Tanulj marketingül! – 10 film PR-ról és marketingről, amit mindenképpen látnod kell

2014/09/25. - írta: Marketing Tamy

Senki számára nem ismeretlen a hollywoodi smink, ami megszépíti, leegyszerűsíti a mindennapi életet. A vásznon látott, kozmetikázott életek és jelenetek között azonban igazi kincsekre is bukkanhatunk. Következzen az a 10 film, amit a PR-osoknak, marketingeseknek feltétlenül látniuk kell!

10. A jelölt (1972)

A film a szenátusi választási kampányról szól, így mutatva be az amerikai választási rendszer, a politika és a politikai marketing működését, lerántva a fátylat a politikusok mindennapjairól.

9. Amikor a farok csóválja… (1997)

Néhány hónappal az újraválasztása előtt botrányos helyzetben kapják rajta az Egyesült Államok elnökét. Az elnök úgy dönt, konfliktust kreál, amivel elterelheti a sajtó figyelmét a botrányról. Egyik tanácsadója segítségével létrehoznak egy páratlan ködösítést: az elnök a televíziós kamerák előtt hősiesen véget vet egy Albán háborúnak.

8. Köszönjük, hogy rágyújtott! (2005)

Nick Naylor lobbista és a nagy dohányipari cégek képviselője, akinek életcélja, hogy megvédje a dohányosokat. Ennek keretében hadjáratot indít a dohányzást ellenzők ellen – a PR-offenzívát számos TV-műsor és több hollywoodi ügynök is támogatja.

7. Eladó a családom (2009)

A tökéletes marketing iskolapéldája a filmben főszereplő család, akik új otthonukba költözve hamarosan a környék imádott és irigyelt családmodelljévé válnak. Az egész pedig nem más, mint egy kiváló marketingstratégia, melynek célja a luxuscikkek népszerűsítése a környéken.

6. 99 frank (2007)

Octave egy neves és előkelő párizsi ügynökség kreatívja. Miután belefárad abba, hogy ügyfeleket győzködjön és középszerű marketingesekkel vitassa meg az ötleteit nap mint nap, úgy dönt, kirúgatja magát és felveszi a zsíros nyugdíját.

5. A hatalom árnyékában (2011)

A Demokrata párt jelöltjének szolgálatába áll egy fiatal idealista kreatív. Kommunikációs igazgatóként azonban szembesülnie kell azzal, hogy a kampány milyen kétségbeesett és mocskos lépésekre kényszeríti a politikusokat a siker érdekében.

4. Smoking room (2002)

A spanyol filmnek magyar szinkronos verziója nem készült, de melegen ajánljuk megtekintésre. A sztoriban egy amerikai cég spanyol leányvállalata arra kényszerül, hogy dolgozóinak megtiltsa a beltéri dohányzást. Ennek hatására az egyik dohányos alkalmazott, Ramirez aláírásgyűjtést szervez egy dohányzó szoba kialakítása érdekében.

3. A királynő (2006)

A film a Diana hercegnő halálát követő időszakot mutatja be politikai szempontból. Elsősorban az Erzsébet királynő és Tony Blair közötti beszélgetésekre fókuszál a nép nemzeti gyász iránti igényéről és a királyi család hallgatásáról.

2. Frost/Nixon (2008)

A szóvivők képzése elengedhetetlen – és ez a film ezt mindennél jobban igazolja. A film a David Frost elhunyt újságíró által Nixon elnökkel készített interjút mutatja be.

1. Ismerős játékok (2002)

Al Pacino játssza a főszerepet ebben a filmben, ahol a főszerepben PR szakértőként felel a hírességek imidzséért, mígnem sötét ügyletekbe keveredik.

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mollymook 2014.09.26. 14:08:12

Sajnàlom, de nem èrtek egyet a listàval: ezek mind "komoly" filmek, melyekbol nem azonnali a "levaghato tanulsag", vagy eppenseggel tul szajbaragosak.

Ha olyan filmrol van szo, amelyet meg itthoni egyetemen is ajanlottak, sot, kotelezo is volt megnezni, hadd listazzak parat (nemcsak tartalom, hanem mar a tokeletesitett technika szempontjabol is). Es ez most komoly: vegig kellett nezni es beszamolot irni belole...

1. Politikai lobbistaknak kotelezo: Dr. Szoszi 2.

2. Sales-eseknek, gyogyszerteruleten (es nem Jake-bacsi, hanem pont a (noi) konkurencia miatt: Szerelem es mas drogok

3. A valodi "beetetèsrol": A bennfenntes

4. A tokeletes marka es termekelhelyezesre nehany pelda (nem a mondanivalo, hanem mar a technika, elesben): (Will Smith es a Converse az I, robot-ban sajna epp ellenpelda, mert nem sikerult jol, csak kb annyira, mint nalunk a "Familia Kft minden resze)
Szex es New York (kb mind), Halalos fegyver sorozat (sulyos fegyver, auto stb reklam), Izek, imak, szerelmek (mikor egy kifizetodo, de meg nem eleg trendi, de mar ismertte valo eleterzest kell valahogy eladni).
Nèzzunk parat konkret gyogyszerszedesi/hasznalati/felhasznaloi-eletmod szerint: Napos oldal, Eszleles (szinte az egesz sorozat) stb.

5. Bar nagyon regi technikat mutat be, remek "gyorstalpalo" a Kozellenseg, mind bizt.technikabol, mind a tengerentuli szolgalatokrol, ha veletlenul nem megy valami.

6. strategiai donteshozasnal: Draft Day (de akar meg a Minden heten haboru)

7. Igy hirtelen meg az Argo-akcio jut eszembe, mint egy olyan filme, ami ne hianyozhat egy "tovabbkepzo" listarol: hogyan adjunk el valamit, akar igaz, akar nem - kar, hogy a mai, e-vilagban igenyelne a technika nemi modernizalast, de az alapvetesek jok.

Gratula a blognak egyebkent! :)

dken 2014.09.26. 19:31:33

A posztot és az első hozzászólást kiegészíteném néhány további médiás filmmel - ha már szerepelt a listában is pár.

- elektronikus: 15 perc hírnév, Jó estét, jó szerencsét, Kvíz-show
- nyomtatott: A dolgok állása, Lapzárta
- közösségi / web: Közösségi Háló, Szex a neten
süti beállítások módosítása