Élő közvetítés az Ecommerce Plage-ról!

2017/08/24. - írta: Csák Viktor KK

"- És most kapcsolunk Siófokra, ahol élőben jelentkezik Csák Viktor, Kreatív Kontroll. Szia, Viktor, mi újság az előadóteremben?"

Hölgyeim és Uraim, hát eljött ez a pillanat is, ezennel ugyanis kezdetét veszi az első Ecommerce Plage, vagyis a Haladó e-kereskedők konferenciája. A konferanszié már izgatott, a hallgatóság felkészült, a laptop billentyűi izzanak.

Let's get it started!

Közvetít: Csák Viktor

viktor.png

***

15:07 - Az Attention CRM Consulting Kft. előadása véget ért. Szünet következik, én pedig elköszönök egy időre tőletek.

15:06 - Példa #4: Wizz Tours

Cél: closing, cross-sell

Csatornák: e-mail

Kampányok: vásárlásösztönzés, kosárelhagyás, cross-sell

Teljesen be vannak kötve a Salesforce marketingfelhőjébe, így a megszerzett infókat később is fel tudják használni. 

15:04 - Példa #3: NNG

Cél: upsell. A fogyasztó nem mindig tudja, hogy az adott kocsiban NNG-szoftver van, így e-mailben célozzák be a felhasználókat, aszerint, hogy melyik márkát használja (egyik kommunikálja az NNG jelenlétét, másik nem). Más üzenet megy annak, aki tud az NNG-ről, és megint más annak, aki nem tud róluk.

Kampányok: elhagyott kosár, szegmensspecifikus ajánlatok

15:00 - Példa #2: T-Mobile

Cél: engagement, cross-sell

Csatornák: mobil, web

Kampányok: célzott bannerek, cross-sell kampányok

A T-Mobile a saját adataik alapján olyan honlapot mutat az ügyfeleknek, amely azokat az infókat tartalmazza, ami releváns az ügyfélnek. "Józsi 36 éves, szingli, két kutyája és egy macskája van. Anyukájával sokat beszél telefonon. Ajánljunk neki családi csomagot, ahol ingyen beszélgethet a vidéken élő mamával. És okostévét, mert folyton cicás videókat néz a YouTube-on."

14:55 - Példa #1: Scotch & Soda

Ruházati termékeket forgalmazó cég, nem foglalkoznak alkohollal ("Amúgy sem jó keverni", hallom jobbról). A CRM-et leadszerzésre és nurturingre használják. Csatornák: social, e-mail.

Kampányok: lookalike vásárlások alapján, inaktív ügyfelek felélesztése (de nem úgy, mint A Múmiában).

14:50 - Polacsek úr veszi át a mikrofont, aki néhány projektről fog beszélni. 

A cím: "A CRM mint az új értékesítőd" - De vajon miben lehet segítségére egy e-commerce cégnek a CRM?

Kezdjük azzal, hogy mi a CRM?
- ügyfélszolgálat
- értékesítéstámogatás
- marketingautomatizáció

Milyen feladatok automatizálhatók?
- leadszerzés
- nurturing
- closing
- cross-sell, upsell

14:46 - Harmadjára kerül ki a Gartner Magic Quadrantja.

A Magic Quadrant sok más mellett a digital marketing hubokat hasonlítja össze. Az Adobe az ász, de ott van mögötte a Salesforce és az Oracle. Erről az ábráról van szó:

Képtalálat a következőre: „gartner magic quadrant 2017 adobe salesforce”

Valaki mellettem azt mondja, hogy a Gartner a biztonságpolitikában is ott van, a cég összehasonlításokat végzett a high-tech kémkedésekkel kapcsolatban.

14:45 - Insta-feeling, saccperkábé ebédidőben:

 

� #ecomplage #mertjoamarketingunk #ecommerceplage

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

14:42 - Az ecommerce pályán izgalmas a CRM...

ecom12.jpg

14:40 - Hogyan tudja támogatni a CRM a "márketinget"?

F. Csaba bevonul a zenére (Polacsek Zsolt nevű kollégájával, ő valószínűleg a meglepetésvendég). Furcsa érzés... Tudom már, ez a zenés bevonulás olyan, mint a Balázs show-ban egy antré. :)

14:36 - Vége az előadásnak. Felkészül: F. Csaba, Attention CRM Consulting Kft, CEO [Frissítés: 2021. május 3.: Csaba kérte nevének eltávolítását a cikkből.]

---> A CRM mint az új értékesítőd (CRM-esettanulmányok)

14:35 - NEM ÁRT AZ ÓVATOSSÁG!

Avagy azért van meleg, mert sokat ciripelnek a tücskök? Egy vicces statisztika: a válások száma és a margarinfogyasztás görbéje ugyanolyat utat járt be Maine államban 2000 és 2009 között. Van kapcsolat a két dolog között? Valószínűleg nem.

Hasonló: kutatás-fejlesztésre szánt pénzek alakulása ugyanolyan mértékben nőtt, mint a fulladás öngyilkosságot elkövetők száma. Élek a gyanúperrel, hogy nincs szoros kapcsolat a két tendencia között.

- Anyjuk, látod? Már megint löki a pénzt a kormány a K+F-re!
- ... Grgrgrgr...
- Anyjuk!
...

14:33 - Az adattudós: biológus, informatikus, statisztikus, kommunikátor. (Csak ennyi?)

Van olyan munkahely, ahol a Chief Data Scientist egy csillagász. (Vajon adatból több van már, mint csillagból?)

14:32 - Az adatbányász (a data scientist) szexi foglalkozás. :)

De azért előjön a tanárember az előadóból, és kijavítva magát: ez egy kurrens szakma.

14:30 - Big datáról amúgy itt olvashatsz többet.

A profilozásról: van olyan cég, amely 1 milliárd emberről rendelkezik olyan vásárlói profillal, amely legalább átlagosan 50 jellemzőből áll.

A LÉNYEG: ne tapasztalat vagy intuíció alapján dönts. Hanem adatok alapján. Szigorúan adatok alapján. 

A legutóbbi amerikai választási kampányt hozza fel példának Dr. Bőgel György: elképesztő adatbányászás volt, és sokféle adatot szereztek sokféle technikával a kampány szereplői.

14:26 - Hogyan modellezünk és hasznosítunk?

Modellépítés: meglévő adatokból építünk modellt, majd a friss adatokat betápláljuk a modellbe, és megnézzük, hogy a modellből milyen eljárások jönnek ki nekünk.

A legtöbb rendszer mintázatot, szabályosságokat keres. Összefüggéseket. Pl. tolvajt a metrón. Hogyan vesszük észre még azelőtt a tolvajt, hogy zsebtolvajkodna? Vannak olyan viselkedéstípusok, amelyek jellemzők az ilyen alakokra, és ha ezt egy rendszer észreveszi, akkor figyelmeztethet minket?

Amikor leadeket rangsorolunk, akkor ugyanilyen mintázatokat keresünk. 

14:20 - Deep learn, erre kell rákeresni (ezt a feladatot kapjuk). 

Persze ennél vannak egyszerűbb eljárások is, pl. az adatbányászat (osztályozás, regresszió, hasonlóság-meghatározás, klaszterezés, csoportosítás együttes megjelenés alapján, profilozás, kapcsolat előrejelzés, adatredukció, oksági modellezés).

14:10 - Problémából pedig sokféle van (problémája van a rendőrnek, az orvosnak, az adószedőnek, a farmernek, a fröccsöntőnek...)

Milyen problémája van egy házasságközvetítőnek? Ki lesz a jó pár a női ügyfélnek?

Tehát kell egy jó probléma, például: elmegy egy potenciális ügyfél a boltod előtt; megáll, nézelődik. Érdemes-e ennek a potenciális ügyfélnek üzenetet küldeni? Hogy asszongya: 30 százalék kedvezményt kapsz arra a szemüvegre, amit nézegettél.

Vagy áll egy hölgy a próbafülkében, előtte kijelzőként is funkcionáló tükör. Milyen kommunikációt kell a hölggyel folytatni, hogy ő többet és többet vásároljon? Hogyan ismerhetem meg őt? Ha felismerem, mit mondok neki? MI jelenik meg a kijelzőn? Megjelenik egy Facebookhoz hasonló felület, ahol ajánlunk neki dolgokat, és megmutatjuk, hogy a termékeket miképp használhatja fel?

14:05 - Dr. Bőgel György a színpadon. Egy tücsökről beszél. Üdítő élmény a cégvezetők után.

"Egy tücsök mindig jól jön...", avagy Dolbear's Law, ahogy a felirat mutatja (a tücsök adatosítása: hányszor ciripel a tücsök?)

Semmi sem történik véletlenül, a világ pedig tele van érdekes összefüggésekkel.

ecom11.jpg

14:00 - Az 5 perc már kétszer letelt, de még mindig alacsony a létszám. Ebéd utáni kajakóma van, miközben a konferanszié egy rakat szolgálati közleményt osztana meg a jónéppel. 

Az mindenesetre kiderült, hogy a két napról készült videófelvételeket meg lehet majd vásárolni (20.000 forintért), az erre vonatkozó igényt a Kreatív Kontrollnak kell jelezni (info@kreativkontroll.hu). A videó szakmai információt tartalmaz, nem az első emeleti medencét vesszük fel annak szereplőivel.

13:50 - ACHTUNG! ACHTUNG! Lassan véget ér az ebédszünet. Baba kis svédasztalos ellátás volt, és már felkészül a következő előadó: Dr. Bőgel György, CEU, Professor of Management

Hogy miről fog beszélni?

---> Így használd eladásnövelésre a Big Datát az e-kereskedelemben (esettanulmányok)

13:02 - Vége az elődásnak. Ebédszünet.

13:00 - Nemcsak a tiniké a világ. Az idősebbek is elérhetők a YouTube segítségével. Mit idősebbek? 20-29 évesek.

A fiatalok körében a YouTube-sztárok amúgy népszerűbbek, mint a tévés személyiségek. Dancsó rengeteg embert ér el (Videómánia), ő például a Cinema City-nek csinált szponzorált tartalmat a 4DX-ről. Sokat nevettünk, hahotáztunk a kész anyag láttán, egyre jobb a hangulat, egyre inkább lazulunk.

12:56 - Áttérünk a YouTube-influencerekre. Az influencerek annyiba kerülnek, mint a preroll kampányok. Csakhogy az influencerek esetében jobban befolyásolható a célközönség, tehát eredményesebb lehet a hirdetés. 

Példák:

1) Biztosítás.hu. Utasbiztosítás. Viszkok Fruzsi csinált ehhez egy 8 perces videót, tippekkel. 

Megkerestük nektek az anyagot:

 

Egy kis plusz info ehhez:

ecom10.jpg

A legtöbb influencer amúgy felvállalja, hogy szponzorált tartalmakkal dolgozik. Nem szégyen ez.

2) Telenor. 5 influencerrel futott kampány. V. Fruzsi ismét a csapatban. 

#mostvagyok segítségével kereshettek rá a kampányra, a célcsoport a fiatalok voltak. Voilá:

 

 Ebben az esetben app-letöltés volt a konverzió. 15 ezer össze is jött. 

3) Offline példa: Palmolive. Kódfeltöltős nyereményjáték, amit beauty vloggerek népszerűsítettek. V. Fruzsi nagyon jól fut, ebben is benne volt. 

12:45 - Tartalommarketing 3 részre osztva:
- saját (amit te írsz)
- fizetett (amikor a Femina újságírója megírja helyetted)
- a megnyert (earned), tehát a virális anyagok

Az első esettanulmány: egy edukációra alapuló cikksorozat a Mediwelnek. A kampány egy webshopot hirdet. A Mediwel egy új gépet szeretett volna megismertetni az olvasókkal: volt blogszponzoráció (3 cikkre 12100 kattintás érkezett) és branded content (3000 megtekintés garantált, jelen esetben 10 ezer olvasó lett végül), erősen átlinkelve a hirdető termékére. A Nők Lapja (NL Café) újságírója csinálta a cikkeket.

Második esettanulmány: arcfiatalító kezelés (Infini). Az ügyfél amúgy konkurense volt annak a cégnek, ahol régebben dolgoztam. Kicsi a világ. NL Cafén jelent meg a cikk, amiben a linkek átvisznek a landingre. 10%-os volt az átkattintási arány.

12:40 - A CM portfoliójában megtalálható Dancsó Péter vagy a Pamkutya. Akkor a Despacito-paródiát Bukodi-Staller Bernadettnek is megköszönhetjük? :)

A CM a legkisebb KKV-knak is kínál csomagokat, tehát mindenkinek szól ez az előadás.

ecom9.jpg

12:35 - Következik: Bukodi-Staller Bernadett, CM Sales, digitális hirdetési tanácsadás-vezető.

Előadásának címe:

---> Hogyan hozhat egy Youtube sztár neked is bevételt? – Tartalommarketing esettanulmányok

... avagy hogyan tudod elcsípni az influencereket?

12:30 - Nebojsa összefoglal: rendkívül fontos az ismertség növelése, valamint a SEO és az SMA.

Kérdés: AdWords nélkül van élet?
Nebojsa: Az AdWords jelenleg nagyon fontos csatorna, de ha lehet, ne függjön senki az AdWords-től. Jelen kell lenni, mert gyorsan és hatékonyan hozhatók be a vásárlók, de kellenek az alternatívák. Képzeld el, hogy mi történik akkor, ha az AdWords-re már nem számíthatsz. Így gondolkodj, és építkezz máshol is.

Tipp: növekszik a hangvezérelt keresés. 65-70 százaléka a kereséseknek mobilon történik, nem desktopon. 

NEBOJSA KIMONDTA: nagyon fontos az egyedi tartalom!

12:25 - Hirdess a Facebookon, és nézd, hogy mik a reakciók a közösségi platformon.

Hogy milyen tartalmakat osszunk meg a rajongóinkkal? 
- saját cikk vagy blogbejegyzés
- saját ajánlat vagy csali landing
- saját termék vagy szolgáltatás
- más website-ok hasznos tartalmai
- közösségi portálok hasznos tartalmai
- videók, képek, prezentációk, toook

 Képtalálat a következőre: „personalized email funny”

12:20 - d) E-mail marketing, leginkább viselkedésalapú e-mail marketing. Ritka az olyan hírlevélkiküldés, amikor mindenkinek ugyanaz az üzenet megy ki. Nincs szőnyegbombázás.

A perszonalizált e-mailekről amúgy ITT ÍRTUNK.

E-mail cím megadása nélkül is tudsz lőni bizonyos viselkedések alapján (retargeting pl.).

Konverziót ezekkel növelhetsz:

- erősíts a reklámszövegíráson

- komolyabb szoftvert kell használni (ami képes automatizáltan kiküldeni az üzeneteket)

- folyamatosan tesztelni kell

- landing oldalakra kell irányítani a felhasználókat

e) Affiliate. Ide tartoznak a performance-alapú online kampányok.

Hogyan erősíthetsz ezen a téren? Megfelelő szoftver kell a megfelelő ember által használva; plusz ügyes médiaügynökség.

Most nézem, hogy a közvetítést nézők 125-nél is többen vannak. Én örülök a legjobban annak, hogy nincs jobb dolgotok!

Kérek egy hurrát! Most! :)

12:15 - a) Direkt csatorna. Mit tudsz csinálni, hogy a konverziók erősödjenek ebben az esetben? Építeni kell a márkanevet; jó domain név kell, hiszen ekkor keresnek fel téged azonnal, közvetlenül, és nem más csatornákon vagy platformokon keresztül.

b) Organikus: minden, ami a keresőből érkezik. Mit tehetsz, hogy itt jobb legyél? 101%-os SEO-t (leginkább long tail kulcsszavakkal), újra kell tervezni a linképítést, valamint erősíteni kell az "igazi" SEO CR/bevételeket.

c) PPC. Mit kell csinálni, hogy a konverziók erősödjenek? Olyan ügynökség kell, aki érti a munkáját. Erősíteni kell a reklámszövegírást, valamint oda kell figyelni a landing oldalak optimalizálására, és folyamatosan A/B-tesztelni kell azokat.

12:10 - Fontos a tartalommarketing (az inbound marketing részeként). A Body.builder.hu-t hozza fel példának, és azt, hogy milyen jó eredményeket értek el Verával a Vateránál.

Ő itt Vera:

 

12:07 - Milyen technikákkal tudsz még több bevételt szerezni és még nagyobb konverziót generálni? Ezeket a technikákat Nebojsa 5-6 év alatt gyűjtötte össze, és a saját szemével láthatta, hogy azok működnek. KKV-s példák jönnek, úgyhogy készüljetek!

Rögtön egy alapvetés: a webshopnak más a marketingje, mint egy webszájtnak.

Még mini webshop esetében is fontos a márkanév ismertség építése és a PR. Utóbbi esetben ne újságírót keress, hanem PR-szakembert, aki tudja, hogy mi fogja érdekelni a médiát, és amikor megismeri a szolgáltatásodat, akkor arra generál tartalmakat/ötleteket.

12:05 - Nebojsa in da house...

Direkt figyeltem, ahogy percekkel az előadás előtt sétálgatott le-fel komótosan. Köztünk jár, és sokan még csak nem is tudják, hogy ő az. 

ecom8a.jpg

 

12:00 - Lassan véget ér a szünet, és jön a következő előadás. Damjanovich Nebojsa, a Senpai CEO-ja veszi kezébe a mikrofont. Eőadásának címe:

---> Így hozz ki többet a webshopodból (online marketingkommunikációs eszközök)

A távolban már harangoznak, a konferanszié pedig behívja a nagyérdeműt. 

11:36 - Sztoj. Dr. Gődény György jön még pár szóra. A gyógyszerész úr amúgy így néz ki:

Képtalálat a következőre: „Dr. Gődény György”

Kmeény!

Felhívja a figyelmet a fogyadékfogyasztás fontosságára. Elmondja, hogy ne igyunk túl sokat a vízből.

És persze kérdések is vannak: Mentes vagy szénsavas vizet igyunk? Ízlés dolga. Testmozgás előtt inkább mentest. Nem fogunk büfögni. 

Mi a helyzet az alkohollal? És nyáron a sörrel? Mértékletes fogyasztás esetén segíti a kreatív feladatmegoldást. 1 korsó sör. Ez tény, ezzel nem érdemes vitatkozni! :)

Viszont a sör koncentrációs problémákat is okozhat. Feladat dönti el, hogy igyunk vagy ne. Az avagy alkalom szüli az alkoholistát.

Szünet....

11:35 - Susán Péter befejezte. Jöhet a szünet. Kávé. Kell.

Előtte még: 2 előadás ment eddig le, elképesztően sűrű volt mind a kettő, és ahogy valaki mondta mellettem, szükség volt rá, hogy ilyen átfogó képet kapjanak a webáruház-tulajdonosok a modern technológiákról. A lehetőségekről; arról, hogy merre terjeszkedhetnek, és hogy miben gondolkodhatnak.

11:32 - Milyen e-commerce szereplők vannak az AWS-en? Nagyon sok, pl. a Netflix is itt kezdte.

11:30 - 99,999999% durability. Legalább 99,95% SLA minden egyéb szolgáltatásra.

Hmmm! 

Ez viszont nagyon jó kérdés: Miért fontos a modern technológiák használata? Azért, mert fel kell készülni a jövőre, és biztosítani kell a progresszív trendkövetés alapjait. Enélkül lehetetlen a big data analizálása (felhasználása) és az adat-átjárhatóság. Plusz ott van még az IoT és az adaptív keresőrendszerek. 

Az Eldacon amúgy támogatja az agilis szemléletmódot.

Az AWS nemzetközi viszonylatban vezető üzemeltetési platform. Ide az AionHIll is felrakhat egy kész Magento-rendszert. Egy klikkeléssel egy AionHill által üzemeltetett Magento-rendszer könnyedén felfuttathatja magát.

Zoli így kezdte a napot (avagy, íme a nagy Gatsby): 

�#ecomplage #mertjoamarketingunk #ecommerceplage

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

 

 11:20 - Az Eldaconnak fontos a magas rendelkezésre állás. Azért szeretik az AWS-t, mert lehetőség van redundáns rendszer építésére. 

Egy kis Insta-feeling: 

�#ecomplage #mertjoamarketingunk #ecommerceplage

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

11:15 - Kínai piac nem olyan könnyű... Megértük ezt is, ki meri valaki mondani végre! :)

Az AWS amúgy dinamikusan terjeszkedik, és globális az infrastruktúra. 

Elmegyünk reklámra!

EZT NE HAGYD KI: legyél te is a Marketingszöveg.com előfizetője. Minden héten gyakorlatias tudást kapsz, kényelmesen és folyamatosan. Az előfizetői Facebook-csoportban pedig minden problémádat, kérdésedet megoszthatod, és nemcsak mi fogunk válaszolni, hanem a többi előfizető is. Ez a csoport olyan érték, amihez hasonló nagyon kevés van Magyarországon.

PLUSZ INFO!

A legújabb Kontent +60 oldal lett, olyan cikkekkel, hogy nem tudunk választani az Ecommerce Plage-on: most akkor az izgalmasabbnál izgalmasabb előadásokat hallgassuk, vagy a magazint olvasgassuk a medencben.

Spiolerveszély: én nem a medencében ülök.

11:10 - Mit nyerünk a cloud technológiával?

LEHETŐSÉGET.  Pl. skálázható az egész, és on-demand payment van. Annyit fizetsz, amennyit használsz. De neeeem, a magyar ügyfelek fix összegeket akarnak. Miért van ez? Ki tudja, biztos a furmányos magyar lélek miatt...

Előny még, hogy kulcsrakész, auditált infrakstrutúrát kapsz a felhő segítségével.  Emellett elérheted a legmodernebb technológiákat. 

11:03 - Macklemore-számra bevonul Susán Péter. Előadása: 

----> Gyakorlatban: „E-commerce alkalmazások Amazon Web Services alapokon”

Őszinte leszek, ez azért nekem is új.  Bár AWS-ről természetesen írtunk, én is írtam már, de hát miről nem. Most komolyan? MIRŐL NEM?

ecom7.jpg

 

11:01 - Kusztomizálható. Elhangzott az előadásban. Ilyenkor eszembe jut, hogy mit szólna ehhez az a kommentelő, aki felrótta nekünk, hogy a "storytelling" szavat használtuk egy cikkben. :)

 

KÖSZÖNJÜK ÁGÓ ZOLTÁNNAK!

Felkészül: Susán Péter az Eldacon Kft. technológiai vezetője

11:00 - Ágó Zoltán befejezte. Megtapsolják. Nincs kérdés. Ja, de, egy van. 

- Sokat lehet hallani, hogy a Magento ingyenes változata tele van buggal. Igaz-e? 

A Magento azoknak szól, akik nem a kereskedelmi és üzleti modellt igazítják az eszközhöz, hanem ahol az eszközt igazítják, hajlítják az üzleti modell köré. Ez sok fejlesztést igényel. Vannak olyan vállalkozások, ahol ezt nem tehetik meg, mármnt hogy igazodjanak az eszközhöz.

A Magento enterprise-megoldás.

Aki először vág bele webáruház üzemeltetésébe, annak Ágó nem is ajánlja feltétlenül a Magentót.

+ Cinkes kérdés is érkezik: egy webáruház-tulajdonos felrótta, hogy nem válaszoltak neki. :) 

MEKKORA!!!!!

10:55 - Égető kérdések:

"Mennyit szánjak a webáruházra?" Nem lehet pontosan megmondani.

"Miért kell üzemeltetni egy szoftvert?" Miért ne kellene...?

"Miért romlik el egy szoftver, ha hozzányúlnak?" Mert komplex, vagy mert a fejlesztő elrontott valamit. És mert használják. Természetes dolog. Tudjátok, entrópia. Az a r***dt entrópia.

És a legérdekesebb: "Mi a külünbség a magyar és az amerikai webáruház-tulajdonos között?"

Az amerikai hálásabb, és jobban elfogadja a válaszokat. Jobban elfogadja, hogy a szoftver elromolhat.

 

10:50 - Ágó Zoltán bemutatja a többi keretrendszert is (WooCommerce, Shopify, PrestaShop)

Ennél viszont fontosabb a módszertanok a kérdése, avagy: Miért törnek el a szoftveres projektek? 

A fejlesztések 28%-a csupán siker. 23% totális kudarc. Majd' 50% problémás (csúsztak a határidők, gondok adódtak). A szoftverfejlesztés az egyik legkomplexebb dolog ma a világon.

Módszertan #1: Vízesés. Ez a tervezés-központú fejlesztés. Kiszámítható, átlátható. Ágó Zoltán szerint ez a módszer nem szolgálja ki jól a szoftverfejlesztést. Még viccet is hozott példaként. De elfelejtettem.

Módszertan #2: Agilis. Érték-központú fejlesztés. Olyan, mint M.C. Escher Waterfall című képe. Elegáns, így kell a művészetet becsempészni egy ilyen előadásba.

10:45 - Néhány éve megjelentek a chatbotok is a webáruházakban, hogy csökkentsék a lepattanást (azt a fránya kosárelhagyást). Mindig megválaszolni ugyanazt a kérdést ugyanis nem valami izgi dolog, ezt ráadásul robotok is meg tudják oldani.

Hogy milyen technológiák (keretrendszerek) üzemeltetik a webáruházakat? Íme egy ábra erről:

ecom6.jpg

A Magento keretrendszernél elérhető a reszponzív dizájn. 350 ezernél is több oldal használja, a bővítmények száma +15 ezer, és akkor ne feledjük:

- a CE (Community Edition) ingyenes

- a felhasználók több ezer téma közül választhatnak

- plusz még ott van az ERP integrálhatóság

10:40 - Aki ma kereskedő, az arra számíthat, hogy 3 év múlva a kereskedés egyötöde már az online térben fog realizálódni. A mostani trendek szerint; lehet, hogy a helyzet a valóságban ennél is durvább lesz Növekszik a mobilos arány is, a látogatók eszközök szerinti megoszlása: 42% kezd vásárlást mobilon, 41% asztalin.

A rendelés leadása esetén már más a helyzet: a mobilosok fele a véglegesítéskor átmegy az asztali gépre. A reszponzív dizájn már nem elég.

WOW! Előkerült közben a Dollar Shave Club. Erről mi is írtunk itt. Előfizetéses modellel dolgoznak, rendkívül jó eredményekkel. Hasonló a Pixibox működése is.

10:35 - Mennyi pénz van az e-kereskedelemben?

Nos, kapaszkodjatok meg, nem akarom, hogy megsérüljetek: 2,352 billió dollár. Amerikai dollár, nem a valami más játékbélyegszerű valuta. Globálisan ennyi pénz mozog ebben a bizniszben. 

2015-ben 1,548 billió dollár volt, 2020-ban több mnt 4 billió lesz.

És hogy hány e-kereskedelmi oldal van? 12-24 millió. Ebből 1 millió bonyolít 1000 dollárnál nagyobb éves forgalmat.

A Top 1 millió e-kereskedő átlagban 2,4 millió USD éves árbevételt generál. 

Jó, de ott az Amazon, ami 107 milliárddal veszi ki a részét ebből a tortából. A JD.com "csak" 28 milliárdot, a Macy's 27 milliárdot, az Alibaba 24 milliárdot, a Wallmart 13 milliárdot, az Apple 12 milliárdot, az Ebay 9 milliárdot szakít. Szóval az első 10-be nehéz bekerülni. Az első egymillióba már nem annyira, ott több magyar is ott van.

10:30 - Ágó Zoltán bemutatja az AionHillt. 2009 óta foglalkoznak Magento-fejlesztéssel, elengedve a saját fejlesztéseket, és ma már tudják, hogy jól döntöttek. Foglalkoznak oldalsebesség-optimalizálással, kódaudittal, VPS-hosztinggal, a support 24/7, és felsorolni is nehéz, hogy milyen széles körű szolgáltatási csomagot ajánlanak az ügyfeleiknek.

A Magento kapcsán kiderül, hogy ez a keretrendszer működteti a webáruházat. Az AionHill automatizált tesztrendszert használ annak érdekében, hogy a kód hibamentes legyen, és hogy a működésbe ne csússzon hiba.

Hosztinggal 2009-től kezdve foglalkoznak. A hosztingüzletág egyik legérdekesebb része az AWS-hoszting; kevés az olyan cég, amely nemcsak fejleszt, de a hosztingot is biztosítja. 

A technológia: konténertechnológia. Ez jelenleg a legmodernebb virtualizációs technológia. Minden Magento-projekt a saját konténerében van.

Referenciák? Wallmart, Bauhaus, FEMA, Rossmann, Dockyard... és a Ferencvárosi Torna Club. Yeah, foci. :)

10:22 - Impozáns az AionHill referenciája és szakmai munkája.

ecom4.jpg

ecom5.jpg

10:20 - A nyugat itt van!?

ecom3.jpg 

10:15 - A két Zoli

ecom2a.jpg

Örülnek, hogy itt vagyunk. Mi is örülünk, hogy itt vagyunk. Mindenki örül. Jó hely ez a Siófok.

10:10 - A terem tele, Ágó úr perceken belül kezd.

Gulyás Attila konferanszié köszönti a hallgatóságot, és elmondja a legfontosabb tudnivalókat. Megtudjuk, hogy olyan információkat fogunk kapni, amelyeket át tudunk ültetni a gyakorlatba. Ez szigorú követelmény volt az előadókkal szemben: nincs bullshit, csak gyakorlatias tudás. 

Attila nem is szaporítja a szót, átadja a mikrofont Sipos Zoltánnak és Ágó Zoltánnak.

Tapzs...

10:08 - Valami történik

ecom1.jpg

10:04 - Nos, most szóltak, hogy 5 perc múlva kezdünk. Hogy mivel?

Az első elődás: A nyugat itt van: e-kereskedelmi keretrendszerek & fejlesztési módszertanok

Előadja: Ágó Zoltán, AionHill, CEO

10:02 - A résztvevőket egyelőre jobban érdekli a pezsgő, mint a konferencia. Jól van ez így, jól van ez így. A szervezők egy kis welcome drink felszolgálásával lepik meg a vendégeket, akik örömmel állnak a Balaton előtt, a füves területen, és megy a Colgate-mosoly vadul. 

Amúgy ide képzelj el minket:

 

Ez egy konferenciahelyszín. #mertjoamarketingunk #marketing #ecommerceplage #ecomplage

Marketingszöveg.com (@marketingszovegcom) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása