[ÉLŐ] közvetítés a SalesManago marketingautomatizációs napjáról

2017/02/09. - írta: Benyó Dani

A mai napot a Raddison Blu hotelben, a SalesManago által szervezett marketingautomatizációs napon töltöm - három előadásban mondják majd el nekünk, hogy miért is olyan jó a marketingautomatizáció és mit tud pontosan a SalesManago.

Agendát itt találtok, én reggel tíztől kezdek bejelentkezni.

Az előadásokat később PDF-ként megkapjuk majd, ezt a Marketingszöveg.com-előfizetők zárt csoportjában is megosztjuk majd.

Közvetít: KK Benyó12006700_10200846752728592_849843118269852125_o.jpg

***

13:29 - Véget is ért a harmadik előadás, egyébként gyakorlatilag percre pontosan tartották a programot. Érdekes, bár alapozó szintű esemény volt, ezzel én most el is köszönök, az előfizetői csoportban pedig tovább folytatjuk a csevejt az automatizációról. Köszönöm a figyelmet, Berze Gergőnek a segítséget és a képeket, és további szép napot mindenkinek.

13:24 - Olyan gyönyörű összekattintós, drag&drop felületen állíthatunk be teljes automatizált folyamatokat mindent szegmentálva, minden egyes követelményt, triggert, rendszerválaszt beállítva, hogy könnybe lábad a szemem.

Megjegyzem egyébként, az offline tartalommarketingnek kivételesen jó példája ez az event, ha hasonló termékem lenne, mint a SalesManago, én is ilyen meetupokat csinálnék. Az egész ingyenes, igényes helyszínnel, kávéval-harapnivalóval, jó előadásokkal. A kérdések és a közönség megfigyelése alapján biztos vagyok benne, hogy legalább féltucat üzletük lesz ebből, ami valószínűleg már meg is éri ezt az egészet.

13:20 - Érdekes ponthoz érkeztünk: a rendszer természetesen push üzeneteket is képes küldeni. Nem is ez a lényeg, hanem, hogy elhangzott a kérdés, milyenek a tapasztalatok - hát, semmilyenek, még csak most kísérleteznek vele. A magyar piacon se sok adat elérhető, talán Zoli januári cikke a legalaposabb e pillanatban.

13:16 - Most azt láthatjuk, hogyan állíthatunk össze termékajánló maileket a rendszeren belül - gyakorlatilag csak a blokkokat kell hozzáadnunk, beállításokat végeznünk, és rendszer magukat az ajánlatokat automatikusan válogatja be az egyes felhasználók leveleibe korábbi érdeklődésük alapján.

A kosárelhagyásról: 45%-os megnyitással, 20%-os CTR-rel küld ki a rendszer leveleket azoknak, akik termékeket hagytak a kosarukban (és meg is van a szükséges információ, persze). Ezek elképesztően jó arányok.

13:09 - Arról hallunk éppen, hogy a rendszer tageket alkalmaz - minden egyes felhasználóhoz egy sor taget társíthatunk, és ez alapján is szegmentálhatjuk, hogy kinek milyen tartalmat küldünk. ki. Ezek lehetnek demográfiai jellemzők, vagy éppen olyan információk, amelyek azt határozzák meg, hogy milyen termékek, terméktípusok iránt érdeklődik egy adott vásárló.

Eléggé komplex, de jól kezelhető rendszernek látszik, szívesen eljátszanék vele néhány napot.

13:01 - A SalesManago belsejében barangolunk éppen, most a funkciókat mutatja be Radek. Nagyon hasznosnak tűnik egyébként, de eléggé prospektusszagú az előadás ezen a ponton.

(A kávé is kiváló, jegyzem meg, még szép, Nespresso gépet hoztak. A szervezésre igazán nem lehet panasz, nagyszerű meetupot hoztak össze.)

12:58 - Arról van szó, hogy a cookie-fájl segítségével hogyan azonosítja a rendszer az egyes felhasználókat és hogyan mutat dinamikusan változó tartalmakat annak megfelelően, hogy korábban mit csinált és milyen tartalmakat fogyasztott, satöbbi. Így jelennek meg a személyre szabott popupok is az oldalon.

Például: ha egy adott terméket nézegetsz, felugrik egy popup, ami upsellként csomagban ajánlja fel neked a termék megvételét valami más, releváns termékkel együtt, amit korábban nézegettél az oldalon. Így az anonim felhasználók is személyre szabottan célozhatók ajánlatokkal.

A Rainbow Tours dinamikus popupokkal először 0,02%-ról 0,93%-ra emelte a konverziós arányt webboltjában, majd finomítva a megoldásokat, még jobban automatizálva a valós idejű ajánlatokat 3,97%-ra.

12:56 - A harmadik előadás következik, most már nagyon meg van ígérve, hogy konkrét példákat hallunk. Radosław Gawlas fog beszélni.

12:22 - Az e-mailek kiküldésének idejét is finomítani lehet annak alapján, hogy az egyes szegmenseknél mikor mutatkoznak magasabb megnyitási és átkattintási arányok napon héten, hónapon belül. A leiratkozók száma is csökkenthető, hiszen a listán mindenki olyan információt kap, amire szüksége van, ami ténylegesen érdekli, így elkerülhető az adatbázis erodálása.

A weboldal is dinamikus tartalmakkal tölthető fel, értve ez alatt azt, hogy mindenki annak megfelelő tartalmakat lát majd a többedszeri látogatása alkalmával, amilyen tevékenységeket és ahogyan korábban végzett, amilyen információkkal rendelkezünk róla.

12:16 - Na végre, konkrét példák:

Az Yves Rocher-val indítunk: az e-mailjeiket 120%-kal tették hatékonyabbá, a születésnapi kösözntések hatékonysága 200%-kal nőtt, az átlagos megnyitási arány pedig 50%-kal az automatizációnak hála.

A többi cég, amelyet itt látok a dián, szintén agyon hatékonyan alkalmazta az automatizációt - több száz százalékos konverziónövekedéseket, leadgenerálást látunk.

A rendszerből megtudhatjuk például azt, ha valaki még sosem vásárolt tőlünk, de egy adott termékcsoporttal kapcsolatos tartalmakat fogyaszt nálunk rendszeresen, és ennek megfelelő hiperperszonalizált ajánlatokat küldhetünk neki, és így tovább.

salesmanago_7.jpg

12:09 - Még mindig alapozunk, most éppen az RFM-szegmentációról beszélünk például. Egy 2015-ös cikkünkből többet megtudhatsz erről, de az AionHill remek skyscraper-cikkét is jó szívvel ajálom.

12:00 - Egy ideje arról van szó, hogyan épül fel az adatbázis - az adatokat a rendszer begyűjtheti automatikusan, jellemzően ilyen például a "digital body language", az oldalon belüli viselkedés. Be is kérhetünk adatokat a felhasználótól, ez a progresszív profilozás, és a 360 fokos profil kiegészítéséhez bármilyen más adatbázisból is hozzáadhatunk információkat. Később a rendszer az automatikus kommunikáció során mindezeket figyelembe veszi majd, nagyon részletes profilokat épít fel.

11:51 - A dinamikus perszonalizált tartalmak omnichannel terjesztéséről van szó épp, de új dolgot nem nagyon hallunk, tulajdonképpen a marketingautomatizáció feature-jeinél tartunk még mindig.

salesmanago_6.jpg

Addig leírom, még az előző előadás végén volt egy Q&A és felmerült, hogy miért nem használnak a magyar webáruházak appokat, push üzeneteket, sőt, SMS-eket. Tényleg érdekes kérdés, mert a tapasztalatok szerint ezek kiválóan működnek - a piac egyszerűen úgy tűnik le van maradva egy kicsit, mert nyugaton erre nagyobb hangsúlyt fektetnek. Például nem e-mailben, hanem mailben szólnak a termék szállításáról vagy egy új, hiperperszonalizált ajánlatról, mert bár ódivatúnak tűnhet, de az SMS-eket bizony elolvassuk.

11:45 - A marketingesek örök fájdalmairól van szó, illetve a történelmi fájdalmakról, hogy a XX. században alig tudtuk, mire költünk, hogy egyáltalán érdemes-e költenünk és így tovább.

Ma már más a helyzet: az egész vásárlási folyamatot a vásárló irányítja, aki a vásárlás előtt mindenre rákeres a neten, rengeteg információt szerez meg úgy, hogy mi magunk nem lépünk vele kapcsolatba. A marketing és a sales közötti határvonal is elmosódott. A  leadek 85%-a, akikkel kommunikálunk, nem bír erős vásárlási szándékkal, ezért információkkal kell őket ellátnunk, értékes tartalmakat előállítanunk, edukálnunk a piacunkat, közönségünket.

A gond ugye az, hogy nem tudjuk pontosan, kinek mire van szüksége - na itt lép be az automatizáció.

11:40 - Gergő szerint a fingerfood majdnem KK-szintű. Egyetértek.

Jön a második előadás, amelyet Bartosz Kotulski, a SalesManago nemzetközi értékesítési vezetője tart. Arról fog beszélni, hogy a marketingautomatizáció hogyan változtatja meg a modern marketing működését és a CMO-k szerepkörét, feladatait.

Egyelőre a cégtörténetről beszél.

10:42 - Pontrendszert kell felállítanunk és az egyes szakaszokban járó ügyfeleket ez alapján pontozni - ez alapján fogjuk majd tudni, hogy milyen csatornákon milyen tartalommal, ajánlatokkal bombázzuk, milyen gyakran és így tovább.

Az első előadásnak vége is - eléggé alapozó szintű volt, tényleg azt tudtuk meg, hogy mire jó az automatizáció meg mi az egyáltalán, de ez legalább kiválóan össze volt szedve. Most egy hosszabb kávészünet következik, a program szerint 11:30-ig, addig Gergővel megvizsgáljuk a helyszínt és a résztvevőket.

10:38 - Most a vásárlói útról (buyer/customer journey) beszélünk, és arról, hogyan definiáljuk a különféle szakaszokat és az akciópontokat.

Az első szakasz a problématudatos vásárlóé, a második a kezdetleges keresésé - na, gyakorlatilag a szándék alapú szegmentálásról van szó egy az egyben, a vásárlásig. Ez egy igen érdekes téma, szívből ajánlom saját cikkünket róla, amiből mindent megtudhattok.

10:33 -  Azt magyarázza éppen Gábor, hogy az e-mail marketingen hogyan javít pontosan egy vállalatnál a marketingautomatizáció, ezt a diát is megkapjátok, egy szép terjedelmes lista. Szó van többek között arról, hogy a perszonalizáció itt már nem csak a megszólítást jelenti (Szia Dani, olvasd ezt el Dani, ez a legjobb ajánlatunk neked Dani!), hanem a korábbi vásárlói viselkedés alapján összeválogatott, személyre szabott ajánlatokat és tartalmakat.

salesmanago_4.jpg

10:31 - Tartalom tekintetében: a start-upoknak jellemzően nincs vagy kevés van. A fejlődő webshopok foglalkoznak a tartalomfejlesztéssel, de azt nem kötik ügyfélápolási folyamatokhoz. Az érett webáruház viszont már lead nurturing folyamataira alapozza a contentet, szegmensekkel és buyer personákkal foglalkozik., azt is tudja, a látogatók mit néznek meg, mit olvasnak el, heat mapeket készít, egyszóval profi.

10:27 - A legfontosabb KPI-okat halljuk - hogy a magas konverziós arány vagy éppen az átlagos kosárérték növelése is lehet a cél, hogy az e-maileknél az open rate és a CTR a legfontosabbak, stb.

Mik a különféle érettségi szakaszban lévő webshopok jellemzői.

Három kategóriát különítünk el (start-up, fejlődő, érett), egy bonyolultabb táblázatot látunk, amit később megosztok veletek, mert látom, hogy Gergő lekapta. Amit ebből megtudtok, hogy az automatizáció hogyan jelenik meg az egyes szakaszokban a SEO/SEM, tartalomfejlesztés és terjesztés, e-mail marketing, remarketing és egyéb területeken.

Update: ím a dia:

salesmanago_3.jpg

10:19 - Hogyan működik a marketingautomatizáció az e-kereskedelemben és a B2C-ben?

A statisztikákkal kezdünk, az online kereskedelem forgalma egyre nő, évről évre töretlenül, érdekes és friss statisztikákat egyébként az AionHill blogján találtok erről.

"Az e-commercenek van növekedési lehetősége Magyarországon, de marketingautomatizáció kell hozzá", mondja Gábor.

Miért szeretik a magyar vásárlók a webshopokat? Mert gyorsan, kényelmesen, egyszerűen lehet vásárolni, az árak alacsonyabbak, házhoz szállítanak. Semmi meglepő ebben.

A közösségi oldalak szerepe a nagyobb piacokon sokkal nagyobb, mint nálunk, halljuk.

Egy tipikus webshop automatizál vevői útját látjuk - a hirdetésből egy specifikus landing oldalra irányítjuk a látogatót, de már itt megpróbáljuk megismerni. Ha nem vásárol, lepattan, visszafordul, akkor a megszerzett információk alapján más csatornákon próbálkozunk, például e-mailekben ajánlatokat és tartalmakat küldünk.

Ha vásárolt, akkor is ott van még nekünk az e-mail marketing - tudni fogjuk, milyen termékeket tekint meg, miket olvas, így azt is, hogy hogyan kommunikálhatunk vele személyre szabottan. Vagyis ápolhatjuk (lead nurturing ugye), visszacsábíthatjuk,újraaktiválhatjuk.

10:16 - Éppen definiálni igyekszünk a marketingautomatizációt, nem egyszerű. Nem is mennék bele, megtaláljátok ti is online.

Ami muszáj a jó marketingautomatizációhoz:

  • Legyen jó termékünk kifinomult árazással.
  • Rendelkezzünk digitális marketing stratégiával.
  • Folyamatokban gondolkodjunk.
  • Mérhető célokat tűzzünk ki.
  • Készítsünk minőségi tartalmakat, mert ezzel tudjuk ápolni az ügyfeleinket. JESZ. Azok, akik tudatosan építik fel a tartalmaikat, nagyobb konverziót, több bevételt érnek el, mondja Gábor.

10:06 - Az első kérdés: mi hívta életre a marketingautomatizációt? A gyorsuló világ. Egyetlen másodperc alatt több millió e-mail megy ki, több ezer tweet élesedik, Skype-hívások ezrei indulnak. Egy év alatt, 2016-ban 2 billió Google-keresést futtattunk le, és így tovább.

A kihívások egyre komplexebbek, erre válaszul természetesen komplex megoldások is kellenek. A folyamatok evolúcióját a platformok evolúciója követte (ERP, CRM, stb.), az értékteremtő folyamatokra irányult a fókusz, és átalakult a marketing is: adatvezéreltté vált.

A marketing klasszikusan támogató folyamat, ezek kiszervezése pedig a nagy cégeknél jól érezhető trend, mondja Gábor. Senki sem engedheti meg magának azt, hogy mindenhez értsen, specializálódott szállítókra van szükség.

10:04 - Az első előadást Kasza Gábor társalapító tartja majd. Egy általánosabb előadás lesz, ami arról fog szólni, hogyan használhatjuk a marketingautomatizációt a cégünk megerősítésére.

10:01 - Ilyen szépek vagyunk reggel.

salesmanago_2.jpg

9:55 - Van mobilalkalmazás is, pushüzenet-alapú, ez szintén össze van kötve az MI adatbázissal és szintén a korábbi viselkedési adatok alapján küld üzeneteket, hogy az adott buyer personának azok a legnagyobb eséllyel feleljenek meg.

9:48 - Helyet is foglaltam a Radissonban, egyelőre tömeg van, kávé nincs. Szerencsére össze is futottam Berze Gergő barátommal, aki éppen felvilágosít arról, hogy mit tud a SalesManago, mert ő műveltebb a kérdésben.

Most tudom meg, hogy a rendszer egy CRM-alapú adatbázis, ami a látogatóról 360 fokos képet ad, mikroszegmentált buyer personákat készít, ezeknek pedig dinamikus kontaktformokat ad viselkedés alapján, így növelve a konverziós arányt, a honlapon eltöltött időt, és mivel nagy adatbázissal működik, a dinamikus MI össze van kötve e-mail adatbázissal is, amit szintén monitoroz, és az itt rögzített viselkedés alapján küldi ki az e-maileket is, hogy minél nagyobb legyen a megnyitási és átkattintási arány. Vagyis akkor és olyan tartalmat küld, ami az adott leadnek a legjobb.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.