétet (mindig ott kell lenni). Sok étterem nem is csinál magának manapság weboldalt, hanem csak a Facebookon kommunikál, mert ez egyszerűbb, és lehetővé teszi a folyamatos, szünetmentes kommunikációt. Emlékeztek, mit hallottunk tegnap? Azt, hogy a Facebook a weboldalak babérjára tör. Nos, erről van szó...

"Tartalom" - A tartalom még mindig király, mondja Grósz. Nem hirdetésről beszél, hanem tartalomról (reméljük, Sas István nem csuklik most, mert emlegetjük). A marketingeseknek meg kell próbálniuk kitalálni, hogy mi foglalkoztatja a fogyasztókat, és azt kell adniuk.

A márka számára az a legfontosabb, hogy az ügyfelek higgyenek benne.

"Omnichannel" - Az ügyfél elvárja, hogy amikor belép az üzletbe, akkor mindenki tudja ott, hogy ő mire vágyik. Végig kell gondolni, hogy az omnichannel mit jelent az ügyfélérték szempontjából.

"Közösségi média" - Elég olcsó ahhoz, hogy a nagy brandek magabiztosan bénázzanak rajta. Hehe. A közösségi média Grósz szerint az a hely, ahol versengünk a felhasználó haverjaival, rokonaival, és nekünk olyan tartalmat kell adnunk, amit hajlandó a haverok/rokonok posztjai helyett megnézni. Ez kulcsmondat, tessék felvésni valahova, mert erről mi is sokszor beszéltünk: csak azért ne posztolj, mert hétfő van, és a szaki azt mondta, hogy akkor délelőtt ki kell mennie valaminek. "Ha sz*r, hát sz*r, de poszt..." - hallottuk már, nem fikció ez.

10:50 - "Fogok beszélni a tartalommarketingről..." - yeah, újabb lájk.

A tartalom esetében Grósz szerint fontos az, hogy gyors és releváns legyen, valamint jobb elérést biztosítson. Felhozta példaként Kenderesi Tamást és a sajtbureszt, ami az olimpia alatt igencsak megmozgatta a nézőket (megosztás- és megtekintéscunami övezte a videót).

Grósz úgy gondolja, hogy egy ilyen tartalom a kkv-k számára sem elérhetetlen.

10:45 - A kávészünet előtt Grósz Juditot hallgathatjuk, aki a Microsoft Magyarországtól érkezett hozzánk. Előadásának címe: A hirdetői marketing változása 2017-ben.

"Nem áll tőlem a távol a technológia..." - kezdi ezzel, ami azért aranyos, mi lájkoljuk a kikacsintást. ;)

10:41 - Fontos az állandó jelenlét, és a tartalmak legyenek érdekesek és egyediek.

Tartalommarketing esetében időnként speciális technikákat alkalmaznak az Operánál, pl gerillamarketinget és big idea-projekteket.

Dr. Turkovics Mónika ezzel be is fejezi az előadását, és ahogy eddig mindenkit, úgy őt is meg kell dicsérni, mert bár volt egy apróbb technikai malőr, élmény volt végigülni az előadást.. 

10:35 - Mi történik akkor, ha a tartalommarketing belép a képbe? Kedvenc részünk, tényleg frankó ötlet született az Operaház falain belül.

"Ma reggel összefirkálták az Operaház jobb oldalát és a Szfinxet" - olvashatjuk, de nem kell megijedni. A graffiti szándékos volt, így nem rongálásról volt szó, hanem kortárs festőművészetről.

Sok olvasót megvezettek ezzel, de aztán persze lerántották a leplet a egészről, így mindenki megnyugodhatott. Semmi sem sérült (se falak, se szobor), viszont olyan elérést eredményezett az egész kampány, amire még nem volt példa.  

A korszerű vizuális impulzusokra kiváló példát biztosítanak az Opera előadásainak újszerű plakátjai, amik valóban jól sikerültek, tisztára olyanok, mint egy mozifilm plakátjai. Tudja valaki, ki a grafikus?

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY: Sajnos a blogmotor nem volt ma reggel kegyes hozzánk, és egy print screen után olyan visszafordíthatatlan adatvesztés történt, amivel nem is tudunk mit kezdeni.

A legjobban azt sajnáljuk, hogy nem olvashattok:
- Horváth Magyar Nóra (Márkaépítés a magyar piacon 2017)
- és Szollár Domokos (Márkanévépítési trendek a nemzetközi piacon) előadásáról

Dr. Turkovics Mónika (Magyar Állami Operaház) előadásából ellenben meg tudtunk menteni pár morzsát. A fiatalokra fókuszáló operás kampányok és a MOL-tól érkező Szollár-anyag a nap egyik fénypontja volt, valóban érdekes és hasznos dolgok hangoztak el.

 

 

A 9:10 és 9:35 közötti közvetítést lentebb érhetitek el:

9:35 - Mindenki IT-s lesz pár év múlva a marketinges piacon. Ha nem fejlesztjük magunkat, akkor nem fogunk tudni elhelyezkedni majd a piacon. Legalábbis mi, marketingesek. 

9:32 - "Ügyfélélménytől az elkötelezett ügyfélig"

End-to-end ügyfélélmény-menedzsment a teljes ügyféléletciklusban. A marketing veszi kézbe az ügyfélélmény alakítását.

"Relationship marketing"

A cégek igazi partneri kapcsolatra törekszenek az ügyfelekkel. A cél a megingathatatlan, irracionális márkahűség.

9:30 - "Marketingautomatizáció"

Időzített e-mail, szegmentált ügyféladatbázis, automatizált közösségi média posztok, tartalommenedzsment, teljes customer journey felügyelet, stb. 

"(Máshogy) mérjük a hatékonyságot"

A hangsúly a ügyfél megszerzéséről átkerül az ügyfél megtartására.

 

9:25 - "A technológia vezérli a marketingtrendeket."

Több millió eszköz kapcsolódik össze egymással a neten, és ezek folyamatosan kommunikálnak, Minden pillanatban, minden irányba, és adatokat szolgáltatnak egymásnak (vagy akár nekünk). Amerikában ma egy fogyasztó átlagosan 5 eszközzel csatlakozik a világhálóhoz, és ez új lehetőségeket ad majd a marketingesek kezébe.

"Megváltozik a kommunikációs csatornák súlya"
- social media
- weboldal
- mobil app
- mobil weboldal

9:20 - Bánhegyi Zsófia (Magyar Telekom kommunikációs igazgatója) következik. Előtte két rövidfilmet is láttunk. Az első a Marketing Masters hatásvadász intrója volt, a második a Telekom kisfilmje a dolgok internetéről (internet of things). Ha eddig nem tudtuk volna, most már tudjuk, hogy hamarosan borzasztóan sok eszköz fog csatlakozni a világhálóhoz.

9:10 - Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője és a Brandmánia műsorvezetője megnyitja a mai napot, majd rövid beszédet mond Sütő Ágnes (a Magyar Marketing Szövetség alelnöke), valamint Nyomárkay Kázmer a K&K lapigazgatója.

The show must go on.
Egy filmes közhelyre szeretnénk rácáfolni, miszerint minden második rész ördögtől való dolog, aminek egyetlen célja van, mégpedig a profitmaximalizálás.
Mi egy kicsit másképp gondolkodunk, és a fenti közhellyel ellentétben az a célunk, hogy a mai közvetítés még jobb és még izgalmasabb legyen, mint a tegnapi.
Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.