Az első benyomás mindent eldönt

2015/02/04. - írta: KK Viki

Ideje tudomásul vennünk azt, hogy a Twitter-generáció felnőtt és már vásárlóképes – annak, aki viral tartalmat akar gyártani, másodpercek alatt kell megnyerni a felhasználót, mert több esélye nem lesz.

timeflies_1.jpgAz irodalomban vagy a filmművészetben nagy hagyománya van annak, hogy a legnagyobb csavart mindig a végére tartogatjuk. Ha egy kétórás film végén a moziban olyat mutatunk a nézőnek, ami az egész művet átértékeli, és ezt másoknak is elmeséli majd, valószínűleg sikerült egy jó filmet készítenünk. Ha azonban egy legfeljebb pár perces, marketingcélokra készített videónak a végére tartogatjuk a legnagyobb húzást, könnyen pórul járhatunk.

Ha egy több perces reklámvideót készítünk, talán elegendő az elején egyetlen figyelemfelkeltő motívumot beilleszteni – ha megfelelő tartalmi elemeket alkalmazunk, célközönségünk nagy része így is velünk marad majd addig, amíg a videó el nem éri a konklúziót. Ha azonban reklámot készítünk, ráadásul azt a YouTube-on akarjuk pre-roll formában népszerűsíteni, akkor már az első másodpercekben mutatnunk kell valamit.

Felejtse el, mit akart nézni eredetileg

Ez üres bölcsességnek hangozhat, azonban már egy 2010-es felmérés szerint is a felhasználók ötöde kattintott el egy videóról mindössze 10 másodperc után, ha nem találta azt eléggé érdekesnek, s ez a szám egy perc után 44 százalék fölé kúszott. Az arányok az eltelt időben nem javultak – ha mutatni akarsz valamit, kétségtelenül az első másodpercekben kell ezt megtenned. Más felmérések szerint ma már egyes videóknál 94 százalék is lehet azok aránya, akik átugorják a reklámokat, s a felhasználók legalább fele rendszeresen így tesz.

A YouTube pre-roll mára megszokottá vált, a felhasználók gyakorlatilag rutinszerűen kattintatnak rá a kötelező másodpercek letelte után a skippelésre – ha azt akarod, hogy ne így tegyenek, már öt másodperc alatt valami teljességgel szokatlant, figyelemfelkeltőt vagy akár sokkolót kell mutatnod. Nem kell mást elérned, csak azt, hogy a felhasználó egyszerűen elfelejtse, milyen videót is akart megnézni, mert helyette a tiédet érdekesebbnek találja.

 

 

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása