Az év első három hónapjában 119 millió dollár bevételt generált a LinkedIn a reklámok értékesítéséből, ami 38 százalékkal jobb a tavalyi első negyedévüknél. A bevétel több mint harmadát már a tartalommarketing adja.
A hagyományos display reklámozás 2014-ben igen erős volt, az elemzők szerint azonban – ideértve a LinkedIn pénzügyi vezetőjét, Steve Sordellót is – gyengülés várható. A kihelyezett reklámok főleg Európában gyengélkednek, ami az automatizált reklámozás felé mozdítja a piacot.
Változás tapasztalható abban is, hogy a hagyományos on-site reklámok kevesebb, mint 50 százalékát adták a cég bevételeinek, és Sordello szerint a jövőben sem várható, hogy megváltozna a trend. Hatalmasat erősödött ugyanakkor a LinkedIn tartalommarketinges terméke, a Sponsored Updates – a szponzorált tartalmak már a reklámbevételek 40 százalékát adják, ami duplája a tavalyi aránynak.
A digitális reklámokból származó bevételek számos médiacégnél csökkentek az elmúlt években, ahogyan a reklámozók az automatizálás felé fordultak. Erre a kiadók azzal reagáltak, hogy tartalommarketinges termékeket kezdtek előállítani: natív reklámokat, a hagyományos médiatartalmakhoz hasonló szövegeket és videókat.
A reklámok a LinkedIn bevételeinek 19 százalékát adták 2015 első negyedévében, ami az előző évhez képest egyszázalékos növekedést jelent. Az állásajánlatokkal, munkakereséssel foglalkozó szolgáltatásuk adta a teljes bevétel 60 százalékát. A cég mindösszesen 638 millió dollárt keresett az első negyedévben – 35 százalékkal többet, mint tavaly. Nettó bevételük 73 millió dollárra rúg.
Forrás: adage.com
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.