2. nap: Élő közvetítés az Ecommerce Plage-ról!

2017/08/25. - írta: Csák Viktor KK

"- És most ÚJRA kapcsolunk Siófokra, ahol élőben jelentkezik Csák Viktor, Kreatív Kontroll. Szia, Viktor, mi újság az előadóteremben?"

Hölgyeim és Uraim, hát eljött ez a pillanat is, ezennel ugyanis kezdetét veszi az első Ecommerce Plage, vagyis a Haladó e-kereskedők konferenciája. A konferanszié már izgatott, a hallgatóság felkészült, a laptop billentyűi izzanak.

Let's get it started!

Közvetít: Csák Viktor

viktor.png

***

17:03 - Ezen a ponton szeretném megköszönni mindannyiótoknak a figyelmet a magam és Viktor nevében, élmény volt tudósítani ezt a konfereciát, már csak azért is, mert hihetetlenül jól érezzük magunkat, hogy ilyen jól sikerült.

Jövőre is megszervezzük, írjátok fel már most, hogy jönni kell, ha más nem, a közvetítés meggyőzhetett erről. Szép napot, jó hétvégét mindőtöknek. :)

16:53 - Utolsó előadásunk következik, amelyet Kerekes Áron fog megtartani, ő az online trendekről beszél nekünk, a betegség miatt sajnos távollévő Tornai Istvánt helyettesíti.

Arról beszél, mennyire fontos a tudásmegosztás. A trendek a vállalkozásokat segítik - a sikeres példák diktálják őket, nekik pedig feladatuk az, hogy megosszák ezt a tudást a piaccal a közös innováció érdekében.

16:44 - Végül nézzük a viselkedést. Laci mondja, ami nekünk is nagy fájdalmunk: sokszor egyszerűen nem tudjuk, hogyan elhet egy adott oldalon megvásárolni a temréket, hol járunk a vásárlási folyamatban, mégis mi a jó fenét kellene ahhoz még tenni, hogy kifizethessük a pénzt és megkapjuk a terméket.

"Röviden és egyszerűen: hogyan működik az emberi agy? Ha én nem értem, akkor te hülye vagy" - vázolja fel Laci a minannyiunkban szunnyadó bársonyos debilizmus körvonalait.

16:38 - Megtartás és beoltás a negyedik technika neve, avagy prolészisz. Az alapelv az hogy tudjuk, a meggyőzést követően is érik hatások azt, akit meggyőztünk. Ezt imádom, Laci beszélt erről több mint egy évvel ezelőtt készített interjúnkban is, olvassátok el itt.

Amit tenned kell: készítsd fel arra az ügyfelet, hogy mivel fog találkozni. Oltsd be a konkurenciára, illetve oltsd be saját magadra is. Gondold végig, milyen ingerek érik a befogadó felet azt követően, hogy elhagyta a honlapunkat. Hogy továbbra is befolyás alatt tartsd, arra a remarketing egy kiváló eszköz.

16:34 - Minél többször találkozik a befogadó fél egy üzenettel, annál hatékonyabban érhetjük el, hogy a célszemély agya oxitocint kezdjen termelni, és mivel ismerősök leszünk a számára, adott esetben minket válasszon. Ezért fontos a brandépítés: még ha nem is adsz el, a célközönséged találkozik a branddel, és az ember ösztnösen azt választja, ami ismerős a számára. Ezért veszünk drágábban márkázott terméket, mint ugyanazt jelöletlenül, de ezért maradunk meg rossz párkapcsolatainkban vagy állásainkban is.

Ha tehát brandnevet választunk, az legyen egyszerű. Ha tehetjük, hivatkozzunk Facebook-ismerősökre (lásd: ki kedvel egy oldalt?), illetve használjuk ezt a social proof elvet például árukapcsolásnál (egy ismerősöd korábban ehhez azt is megvette).

16:32 - Laci elemében van:

20170825_162642_1.jpg

16:24 - Beszéljünk a megértésről: egy adott kommunikációs folyamatban fontos, hogy akihez beszélünk, mindent értsen. Nem arról van szó, hogy az ügyfélnek mindent tudnia kell, hanem arról, hogy amit muszáj tudnia, azt ténylegesen megértse.

A hűségkártyákról beszél és arról, hogy az emberi döntéshozatalba vetett hitünknél a racionalitásba vetett hitünket el kell engednünk.

A lényeg, hogy bemutassuk a folyamatot, mutassuk meg, hol tart, mennyi energiát fektetett már bele, mennyi van még hátra. Mint egy fizetési folyamatnál, vagy éppen a mi blogunkon, ahol kiírjuk, nagyjából hány perc alatt olvashatsz el egy cikket. Mindezzel ösztönzöl, dopamintermelésre ösztönzöd az agyat és ezzel együtt arra is, hogy végigcsinálja azt, amit elkezdett.

16:19 - Laci 5 befolyásolási technikát fog nekünk bemutatni, amelyek az online térbe is átültethetőek - ő egyébként elsősorban a személyes értékesítés mestere, de mint ilyen, rengeteg olyasmit is tud, amiért isszuk a szavait és nem először hívjuk előadni.

Először is az észlelés befolyásolásáról beszél: egy kutatást mutat, ahol kétválasztást adtak az alanyoknak. A lényeg az volt, hogy három választásnál, ahol egy plusz kifejezetten rossz ajánlatot is adtak az ügyfélnek, sokkal nagyobb arányban (37%-kal többen) választották a legdrágább opciót, mintha csak 2 jó ajánlattal szembesültek volna.

16:15 - "Adj tüzedből lángot annak, aki kér", idéz Cicerótól kezdésként Laci, és rögtön bele is vág: egy kutatást mutat, amelyet mind ismerünk, a sorbanállóst. Laci itthon is kipróbálta, egy postán négy sorban próbálta ki, hogy ha pénzt ajánl, mekkora arányban engedik előre.

Nyilván minél több pénzt ajánlott, annál nagyobb arányban engedték eőre - viszont ami érdekes, hogy ugyancsak ők voltak azok, akik a legkisebb arányban fogadták el tőle ténylegesen a pénzt. Ez azért van, mert a döntéseink nagy részét érzelmi alapon hozzuk meg: ők flemérték, hogy aki négyezer forintot ajánl azért, hogy előrébb jusson egy psotai sorban, bajban lehet, és ezért segíteni akartak rajta.

16:11 - Csaba behozott egy keveset a csúszásból, 6:51 maradt az órán. Kiváló előadást tartott, nekem is adott ötleteket, látom, hogy fogok én még skyscrapert írni a kosárelhagyásról.

Most pedig jóbarátom, Újszászi Bogár László következik, aki természetesen a hatékony meggyőzéstechnikákról fog beszélni.

16:07 - Csaba részletesen beszél arról, hogy a pop-upokkal mit és hogyan kínálhatunk - a kedvezmény után a további termékajánlások, a kiemelt ajánlásokra történő átirányítás is szóba kerül. Mivel részletesen beszél, most nem írok le mindent, nem is adható át írásban megfelelően - de látom, hogy sokan körmölnek, azt is tudom, hogy a tréningjeinket is csodás Evernote-jegyzetek, mindmapek készülnek, felkérnék teht mindenkit arra, hogy a lejegyzetelt tudást tegye közzé, mi erősen bátorítjuk ezt.

15:57 - Konkrét példákat láthatunk, például egy olyan oldalt, ahol egyszerre párhuzamosan futtatnak upsell és kedvezmény-pop-upot. A kupon beváltására még nanobarokkal is emlékeztetik a vásárlót, ami nagyban növeli a hatékonyságot, és két kattintssal beállítható, mondja Csaba.

15:55 - Csaba éppen a választásparadoxont magyarázza, de ezt nem írom le, mert az új Kontentben részletesen írunk erről a kiaknázható jelenségről, és hétfőn már postázzuk is az előfizetőknek, szóval nem spoilerezek, fizessetek szépen elő, mert egy 52 oldalas különszám készült el, szemünk fénye és eddigi legnagyobb büszkeségünk.

15:50 - Az átlagos konverziós ráta 2% az e-kereskedelemben, ami ugye azt jelenti, hogy százból 98 ember nem vásárol, mondja Csaba. Arra, hogy őket megfogjuk, többféle módszer is létezik, például a remarketing egy változata, az off-site retargeting. Viszont on-site is működik ez, az OptiMonk éppen ezzel foglalkozik: az exit pop-upok vagy overlayek erre nagyszerűen alkalmasak.

Hogy mennyire működik ez hatékonyan? A 98% nem vásárlónak 15-20 százaléka is megmenthető akár. Mégpedig azért, mert pontosan akkor érheted el őket, amikor még az oldalon vannak, vagyis az érdeklődésük a csúcson van.

15:47 - Pakoljuk tovább az oktatáskát, hogy ily milleniálosan fogalmazzak.

Zajdó Csaba, az OptiMonk alapítója következik - a második nap vége igen erős egyébként. Arról beszél majd, hogyan menthetjük meg az elveszett látogatókat.

15:24 - Most pedig tényleg kávészünet következik (még egyszer nem lehet ebéd). Folytatásunk következik.

15:20 - 9. Átalakulás kiadóvá. A modern cég ma már kiadóként gondolkodik, igyekszik hasznos és értékes tartalommal magához kötni a célpiacát.

Végül tizedik tippként a jövőbe tekintünk: VR és 360. Még nem vagyunk ott, még nincsenek meg a kütyüink, de már a küszöbön toporog - sőt, külföldön már építenek erre dollármilliós kampányokat. Erre fel kell készülnöd.

"A megvalósítás nélküli terv csak álmodozás" - így hangzik Zoli zárógondolata mindenkinek, aki itt ül, és egy felajánlást is tesz: aki jövő nyárig a felsorolt 10 dologból 7-et megvalósít, az féláron jöhet a jövő évi konferenciára.

15:14 - Gondolj bele, hogyan működhet a webáruházad számára ez a modell. Tartalmakat adsz, exkluzív ajánlatokat? Vagy éppen a termékeket küldöd rendszeresen az előfizetésért cserébe?

7. Új üzleti modellek - mert az online vásárlás már nem elég.

Ha például matracot adsz el, nyújthatod a 100 napos próbát plusz szolgáltatásként - hogy ne a boltban kelljen fetrengened rajta, hanem ténylegesen kipróbálhasd. Ez prémium minőség, és izgalmas - nem úgy mint az, hogy lehet webáruházban vásárolni, mert ma ebben már semmilyen extra érték nincsen.

Nyolcadik a transzparencia.

A "minőség, megbízhatóság" ma már érdektelen. Használd a történetmesélést, és avasd be a vásárlóidat a sztoridba. Ne az legyen a missziód, hogy te mondjuk fenntartható helyről vásárolsz, ez lényegtelen.

15:10 - Negyedik: az Instagram. Használsz te a marketingedben Instagramot?

Aki azt mondja, hogy neki nem működik az Insta, lényegében hisztizik. 700 millió aktív felhasználónál a megoldás valószínűleg inkább az, hogy te vagy béna marketingesként.

5. "Shop the look"- egy app segítségével elérheted azt, hogy ha valaki rákattint az Intán egy neki tetsző képre (mondjuk egy beöltöztetett modellre), utána egy nagyon hasonló felhasználói felületre jut azonnal, ahol minden a képen szereplő terméket azonnal meg tud vásárolni.

6. Előfizetői modell.

Mert mi jobb az árbevételnél? A visszatérő árbevétel.

Aki mindig csak az új vevőket hajkurássza, annak a modellje idővel műödésképtelenné válik. A meglévő vevőidet megtartani, visszahozni sokkal (legalább 7X) olcsóbb, és ez az arány valószínűleg csak nőni fog, hiszen a Facebook és az AdWords kattintások is csak egyre drágábbak lesznek.

15:08 - A harmadik, amit most el kell kezdened használni, a UGC, vagyis user-generated content.

Tudtad, hogy a felhasználói fényképek Facebookon 4X nagyobb átkattintást érnek el, mint a szerkesztőségiek?

Itt olvashatsz bővebben a témáról.

15:06 - Zoli on stage.

20170825_144937.jpg

15:05 - Zoli arra igyekszik ösztönözni a közönséget, hogy ne azt a kérdést tegyék fel, mit tehetnek azért, hogy náluk vásároljon a vevő. A kérdés az, mit tehetsz a vevőért, hogyan foghatod meg. Mit kezdj azzal a 98%-kal, aki nem vásárol nálad egyből egy kampány után?

15:01 - Sales funnelek. Tegnap erről Balázs sokat és konkrétan beszélt (bocs, az ő előadását megtartottuk exklúzívan a konferencia közönségének).

A vásárlás nem állapot, hanem folyamat, mondja.

Hevesen szidja azokat, akik szerint az egy marketingmegoldás, az egy funnel, hogy ha a kosárelhagyónak kupont és hűségpontot adsz. Ez a belépőszint, nem más.

14:55 - Az első fontos tipp: használj chatbotokat.

Ez most még ingyenes, egyszerűen és gyorsan elkezdheted használni. Általában minél hamarabb és olcsóbban veszel meg valamit, annál silányabb, félkészebb a termék, a marketingben azonban ez fordítva működik. A Facebook jelenleg ingyen ad neked 100%-os organikus elérést.

Épp azt meséli, a chatbotos meetupunkon Baranyi Gábor hogyan indított el élőben egy kampányt, amelynél 88% volt a megnyitási arány, és több mint 110 ezer forintnyi megrendelést hozott be - ott helyben, pár perc alatt állította össze.

14:52 - Zoli arról mesél, annak idején hogyan mesélte el neki egy titoktartási szerződés aláírása után, hogy felfedezték a gravitációs hullámok létezését, és hogyan kérte fel a Kreatív Kontrollt arra, hogy elkészítsük ennek magyar weboldalát. Zoli ennek kapcsán feltett olyan kérdéseket, amiket az átlagember is feltesz, például, hogy ebből levezethető-e, hogy lehetséges az időutazás.

Erre Raffai Péter azt mondta komolyan, "Zoli, hogyne volna lehetséges. Most is utazunk a jövőbe."

Nem Coelhót játszik igazgatónk, nagyon is fontos üzenete van: hiába olvasod a szakcikkeket, jársz konferenciázni, veszel könyveket, meg kell valósítanod azt amit tanulsz. Nem követheted mindig a piacodat attól félve, hogy néha kudarcot vallassz.

14:50 - Zoli azzal kezd, hogy szerinte nincs is olyan, hogy webáruházmarketing, és éppen ezért szemléletváltásra volna szükség. Azt a szemléletet fogja most példákon keresztül bemutatni, amit érdemes volna elsajátítani annak, aki nem két év mulva akar értesülni a múltról a szakcikkekből.

"A jövő mindig itt van. Csak aludni kell egyet."

14:47 - Most pedig a nap egyik legfontosabb előadása következik, a színpadot ugyanis a reklámszövegírás Cartmanje, személyesen Captain Copy foglalja el: érkezik Sipos Zoli, és megmondja nekünk, hogy mi a webáruházmarketing jövője.

14:27 - Konkrét példákon azt látjuk, mi a rossz irány - az egyik persze az, ha nem fejlesztesz az optimalizáció irányába, de az egyszerű reszponzivitás se elég. Ezzel már jobban jelenik meg az oldal, de kihasználatlanok maradnak a lehetőségek. A reszponzivitás még nem jelenti azt, hogy mobilra optimalizálsz.

Na de mikor érdemes telepített app fejlesztésén elgondolkodnod?

  • A sebesség például egy nagyon fontos szempont - a felhasználó telefonjára eleve eljuttathatsz tartalmakat, azonnal eléred értesítéskkel és így tovább.
  • A hozzáférhetőség inkább az optimalizált webshop irányába dönti a mérleg nyelvét.
  • Ha fizikai boltod is van, akkor a tracking miatt is érdemes, hogy adatokat gyűjts róla.
  • A vásárlói adatoknál az app hasznosabb, mivel nem csak a vásárló viselkedéséről, a telepített alkalmazásokról, más szokásokról is gyűjthetsz adatokat.
  • Aminációk terén is a webshop a király, ahogyan a még a jövő zenéjének számító VR és 360 technológiáknál is ez lesz a nyerő.

14:24 - Ilyen T-Rexek voltak a Yahoo, a MySpace, a Kodak - egyszerűen elszaladt mellettük a világ, és csak néztek rá, mint egyszeri Blockbuster-alkalmazott az élő streamre.

14:19 - Most Bodor Csaba következik, ő arról fog beszélni, hogy vajon mobilra érdemes optimalizálni a webshopunkat, vagy inkább alkalmazást fejlesszünk.

Miért kell mobilra optimalizálni? Képzeld el a webshopot, mondjuk egy gumitermékeket áruló céget, aminek nincs mobilbarát weboldala, viszont abszolőt király a piacán. Nem látja, hogy mitől javulna a helyzet, mert nincs hova - ő a T-Rex. Az első meteorral, az első modernebb konkurenssel hanyatlásnak indul, és mire észreveszi, hogy helyett mások laknak jól, ő már éhezik és szépen kihal.

14:09 - Hol a marketingelemző helye a cégben? Ő az összekötő kapocs a tulajdonos, a marketinges és a fejlesztő között. Ismernie kell a statisztika, matematika, a marketing és a programozás rejtelmeit és üzleti szemlélete kell, hogy legyen.

Erről Péter azért beszél, mert a fejlődéshez egy komolyabb cégben már elengedhetetlen egy ilyen szakember.

13:58 - Péter arról beszél, a legtöbb vállalkozó, vezető úgy képzeli el a cégét, mint egy hajót, és így is akarja fejleszteni - vitorlásból tengerjárt akar. Ez viszont a rohamos technológiai fejlődés miatt rossz irány: ha lépést akarsz tartani, űrhajót kell már építened, nem a múltban gondolkodni.

A megoldás, hogy kihasználod a kommunikációdban az adatokban rejlő lehetőségeket - adatvezérelt kommunikációt folytatsz.

13:55 - Tévedtem, mert ebédszünet volt. Mindegy is, csapjunk a szakmába, mert következik Árvai Péter, az Aquarius Hand ügyvezetője, ő online trendekbe avat majd be minket.

Moore tövényével idítunk, amely kimondja (többek között), hogy az adatkezelés gyorsasága 18 havonta megduplázódik.

Péter épp azt mondja, hogy tegnp már volt egy az eredeti előadásához hasonló, ezért ma délelőtt csinált egy teljesen új előadást. Igen mi itt a Plage-on így nyomjuk.

12:49 - "A Google szereti a friss és értelmes kontentet. Ezt nem én mondom, ezt mértük."

János szívünkből szól.

Most egy kis kávészünet jön, és ma még csak hármat ittam, úgyhogy részt is veszek rajta. Utána az üzleti intelligenciáról halunk majd, ígéretes téma.

12:45 - Most már a szinonímabányászatról van szó: figyeld meg, hogy aki egy temrékre keres, de nem talál semmit, mire keres utána, mivel próbálja helyettesíteni, finomítani az első kulcsszót.

20170825_124334.jpg

12:40 - Ajánlj kapcsolódó kereséseket, mert a felhasználó sokszor butus: rákeres általános dolgokra, amire egy csomó irreleváns találatot kap. Ha felajánlod a keresési lehetőségeket, amivel szűkítheti és pontosabb találatokat kap, javíthatod a felhasználói, vásárlói élményt.

12:35 - Ha már szóhoz jutottam, elmondom, nem csak a szakmázás sikerült remekül tegnap, de a networking is. A Kreatív Kontroll leánysága és legénysége vezetésével kiváló hangulatban sikerült megismertetni egymással a résztvevőket, utána buliztunk hajnalig. Ennek ellenére reggel teltházas volt a terem, ilyet máshol még nem láttam.

János ismét egy rossz példát mutat: egy termékleírást, amelyben szerepelt az a kifejezés, hogy "nem tartalmaz munkalapot" - a kereső meg nyilván kiadta a "munkalap" keresőszóra.

12:30 - Szép napot mindenkinek, Benyó megérkezett, mostantól tőlem élvezhetitek az Ecommerce Plage közvetítését. Gyönyörű időnk van, a fele bagázs sörözve-üdítőzve, vagy a medencében pancsolva hallgatja az előadásokat.

Most épp Szabados Jánosét, aki a PrefixBoxtől jött, és arról beszél, hogyan optimalizáld webáruházad termékkeresőjét. Legjobb példája az elején a rosszul működő keresőre: egy ügyfelüknél rákerestek a "hajszárító" szóra, és egy szállodai szobát adott ki - mert volt benne hajszárító.

***

12:23 - Dani, átadom a szót!

12:22 - Kétszeri Dávid befejezte. Felkészül: Szabados János, PrefixBox, Business Development Partner.

Előadásának címe: 

---> Webáruházad termékkeresőjét így optimalizáld sikeresen

De előtte még SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY: a közvetítést mostantól Benyó Dániel veszi át.

12:19 - Az első lépés a strukturált adatokhoz: a GTIN (Global Trade Item Number) szám használata. Ezt a szabványt és a GTIN számokat használja a Tesco, az Amazon vagy ebay.

12:14 - A GS1 SmartSearch szabvány lehetőséget ad neked arra, hogy egy termékről strukturált adatot szolgáltass. Ennek köszönhetően a számítógépek gyorsabban és hatékonyabban tudják feldolgozni a konzisztens termékadatokat.

Hogy mit vesz ebből észre a fogyasztó? A weboldal ugyanúgy néz ki, de a keresőmotorok számára már jelentős a különbség, hiszen azok a strukturált adatok miatt előnyben fogják részesíteni az ezt használó webáruházat.

12:10 - Átkanyarodunk az omnichannelre (amikor az egyes csatornákat egymással összehangolva és az értékesítési stratégiát átgondolt eszközként működteted).

Miért van szükség globális omnichannel szabványokra? Azért, mert ezek könnyebbé teszik a vevők számára, hogy azok megtalálják és megvásárolják a számukra legmegfelelőbb terméket.

Van GS1 SmartSearch szabvány is. A cégek számára ugyanis nehéz feladat, hogy termékeikről teljes körű és konzisztens adatokat biztosítsanak valamennyi online értékesítési csatorna számára. 

12:02 - Egy kép többet mond 1000 szónál

ecom2_8.jpg

11:59 - A GS1: a vonalkódos azonosítás megalkotója. Nagyjából 2 millió direkt felhasználó cég van, a meghatározó szektor a kereskedő szektor és a logisztika. Az elmúlt években az egészségügy is elkezdte használni.

11:53 - Folytatjuk. Színpadon Kétszeri Dávid.

ecom2_7.jpg

(Figyelitek? Lefotóztam, ahogy lefotózza egy fotós az előadót.)

11:40 - Hamarosan véget ér a szünet. Következik: Kétszeri Dávid, GS1 Magyarország, ügyfélkapcsolati igazgató. Előadásának címe:

---> Professzionális termékbiztosítás a webáruházaknál

11:20 - Nézzük a listát

1. Jó genetika

2. Aludjunk eleget, de ne túl sokat (7-8 órát max).

3. Mozogjunk rendszeresen

4. Csökkentsük a stresszt! Tanuljunk meg kikapcsolni, ismerjük meg a stresszoldó tevékenységeket.

5. Csökkentsük a dohányzást, alkoholt csak mértékkel. 

6. Optimalizáljuk a testsúlyunkat!

Azok az emberek élnek tovább, akiknek van feladata (idősebb korban is). Íme egy cél:

ecom2_6.jpg

Ennyi. Megyünk, elszívunk egy cigit... :)

11:15 - W. Szabó Péter befejezte. Szünet. De csak azután, hogy Dr. Gődény György mond pár szót...

... cicák nélkül.

Az most a kérdés: Hogyan éljünk sokáig?

11:12 - A cél: személyre szabott felhasználói élmény nyújtása. Ehhez persze kell a big data is.

Kiemelt szerepe van az automatizált ismétlésnek! Pl. akarsz egy cicatápot venni, de erre minden hónapban szükséged van. Ehhez feliratkozhatsz egy listára, és akciót is kapsz. Az Amazon próbálta ki, és jól jártak vele.

Webáruház-tulajdonosként ezt neked is implementálnod kell.

FONTOS TANÁCS: ne a megoldást, hanem a módszert másold. Gyorsan változnak ugyanis a dolgok az UX-ben.

11:08 - A fejlesztés során egyeztetések és tesztelések vannak az érintettek között, hogy megtalálják azokat az egyensúlyi pontokat, amiket gyorsan lehet implementálni. 

A módszertan bonyolultabb vázlata:

kaizen1.jpg

Az egyszerűsített változat:

kaizen2.jpg

ecom_cica.jpg

11:04 - A UX szakma az elmúlt években harcban állt a webfejlesztőkkel, marketingesekkel, menedzserekkel, SEO-sokkal. Péter ezt is cicákkal illusztrálja.

A Kaizen-UX módszer lényege, hogy az a kölcsönös megértésen alapul. Ezt egymással nyalakodó cicák illusztrálják.

11:00 - A Lovehoney esetében 24,55%-os konverziónövekedés történt. A bevételnövekedés 115,34% volt.

"Az UX az egy olyan dolog, aminek az egyik legnagyobb ROI-értéke van a webáruházak esetében."

Péter és csapata kidolgozott egy módszertant (Kaizen-UX). Ennek az a lényege, hogy felvesznek videóra felhasználókat, akiknek mobilon vagy desktopon kell böngészniük egy webáruház oldalán. Ez egy gerilla UX testing, a cél az, hogy látható legyen, hol akadnak el a felhasználók, és mi az, ami megakadályozza őket a vásárlásban.

Bárki meg tudja csinálni a saját webáruháza esetében. Elképesztő ereje van, sok problémára felhívhatja a figyelmet, hiszen valódi felhasználó tesztelheti a webáhruházadat, ráadásul nem steril környezetben, hanem a mindennapok valóságában.

Nincs viccesebb látni azt, hogy egyes felhasználók szenvednek egy-egy weblappal.

10:55 - Az UX hatásáról lesz szó, és arról, hogy az miképp hat a konverzióra. Kapunk számokat is (az IBM által):

20.000 USD befektetés -> 47.700 USD (bevételnövekedés az első napon)

68.000 USD befektetés -> 6.800.000 USD (bevételnövekedés az első évben)

10:50 - Házi feladat: utána kell nézni a Net Promoter Score-nak.

ecom_2_5.jpg

10:45 - W. Szabó Péter érkezik a színpadra, ismét dübörög a Mónika-show bevonuló zenéje. :)

Péter elmondja, hogy az utóbbi időszakban az online szerencsejáték területén mozgott. Arra a kérdésre, hogy "ki ismeri a PokerStars nevét?", én feltettem a kezem, de le volt hajtva a fejem.

Kiderült, hogy minden dián lesz egy cica. Lassan, de biztosan néhány teraszon ülő beoldalog a terembe.

10:38 - Dr. Ormós Zoltán befejezte. Juj, volt politikai jellegű kérdés is, amit nem merünk leírni. :)

Felkészül: W. Szabó Péter, Kaizen-UX, UI/UX kutató és tanácsadó

Előadásának címe:

---> Konverzióoptimalizálási esettanulmányok: így növeli a UX/UI a konverziót

10:35 - Az adatvédelemmel kapcsolatos incidenseket az adatkezelőnek 72 órán belül jelenteni kell a NAIH felé. Plusz az érintetteket is tájékoztatni kell.

"Kedves Pista, rendszerünket tegnap feltörték, és morbid képeid immár elérhetők a világhálón."

Vajon milyen levelet küldtek Kristen Stewartnak a Fappening-ügyben? (Hangosan gondolkodunk)

10:30 - Az adatvédelmi felelős adatvédelmi tisztségviselő lesz. Sok cégnél ki kell majd nevezni adatvédelmi tisztségviselő (ez külsős is lehet, tehát erre valószínűleg cégek is alakulnak majd).

 

Van egy új jog a szabályozásban:
- a törléshez való jog ("right to be forgotten")

Ormos szerint ez töröltetéshez való jog inkább. A Google ellen hozott luxemburgi bírósági ítélet miatt történt, ez alapján ha valaki sérelmez valamit, ami megjelent a Google találati listáján, azt a keresőóriásnak mostantól törölnie kell.

De ott van a szabályozásban a tájékozódáshoz való jog is, és ez a fentebbivel ütközik néha.

Azért ez a kép és ez a hangulat odatesz. Erre ébredni, nem rossz dolog...

ecom_2_0a.jpg

10:25 - 2018 májusától lesz érvényes az új rendelet: GDPR

Nem a szigorítás volt a rendelet létrehozásának oka az EU részéről, hanem az, hogy egységes uniós szabályozás szülessen végre meg.

A jogszabály magától hatályosul a magyar jogban. Ez nem egy irányelv, ez egy "regulation", nem majd lehet tagállamonként piszkálgatni. 

Mekkora lesz mostantól a legnagyob bírság? 3 és 6 milliárd forint, függően attól, hogy mennyire voltál rossz fiú. Booyakasha!

10:20 - Kevés az olyan cég, amelynek a tényleges működése mindig mindenben megfelel a jogszabályi elvárásoknak. 

10:15 - Egy kis pre-GDPR helyzetkép

Korábban a maximum bírság 10-20 millió forint volt, és első körben (kivéve adóügyek!) a KKV-k bírságmentességgel bírtak. 

Nagyon sok a problémás ország, pl. Kína. Ahol azt, hogy copyright, azt úgy érzelmezik, hogy
- Copy?
- Right!

Nagy nevetés...

10:12 - Különbség van adatvédelmi szabályzat és az adatkezelési tájékoztató között! Az utóbbira van szükséged, amikor tájékoztatni akarod a felhasználódat az ő adatainak felhasználásáról (és ezt rakod ki a weblapodra). Előbbi viszont egy belső dokumentum.

ecom2-2.jpg

10:10 - Adatvédelem nem egyenlő adatbiztonság! Személyes adat már a DNS is, sok más mellett, és ezek gyűjtését, megőrzését speciális szabályokkal védik.

A mai előadás az adatvédelemről fog szólni, nem pedig az adatbiztonságról. 

Van még egy fogalom, amit sokan kevernek: ki az adatkezelő és ki az az adatfeldolgozó? Az adatkezelő az érintett személytől felhatalmazással bír az adat kezelésére. Mindenki más (aki az adatkezelőtől felhatalmazást kapott a gyűjtött adatok kezelésére), az az adatfeldolgozó.

ecom_2-1.jpg

10:05 - A színpadon: Dr. Ormós Zoltán, OrmosNet, CEO

---> Így kerüld el a büntetéseket (Adatvédelmi irányelvek 2017-ben)

10:00 - Folytatódik az Ecommerce Plage, jövünk vissza a második nappal. Egy kis hangulatfotó:

ecom2_1.jpg

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.