A 2014-es adatok szerint aki fizetett közösségi kampányt akar indítani, a legjobban teszi, ha a YouTube-ra irányítja figyelmét. Nem csak itt lehet ugyanis a leghatékonyabban új termékeket bemutatni, de a vásárlást elősegítő döntéseket is itt lehet leginkább elősegíteni.
A VentureBeat például tavaly szeptemberben 500 millió kattintást és 15 millió konverziót elemzett ki, hogy megtudja, melyek a legsikeresebb közösségi oldalak marketinges téren. A konverziót a Convertro technológiája segítségével követték.
A Convertro vezérigazgatója szerint nem csak az segíti a videómegosztót, hogy mivel a Google-birodalom része, a keresési találatokban mindig az első helyen szerepelnek releváns tatalmai. Az oldal maga is tartalmakban gazdag, könnyen használható és rengeteg hasznos információt találhatnak rajta a felhasználók. A vállalat vezetője maga is a YouTube segítségével vásárolt – kávégépet akart venni, s mivel nem tudott három típus közül maga választan, videókat tekintett meg arról, hogyan használják mások a gépeket, és melyik felel meg legjobban az elképzelésének.
A termék megismertetésének három fázisa
Az online vásárlás a felmérés szerint három fázisból áll. Az első fázisban a felhasználónak be kell mutatni a terméket – ezt sokszor a leghatékonyabban egy víruskampány segítségével tehetjük meg. A második fázisban a vásárlókat célzott reklámok erősítik meg, amelyek visszavezetik őket ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz, mellyel korábban már találkoztak. A harmadik fázisban a vásárló már maga keres rá a termékre, amellyel az első és második fázisban találkozott, s ekkor már készen áll a vásárlásra. A kutatások szerint a YouTube az első és a harmadik fázisban is messze a legtöbb hasznot hajtja a reklámozók számára.
Nem olyan meglepő, de a számok azt mutatják, hogy a termékbemutatás a Twitteren működik a legpocsékabbul. Az oldal a YouTube által hozott eredményeknek alig kilencedét produkálta az Aol Platforms adatai szerint. Más kérdés, hogy ha fizetünk a tweetek szponzorálásáért, akkor azok harmincszor akkora eséllyel vezetnek majd direkt vásárláshoz, s ötször olyan hatékonyan ismertetnek meg egy felhasználót egy új termékkel.
Ha tehát egy új termékkel akarunk sikereket elérni, legjobban tesszük, ha egy kreatív YouTube kampányba fektetjük a marketinges büdzsét, s megpróbáljuk viral tartalommá tenni videóinkat – ez biztosíthatja a legnagyobb konverziót és megtérülést.
Forrás: http://www.searchenginejournal.com/youtube-converts-customers-social-networks-study/115314/
nagytv2141 · tvtenor.blog.hu 2015.03.16. 10:28:29