[ÉLŐ] közvetítés az Ecommerce Expo '17-ről

2017/03/30. - írta: BalázsV

Nagy elvárásokkal ülünk az Ecommerce Expo 2017-en. Egyrészt a T&C2017 magasra tette a lécet, másrészt tavaly is jól sikerült Zajdó Csabiéknak az Expo.

Az MC-d a napra Balázs, a nap süt, az Expo pedig Ecommerce (írhatnók így: E-commerce). No nézzük a menüt.

ecommexpo_borito.jpg

 

17:30 - Mi az egy webáruháznál, amire nem szabad sajnálni a pénzt?

Egerszegi: CRM. Open source-ot is használhatsz, csak ott 50 000 a szerver, plusz informatikus meg minden más.

Vajda: Adatelemzés. Ne csak gyűjtsd az adatokat, hanem elemezd is ki (akár szoftverrel).

Surányi: CRM és adatelemzés.

Szerintem, bár én nem tudok értékesíteni a színpadról: hirdetési büdzsé egy szétoptimalizált marketingtölcsérre.

Ezzel zárultak az előadások.

17:28 - Surányi jó sztorikat és szemléletet hoz, Egerszegitől megtudom, hogy a MiniCRM-nél 30 napos elégedettségi garancia van. Juhé! 

17:22 - Surányi: nem jó a kérdés: "szükség van-e marketingautomatizációra?", hát ez 2002-ben kérdés volt, ma már nem.

Anno a Surányi Hifi 40-50 leveles autorespondersorozatból éltek, az adott el. Ha ma valaki azt kérdezi, hogy kell-e marketingautomatizáció: "hát neked már nem". Itt van a valódi lemaradás.

Magyar marketingszoftver: 80 órányi videót megnézni azért, hogy az első automatizált hírlevelet kiküldje benne.

"A cégvezető dolga nem az, hogy egy nyomorult hírlevelet megírjon. Vagy kiküldjön." 

17:19 - Vajda: a külföldi marketing automation rendszerek főleg enterprise-vonalon mozognak.

Egerszegi kényelmesen a MiniCRM-ről beszél. 

17:16 - Meddig lehet elmenni az automatizálásban?

Surányi: nem tudom, hogy mit nem lehet. Inkább: mit érdemes?

Ha nincs hírlevéllistád, akkor építs hírlevéllistát, mert anélkül elképesztő pénzt öntesz ki az ablakon. Ha már van hírlevéllistád és kommunikálsz bármit, akkor már nyertél.

Következő lépés: perszonalizálj érdeklődés szerint, majd lökd át a vásárlásig.

10x adj, 1x kérj, szól a nemzetközi marketingtanács, ezt Feriék tesztelték, náluk nem vált be.

Ha csak egyet automatizálhatnék: az érdeklődőimnek küldjek olyan e-maileket olyan termékekkel, amelyekről érdeklődik.

17:12 - Vezess be egy rendszert, mert már 10 vevőnél nem tudod fejben tartani, hogy melyikkel mi volt 2 évvel ezelőtt.

Autókereskedés: 400 ügyfél fordult meg, mindenkivel kitöltettek egy ügyféladatlapot (e-mail-cím és hasonlók). "Ok, adjunk el egy Honda Civic autót." Rákerestek a CRM-ben, hogy kinek milyen autója van (kinek van japán). 22 ilyen embert találtak, küldtek nekik e-mailt, aznap 9 bejövő hívás tőlük, aznap elvitték.

17:06 - Hol veszti a legtöbb pénzt a magyar webáruház?

Surányi Ferenc: ott, amikor nem keressük meg azt a pénzt, amit megkereshetnénk. A legtöbb webáruházban nem az a gond, hogy nincs elég érdeklődő, hanem az, hogy elszórjuk őket.

Mit tegyél? Ne eladni akarj neked, hanem kerülj velük kapcsolatba (pl. iratkoztasd fel).

Vajda Szilárd: Az automatizálás már kezd olyan mértéket ölteni, amely a humánerőforrást kiválthatja.

Egerszegi Krisztián: kosárérték helyett ügyfélértékben gondolkodj. A vevőszintek a MiniCRM-be be vannak építve, annyira boldog vagyok!

A legtöbb webáruház arra fókuszál, hogy legyen sok érdeklődő, és adjunk el nekik egyszer. De hogy ismételjük a vásárlást, arra már nincs fókusz.

17:01 - A kerekasztal-beszélgetésre bejöttem a konverziós terembe, még épp elkaptam az előző előadás végét, amely ügyfelünk véleménye szerint szintén saleselőadás volt. Ezt nem tudom, mert nem ültem bent. 

16:41 - Az mióta tartozik egy szakmai konferencia tematikájába, hogy egy szoftver hogyan épül fel és miket tartalmaz?

Sajnos erről az előadásról is ki kell mennem.

16:37 - Jön a SalesManago Kasza Gábora. A marketingautomatizációs napjukon jártunk. 

A "néhány szó a cégről" kezdetű előadások igencsak borzolják az idegeim nemcsak itt, hanem mindenhol.

Őszintén: bárki azt hiszi, hogy ettől megnő a kis árbevétele a cégnek?

Hasonlítsd össze: Zoli szerintem a cégünk nevét sem mondta ki, mégis 1 órán keresztül beszélgetett mindenkivel a standnál. Értéket adj, és kíváncsiak lesznek rád.

16:31 - Létezik a Pinterest, a Twitter és a Google+. Lepődj meg.

16:27 - Na ez izgi: YouTube-on amikor látod a terméket, akkor beúszik a kis megjegyzés, átkatitnthatsz a webshopba. "Shop this look."

A Snapchat közel enged a márkához, nagyon személyes platform. A fiatalok már most követnek márkákat, pedig érzékenyek erre, nagy a reklám elutasítottsága.

Ha van helyed (fizikai), akkor legyen Foursquare-ed: rengetegen csekkolnak be, a felhasználók más felhasználók véleményei alapján esznek vagy nem esznek egyes helyeken.

A LinkedIn-ről beszél, hogy nagyon jól célozhatók a hirdetések és kiváló B2B-platform. Érdekes, én évek óta próbálom megtörni a platformot (már hogy mire lehet használni): forgalomterelésre egyelőre nagyon szar, hirdetéseknél legutóbb minimum 2 dollárt kellett költenem kattintásonként (nem mehettem lejjebb a licitben).

Ha toltál már kiváló LinkedIn-kampányt, írd meg nekünk, őszintén érdekel egy esettanulmány.

16:23 - Nagy erejük van az influencereknek és fontos lesz az Instagram Stories. Fontolgatom, hogy kimegyek.

Az ügyes influencer meg tudja oldani, hogy a közönség ne érezze reklámnak: a Háda a 2 influencerénél ugyanolyan lájkszámot kapott (nagyjából), mind a korábbi posztokban (az influencer posztjairól beszélünk), tehát ez még zajmentes és nem elutasított megoldás.

Csináltak hashtag-kampányt: fotózd le a cipőd és az adott hashtaggel küldd be. 1000 beküldés fölött, 100 000 lájk fölött.

16:21 - "Ami még személyes, az az Instagram." (Főleg 35 év alattiaknál.)

Indeed:

Hungarians @ #tcs2017 ! Great to be here. :)

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

16:20 - Használj dinamikus remarketinget, mert hatékony. De ezek mintha egy ideje léteznének már, nem találom a trendeket. 

16:17 - Promóciónál fontos, hogy a saját közönséged (és célcsoportod) érd el.

Ne használj tévészpotot YouTube-on. Nem hiszem, hogy a teremben ez a többséget veszélyeztetné.

"A tévéreklámban nincs CTA", mondja, de ellentmondok neki: az informercialban van, sőt az direct response.

16:15 - Ha új dolgot használsz Facebookon, akkor edukált a felhasználód. Ő nem szakmabeli, nem a Facebook újdonságaival tölti a mindennapjait, mint a marketingesek. Mondd el, hogy mi az, miért kattintson rá stb.

Előrejelzés: a netes tartalom 80%-a videós lesz, nagy király a Live, mert azonnali.

Legyen feliratod, mert 12%-kal tovább nézik a feliratos videót (Facebookon, nyilván). Nagyon kevesen hallgatjuk hanggal. 

16:09 - A marketing és vevőszerzés c. terembe ültem be, ahol megtudjuk, hogy fontos a jó tartalom és csináljunk promóciókat.

Mi kell a jó tartalomhoz? Stock photo helyett saját képek. A Miniversumhoz zárás után ért egy család, hát leültek és megnézték a kivetítőn a műsort.

Egy iPhone-nal lőttek már címlapfotót. Nincs kifogás.

15:54 - Ha lány lennék, igen komolyan megsértődnék, ha valaki a Lurdy előtti padra hozna el randizni. Remek kilátás is van: a Lurdy főbejárata.

Emlékszem egy konferenciára (a nevére nem, talán jobb is), ahol az egyik saleselőadáson annyira felhúztam magam, hogy elkezdtem inkább az AdAge-ről és hasonló oldalakról marketinghíreket közvetíteni.

Többen kérdezték, hogy hogyan kell velünk együtt dolgozni. Nem mai cikk, de az alapok változatlanok.

15:09 - Automatizálj, szólít fel mindenkit Balázs Csaba (SymbolTech).

Sztorik a válságról, jó és rossz webáruházakról, most a Mekinél és az Amazonról hallok olyan aforizmákat, amiket már hallottunk. Rendkívül éhes vagyok, és 10 perce nem tart sehova az előadás, tehát eszem.

15:06 - "Fontos az árazás", hangzik el, mert árakat hasonlítunk össze. Igen, ez gond, Dan Kennedy szerint ha commodity-piacod van, akkor minél hamarabb szállj ki belőle. Példaként hozza, hogy anno senki nem gondolta volna, hogy el lehet adni a szokásos érték négyszeresén, aztán jött az ízesített víz, vitaminvíz meg többi lötty, és kiderült, hogy el lehet. A víz commodity, a vitaminvíz prémium termék. Ott már nem számít az a 3 fillér, amivel a konkurensed alád áraz.

Ez nem hangzott el a színpadon, hanem csak úgy eszembe jutott.

15:06 - A Black Friday '15-ben egy napig tartott (kb.), '16-ban már 1 hét intenzív eladásnövekmény volt. 

15:02 - Az offline kereskedelmi piac 6%-ot tudott bővülni 6 év alatt, az online megnégyszereződött. Online tehát még épül ki az, ami offline már penetrálva van. (Szerinted is nagyon fura felhangokat hordoz ez a szakszó?)

14:59 - Az online FMCG 1%-a az összköltésnek. Cseheknél 2% (a Tesco hamarabb kezdett ott online).

Most diagramokat nézünk. Már az nézi, aki látja, én nem.

Eleinte a hatos vizeket vették (kiszállítják, ami király), most már 23%-ot kap a friss élelmiszer, megnőtt a bizalom. 2 éve nehéz lett volna friss árut neten értékesíteni, ma már könnyebb, nagyobb a bizalom.

14:56 - Amazon, eBay, Aliexpress -- ezeken "fogyaszt terméket" a magyar ember, ami a külföldi oldalakat illeti.

Azért vásárolunk online, mert könnyebb, pénzt takarít meg, gyorsabb, nagyobb a választék, kiszállítják, utolsó előtti pontban ott az információ. Többet kapsz online, mint offline.

Tetszik a Kontent? Bruttó 4500 Ft egy évre a cucc. Igen, szerintem is vicces, hogy ilyen olcsó. Itt tessék előfizetni, mert az előfizetők menőbbek.

14:54 - A netező lakosság 90%-a vásárolt már valamit (Magyarországon), a gyakoriság viszont nem nő (havi 1x vásárol valamit és kész, mármint egy adott ember, más meg gyakrabban).

Állateledel és ételt ritkán veszünk neten. Kérdezt a standunknál Zolit, hogy milyen élmény volt neki kutyakaját venni.

14:52 - A fogyasztók 35%-a szereti, ha a weboldal követi a vásárlási szokásait, majd ebből termékeket ajánl.

A jövő nem a tranzakciószám növelése, hanem a vevőélmény-növelés. Mindenki hűségesebb lenne a márkához, ha az figyelembe veszi az igényeiket. 

14:50 - A prémium árazás csak akkor állja meg a helyét, ha egyedi, hozzáadott értékkel bíró szolgáltatást adunk. Ez így nagyon általános, tehát hozzáteszem, hogy mire gondolhatott: az Irodabutik nem olcsó székeket ad, viszont brutálisan jó a termékminőség és elképesztő szakértelemmel segítenek kiválasztani, ja meg figyelnek arra, hogy ne rohadjon ki a gerinced a helyéből. Valszeg Andrea erre gondolt hozzáadott érték alatt, nem arra, hogy a terméknek inherensen legyen hozzáadott értéke -- ha nem volna neki, piacképtelen lenne (vagy a nyersanyag árába kerülne). 

14:48 - Az igények szerint alakítsd ki a választékod, ne a saját fejlöveted szerint. (A stílus az enyém.)

"Az online vásárlók zömét az ár befolyásolja." Ez nagyon jó, csak nincs ott, hogy milyen szegmens, milyen terület. Épp most nézem meg, hogy a 35 000 Ft-os tréningünkre hány jegyet vettek, nem panaszkodhatunk. 

14:45 - Sztupár Andrea (Gfk) következik: milyen a digitális fogyasztó? Azt mondja, hogy ez egy új fogyasztói csoport, de szerintem már legalább évtizedes.

Állandóan kapcsolatban vagyunk, neten lógunk, mert ez kényelmes, olcsóbb és gyorsabb.

A kereskedőnek kell már a fogyasztóhoz menni, nem pedig fordítva.

14:41 - Minél jobb és minél több ügyfélszolgálati csatornát használj, illetve legyen rugalmas a fizetésed és átvételed (minél több opció, ha sokat használnak).

"Az internetes kereskedelem egyre kevésbé opció, hanem egyre inkább kötelezettség." 

14:36 - Tranzakcióérték-növelés

Csatolt termékek. Fúróhoz a fúrószál.

Ingyenes szállítás beállítása. Megnézed, hogy mennyi az átlagos kosárérték, és 2000 Ft-tal fölé lősz, majd odateszel pár upsellt.

Mennyiségi kedvezmények.

Upsellajánlatok és intelligens ajánlatok. Az ajánlat kapcsolódjon ahhoz a termékhez, amit a kosárba rakott. 

Ajándék a vásárláshoz: az ajándék neked legyen olcsó, de a látogatónak tessék. Ha megvesz 2 terméket, akkor ajándék, például.

Csomagajánlatok. Jók, használd, nohát.

Ajándékcsomagolás. Mondj rá fix árat, aztán szevasz.

14:26 - Konverziónövelő elemek.

Menüsor alatti plusz sáv: kommunikáld a fő előnyöket. Kis területet vesz el, de mindenki látja.

Szállítási infók egyértelmű kommunikációja: rengeteg kosárelhagyást okoz az, ha nem látható helyen kommunikálod.

Kosárba rakáskor felugró ablak: upsellhez és lezáráshoz tökéletes.

Villámnézet: segíti a választ, ha nem kell minden termékbe belekattintani, hanem kurzort fölévíve legfontosabb infókat megkapod.

Hét ajánlata: lehet hírlevélsorozat vagy csaii. Problématudatra fókuszáljon, majd a hét ajánlata az anyaghoz kapcsolódik. "Egy blognak is legalább ugyanolyan szerepe van az értékesítésben, mint a kosárba rakás gombja."

Vágykeltő fotók: nagy értékű terméknél a varrástól kezdve a fiókon át mindent lefotózok. Látványossá teszem.

Vásárlói vélemények: ösztönözd (vásárlás után x idővel e-mail).

Gyakran ismételt kérdések: a kosárelhagyás nagy részét infóhiány okozza.

Automatizmusok: elhagyottkosár-értesítő és hasonlók.

Offsite és onsite retargeting.

14:26 - Az adatbiztonság leglátványosabb eszköze: SSL-tanúsítvány. Bár nem vagy NASA, mégis hitelesség- és bizalmi elem, hogy biztonságban legyenek nálatok az adatok.

14:24 - Az a hatalmas probléma, hogy még nincs 1 hónapja, hogy Roland Frasier trenddiktáló előadásán ültem. Mivel a kiállítói tízparancsolat szerint nem írhatunk rosszat, ezért azt írom, hogy Frasier előadása nem ilyen volt. Ezt úgy írom, hogy közben azt hallom a színpadról, hogy reszponzív dizájn, mert a netes forgalom 45%-a már most mobilos (mindent egybevetve).

14:20 - Használj videókat, mert segít visszacsempészni a vásárlási élményt. Pl. online nem tudod megszagolni a könyvet, ezért videóval kell vizuális ingereket a kedves ügyfélnek adnod.

A külföldi webáruházak pl. snowboardokról összehasonlító videókat készítenek. Te miért nem?

14:19 - BRÉKING: a mobiloptimalizáció fontos.

Aki azt mondja, hogy "csak ez a jó", az szinte biztosan kókler.

Ha már webáruházak: mai cikkünk arról szól, hogy hogyan építs tökéletes termékoldalt.

14:16 - Erősebb a verseny, nem elég pl. csak keresőoptimalizálni. A közösségi média egyre fontosabb. Legyél skálázható, adataid legyenek biztonságban.

14:14 - A sikeres webáruház: egyre nyereségesebb.

Mi befolyásolja ezt? Alap: látogatószerzés ("a látogató marketingből lesz"). Következő lépcső a konverzió (amit 2 dolog befolyásol: a marketing [kiket érsz el] és valami, amire visszatérünk). A harmadik lépcső: átlagos tranzakciós érték, ezt szép angolul is ideírom: AOV (average order value). Végül: visszatérő vásárlók aránya (ez az első 3 lépcsőt is megkönnyíti, tehát lényegében azt tudjuk meg, hogy a meglévő vásárló értékesebb).

"Az az előadás, amelyben nincs legalább egy piramis, az fabatkát sem ér." Az a különbség köztünk és a többi előadó között, hogy mi nagyfiúk vagyunk és merünk trágárkodni.

14:08 - Kulcsár Robi (Shoprenter) fog beszélni arról, hogy mi fog versenyelőnyt adni 2018-ban.

Jelentkeztettük a közönséget (kinek van webáruháza, kinek nincs, ki nem jelentkezett), ezt elmondása szerint azért csináljuk, mert ez a jelenbe hozás. Segíted az agyad arra, hogy az ebédről visszatérj az előadásra. 

14:05 - A konverzió & automatizálásra keresztelt terembe pattantam be, hátha itt érdekes előadások lesznek, no meg ezt a termet előfizetőink kérték. A moderátor valami előjátékról beszél, gondolom, van az az életkor, amikor a szex mint poén visszatér az ember életébe.

Az ebédszünetben eszembe jutott, hogy van meetupunk. 200 főt várunk!

12:56 - Mindegyik szakértő azt mondta, hogy előny a kis piac. Mindegyik szakértő (Neil Patel, Joe Pulizzi, Ryan Deiss) a blogot javasolta. 

12:53 - Pelenkatorta. "Azt hittem, hogy ez ehető!"

Azon veszekedtek, hogy megírják-e, hogy hogyan kell csinálni. Megírták, több eladásuk lett.

12:51 - Segíts az ügyfeleknek választani: mit vegyek, ha egy nő nem szereti a csokit, nem iszik, nem dohányzik, nem szereti a plüssállatokat?

Adj egy cikket, ahol segítesz választani. 

12:49 - "Melyik terméket válaszd" cikksorozat: nehéz laptopot vásárolni olyannak, mint Zoli, mert nem ért hozzá, nem érdekli, neki ez eszköz.

Viszont amikor fölment egy webshopba: 50 laptop, aztán oldd meg magad.

Nem furcsa? A webáruház feladata nem az, hogy föl legyen sorolva az összes termék. A valódi érték az információ: mikor kell nekem, hogyan kell, hogyan fogom használni.

12:47 -  A kérdéseket újra és újra fölteszik: földutam van, hogyan rakod be a medencét. Meglepetés lesz, barátnőm 6 órát nincs itthon.

Az átlagos 3 órás salest 30 percre csökkentették, mert az ügyfél elolvasta a válaszokat a kérdéseire.

12:46 - A River Pools and Spa úgy mentette meg a cégét a világválság idején, hogy elkezdett kérdéseket megválaszolni (amiket addig föltettek neki). Ennyi. 

Kis kitérő: ne noreply-címről küldj, mert tisztelned kell az ügyfeled.

12:40 - Örökzöld tartalom (nem évül el). Pl. a kertészeti webáruháznál örökzöld az, hogy tavaszi teendők. Ez minden évben téma, tehát nem évül el. Még több az örökzöld tartalomról.

Víziós blog: pl. a Lifetiltnak van víziója, amit kommunikál. A Lenkei elérte a víziójával, hogy ne pár szem vitaminról legyen szó (amiért nem lehet lelkesedni), hanem harcot hirdetett. Nem pár szem vitaminról van szó. Nem étrendkiegészítőkről van szó. Nem szövegírásról van szó.

(Amikor kérdezik ma, hogy mit csinálunk, akkor csak ennyit mondok: eladom, amit elém raksz. Ennyi a reklámszövegírás és a marketing lényege.)

Termékhasználati anyagok. Nagyobb értéket adsz az ügyfélnek, sőt kötelességed.

Terméken túlmutató segítség. Mondhatná azt a Tantaki, hogy itt a nyár, tanuljál, itt a tavasz, tanuljál. Inkább ír arról, hogy mit csinálj, ha szófogadatlan a gyerek. Nem a termékről szól, hanem a célcsoport (anyukák) problémáira kínál megoldást.

Zoli: tudom, hogy ezt tudod. De nem csinálod.

12:36 - Egy évek óta nem frissített blog egyre több organikus látogatót hoz. A tartalmad érték. A tartalmad tőke.

A másik opció, hogy százezreket és milliókat költesz AdWordsben: ezt minden ügyfél kifizeti végül, a túl drága marketing a vevőddel is kiszúr.

A blogbejegyzés nem önmagáért van: semmi nem zárja ki, hogy eladjon. Az Irodabutiknál minden cikk alatt kapcsolódó terméket találsz. 

12:35 - Képzeld el, hogy 30-50 ember bemegy a boltodba, reggel meghallgatja a mondandódat, majd hazamegy és elmondja 2-3 embernek. Ez a blog. Ez a kirakatod helyettesítője. Ez az új kirakatod.  

12:33 - Nem hisszük el, sokáig én sem hittem el, hogy ez működik.

Régen az eladót kérdezted, ma a Google-t. Míg korábban volt a kirakat, az most a termékoldal -- gondolják a kereskedők. Lehet, hogy sörözésnél dicsér a haver, hogy mennyi laptopod van, csak az ügyfél nem erre kíváncsi.

A kategóriaoldal nem váltja ki a kirakatot. 

12:28 -  5-ből 4 embert befolyásol az, amit egy random blogon olvasott. 18-34 éves fiatalokról van szó.

A Gyakorikérdéseken találok választ, ha a kocsim nyikorog, esetleg a Totalcar. Elkezdtem információkat gyűjteni vásárlás előtt, és senki nem volt ott. Senki.

12:25 - Jön Zoli! Úgy konferálják fel, hogy sok konferencián a legjobb előadónak választották.

A marketing nem hitkérdés: ha tudod, de nem cselekszel, akkor valójában nem tudsz.

"Nem fogok saleselőadást hozni, megtisztellek titeket azzal." Neki nem attól lesz több árbevétele, hogy fölmegy a színpadra.

Mivel senki nem blogol, ezért visszamegyünk 2 évet az időben.

12:24 - Még várunk egy kicsit, mert az előző saleselőadás kicsit hamar ért véget. Várunk, beszélgetünk, én közben terjesztem a közvetítés hírét, Zoli is idejött dumcsizni. 

12:13 - Szerintem kinőttük a Lurdyt, a stratégiás terembe nem fértem be. Mások se. Zoli a stratégiás teremben lesz, a moderátor szerint miatta telt meg már most. 

Addig bejöttem megnézni a Számlázz.hu valszeg saleselőadását. Szeretjük őket, de ez sales.

A digitális világ változik: a hintógyártók veszteni fognak (tehát a régi világ őrzői).

Közben a stratégiai teremben Zoli elmondása szerint 15 perces saleselőadásról menekülnek épp az emberk.

12:04 - A marketinges teremben (ahol eddig ültem) kijöttem, mert Lévai befejezte, Janata Kriszta pedig általában nem szereti, ha közvetítik az előadásaikat. A stratégia & fenntarthatóság teremben folytatjuk, itt jön majd Sipos Zoli. 

17571724_1642936325731710_860643016_o.jpg

11:59 - Lévai temeti a tölcsért! Az ok: széttöredezett a vevőd figyelme több felületre. Ránéz az Instádra, onnan átmegy a YouTube-ra, Facebookon bekövet, olvassa a híreveled és a blogod.

Így kell gondolkoznod: ha valaki a Facebookomra megy, akkor 80%-os eséllyel 2 percen belül a webáruházamban lesz.

Folyamatokban fölépített marketing, folyamat alapú kommunikáció (vásárlási fázisokhoz igazítod a kommunikációd).

11:57 - Ha a konverziós fázisban vagy, akkor hosszabb tartalmakat használsz (hosszú videó, hosszú blogposzt). A megoldás küszöbén álló ember már érdeklődik annyira, hogy elolvassa és végignézze, tehát klasszikus BoFU-tartalom (ezt én teszem már hozzá).

Nem az ebédemről beszélek.

Aki a 3 perces videót 10 másodpercig nézi, az nem ugyanolyan szegmens, mint aki a 75%-át megnézi. 

11:53 - Mit képzelsz, amikor fölraksz egy 20 perces videót YouTube-ra? Hát ki fogja azt megnézni?

Miért raksz fel akciós ajánlatot Facebookra, amikor az brandépítésre való?

Ezeket a válaszokat azért kapja a kampányod, mert nem releváns embereket értél el. A megoldás: nem rögtön eladsz neki, hanem kapcsolatot építesz vele. Eszembe jut a Traffic & Conversion Summit.

Berki Krisztián herevasalása lehetett volna egy remek termékbevezető kampány. Kapcsolódó szolgáltatások ráülhettek volna.

Ha megvan a kapcsolat, akkor bizalmat építesz, tanítasz (ettől a szótól irtózok, mert a tanár tanítson), erősíted a kapcsolatot és megváltoztatod a szemléletét.

Ma már nem zajos tartalmakat használsz, hanem amik finomabbak: tanítanak valamit.

11:50 - Fontos a lokáció, a Google és a Facebook például tudja, hogy itt ülök. A szünetben föl fogok adni egy hirdetést az itt tartózkodókra, akik marketinges (stb.) érdeklődésűek. Gondolatmenetemet nem szakítja meg, hogy Lévai Ricsi ugyanerről beszél a színpadon. Csodálatos dolog a Facebook-hirdetés.

11:48 - A videó belépési küszöbe csökkent, tehát egyre több a tartalomfejlesztő (cégek), plusz a platformok is megértek rá (Facebook is belépett a YouTube mellé).

Tegnapi bejelentés: élőben közvetíthetsz 360 fokos videót Facebookon.

A videó drága az előállításban, de már van videós remarketing.

Hát, annyira azért nem drága.

11:45 - Több mint 4,5 millió magyar használja a Messengert -- vezetik be a Messenger fontosságát. "Senkit nem szeretnék lebeszélni az e-mail marketingről, mert nagyon jó dolog, de." A Corvinus fiataljai egy előadás közönségeként elmondták, hogy ritkán nyitnak meg e-mailt -- ez statisztikailag nem szignifikáns, de tegyük ide.

Ha valaki fiatalítani akarja a célközönségét, akkor használjon Messengert -- már csak a chatbotok trendje miatt is.

Nem az a kérdés, hogy tudunk-e Messengeren hirdetni, mert tudunk. Az a kérdés, hogy hogyan ne zavarjuk az embereket. A közösségi háló privát cucc.

9:51 - A tömeg nagy, Bencéék nagy izgalommal osztogatják a Kontentet. Speckó ajánlattal is készültünk mára, de ezt még nem mondhatom el. Ja és Zoli is előad, de hát ezt már megszoktad.

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.